כבלים רבותי, כבלים!


Adiel

אוהב את התחום
הודעות
178
מעורבות
52
נקודות
28
כבלים, היצורים הללו שמתגלגלים מאחורי המכשירים, שמנערים מעליהם את האבק, שנוגעים אחד בשני, שמסבכים לנו את החיים!
כל חוליה בשרשרת של מערכת hi-fi היא קריטית; חיבורים בין המכשירים, כולל חיבור לרמקולים, מכריעים את התוצאה.

לאחרונה הוציאה חברת Naim מערך כבלים שכולל כבל אינטרקונקט בין הפרה למקור, כבל רמקול וכבל DIN-XLR לחיבור בין הפרה למגבר. סדרת הכבלים נקראת Super Lumina והיא תוצאה של מחקר ופיתוח שבוצעו עבור ה-Statement.

זה יפה שחברה מבצעת פרויקט נרחב לפיתוח הגברה חדשה לאוליגרכים, אבל זה עוד יותר יפה כשהיא מחלחלת חלק מהטכנולוגיה הזו למכשירים הנמוכים יותר בהיררכיה.

הכבלים האלה יקרים. מאוד יקרים. יקרים עד כדי דמעות.

רק כדי לסבר את האוזן:
1. הכבל אינטרקונקט מחירו 1500 ליש״ט.
2. הכבל רמקול מחירו 3000 ליש״ט ל-5 מטר.
3. הכבל שמחבר בין הפרה למגבר מחירו 3000 ליש״ט (למעשה מדובר ב-2 כבלים).

מיותר לציין, אבל בכל זאת, שהמחיר הכולל של מערך הכבלים הנ״ל יכול לקנות יופי של מערכת אודיו סבירה לחובב הסביר.

כשם שמלכת אנגליה לא צפתה את יציאתה של בריטניה מהאיחוד האירופי, גם אני הופתעתי מההתרסקות (הזמנית?) של הליש״ט ואת הרכישה של שלושת הכבלים שציינתי לעיל ביצעתי מספר חודשים טרם ההתרסקות.

חברת Naim לא עידכנה את כבל הרמקול שלה עד עתה. הם תמיד טענו שכבל רמקול הוא רכיב חשוב, אבל שה-naca 5 הישן והמוכר הוא מספיק טוב, ואף הזהירו בנוגע לחיבור כבלי רמקולים ״high-end״ מחברות שונות (מסיבות אלקטרוניות).

בנושא האינטרקונקטים, Naim הוציאו לפני מספר שנים כבל שנקרא Hi-Line, המחליף של ה-Lavender הישן והטוב, הוא עשה שיפור לא קטן, הידק את הסאונד, הפך אותו ליותר טבעי, יותר מוגדר ופחות מפוזר.

ראשית, חובר כבל הרמקול שהיה ברשות היבואן. ההבדל היה ענק. לא הכרתי את המערכת.
מלבד הסאונד הכהה שהפך למעט יותר בהיר, ואני רואה בכך חיסרון שתוקן אח״כ באמצעות הכבלים האחרים, הבמה התרחבה, התעמקה, יצאו הרבה יותר פרטים, וכעבור מספר ימים הסאונד היבש של כבל ללא הרצה התחיל להתעגל ולהיהפך מוסיקלי יותר. בשלב הזה לא הכרתי את הרמקולים, כאילו הם נהיו גבוהים פי 2.

לאחר מספר שבועות, חוברו כבל האינטרקונקט וכבל ה-DIN-XLR. הייתה אכזבה. הבעיה הייתה בכבל DIN-XLR.
מבחינת פרמטרים טכניים הכל כבייכול היה יותר טוב; הסאונד הכהה חזר, היה יותר שקט ריצפה, אבל הסאונד נעשה א-י-ט-י!!! ניים זה קצב. אני לא רוצה איטיות. הסאונד היה כבד, ״נינוח״ אבל במובן הרע, משעמם. יותר Hi-Fi, פחות מוסיקה.

לא ידעתי מה לעשות, כבל כל כך יקר, שנקנה ״על עיוור״ (כי אי אפשר לשמוע בארץ), והסאונד משעמם.
הוצאתי והחזרתי לכבל הישן והכל חזר לקדמותו. חלום. שוב מוסיקה בחדר.

