Adiel
אוהב את התחום
- הודעות
- 178
- מעורבות
- 52
- נקודות
- 28
כבלים, היצורים הללו שמתגלגלים מאחורי המכשירים, שמנערים מעליהם את האבק, שנוגעים אחד בשני, שמסבכים לנו את החיים!
כל חוליה בשרשרת של מערכת hi-fi היא קריטית; חיבורים בין המכשירים, כולל חיבור לרמקולים, מכריעים את התוצאה.
לאחרונה הוציאה חברת Naim מערך כבלים שכולל כבל אינטרקונקט בין הפרה למקור, כבל רמקול וכבל DIN-XLR לחיבור בין הפרה למגבר. סדרת הכבלים נקראת Super Lumina והיא תוצאה של מחקר ופיתוח שבוצעו עבור ה-Statement.
זה יפה שחברה מבצעת פרויקט נרחב לפיתוח הגברה חדשה לאוליגרכים, אבל זה עוד יותר יפה כשהיא מחלחלת חלק מהטכנולוגיה הזו למכשירים הנמוכים יותר בהיררכיה.
הכבלים האלה יקרים. מאוד יקרים. יקרים עד כדי דמעות.
רק כדי לסבר את האוזן:
1. הכבל אינטרקונקט מחירו 1500 ליש״ט.
2. הכבל רמקול מחירו 3000 ליש״ט ל-5 מטר.
3. הכבל שמחבר בין הפרה למגבר מחירו 3000 ליש״ט (למעשה מדובר ב-2 כבלים).
מיותר לציין, אבל בכל זאת, שהמחיר הכולל של מערך הכבלים הנ״ל יכול לקנות יופי של מערכת אודיו סבירה לחובב הסביר.
כשם שמלכת אנגליה לא צפתה את יציאתה של בריטניה מהאיחוד האירופי, גם אני הופתעתי מההתרסקות (הזמנית?) של הליש״ט ואת הרכישה של שלושת הכבלים שציינתי לעיל ביצעתי מספר חודשים טרם ההתרסקות.
חברת Naim לא עידכנה את כבל הרמקול שלה עד עתה. הם תמיד טענו שכבל רמקול הוא רכיב חשוב, אבל שה-naca 5 הישן והמוכר הוא מספיק טוב, ואף הזהירו בנוגע לחיבור כבלי רמקולים ״high-end״ מחברות שונות (מסיבות אלקטרוניות).
בנושא האינטרקונקטים, Naim הוציאו לפני מספר שנים כבל שנקרא Hi-Line, המחליף של ה-Lavender הישן והטוב, הוא עשה שיפור לא קטן, הידק את הסאונד, הפך אותו ליותר טבעי, יותר מוגדר ופחות מפוזר.
ראשית, חובר כבל הרמקול שהיה ברשות היבואן. ההבדל היה ענק. לא הכרתי את המערכת.
מלבד הסאונד הכהה שהפך למעט יותר בהיר, ואני רואה בכך חיסרון שתוקן אח״כ באמצעות הכבלים האחרים, הבמה התרחבה, התעמקה, יצאו הרבה יותר פרטים, וכעבור מספר ימים הסאונד היבש של כבל ללא הרצה התחיל להתעגל ולהיהפך מוסיקלי יותר. בשלב הזה לא הכרתי את הרמקולים, כאילו הם נהיו גבוהים פי 2.
לאחר מספר שבועות, חוברו כבל האינטרקונקט וכבל ה-DIN-XLR. הייתה אכזבה. הבעיה הייתה בכבל DIN-XLR.
מבחינת פרמטרים טכניים הכל כבייכול היה יותר טוב; הסאונד הכהה חזר, היה יותר שקט ריצפה, אבל הסאונד נעשה א-י-ט-י!!! ניים זה קצב. אני לא רוצה איטיות. הסאונד היה כבד, ״נינוח״ אבל במובן הרע, משעמם. יותר Hi-Fi, פחות מוסיקה.
לא ידעתי מה לעשות, כבל כל כך יקר, שנקנה ״על עיוור״ (כי אי אפשר לשמוע בארץ), והסאונד משעמם.
הוצאתי והחזרתי לכבל הישן והכל חזר לקדמותו. חלום. שוב מוסיקה בחדר.
הבנתי מקריאה בפורום של ניים שהכבל זקוק לזמן ארוך עבור ברייק-אין. יותר משאר הכבלים ושהוא ״בעייתי״, ושבנוגע ל״שיפור״/״שידרוג״ שהוא אמור להביא, איך לומר, אפשר לדבר על זה...
טוב, אז בשלב מסויים שכבו לי זוג כבלים בבית בשווי 3000 ליש״ט שחוץ מלצבור אבק על הקופסה הם לא מועילים.
שקלתי אפילו למכור אותם למישהו במינכן. הבנתי מאילן שזה די סיפור להוציא את הכבלים למינכן כי אין להם מספר סידורי ואני אסתבך עם הפרוצדורה.
אחרי שחזרתי ממינכן, החלטתי לתת להם, לכבלים הארורים, נסיון נוסף.
במשך יומיים שמעתי מערכת שאינה ניים. שמעתי סאונד יותר יוקרתי אבל משהו קצת מזוייף, משהו חדש, שאני לא מכיר.
בד״כ אחרי כל שדרוג של המערכת, האופי של הסאונד נשאר. פרמטרים אחרים משתנים/משתדרגים, אבל האופי, המעטפת ה-Naim-ית הזאת שאופפת את המוסיקה, נשארת. כאן לא. שוב, לא זיהיתי שמדובר במערכת של Naim.
אחרי יומיים הכל התחיל לחזור, הקצב, העניין והמוערבות במוסיקה, השאיבה הזאת פנימה לעולם הצלילים.
נעלם הקר והמנוכר, והוא התחלף בווילון שחור יוקרתי שממנו בוקעים צלילים. הנגנים התחברו וניגנו בצורה אחידה פתאום, כמו שצריך. החמימות חזרה, הסאונד הכמעט מנורתי (ללא החסרונות של מנורות) התגלה.
והכי הכי חשוב, הסאונד, מלבד היותו טבעי אפילו עוד יותר, נהייה יוקרתי.
אני מאוד מרוצה מהתוצאה.
לא ממש פירטתי על הכבל אינטרקונקט בגלל הסיפור עם הכבל השני שהעסיק אותי רבות,
על אף שגם הוא חשוב ועושה הבדל לא קטן (בדקתי אותו אל מול הכבלים הקודמים: ה-Hi-Line ואל מול הכבל ה״רגיל״ Lavender).
לגבי השילוב של שלושת הכבלים, מה שמכונה בקהילת הניימופילים ״Full Loom״, במילה אחת: פנטסטי!
יש איזו תוצאה מושלמת כזו עכשיו שאני ממש לא רוצה שום שינוי.
כרגע אני שומע את המערכת בלי שום טלאי (הכוונה לרכיבים מדורות שונים), בלי חוסר איזון, אלא כפי שתוכננה המערכת במפעל, כסט שלם, זה די דומה, כנראה, למה שהמהנדסים ניסו להשיג, וזה מרשים אותי, ואני אוהב את זה, מאוד מאוד.
זה הסיפור שלי על כבלים.
הייתי מרוצה גם לפניהם, ולא רציתי להזיז דבר, אבל היום זה עולם אחר.
אפשר לקחת מכאן כל מיני דברים, אבל בעיקר שכבלים זה: 1. עסק יקר. 2. יכולים לחולל הבדלים עצומים.
עדיאל
כל חוליה בשרשרת של מערכת hi-fi היא קריטית; חיבורים בין המכשירים, כולל חיבור לרמקולים, מכריעים את התוצאה.
לאחרונה הוציאה חברת Naim מערך כבלים שכולל כבל אינטרקונקט בין הפרה למקור, כבל רמקול וכבל DIN-XLR לחיבור בין הפרה למגבר. סדרת הכבלים נקראת Super Lumina והיא תוצאה של מחקר ופיתוח שבוצעו עבור ה-Statement.
זה יפה שחברה מבצעת פרויקט נרחב לפיתוח הגברה חדשה לאוליגרכים, אבל זה עוד יותר יפה כשהיא מחלחלת חלק מהטכנולוגיה הזו למכשירים הנמוכים יותר בהיררכיה.
הכבלים האלה יקרים. מאוד יקרים. יקרים עד כדי דמעות.
רק כדי לסבר את האוזן:
1. הכבל אינטרקונקט מחירו 1500 ליש״ט.
2. הכבל רמקול מחירו 3000 ליש״ט ל-5 מטר.
3. הכבל שמחבר בין הפרה למגבר מחירו 3000 ליש״ט (למעשה מדובר ב-2 כבלים).
מיותר לציין, אבל בכל זאת, שהמחיר הכולל של מערך הכבלים הנ״ל יכול לקנות יופי של מערכת אודיו סבירה לחובב הסביר.
כשם שמלכת אנגליה לא צפתה את יציאתה של בריטניה מהאיחוד האירופי, גם אני הופתעתי מההתרסקות (הזמנית?) של הליש״ט ואת הרכישה של שלושת הכבלים שציינתי לעיל ביצעתי מספר חודשים טרם ההתרסקות.
חברת Naim לא עידכנה את כבל הרמקול שלה עד עתה. הם תמיד טענו שכבל רמקול הוא רכיב חשוב, אבל שה-naca 5 הישן והמוכר הוא מספיק טוב, ואף הזהירו בנוגע לחיבור כבלי רמקולים ״high-end״ מחברות שונות (מסיבות אלקטרוניות).
בנושא האינטרקונקטים, Naim הוציאו לפני מספר שנים כבל שנקרא Hi-Line, המחליף של ה-Lavender הישן והטוב, הוא עשה שיפור לא קטן, הידק את הסאונד, הפך אותו ליותר טבעי, יותר מוגדר ופחות מפוזר.
ראשית, חובר כבל הרמקול שהיה ברשות היבואן. ההבדל היה ענק. לא הכרתי את המערכת.
מלבד הסאונד הכהה שהפך למעט יותר בהיר, ואני רואה בכך חיסרון שתוקן אח״כ באמצעות הכבלים האחרים, הבמה התרחבה, התעמקה, יצאו הרבה יותר פרטים, וכעבור מספר ימים הסאונד היבש של כבל ללא הרצה התחיל להתעגל ולהיהפך מוסיקלי יותר. בשלב הזה לא הכרתי את הרמקולים, כאילו הם נהיו גבוהים פי 2.
לאחר מספר שבועות, חוברו כבל האינטרקונקט וכבל ה-DIN-XLR. הייתה אכזבה. הבעיה הייתה בכבל DIN-XLR.
מבחינת פרמטרים טכניים הכל כבייכול היה יותר טוב; הסאונד הכהה חזר, היה יותר שקט ריצפה, אבל הסאונד נעשה א-י-ט-י!!! ניים זה קצב. אני לא רוצה איטיות. הסאונד היה כבד, ״נינוח״ אבל במובן הרע, משעמם. יותר Hi-Fi, פחות מוסיקה.
לא ידעתי מה לעשות, כבל כל כך יקר, שנקנה ״על עיוור״ (כי אי אפשר לשמוע בארץ), והסאונד משעמם.
הוצאתי והחזרתי לכבל הישן והכל חזר לקדמותו. חלום. שוב מוסיקה בחדר.
הבנתי מקריאה בפורום של ניים שהכבל זקוק לזמן ארוך עבור ברייק-אין. יותר משאר הכבלים ושהוא ״בעייתי״, ושבנוגע ל״שיפור״/״שידרוג״ שהוא אמור להביא, איך לומר, אפשר לדבר על זה...
טוב, אז בשלב מסויים שכבו לי זוג כבלים בבית בשווי 3000 ליש״ט שחוץ מלצבור אבק על הקופסה הם לא מועילים.
שקלתי אפילו למכור אותם למישהו במינכן. הבנתי מאילן שזה די סיפור להוציא את הכבלים למינכן כי אין להם מספר סידורי ואני אסתבך עם הפרוצדורה.
אחרי שחזרתי ממינכן, החלטתי לתת להם, לכבלים הארורים, נסיון נוסף.
במשך יומיים שמעתי מערכת שאינה ניים. שמעתי סאונד יותר יוקרתי אבל משהו קצת מזוייף, משהו חדש, שאני לא מכיר.
בד״כ אחרי כל שדרוג של המערכת, האופי של הסאונד נשאר. פרמטרים אחרים משתנים/משתדרגים, אבל האופי, המעטפת ה-Naim-ית הזאת שאופפת את המוסיקה, נשארת. כאן לא. שוב, לא זיהיתי שמדובר במערכת של Naim.
אחרי יומיים הכל התחיל לחזור, הקצב, העניין והמוערבות במוסיקה, השאיבה הזאת פנימה לעולם הצלילים.
נעלם הקר והמנוכר, והוא התחלף בווילון שחור יוקרתי שממנו בוקעים צלילים. הנגנים התחברו וניגנו בצורה אחידה פתאום, כמו שצריך. החמימות חזרה, הסאונד הכמעט מנורתי (ללא החסרונות של מנורות) התגלה.
והכי הכי חשוב, הסאונד, מלבד היותו טבעי אפילו עוד יותר, נהייה יוקרתי.
אני מאוד מרוצה מהתוצאה.
לא ממש פירטתי על הכבל אינטרקונקט בגלל הסיפור עם הכבל השני שהעסיק אותי רבות,
על אף שגם הוא חשוב ועושה הבדל לא קטן (בדקתי אותו אל מול הכבלים הקודמים: ה-Hi-Line ואל מול הכבל ה״רגיל״ Lavender).
לגבי השילוב של שלושת הכבלים, מה שמכונה בקהילת הניימופילים ״Full Loom״, במילה אחת: פנטסטי!
יש איזו תוצאה מושלמת כזו עכשיו שאני ממש לא רוצה שום שינוי.
כרגע אני שומע את המערכת בלי שום טלאי (הכוונה לרכיבים מדורות שונים), בלי חוסר איזון, אלא כפי שתוכננה המערכת במפעל, כסט שלם, זה די דומה, כנראה, למה שהמהנדסים ניסו להשיג, וזה מרשים אותי, ואני אוהב את זה, מאוד מאוד.
זה הסיפור שלי על כבלים.
הייתי מרוצה גם לפניהם, ולא רציתי להזיז דבר, אבל היום זה עולם אחר.
אפשר לקחת מכאן כל מיני דברים, אבל בעיקר שכבלים זה: 1. עסק יקר. 2. יכולים לחולל הבדלים עצומים.
עדיאל
נערך לאחרונה ב: