ל-BDR יש שני סוגי ספייקים שנראים זהים לחלוטין, פרט לכך שעל סוג אחד חרוטה על בסיסו הספרה 3 ועל האחר הספרה 4. לפי BDR, לסוג 3 "תגובה חמה" והוא מתאים להגברה טרנזיסטורית, ולסוג 4 "תגובה קרה" והוא מתאים להגברה שפופרתית.
כל הציוד שלי, אלקטרוניקה ורמקולים גם יחד, מונחים על הספייקים האלה.
עד כה, הבנתי את ההבדל בין שני הסוגים האלה יותר בתיאוריה מאשר במעשה, ואיכשהו התקבעתי על סידור קבוע של הספייקים מתחת לכל המכשירים שלי, כך: שני ספייקים מאחור מסוג 4, ואחד מלפנים מסוג 3.
הואיל ובזמן האחרון המקור העיקרי שלי הפך להיות דיגיטלי, היה צורך לכוונן את כל המערכת בהתאם (שכן המקור העיקרי הקודם שלי היה אנלוגי). מתוך הרגל הצבתי את הספייקים של BDR בסידור דלעיל הן מתחת לטרנספורט והן מתחת לממיר.
אבל משהו בצליל הפריע לי. אמנם הוא היה דינמי ושקוף בצורה לא רגילה, ועם זאת הוא נטה להיות לא קר, אבל גם לא מספיק מרגש. התחבטתי מה לעשות, ואיך פותרים את זה בלי להכניס יד עמוקה מדי לכיס, ואיכשהו, חשבתי על הספייקים. החלטתי לשים סוג 3 מתחת לכל המכשור הטרנזיסטורי, ולהשאיר בקדם השפופרתי את הסידור הקבוע (2 מסוג 4 מאחור, 1 מסוג 3 מלפנים). צריך לשמוע את ההבדל בשביל להאמין - הצליל נעשה חם, אולי חם מדי, אבל הדינמיקה נדפקה לא מעט, כולל גודל הבמה והשקיפות.
האמת היא שלא הייתי זקוק להרבה ניסיונות כדי להבין איך לרקוח את התמהיל הנכון של הספייקים:
מתחת לציוד הדיגיטלי הטרנזיסטורי שלי השארתי שלושה ספייקים מסוג 3, מתחת לקדם השפופרתי הנחתי שלושה ספייקים מסוג 4, ומתחת למגבר הטרנזיסטורי הנחתי מאחור שני ספייקים מסוג 3 ומלפנים ספייק מסוג 4. Voila! זה בדיוק הצליל שביקשתי.
ניסוי דומה ערכתי אצל חבר, אם כי אצלו התמקדנו ברמקולים בלבד. המעמדים לרמקולים המדפיים שלו היו מונחים על שלושה BDR מסוג 3. החלפנו אותם בסוג 4, והתוצאה הייתה דינמיקה טובה יותר בצורה ניכרת, עם שיפור ניכר גם בשקיפות ובאימג'ינג, אבל - זה בא על חשבון צליל טיפה רזה ולא מרגש.
גם פה קצת שיחקנו, ובסופו של דבר קיבלנו את השילוב הטוב ביותר בין דינמיקה ושקיפות לצליל נעים על ידי הנחת שני ספייקים מסוג 4 מאחור ואחד מסוג 3 מלפנים.
דרך אגב, מתחת לרמקולים שלי הספייקים כולם מסוג 4.
כל הציוד שלי, אלקטרוניקה ורמקולים גם יחד, מונחים על הספייקים האלה.
עד כה, הבנתי את ההבדל בין שני הסוגים האלה יותר בתיאוריה מאשר במעשה, ואיכשהו התקבעתי על סידור קבוע של הספייקים מתחת לכל המכשירים שלי, כך: שני ספייקים מאחור מסוג 4, ואחד מלפנים מסוג 3.
הואיל ובזמן האחרון המקור העיקרי שלי הפך להיות דיגיטלי, היה צורך לכוונן את כל המערכת בהתאם (שכן המקור העיקרי הקודם שלי היה אנלוגי). מתוך הרגל הצבתי את הספייקים של BDR בסידור דלעיל הן מתחת לטרנספורט והן מתחת לממיר.
אבל משהו בצליל הפריע לי. אמנם הוא היה דינמי ושקוף בצורה לא רגילה, ועם זאת הוא נטה להיות לא קר, אבל גם לא מספיק מרגש. התחבטתי מה לעשות, ואיך פותרים את זה בלי להכניס יד עמוקה מדי לכיס, ואיכשהו, חשבתי על הספייקים. החלטתי לשים סוג 3 מתחת לכל המכשור הטרנזיסטורי, ולהשאיר בקדם השפופרתי את הסידור הקבוע (2 מסוג 4 מאחור, 1 מסוג 3 מלפנים). צריך לשמוע את ההבדל בשביל להאמין - הצליל נעשה חם, אולי חם מדי, אבל הדינמיקה נדפקה לא מעט, כולל גודל הבמה והשקיפות.
האמת היא שלא הייתי זקוק להרבה ניסיונות כדי להבין איך לרקוח את התמהיל הנכון של הספייקים:
מתחת לציוד הדיגיטלי הטרנזיסטורי שלי השארתי שלושה ספייקים מסוג 3, מתחת לקדם השפופרתי הנחתי שלושה ספייקים מסוג 4, ומתחת למגבר הטרנזיסטורי הנחתי מאחור שני ספייקים מסוג 3 ומלפנים ספייק מסוג 4. Voila! זה בדיוק הצליל שביקשתי.
ניסוי דומה ערכתי אצל חבר, אם כי אצלו התמקדנו ברמקולים בלבד. המעמדים לרמקולים המדפיים שלו היו מונחים על שלושה BDR מסוג 3. החלפנו אותם בסוג 4, והתוצאה הייתה דינמיקה טובה יותר בצורה ניכרת, עם שיפור ניכר גם בשקיפות ובאימג'ינג, אבל - זה בא על חשבון צליל טיפה רזה ולא מרגש.
גם פה קצת שיחקנו, ובסופו של דבר קיבלנו את השילוב הטוב ביותר בין דינמיקה ושקיפות לצליל נעים על ידי הנחת שני ספייקים מסוג 4 מאחור ואחד מסוג 3 מלפנים.
דרך אגב, מתחת לרמקולים שלי הספייקים כולם מסוג 4.