הבנתי מקריאה בפורום של ניים שהכבל זקוק לזמן ארוך עבור ברייק-אין. יותר משאר הכבלים ושהוא ״בעייתי״, ושבנוגע ל״שיפור״/״שידרוג״ שהוא אמור להביא, איך לומר, אפשר לדבר על זה...

טוב, אז בשלב מסויים שכבו לי זוג כבלים בבית בשווי 3000 ליש״ט שחוץ מלצבור אבק על הקופסה הם לא מועילים.
שקלתי אפילו למכור אותם למישהו במינכן. הבנתי מאילן שזה די סיפור להוציא את הכבלים למינכן כי אין להם מספר סידורי ואני אסתבך עם הפרוצדורה.

אחרי שחזרתי ממינכן, החלטתי לתת להם, לכבלים הארורים, נסיון נוסף.

במשך יומיים שמעתי מערכת שאינה ניים. שמעתי סאונד יותר יוקרתי אבל משהו קצת מזוייף, משהו חדש, שאני לא מכיר.
בד״כ אחרי כל שדרוג של המערכת, האופי של הסאונד נשאר. פרמטרים אחרים משתנים/משתדרגים, אבל האופי, המעטפת ה-Naim-ית הזאת שאופפת את המוסיקה, נשארת. כאן לא. שוב, לא זיהיתי שמדובר במערכת של Naim.

אחרי יומיים הכל התחיל לחזור, הקצב, העניין והמוערבות במוסיקה, השאיבה הזאת פנימה לעולם הצלילים.
נעלם הקר והמנוכר, והוא התחלף בווילון שחור יוקרתי שממנו בוקעים צלילים. הנגנים התחברו וניגנו בצורה אחידה פתאום, כמו שצריך. החמימות חזרה, הסאונד הכמעט מנורתי (ללא החסרונות של מנורות) התגלה.

והכי הכי חשוב, הסאונד, מלבד היותו טבעי אפילו עוד יותר, נהייה יוקרתי.
אני מאוד מרוצה מהתוצאה.

לא ממש פירטתי על הכבל אינטרקונקט בגלל הסיפור עם הכבל השני שהעסיק אותי רבות,
על אף שגם הוא חשוב ועושה הבדל לא קטן (בדקתי אותו אל מול הכבלים הקודמים: ה-Hi-Line ואל מול הכבל ה״רגיל״ Lavender).

לגבי השילוב של שלושת הכבלים, מה שמכונה בקהילת הניימופילים ״Full Loom״, במילה אחת: פנטסטי!

יש איזו תוצאה מושלמת כזו עכשיו שאני ממש לא רוצה שום שינוי.
כרגע אני שומע את המערכת בלי שום טלאי (הכוונה לרכיבים מדורות שונים), בלי חוסר איזון, אלא כפי שתוכננה המערכת במפעל, כסט שלם, זה די דומה, כנראה, למה שהמהנדסים ניסו להשיג, וזה מרשים אותי, ואני אוהב את זה, מאוד מאוד.

זה הסיפור שלי על כבלים.
הייתי מרוצה גם לפניהם, ולא רציתי להזיז דבר, אבל היום זה עולם אחר.

אפשר לקחת מכאן כל מיני דברים, אבל בעיקר שכבלים זה: 1. עסק יקר. 2. יכולים לחולל הבדלים עצומים.



עדיאל
 

נערך לאחרונה ב:

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
כבל הרמקולים של NAIM, לפחות במערכות הישנות, הוא חלק ממעגל היציאה של המגבר ולכן היה הכרח להשתמש רק בו.

אריה
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
אחלה פוסט
כבלים יכולים להפוך מערכת טובה מאוד למצוינת.

עד עצם היום הזה כל המערכות שלא הושקעו בהם כבלים איכותיים נשמעו פשוט בינוני.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
שאלה חשובה.

האם יצא לך לשמוע כבלים מתחרים? כלומר לא של ניים?
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אחלה פוסט
כבלים יכולים להפוך מערכת טובה מאוד למצוינת.

עד עצם היום הזה כל המערכות שלא הושקעו בהם כבלים איכותיים נשמעו פשוט בינוני.

המקום היחידי שבו "נסחפתי" עם כבל זה בין נגן התקליטורים - NAIM CDX - לקדם המגבר NAC82. שדרגתי מהכבל המקורי הסטנדרטי של ניים שעלותו כ 400 ש"ח, לכבל היקר אז 2,500 ש"ח. נשמע ממש מציאה יחסית לכבלים שעדיאל מתאר.

השדרוג בכבלים אכן היה משמעותי מבחינת איכות הצליל. בכבל היקר שני מרכיבים מעניינים. האחד אין בו חלקי מתכת בכלל, כדי למנוע השפעות אלקטרו מגנטיות כתוצאה מהזרימה. השנייה, אי אפשר להדק אותו למחבר היציאה בנגן ולמחבר הכניסה בפרה. ניים טענו שהידוק הכבל למחברים פוגע באיכות הצליל ושעל הכבל "לתפוס את מקומו" במחבר ללא הפעלת לחץ.

השורה התחתונה: תוצאה מצוינת.

אריה
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
שאלה חשובה.

האם יצא לך לשמוע כבלים מתחרים? כלומר לא של ניים?

לי יצא, לא ברמות המחירים האלה, אבל כבל לא מקורי משנה את אופי הצליל ה"ניימי".

אריה
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
ומהו הצליל הניימי?
 

kyroz

חבר משקיען
הודעות
861
מעורבות
51
נקודות
28
פוסט מצוין של שכנוע עצמי, אני אישית מאוד אוהב כאלו
אבל תתחדש גבר
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
ומהו הצליל הניימי?
קודם כל נושא ה TIMING בציוד של NAIM, גם במגברים זולים מהדור הקודם, כמו למשל שילוב 72/HiCap/250 הוא מהטובים ביותר שניתן לשמוע גם במערכות סופר סופר יקרות. דבר נוסף הוא "תחושת המעורבות" שהצליל של NAIM מקנה ושוב - לדעתי ברמות הגבוהות ביותר שבנמצא. הצליל חם, NIAM מבצעים ROLL OFF לגבוהים ומתקבל צליל כבד, אפל במידה מסויימת עם רקע שקט לחלוטין עד כדי יצירת תחושה של "שחור" מוחלט ברקע. הצליל של התופים במערכות של NAIM, הוא לטעמי הקרוב ביותר למציאות שבנמצא והשילוב שבין הצלילים בכל הספקטרום נותן תחושה של צליל חי עם רמת נוכחות גבוהה מאוד. הבמה לא מגיעה לרמה של מספר מערכות אמריקאיות ששמעתי כמו KRELL ו ML, אך הצליל של NAIM גם בהשוואה למערכות המאוד יקרות של KRELL ו ML הוא "משכנע" לעין ערוך ופחות "מתימתי". בקיצור - אני לא מכיר צליל חיי ומשכנע כמו זה של המערכות של NAIM.

אריה
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,921
מעורבות
473
נקודות
83
היו דעות שהיום אפשר לחבר כבילה
שונה,בייצור ציוד ניים החדש,
ממה שנכתב פה ניים הולך רק עם ניים,
חתונה קטולית ;)
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
היו דעות שהיום אפשר לחבר כבילה
שונה,בייצור ציוד ניים החדש,
ממה שנכתב פה ניים הולך רק עם ניים,
חתונה קטולית ;)
תמיד יכולת לחבר מה שבא לך. השאלה מה אתה אוהב.

אריה
 

Adiel

אוהב את התחום
הודעות
178
מעורבות
52
נקודות
28
שאלה חשובה.

האם יצא לך לשמוע כבלים מתחרים? כלומר לא של ניים?
כן, אינטרקונקטים. לא אהבתי.

חלק מהחברים באנגליה עושים שימוש בכבלים של חברת Chord ומדווחים על תוצאות טובות מאוד, ולעיתים טובות אף יותר מהכבלים של ניים. עניין של העדפה.

העניין הוא שהייתי מודע להבדלים שכבלים עושים, גם כבלי חשמל ששידרגתי לפני מספר שנים, גם ה-Hi Line שברשותי כבר מספר שנים, אבל, לחולל מהפכה, בסדר גודל כזה, עוד לא שמעתי. לא לחינם ניים (ואחרים) ״תוקעים״ מחירים כאלה לכבלים.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
כן, אינטרקונקטים. לא אהבתי.

חלק מהחברים באנגליה עושים שימוש בכבלים של חברת Chord ומדווחים על תוצאות טובות מאוד, ולעיתים טובות אף יותר מהכבלים של ניים. עניין של העדפה.

העניין הוא שהייתי מודע להבדלים שכבלים עושים, גם כבלי חשמל ששידרגתי לפני מספר שנים, גם ה-Hi Line שברשותי כבר מספר שנים, אבל, לחולל מהפכה, בסדר גודל כזה, עוד לא שמעתי. לא לחינם ניים (ואחרים) ״תוקעים״ מחירים כאלה לכבלים.

כעת שנאלת השאלה - האם מחיר הכבל צריך לשקף את העלות שלו או את ההבדל הסאונד שהוא מביא ?
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
wires.jpg

ללא מילים.

תומר
 

תמונות מצורפות

  • wires.jpg
    wires.jpg
    KB 206.1 · צפיות: 741

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
קודם כל נושא ה TIMING בציוד של NAIM, גם במגברים זולים מהדור הקודם, כמו למשל שילוב 72/HiCap/250 הוא מהטובים ביותר שניתן לשמוע גם במערכות סופר סופר יקרות. דבר נוסף הוא "תחושת המעורבות" שהצליל של NAIM מקנה ושוב - לדעתי ברמות הגבוהות ביותר שבנמצא. הצליל חם, NIAM מבצעים ROLL OFF לגבוהים ומתקבל צליל כבד, אפל במידה מסויימת עם רקע שקט לחלוטין עד כדי יצירת תחושה של "שחור" מוחלט ברקע. הצליל של התופים במערכות של NAIM, הוא לטעמי הקרוב ביותר למציאות שבנמצא והשילוב שבין הצלילים בכל הספקטרום נותן תחושה של צליל חי עם רמת נוכחות גבוהה מאוד. הבמה לא מגיעה לרמה של מספר מערכות אמריקאיות ששמעתי כמו KRELL ו ML, אך הצליל של NAIM גם בהשוואה למערכות המאוד יקרות של KRELL ו ML הוא "משכנע" לעין ערוך ופחות "מתימתי". בקיצור - אני לא מכיר צליל חיי ומשכנע כמו זה של המערכות של NAIM.

אריה

למרות שאני מכיר ניים, שמעתי כמה וכמה ניים בחיי גם בביתי וגם בחוץ. אני רחוק מלהסכים איתך על הסגולות הבלעדיות הללו של ניים. זה ציוד טוב מאוד - מעולה אפילו, אבל יש טובים ממנו בהרבה.

עם זאת, אני בהחלט שמח לראות שיש אודיופילים שמאוהבים בתוצאות שלהם.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
כן, אינטרקונקטים. לא אהבתי.

חלק מהחברים באנגליה עושים שימוש בכבלים של חברת Chord ומדווחים על תוצאות טובות מאוד, ולעיתים טובות אף יותר מהכבלים של ניים. עניין של העדפה.

העניין הוא שהייתי מודע להבדלים שכבלים עושים, גם כבלי חשמל ששידרגתי לפני מספר שנים, גם ה-Hi Line שברשותי כבר מספר שנים, אבל, לחולל מהפכה, בסדר גודל כזה, עוד לא שמעתי. לא לחינם ניים (ואחרים) ״תוקעים״ מחירים כאלה לכבלים.

מה מיוחד בכבלים של ניים?

ישנן יצרניות כמו סילטק, סטילס, נורדוס, טרה לאב׳ס שמתמחות ביצור כבלים וכל ה-rnd שלהן מושקע באותו חוט.
ניים אינם יצרני כבלים שזו התמחותם.

בעבר לא היה מנוס מלהשתמש בכבלים שלהם בגלל סוג החיבור שהיה יחודי (כמעט) רק להם.
לדעתי זה יותר עניין של קבעון מחשבתי מאשר באמת התוצאה האבסולוטית המותאמת ניים.

מומלץ לשמוע כבלים נוספים, לפתוח את הראש, לנתק את הדת מהמערכת.
זה משהו שכמעט ולא מתרחש אצל חובבי ניים. הם שומעים שניים הוציאו משהו חדש, ועוד לפני ששמעו אותו טענו שזה הדבר היחיד המתאים. מנסיוני - טעות.

לא שהוא לא מתאים, לא שהוא לא טוב - הוא פשוט לא הכי טוב עבור המערכת שלך עד שלא תבחן אופציות של יצרני כבלים מומחים.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
הצליל חם, NIAM מבצעים ROLL OFF לגבוהים ומתקבל צליל כבד, אפל במידה מסויימת עם רקע שקט לחלוטין עד כדי יצירת תחושה של "שחור" מוחלט ברקע. הצליל של התופים במערכות של NAIM, הוא לטעמי הקרוב ביותר למציאות שבנמצא והשילוב שבין הצלילים בכל הספקטרום נותן תחושה של צליל חי עם רמת נוכחות גבוהה מאוד.

אבל למצילת ספלאש, הייאט, קראש וסנאר אין רול אוף בגבוהים. איך תסביר את הנאמנות למקור כשמראש ״מעדנים״ את המציאות?
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
מה מיוחד בכבלים של ניים?

ישנן יצרניות כמו סילטק, סטילס, נורדוס, טרה לאב׳ס שמתמחות ביצור כבלים וכל ה-rnd שלהן מושקע באותו חוט.
ניים אינם יצרני כבלים שזו התמחותם.

בעבר לא היה מנוס מלהשתמש בכבלים שלהם בגלל סוג החיבור שהיה יחודי (כמעט) רק להם.
לדעתי זה יותר עניין של קבעון מחשבתי מאשר באמת התוצאה האבסולוטית המותאמת ניים.

מומלץ לשמוע כבלים נוספים, לפתוח את הראש, לנתק את הדת מהמערכת.
זה משהו שכמעט ולא מתרחש אצל חובבי ניים. הם שומעים שניים הוציאו משהו חדש, ועוד לפני ששמעו אותו טענו שזה הדבר היחיד המתאים. מנסיוני - טעות.

לא שהוא לא מתאים, לא שהוא לא טוב - הוא פשוט לא הכי טוב עבור המערכת שלך עד שלא תבחן אופציות של יצרני כבלים מומחים.

אם איני טועה תקופה ארוכה הכבלים של NAIM היו מתוצרת CHORD. נמר, אתה צודק בהקשר לכבלים של NAIM. אני יוצא מנקודת ההנחה ש NAIM מייצרים כבלים שיתאימו לאופי הצליל שהם מעוניינים בו. כל "שיפור" שמשנה את האופי הזה, לא מעניין אותי גם אם מישהו יטען שהכבל האחר טוב יותר.

לגבי המיוחד בכבלים, הכבל היקר שתיארתי מאוד מיוחד במבנה שלו, וגם נותן תוצאה מצויינת וגם עולה הרבה כסף...

אריה
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אבל למצילת ספלאש, הייאט, קראש וסנאר אין רול אוף בגבוהים. איך תסביר את הנאמנות למקור כשמראש ״מעדנים״ את המציאות?

לא יודע מה זה "מעדנים את המציאות" אבל המצילות ב NAIM נשמעות מעולה שבמעולים.

יש יצרנים שדוגלים בגישה שהמגבר צריך לשקף ב 100% את מה שקיים במקור, בלי להתערב, אני מעדיף יצרנים כמו NAIM ולדעתי הצליל של NAIM חי בהרבה מצליל של מערכות "שקופות". אגב, NAIM עורכים כמה מניפולציות על הצליל אבל הם יודעים מה שהם עושים.

השאלה היא כמובן לא מה ואיך יוצא מהמגבר, אלא עד כמה טוב זה נשמע באוזני המאזין.

אריה
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
לא יודע מה זה "מעדנים את המציאות" אבל המצילות ב NAIM נשמעות מעולה שבמעולים.

יש יצרנים שדוגלים בגישה שהמגבר צריך לשקף ב 100% את מה שקיים במקור, בלי להתערב, אני מעדיף יצרנים כמו NAIM ולדעתי הצליל של NAIM חי בהרבה מצליל של מערכות "שקופות". אגב, NAIM עורכים כמה מניפולציות על הצליל אבל הם יודעים מה שהם עושים.

השאלה היא כמובן לא מה ואיך יוצא מהמגבר, אלא עד כמה טוב זה נשמע באוזני המאזין.

אריה
אם הרגילו אותך לשתות יין אדום עם קרח וקצת לימון, כנראה שתחשוב
שכך היין הכי טעים.
דווקא יש באנגליה פורום מסוים שמספר על חוויות והמעבר של משתמשי NAIM עם ול - מערכות אחרות . כנראה שלפעמים אפשר להתרגל לשתות יין ללא קרח ולימון.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור