טור עורך: אין "מחשבים" או "טלוויזיות", רק לוחות, באיזה גודל תרצו את שלכם?

  • פותח הנושא dtown
  • פורסם בתאריך

dtown

מנהל
צוות האתר
הודעות
2,358
מעורבות
724
נקודות
113
 

א

אורח

אורח
הטלוויזיה זה עולם אחר מסתם עוד לוח

חברת Hill Holliday ערכה ניסוי בארה"ב עם 5 בתי אב ממוצעים בהם נאמר להם להתנתק משירות הטלוויזיה הקיים שלהם למשך שבוע ולבחור בין:
- Roku
- Boxee Box
- Google TV
- Apple TV
- Xbox360

לצפייה בניסוי: http://vimeo.com/19300498

חשוב שתשימו לב שאנחנו הינם משתמשים "מתקדמים" ולא מייצגים את האוכלוסיה הממוצעת.

שלוש נקודות חשובות שכדאי לשים לב:
1. הקונספט של ערוצים לינאריים - הולך להישאר, נחוץ לרוב האוכלוסיה. הצופים רוצים שמישהו יערוך להם את הפלייליסט, טלויזיה היא חווייה פאסיבית (Lean Back). מה שמעניין זה שאף אחד מהסטרימרים לא מגיש ערוצים אלא רק תוכניות על פי דרישה - יש לחפש, למצוא ולנגן.

2. שירות (Service) - לא בכדי ספקי שירות טלוויזיה נקראים Service Providers, הם נותנים שירות. לפני כמה שבועות נכנסתי לחנות Best Buy בלוס אנג'לס ושאלתי את איש המכירות לגבי השירות של Samsung Connected TV
ברשותכם, באנגלית:
if I buy the Samsung connected TV go on Flickr to get my photos on the screen and for some reason it doesnt work' who do I call?
Best Buy?
Samsung ?
Flickr?
my ISP?

ברור שהוא לא ידע מה לענות לי. גם בניסוי הנ"ל ניתן לראות שאלמנט השירות מאד חשוב לצרכן הממוצע

3. תוכן, תוכן ותוכן - ספקי שירות טלוויזיה כגון yes, Hot, DirecTV' Sky וכו' משלמים מיליארדים של דולרים בשנה ל- Studios ול- Networks. התכנים הללו פשוט לא נמצאים במרבית המכשירים שהזכרנו קודם. נכוןיש Netflix ו- HULU אך אם תעשו חיפוש עדכני תוכלו לראות כגודל ההצלחה של אתרים אלו כך עולה התיאבון של ה- Studios לקבל יותר כסף. למשל Netflix - ראו:
http://blogs.wsj.com/marketbeat/2011/02 ... d-of-this/

אני למשל עוקב בקביעות אחר 26 סדרות אמריקאיות + ממוצע של 2 סרטים בחודש
אם נשאר ב- SD, זה יעלה לי: לחודש 26X4X$0.99+2X$9.99 = $123
ב HD - זה יעלה כ $235 לחודש
ועוד לא התחלנו עם מה שבכלל אי אפשר להשיג כגון ספורט.

צפייה מהנה
יוסי
 

clip99

חבר משקיען
הודעות
933
מעורבות
119
נקודות
43
אני אישית לא מתכוון לתלות על הקיר את העכבר והמקלדת כל כך מהר . לא מתחבר לממשק של מסכי מגע. הם גם
נראים לי קטנים מדי.
חוץ מזה נסה לומר את זה לכל הגיימרים שמשקיעים הרבה כסף בציוד היקפי ובמארזים משוכללים . אולי בסוף אכן יהיה שינוי אבל לבינתיים זה רחוק מלהתרחש . המארזים מאפשרים שדרוג קל ומהיר של חומרה , אפשר לשנות את כל הרכב המחשב , האם ניתן לעשות את זה באייפון למשל ?
כל עוד לא יתגברו על בעיית החום וצריכת החשמל הם יישארו איתנו . עדיין אין תחליף ראוי לכרטיס מסך ייעודי ומעבד חזק . ואת אלה אי אפשר לדחוס במכשיר נייד וקטן.
 

danistar

חבר משקיען
הודעות
697
מעורבות
0
נקודות
16
קודם כל ברכות על כך שיש כאן טור עורך , זה בהחלט מוסיף מאוד לאתר ולדיונים בו .

בקשר לנשוא עצמו . אני די מסכים עם ליאור . אני בכלל רואה דברים הרבה יותר קדימה . עם מסכי OLD או דומיהם בעוד 50-60 שנה ( אך ז'ול וורן, איך צפית את העתיד .. ) כל הקירות בבית יהיו מצופים במסכים כאלו שיודבקו כמו טפטים ואנחנו פשוט נעצב אותם כאוות נפשינו . אני רוצה טלוויזה 50 אינטש על הקיר הזה כרגע ובמטבח על התקרה אקווריום ( כן כן על התקרה למה לא ?? ) ואם אפשר בחדר השינה את התקרה בצבע בורדו אפור .. או אולי חום סגלגל . אגב כמובן שלמחרת אפשר יהיה להפוך הכל באוויר . אני שולט בהכלל .

יש טלפון ?? טוב אני רוצה לענות מהטלוויזה בחדר השינה , אז ציפוי יקר תפתח לי חלון בגודל 5 אינטש מול העיניים ותן לי לענות . בקיצור לי נראה שהכל יהיה מסך אחד גדול , אנחנו נחובר בכבל אחד לבית וזוה וכל התצרוכת התקשורתית שלנו תעבור דרכו : הטלוויזה , הרדיו , האינטרנט , הטלפון ומה לא .. השמיים הם הגבול ....
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
כל ענין החומרה, הופך להיות פחות ופחות רלוונטי מבחינת שטח שהיא תופסת, כרטיס מסך יעודי ומעבד חזק? אנחנו רואים כבר כאלו במכשירים קטנים הרבה יותר מאשר בעבר.
לגבי תחום הגיימרים, קודם כל, מדובר בנישה ולא בציבור הגדול, שנית, גם שם, כל עניין המארזים קשור בעיקר לבעיות קירור ואוורור, כשאלו יפתרו, גם המארזים בצורתם הנוכחית יעלמו ולוח אם + כרטיס גרפי יעודי יתפסו נפח זעיר של מקום.
 

clip99

חבר משקיען
הודעות
933
מעורבות
119
נקודות
43
אני מתמקד בעיקר באופן שבו מתקשרים עם המסך . עדיין אין תחליף ראוי למקלדת ולעכבר . אז נכון שהיום אפשר לעשות את פעולת ההקלדה והניווט ישירות על המסך אך זה לא נוח ואינטואיטיבי באותה מידה .
אין עורר על כך שאת כל חומרת המחשב הפנימית ניתן לצופף על משטח שגודלו אינו עולה על זה של כרטיס אשראי . אך ממשק ההתקשרות חייב תמיד לענות על קריטריונים של הנדסת אנוש סבירה ואלו מכתיבים גודל וצורה מסויימים שלו שיאפשרו שליטה נוחה . אז נכון שכל המחשב יכול להיות מסך וזהו , אבל מה , נשלח ידיים ונקיש עליו ישירות?
באשר לגיימרים , ההגדרה של נישה מתאימה לח'ברה הקיצוניים שמתעסקים עם המהרות ושידרוגים שונים .
מדובר בתחום רחב , חברות שמייצרות חומרה כגון מאיצי מסך ומעבדים חזקים מוכרות מיליוני יחידות (לא בארץ..) , תחום הקונסולות משגשג ומיליוני אנשים בכל העולם קונים ומורידים משחקים .
הכיוון הכללי הוא אכן בהתאם למה שנכתב בטור , אך אם מערבים את המחשב האישי בתמונה - עד שזה יקרה בפועל צריך לתת מענה לכמה דברים בדרך:

1- אופציות שידרוג נוחות . רק מארז מאפשר זאת באופן אופטימלי היום . מצד שני הטכנולוגיה קיימת ורק צריך לתכנן את רכיבי הלוחות העתידיים כך שיאפשרו החלפה נוחה של רכיבים .

2- חומרה חזקה עדיין מצריכה פתרונות איוורור כלשהם . נכון להיום הטכנולוגיה הקיימת לא יודעת להתמודד כהלכה עם בעיות החום , והרכיבים עדיין לא נצילים מבחינת הדרך שבה הם מבזבזים אנרגיה. גם רכיבים מוחלשים למיינסטרים דורשים פתרונות קירור בגודל כזה שקשה לדמיין אותו בלוחות .

3 - ממשק . ביום שימצאו תחליף הולם למקלדת ועכבר , תודיעו לי . אני בכל מקרה לא מתכוון לטייל עם האצבעות על המסך . זה טוב אולי בשביל לשנות גודל ומיקום תמונות ולבחור תפריטים וכיו"ב אך זה לא כל מה שעושים על המחשב.


גילוי נאות - אני כותב מתוך נקודת השקפה על הנושא כאחד שלא מתעניין בטלויזיה .
 
נערך לאחרונה ב:

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
1. כאשר טכנולוגיית המזעור תאפשר זאת, תוכל להחליף רכיבים כמו כרטיס מסך בגודל כרטיס אשראי שנכנס לסלוט מהצד.

2. השאלה היא איך אתה מגדיר "מיינסטרים", אם הכוונה הינה לשימושים כמו גלישה באינטרנט, כתיבת מסמכים ומיילים, אז לוחות ה"אטום" או Tegra של nvidia או Fusion של AMD שכוללת מעבדי 64 ביט כפול ליבה וצריכה של 8 וואט יכולים כבר להספיק לכך.

3. אם אתה מדבר על הזוית של מחשב אישי בלבד, אז אם עבורך מקלדת היא אמצעי ההקלדה הנוח ביותר, אז האפשרות לחבר אותה תמשיך להיות אפשרית, כאשר ה"לוח" (מסך) מוצב על מעמד או תחנת עגינה קטנה, זה לא סותר את הקונספט.
 

clip99

חבר משקיען
הודעות
933
מעורבות
119
נקודות
43
אכן כפי שכתבתי הנושא יקבל דחיפה רצינית ברגע שיתגברו על הבעיות שנילוות למיזעור הרכיבים. אגב תיאורטית כבר היום אפשר להעיף את המארז - מיחשוב ענן מאפשר להציב את החומרה החזקה על שרתים מרוחקים שהגישה אליהם מתבצעת דרך האינטרנט. לפי הערכתי , בקצב בו העניינים מתקדמים היום , זה לא יקרה בבת אחת אלא בהדרגה ולאורך מספר שנים.
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
מסכים, זו מהפיכה שמתנהלת לאורך תקופה של שנים.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור