כבלים כבילה יפנית האם חסרת רגש ?

  • פותח הנושא gds
  • פורסם בתאריך

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,269
מעורבות
1,817
נקודות
113
אני מוותר לגמרי על גרעיניות שלא יצאה מכלי הנגינה עצמו...
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,053
מעורבות
313
נקודות
83
מה שתגיד משה. לאן לשלוח את מדליית האודיופיל המצטיין לשנת 2020?
זכותך לדעתך! אתה החלטת שמוסיקה צריכה להשמע לטעמך ללא שמץ של גרעניות, אני חושב שלא. אין לי בעיה להעביר לך את המדליה אם זה כל כך חשוב לך.
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,919
מעורבות
472
נקודות
83
מה הכוונה מוזיקיה יפנית?
אני שומע גאז יפני ויש שם בס מדהים - יש לי הגברה יפנית וכן ראש פטיפון יפני עם הרבה בס.
:מבולבל:

מוזיקה יפנית מנגנים גם קלאסית וגם גאז
מה עם מוזיקה עממית ופולקלור יפני שמצפצף ומזמזם שמעת פעם?
בהרכבי ג'אז יש לרוב בס תופים,
היצרנים היפנים בטח עושים וויסינג לטעמם, בלי בס אין הנאה ומוזיקליות
אתה אמור לדעת, ולא לענות רק למה שאתה בוחר לענות.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
זכותך לדעתך! אתה החלטת שמוסיקה צריכה להשמע לטעמך ללא שמץ של גרעניות, אני חושב שלא. אין לי בעיה להעביר לך את המדליה אם זה כל כך חשוב לך.
אני החלטתי, כן. זאת משום שלא שמעתי על אדם שמחשיב צליל מגורען כתכונה חיובית, כשם שלא שמעתי על אדם שמחשיב דינמיות נמוכה כתכונה חיובית. או צליל סתום או איטי כתכונה חיובית. לכן, כל שנשאר לי לעשות הוא להסיק שאנחנו לא מדברים על אותו דבר.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
מוזיקה יפנית מנגנים גם קלאסית וגם גאז
מה עם מוזיקה עממית ופולקלור יפני שמצפצף ומזמזם שמעת פעם?
בהרכבי ג'אז יש לרוב בס תופים,
היצרנים היפנים בטח עושים וויסינג לטעמם, בלי בס אין הנאה ומוזיקליות
אתה אמור לדעת, ולא לענות רק למה שאתה בוחר לענות.

לא הבנתי את התשובה שלך כלל, פרט לכך שאתה לא מרוצה מהתשובה שלי.
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,919
מעורבות
472
נקודות
83
לא הבנתי את התשובה שלך כלל, פרט לכך שאתה לא מרוצה מהתשובה שלי.

לדעתי זו תרבות אחרת שום דבר לא דומה
לתרבות מערבית, כעיקרון למה הם קיבלו הילה אודיופילית כניראה הפרפקציוניזם שלהם, הם פיתחו גם נחושת קריסטלית occ רצופה בקריסטל אחד נמשך לאורך רב ביציקה ונקי N7 ו N8 אני לא יודע אם זה
רלוונטי למערכות שלנו עקב המחיר,אני
מעדיף כבלים אירופאים או אמריקאים
שהם נפוצים טובים וסחירים.
 
נערך לאחרונה ב:

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
לא הגיוני שכבילה תשנה דרסטית אופי של מערכת, אם חסר משהו קריטי בסאונד כנראה שהבעיה במקור, ברמקולים או בהגברה.
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,269
מעורבות
1,817
נקודות
113
לא הגיוני שכבילה תשנה דרסטית אופי של מערכת, אם חסר משהו קריטי בסאונד כנראה שהבעיה במקור, ברמקולים או בהגברה.
במערכת איכותית כאשר כל הכבלים ברמה גבוה ונגיד מאותה סדרה של יצרן מסויים, אם במכה אחת תחליף את כל הכבלים לכבלים מהום סנטר היא תישמע בשניה אחת פח!
אותה מערכת אם תחליף את כל הכבלים לסדרה גבוה של חברה אחרת תקבל שינוי באופי הצליל...
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,053
מעורבות
313
נקודות
83
אני החלטתי, כן. זאת משום שלא שמעתי על אדם שמחשיב צליל מגורען כתכונה חיובית, כשם שלא שמעתי על אדם שמחשיב דינמיות נמוכה כתכונה חיובית. או צליל סתום או איטי כתכונה חיובית. לכן, כל שנשאר לי לעשות הוא להסיק שאנחנו לא מדברים על אותו דבר.

לפני שפוסלים את האפשרות שסאונד יכול לגלם גרעיניות בצורה חיובית צריך להגדיר מה היא אותה גרעיניות ולשאול האם אכן היא עלולה לפגום באייכות הסאונד. דוגמא קיימת לתופעה שלילית בסאונד היא סיבילאנס או בעברית תקנית צליל צורמני או שרקנות יתר המצביעים על מערכת לא מאוזנת. הסיבילאנס לכשעצמו הוא גורם שמעוות את המקור ועלול לעייף את האוזן ועדיף שלא יתקיים במרחב השמע. מנגד הקביעה שדינמיקה נמוכה היא תכונת סאונד שלילית היא היפותזה כל עוד לא נגדיר מה היא דינמיקה. האם באמת כול אודיופיל מחפש שהמערכת שלו תהיה דינמית!? מה לגבי אלה שלא יכולים לשמוע רמקולים דינמיים, ומשקעים את מייטב כספם ברמקולים שמיוצרים בשיטות אחרות קרי בשופריים או באלקטרוסטטים למיניהם. כאשר מנסחים מצד אחד משוואה של סאונד שעל פניו מתפרשת כסוג של אקסיומה כלומר שהיא מובנת מאליה ואין צורך להוכיח אותה כי היא עובדה מוגמרת ; .. "צליל פתוח וצלול ונשמע חלק לחלוטין ללא שמץ של גרעון".. שוללים למעשה על הסף את האפשרות ולא הקטנה ביותר שכל גרעון או כפי שנאמר בהמשך דינמיקה נמוכה יהוו תכונות חיוביות בסאונד אייכותי. דבר זה מנוגד בתכלית לאיזכור עניין ה- "רגש". זה האחרון הנמצא למשל בכבלי פחם של ההולנדי ולא רק בקו הייצור של חברת קונדו היפנית ;. ... "אלה טובים ואלה טובים" . ...מעלה לדיון את האפשרויות הבאות לגבי קיום מאפיינים נוספים שיש למרכיב הפחם כמו למשל אולי דינמיקה גבוהה או לחילופין נמוכה!? אולי כבל שמורכב מסיבי פחם נשמע מעט עגול ובשל כך איטי ומן הסתם פחות מהיר וצלול. או מנגד אולי משקף את הגוון והאופי של הכלים או כל צורה מוסיקלית אחרת הרבה יותר בטבעיות מכבל שמורכב מנטו כסף באייכויות גבוהות כמו שקונדו יודעים לייצר וכו. מצד שני זה לא סוד שיש לא מעט אודיופילים שלא סובלים כבלי פחם משום שהם נתפסים בעיניהם ובעיקר לאוזניהם סתומים. ומכאן שלא ניתן לנהל דיון בכל רמה שהיא אם מי שמראש מחזיק בסטיגמה על מוצר או הייבט שמתקיים בצורה כל שהיא בסאונד . אפשר היה להמשיך ולשאול האם באמת כל כבלי הפחם שמיוצרים היום נשמעים אותו הדבר והם חד משמעית יעבירו את אותו סוג של רגש אם בכלל בכל מערכת הי אנד דו ערוצית או שמע זה שוב היפותזה!? נ.ב במידה שקיים דיון על סאונד בצורה שיפוטית ומכבדת אזי אי אפשר לבטל סתם כך גישה או דעה אחרת. אין ספק שבנסיון לבוא ולהגדיר מונח מסויים מתוך הסאונד ועל אחת כמה וכמה לנסות ולייצר משוואה תמציתית כל שהיא, ההעדפה הסובייקטיבית תשאר תמיד כמי שתכריע את הכף.
 

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
במערכת איכותית כאשר כל הכבלים ברמה גבוה ונגיד מאותה סדרה של יצרן מסויים, אם במכה אחת תחליף את כל הכבלים לכבלים מהום סנטר היא תישמע בשניה אחת פח!
אותה מערכת אם תחליף את כל הכבלים לסדרה גבוה של חברה אחרת תקבל שינוי באופי הצליל...

ברור שלכבילה יש השפעה ושווה להשקיע על כבל איכותי (איכות לא בהכרח תלויה במחיר, יש הרבה פלצנות בתחום) אבל לא בונים מערכת סביב כבלים, עדיף אפילו לשמוע סט אפ עם הכבילה הכי פשוטה שיש ולאט לאט להחליף אתה מה שצריך כדי להגיע לסאונד הנכון שהוא מבחינתי כמה שפחות קולורציה.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
ברור שלכבילה יש השפעה ושווה להשקיע על כבל איכותי (איכות לא בהכרח תלויה במחיר, יש הרבה פלצנות בתחום) אבל לא בונים מערכת סביב כבלים, עדיף אפילו לשמוע סט אפ עם הכבילה הכי פשוטה שיש ולאט לאט להחליף אתה מה שצריך כדי להגיע לסאונד הנכון שהוא מבחינתי כמה שפחות קולורציה.

כשאין כסף לקנות מגבר ב-5 ספרות ורמקולים ב-6 ספרות, אז מתחילים עם חרטוטים על כבלים.
ברור שסאונד מגיע מהבסיס - חדר, טיפול אקוסטי, הגברה, רמקולים ומקור
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,718
מעורבות
2,432
נקודות
113
כבילה זה Fine Tuning
בין 4% ל 8% מהתוצאה הכוללת.

חשוב לציין שה 4% ל 8% הנל בממוצע יכולים להביא לשינוי דרמטי באיזון (וכמובן התוצאה הכללית) לטוב או לרע.
גם 1% יכול להשפיע.
 
נערך לאחרונה ב:

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
כשאין כסף לקנות מגבר ב-5 ספרות ורמקולים ב-6 ספרות, אז מתחילים עם חרטוטים על כבלים.
ברור שסאונד מגיע מהבסיס - חדר, טיפול אקוסטי, הגברה, רמקולים ומקור

זה נכון במידה מסויימת אבל עם חדר יעודי אפשר להגיע במקרים מסויימים לתוצאות יותר טובות מסט אפ היי אנד עם או בלי כבלים, גם ידע, סבלנות וניסיון הם פקטור לא פחות חשוב.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,042
מעורבות
1,485
נקודות
113
בקשר לכבלי הפחם והכסף ,יש לי משני הסוגים ,ובין הטובים שיש , כמו כן יש לי גם כלי מחושת טובים למכביר ,
אני כבר מזמן כתבתי שלכל כבל מתכת (טונגסטן ,נחושת כסף ,אלומיניום ואחרים..... ) יש כעין "ברזליות" בצליל ,שלא ניתן להפטר ממנה ,ועכשיו השאלה לאיזה רמקול וחדר מחברים הכבלים ממתכת ,לא מתאים בשום אופן לרמקולים רסולטיבים דינמיים (נניח קרמים ),ובטח לא בחדר קטן עם זמן הדהוד קצר,
לעומת זאת בחדר גדול עם זמן הדהוד מוארך ורמקול קרמי גדול ורזולטיבי בעל יכולת דינמית מאוד גבוהה קורה איך שהוא ה"פלא " והכבל פחם מתישב בדיוק במקום עם צליל אורגני וגדול ,ואיננו סתום יותר בגלל האפשרות של התפתחות הצליל בחדר גדול ,
כלומר לחבר כבל גרפיט או פחם לרמקול חם כמו למשל רמקול עם אלמנטים של "אודיוטכנולוגי" אינו לעניין ,כי יסתום העסק ,כך גם הרבט ועוד הרבה אחרים כמו מודלים שונים של סונוס פאבר ,
לעומת זאת רמקולים פתוחים ירויחו מצליל אורגני עשיר ,חלק ברמה אחרת ללא שום תחושה של אטימות או איטיות ,אבל כל מה שאני כותב הוא מנסיוני האישי בתנאים שאני מכיר הייטב , מצד שני לא יכול לומר שלפעמים לא מבריק לי את המערכת בכבלי כסף עם הפרדה בשמיים לתקופה מסוימת או לחליפין עם נחושת ,
מעבר לכך קימים כבלים סופר נחשבים ממתכת בשוק שסתומים הרבה יותר מהפחם,אבל הם סתם כבלים סתומים שעטשים נעים בגב לשעה עד שיורד לך האסימון !
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,919
מעורבות
472
נקודות
83
לא הגיוני שכבילה תשנה דרסטית אופי של מערכת, אם חסר משהו קריטי בסאונד כנראה שהבעיה במקור, ברמקולים או בהגברה.

כשמדברים על כבלים דמיין ,כלי דם בגוף האדם, כשהם תקינים בקטרים נכונים מובילים דם וחמצן ללא היתנגדות זה מפתח לבריאות האדם, ועתה דמיין ההיפך.
 

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
כשמדברים על כבלים דמיין ,כלי דם בגוף האדם, כשהם תקינים בקטרים נכונים מובילים דם וחמצן ללא היתנגדות זה מפתח לבריאות האדם, ועתה דמיין ההיפך.

אני לא מדמיין, אני חי ושומע את זה. הדיון הוא לא אם איכות הכבילה חשוב אלא האם הוא הכי חשוב או שמייחסים לו חשיבות מעל שאר הרכיבים בסט אפ.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,718
מעורבות
2,432
נקודות
113
---יסוד---
1#. מיקום הרמקול והסביבה שלו (טיפול והעמדה)
2# רמקולים
2.1#* הגברה אשר עם הרמקולים מותאם.
3# מקור
3.1#* איכות ההקלטה ואיכות השחזור.

---דיוק---
4# כבילה מותאמת בין כל הרכיבים.
5# עזרים (סטנד/שיכוכים ועוד... )

*תת סעיף יסוד לסעיף יסוד,
משמע התאמה קריטית ונחשבת כסעיף יסוד אחד מלא.
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,919
מעורבות
472
נקודות
83
אני לא מדמיין, אני חי ושומע את זה. הדיון הוא לא אם איכות הכבילה חשוב אלא האם הוא הכי חשוב או שמייחסים לו חשיבות מעל שאר הרכיבים בסט אפ.

הרי כתבת שהכבילה לא תשנה את המערכת דרסתית, אלא המקור,
אתה כותב כאילו אין לך מה להפסיד.

מדברים לא מה חשוב מדברים על כבילה
יפנית ואל תשנה את נושא על מה מדברים,
אתה אמור לדעת שכבילה היא חוליה במערכת כמו כל חוליה בשרשרת או שתשתמש בחוטי קומקום.
 

dor_s

אוהב את התחום
הודעות
496
מעורבות
145
נקודות
43
ברור שלכבילה יש השפעה ושווה להשקיע על כבל איכותי (איכות לא בהכרח תלויה במחיר, יש הרבה פלצנות בתחום) אבל לא בונים מערכת סביב כבלים, עדיף אפילו לשמוע סט אפ עם הכבילה הכי פשוטה שיש ולאט לאט להחליף אתה מה שצריך כדי להגיע לסאונד הנכון שהוא מבחינתי כמה שפחות קולורציה.
תרכיב מערכת כמו שרשמת, עם מוצרים טובים וכבלים זולים. ובכבל היקר הראשון שתשים תגלה שאתה לא מזהה את המערכת וזה יכול להיות גם לרעה.
הגישה שלי לבניית המערכת הייתה לחסוך טעויות, אז בחרתי רמקול מגבר CD וגם כבלים, כולם allrounder
לא משלב לדוגמא בהיר מאד עם חמים מאד או מהיר עם איטי, ואחר כך נמצא במרדף אחר הכבל שיעשה קסמים
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור