נגן הלקסמנים האלה מעצבנים!


liorms

חבר משקיען
הודעות
988
מעורבות
50
נקודות
28
בד"כ נקודת הקצה של יצרני מאסה: כמו KEF, TANNOY,B&W, JBL תהיה טובה יותר למחירה ממתחרי בוטיק.
העניין הוא שייצרני הבוטיק הקטנים והטובים הולכים הרבה יותר רחוק בדגמי העל שלהם - וגם כאן, לפי דעתי ע"מ ליצור שם ולא מתוך צפייה שימכרו מאות ואלפי יחידות בעולם. הם גם בד"כ בגדלים שלא נכנסים לבתים וחדרים סטדרטיים של אנשים.
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,919
מעורבות
472
נקודות
83
ועוד דוגמאות.
רמקול הדגל של רוקפורט למשל טוב יותר מרמקול הדגל של קליפש. וקליפש, מה לעשות, גדולה יותר.
הוא גם טוב יותר מרמקול הדגל של פולק אודיו והם, נחשת נכון, גדולים יותר.
רוצה עוד דוגמא מול סרווין ווגה? Bose? קנטון? מוניטור אודיו? פיור אקוסטיק? וורפידל? ימהה אולי?

אני יכול לתת לך עוד עשרות דוגמאות. רובם המוחלט (שים לב - המוחלט!) של יצרניות ההיי אנד הטובות ביותר הן אינן חברות גדולות. בדיוק הפוך. מדובר ביצרניות קטנות יחסית, שכל רמקול שלהם לוקח המון זמן לבנות. הן בגלל רמת הגימור, איכות הרכיבים, איכות התיבה, ביקורת האיכות בכלל. זו עובדה ידידי. מדוע להתווכח עם זה?[/QUOTE]

נמר
אם ימהה תחליט להיכנס להיי אנד יהיה לה היי אנד,זוכר את ימהה ns 1000 עד היום
נחשב למקול מוניטור טוב.
לבנות מגבר מנורות ולפשל צריך להיתמץ, לכן חברות קטנות יכולות לבנות הגברה מנורתית
טובה מאוד,אין פה הרבה סודות מיכאל 845 עושה בדיוק כאלה, עוד אחד שידוע לי
שבונה בעצמו הוא קרופט.
אני לא מכיר אף אחד או חברה קטנה בארץ שבנו רמקולים ברמת קצה,
לחברות קטנות, יש פחות ידע וייחוד, הן לא בונות העץ אגוז,דרייברי מדף מסקנספיק
או סיז, והמחיר של מצליח. אילו היו סינגולריות היו גדלות או מוכרות את הידע של הגביע הקדוש שלהן.
בעינין העובדות זה מזכיר לי, אברך אחד אומר תוך וויכח לחברו, כן והרבי שלי הולך על המים,
מה הרבי שלך הולך על המים? עובדה! עונה לו הראשון.
 
נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
אם ימהה תחליט להיכנס להיי אנד יהיה לה היי אנד,זוכר את ימהה ns 1000 עד היום
נחשב למקול מוניטור טוב.

בדיוק. הוא מוניטור טוב. יש אותו לחבר טוב שלי באולפן. רחוק שנות אור מלהיות מצוין, בקושי טוב מאוד. אשמח לפרט באם תבקש.

לבנות מגבר מנורות ולפשל צריך להיתמץ, לכן חברות קטנות יכולות לבנות הגברה מנורתית
טובה מאוד,אין פה הרבה סודות מיכאל 845 עושה בדיוק כאלה, עוד אחד שידוע לי
שבונה בעצמו הוא קרופט.

אוי. כל כך לא נכון. אם זה היה כל כך פשוט וחד גוני כל מגברי המנורות היו בנויים מאותו מעגל. שנית, המגברים הטרנזיסטורים הטובים ביותר באים מיצרניות היי אנד קטנות. כלומר: בדיוק הפוך מהטענה שלך.

אני לא מכיר אף אחד או חברה קטנה בארץ שבנו רמקולים ברמת קצה,

קח אחת - מוראל.

אבל אתה צודק. אני גם לא מכיר אחת. אני מכיר שלוש.
מג׳יקו החלו את דרכם בישראל. זה היה נחשב לאחד המוניטורים הטובים שיוצרו באותה תקופה.
yg אותו הדבר. הראשונים שהתחילו לבנות רמקולים מאלומניום. זה היה כאן, באור יהודה.

לחברות קטנות, יש פחות ידע וייחוד, הן לא בונות העץ אגוז,דרייברי מדף מסקנספיק
או סיז, והמחיר של מצליח. אילו היו סינגולריות היו גדלות או מוכרות את הידע של הגביע הקדוש שלהן.

באמת? אתה בטוח? רוצה שמות של מתכננים של חברות פיציות שקבעו תקנים באודיו? ג׳ון קרל למשל, פיטר מדניק, סטפן פקטה, דרטזיל, מארק לוינסון, טים דפרביצ׳יני, פרנק מקינטוש, דיוויד וילסון, וילאמס ג׳ונסון. מה שהם עשו, ועושים היום (ממשיכי דרכם) זה בדיוק מה שהופך את האודיו הזול לאיכותי יותר ויותר. פשוט משתמשים בטכניקות שלהם. אשמח להביא דוגמאות - רק תבקש.

ואם כבר ניכנסים ליצרניות הקטנות אז היחידות הללו, מקרמיקה, אלומניום, קרבון וכ״ו באו בדיוק מאותן יצרניות קטנות שבראשם עמדו מתכננים שפשוט ישבו שנים וחיפשו דרך לשפר. וזה מוביל אותנו גם לתיבות מחומרים מרוכבים (אקרילים), שימוש בעופרת (וילסון) ותיבות אסימטריות שאז, בתקופה בה יצרו רק רמקולים עם תיבות מרובעות, המוחות של אותם מתכנני רמקולי היי אנד התחילו לשבור סימטריה כי זה פשוט נשמע יותר טוב. היום, את הטכניקות הללו תמצא גם ברמקולים זולים של מישן.

בעינין העובדות זה מזכיר לי, אברך אחד אומר תוך וויכח לחברו, כן והרבי שלי הולך על המים,
מה הרבי שלך הולך על המים? עובדה! עונה לו הראשון.

אם נשווה את זה לדיון הזה. אז כן, הרבי שלו הלך על המים. וזה בהחלט מרשים!
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
בד"כ נקודת הקצה של יצרני מאסה: כמו KEF, TANNOY,B&W, JBL תהיה טובה יותר למחירה ממתחרי בוטיק.
העניין הוא שייצרני הבוטיק הקטנים והטובים הולכים הרבה יותר רחוק בדגמי העל שלהם - וגם כאן, לפי דעתי ע"מ ליצור שם ולא מתוך צפייה שימכרו מאות ואלפי יחידות בעולם. הם גם בד"כ בגדלים שלא נכנסים לבתים וחדרים סטדרטיים של אנשים.

תן דוגמא ליצרניות גדולות שמייצרות רמקולים טובים יותר מיצרני בוטיק.

ותסביר לי איך זה מסתדר לך עם זה שאתה טוען שיצרני בוטיק הולכים יותר ויותר רחוק עם המוצרים שלהם?
תן גם איזו דוגמא של יצרני בוטיק שהולכים רחוק, ומדוע הם הולכים רחוק ואיך ההליכה הזו, לקצה, הופכת אותם לפחות טובים או ״מוכשרים״ בעיני חלק פיצפון מהגולשים?
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,919
מעורבות
472
נקודות
83
נמר
כתבתי ברור שחור על גבי נייר,
שאם חברות קטנות היו סינגולריות היו גדלות או מוכרות את הידע של גביע הקדוש שלהן,
ואז אתה מונה את כל החברות שהיו פעם קטנות, היה להם מה להציע היתרחבו והצליחו,
באופן מוזר אתה סותר את דעתי אך למעשה אתה מאשר כל מה שאמרתי,
אתה מאשר ש ns 1000 הוא מוניטור טוב מאוד,הוא נבנה ב1970 ומשמש את חבר שלך היום,
קרל, לוינסן ווילסון, גדלו כי הצליחו, חברות קטנות שמחדשות דרייברים ומעטפת רמקול,
בחומרים איזוטרים זו לא פריצת דרך, זה רק חידוש שעולה דם יזע ודמעות, זה עדיין צריך
להוכיח את עצמו והצלחה היא היתרחבות זה תפקיד כל חברה.
ב hifi shark ספרתי 350 קרליים למחירה ויכולתי להמשיך,תבדוק,
עם הצלחה אי אפשר להיתווכח.
 
נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
שאם חברות קטנות היו סינגולריות היו גדלות או מוכרות את הידע של גביע הקדוש שלהן,
ואז אתה מונה את כל החברות שהיו פעם קטנות, היה להם מה להציע היתרחבו והצליחו,
באופן מוזר אתה סותר את דעתי אך למעשה אתה מאשר כל מה שאמרתי,

לא. מדובר עדיין בחברות קטנות. גם קרל היא חברה קטנה יחסית לאלה מנגד (דנון, פיוניר, מרנץ, סוני).

אתה מאשר ש ns 1000 הוא מוניטור טוב מאוד,הוא נבנה ב1970 ומשמש את חבר שלך היום,

כתבתי על המוניטור הזה שהוא טוב ובקושי טוב מאוד. הרוג׳רס והספנדור מאותה תקופה טובים בהרבה.

קרל, לוינסן ווילסון, גדלו כי הצליחו, חברות קטנות שמחדשות דרייברים ומעטפת רמקול,
בחומרים איזוטרים זו לא פריצת דרך, זה רק חידוש שעולה דם יזע ודמעות, זה עדיין צריךלהוכיח את עצמו והצלחה היא היתרחבות זה תפקיד כל חברה.

שוב. הן גדלו יחסית למה שהיו. אבל הן לא נחשבות לתעשיות בקנה מידה של אותן חברות עליהן אנחנו מדברים ואליהן משווים בדיון הזה. ומי אמר שהתרחבות זו המטרה של כל חברה? יש כאלה שבמכוון לא רוצות לגדול מעבר למה שהן. אגב, כך גם בעסק שלי האישי. אני יכול להרחיב אותו משמעותית. לא תמיד רוצים. ברוב המקרים התרחבות היא על חשבון איכות.

לגבי היחידות.
ועוד איך פריצת דרך. זה איפשר ליחידות לעשות כמה דברים שלפני הן פשוט לא היו מסוגלות לעשות. כולם השתמשו בנייר באותה תקופה, היום אתה כמעט ולא רואה יחידות עשויות נייר.

ב hifi shark ספרתי 350 קרליים למחירה ויכולתי להמשיך,תבדוק,
עם הצלחה אי אפשר להיתווכח.

מעולם לא טענתי שהן לא מצליחות. שנית, תבדוק כמה סוני יש למכירה, דנון, פיוניר, מרנץ, ימהה וכ״ו.
תבדוק מי מוכר יותר מוצרים היום. מבטיח לך שבדיקה קצרה תסדר לך את העניין הזה של מהי חברה גדולה ומהי חברה קטנה.
עם זאת, מכירות היד שניה של קרל מתפרסות של מוצרים של שנים רבות שנמכרו. המספר הזה מקביל בערך לדגם אחד של פיוניר מלפני 3 שנים. יחי ההבדל הקטן.
 

falou

אוהב את התחום
הודעות
412
מעורבות
18
נקודות
18
JBL היא לא ממש חברה גדולה.
אולי אני ואתה חושבים בפרופורציות אחרות לגבי מהי חברה גדולה,
בשבילי זה סוני, פנסוניק, יונדאי, סמסונג,LG, JVC, טושיבה ועוד...
לא צריך להיות נזיר עם גרא'ז כדי להיקרא חברה קטנה.
אקיופייז, לקסמן, מארק לוינסון, CARY, קונראד ג'ונסון ועוד רבות כמוה הן חברות קטנות, שלא מכוונות למכור לMASS MARKET, ומתמקדות באייכות ומיקסום הביצועים ולאו דווקא במיקסום היקפי המכירה וגידול המכירות ביותר שווקים.
(כהראה שכמעט כולם עושים את זה בשביל מיקסום הרווח)

יש לי הרבה לכתוב ומעט זמן, אבל רק שנבין עובדות, JBL היא חלק מקונצרן Harman (יחד עם מארק לוינסון... בין היתר) והיא חברה ענקית בתחום ייצור הרמקולים, שמייצרת מהרמה הכי נמוכה ועד הכי גבוהה.
גם לקסמן שייכת ל-IAG ומכאן הפריחה שלה לאחרונה.
 

falou

אוהב את התחום
הודעות
412
מעורבות
18
נקודות
18
JBL היא לא ממש חברה גדולה.
אולי אני ואתה חושבים בפרופורציות אחרות לגבי מהי חברה גדולה,
בשבילי זה סוני, פנסוניק, יונדאי, סמסונג,LG, JVC, טושיבה ועוד...
לא צריך להיות נזיר עם גרא'ז כדי להיקרא חברה קטנה.
אקיופייז, לקסמן, מארק לוינסון, CARY, קונראד ג'ונסון ועוד רבות כמוה הן חברות קטנות, שלא מכוונות למכור לMASS MARKET, ומתמקדות באייכות ומיקסום הביצועים ולאו דווקא במיקסום היקפי המכירה וגידול המכירות ביותר שווקים.
(כהראה שכמעט כולם עושים את זה בשביל מיקסום הרווח)

רוזי, אתה צריך לבדוק את העובדות לפני שאתה מגיב.
JBL, בתחום ייצור הרמקולים, היא חברה ענקית. בנוסף, היא בבעלות של קונצרן הרמן, שזו חברה ששווה 6 מיליארד דולר. אין גדול מזה בתחום האלקטרוניקה הבידורית נטו.
מארק לווינסון היא גם חלק מקבוצת הרמן.
לקסמן היא בבעלות IAG, בעלת המותגים Mission, Whrefdale, Audiolab ועוד (לא סתם היא חווה פריחה בשנים האחרונות...).


באמת? אתה בטוח במה שאתה טוען? אם הרמן קומפריישן קונה את revel זה הופך אותה לגדולה יותר ממוניטור אודיו? לא. היא נותרה קטנה וחלק מקונצרן גדול.

Revel זו לא הדוגמא שאתה מחפש. עיקר הפרסום שלהם עכשיו זה כמותג יוקרה למכוניות יוקרה. הם רק עוד מותג בערימת המותגים של הרמן.

אלה המכוניות שקובעות תקנים. לדוגמא שימוש בחומרים קלים, אווירודינמיקה, יכולות דינמיות, ניצול מנועים.

נכון, ומי מייצר את המכוניות הללו?
נכון, חברות גדולות.

פעם גם בעולם הרכב היו יצרנים קטנים ועצמאיים שיזמו כל מיני פיתוחים. היום כבר אין.
למה?
כי היתרון לגודל עובד והייצור ההמוני מבטיח את האיכות.

ביחס למכונית, רמקול הוא מוצר נורא פשוט. הוא עובד כבר שנים פחות או יותר אותו הדבר ועושה פחות או יותר את אותה העבודה באותם התנאים (חלל ביתי). לחשוב שיש פה איזה הוקוס פוקוס חדש שייגרום למוצר הזה להשמע כל שנה יותר ויותר ויותר טוב, לאוזן האדם המאוד מוגבלת, וכל זה עם אותה מדיה שמזינה אותו... לא קונה.

מוכרים בולשיט.

כן גם הגדולים.

גם JBL מוכרת רמקול נורא יקר. רהיט ענק מעץ, שדורש חדר מיוחד והתקנת קאסטום.
אני לא מדבר על התקנות כאלו. מי שמייצר לעצמו סביבה אקוסטית הוא בליגה אחרת, גם בתוצאה.
אני מתייחס לזוג רמקולים שאתה יכול להעמיד אצלך בסלון.

ל-jbl רמקול אחד או שניים שנחשבים למוצרי על. ויש טובים מהם, מחברות קטנות יותר. מה הטענה כאן?

ומכן למבחנים העיוורים. ״הם לא הצליחו להבחין בין גראנד אטופיה לרמקול מחשב מפלסטיק של קריאטיב״ (בהגזמה כמובן). יופי. זה בעצם מוכיח את הבעיות במבחנים מהסוג הזה. למה? כי יש הבדלים משמעותיים אבל מבחן כזה לא בודק את יכולות הרמקול אם כי את היכולת של המאזין לא להתבלבל כשמבלבלים אותו. צריך להקשיב לרמקולים המדוברים, בלי שמישהו יצבוט להם את הפטמה, ושיגידו לי אם יש הבדל בין א׳ הזול ל-ב׳ היקר והמושקע בהרבה.

אם ההבדלים משמעותיים, אז איך מצליחים להתבלבל?
ואיך זה שיש קבוצה אחת של אנשים שמצליחים לבלבל אותה ואחרת שלא?

אנחנו מדברים על הבדלים "משמעותיים", שפתאום נעלמים והופכים לבלתי מובחנים?

אם מאזין מתבלבל ולא יודע לזהות מחדש רמקול שהוא כבר שמע, אז הוא לא יודע לזהות הבדלים בין רמקולים.
בהגדרה. בייחוד שיש קבוצה של אנשים שכן מצליחה.

הבלבול לא נוצר כשהמבחן עיוור, להפך.
אלו המהנדסים של JBL שהתבלבלו כעשו מבחנים בהם ראו את הרמקולים, ונתנו ציונים גבוהים יותר לרמקול היקר יותר, מאשר כשקיבל במבחן עיוור.
המהנדסים, לא עיתונאי אודיו.
כי כולנו בני אדם וכבני אדם אנחנו נתונים להטיות פסיכולוגיות, ובגדול. כל ענף הפרסום בנוי על זה.

עיתונאי אודיו... הם בכלל לא הצליחו להבדיל בין רמקולים בשמיעה חוזרת.
אתה יודע למה?
לא כי "בלבלו אותם", כי קבוצת האנשים שכן לימדו אותם לנתח סאונד, כן הצליחו.
זאת אומרת, שיש מי שמבחן עיוור לא מבלבל אותו, ויש מי שכן.
כתבי האודיו נכשלו כי הם למעשה לא מיומנים בהקשבה בקרותית (נכשלו=ההצלחה שלהם כמו של סתם אנשים שאספו מהרחוב).

עכשיו, שמאן דהוא לא יודע להבדיל בין רמקולים, כשהוא לא רואה אותם, מה שווה הביקורת שלו?

אתה אומר שיש חברות קטנות עם מוצרים "טובים" יותר, אבל מי אומר שהם טובים יותר?
אתה?
מגזין סטריאופייל?

מי?
לפי איזה מדד?
על בסיס איזה ידע ואיזו הכשרה?

אני לא רוצה להטפל אליך אישית, אתה איש מאוד חביב מאז ומתמיד, והפנייה האישית היא רק לצורך השיחה ויכולה להפנות את השאלה לכל אחד אחר...
אבל למה אתה חושב שאתה שומע טוב?

לדוגמא, בראש קבוצת פיתוח הרמקולים של הרמן יושב ד"ר לפסיכו-אקוסטיקה (Floyd Toole), שללמוד מהו סאונד שאנשים אוהבים זה פרוייקט חייו, שהאזנה ומדידה של רמקולים, לא ייצורם, זה המקצוע שלו. חברות רבות, קטנות וגדולות (מ-DeVore ועד פאראדיים), משתמשות בידע שהוא תוצר של העבודה שלו (והוא לא עבד לבד) ואתה חושב שאתה יודע יותר טוב ממנו מה המתודולוגיה הנכונה לבדוק רמקול?

אז גם אני, שבחרתי ברווז לא מזמן, עשיתי את המבחן כמו שאני יכול.
שמתי בבית והאזנתי יומיים לכל ברווז בנפרד. אני חושב שאני שומע הבדלים ואני חושב שאני יודע לאפיין אותם. אבל אם הייתי עושה מבחן עיוור (עם השוואת עוצמות והכל) ומגלה שאני לא מצליח... אז הייתי מודה בזה שטעיתי כשחשבתי שאני שומע הבדלים, לא הייתי פוסל את המבחן.

הקטע הוא שאין באמת ויכוח אמיתי. ברור שיצרניות בוטיק יכולות לאפשר לעצמן את מה שיצרניות מסחריות גדולות פשוט אינן יכולות לאפשר לעצמן. למה? כי שוב - הן בנויות אחרת. וכן, בתוכן יש כמה בודדות שמצליחות לעשות את זה. ונתתי דוגמאות, וחזרת אתה עליהן, ודיווחתי לך שכבר נתתי אותן וכנראה תחזור עליהן שוב. משעמם משהו.

להפך.
הן לא יכולות, כי אין להם משאבים.
שם המשחק הוא יתרון לגודל, גם במחקר ופיתוח.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
כי כולנו בני אדם וכבני אדם אנחנו נתונים להטיות פסיכולוגיות, ובגדול. כל ענף הפרסום בנוי על זה.

ואידך זיל גמור. ומדוע אתה רואה במבחן עיוור כנטול הטיה פסיכולוגית בעוד מבחן לא עיוור בעל הטיה כזו. הרי מן ההגיון הוא שהמצב יהיה בדיוק הפוך. זה כמו שאני אעצום לך את העיניים במהלך הנהיגה ואצעק עלייך שאתה נוהג גרוע.

לגבי השאר.
התייאשתי. אתה פשוט לא מצליח להבין מה אני מנסה להגיד לך מעובדות. לא דיעה - עובדה.
יצרניות הבוטיק מייצרות מוצרים איכותיים יותר ברובן מאשר יצרניות גדולות ועממיות.
 

falou

אוהב את התחום
הודעות
412
מעורבות
18
נקודות
18
ואידך זיל גמור. ומדוע אתה רואה במבחן עיוור כנטול הטיה פסיכולוגית בעוד מבחן לא עיוור בעל הטיה כזו. הרי מן ההגיון הוא שהמצב יהיה בדיוק הפוך. זה כמו שאני אעצום לך את העיניים במהלך הנהיגה ואצעק עלייך שאתה נוהג גרוע.

לגבי השאר.
התייאשתי. אתה פשוט לא מצליח להבין מה אני מנסה להגיד לך מעובדות. לא דיעה - עובדה.
יצרניות הבוטיק מייצרות מוצרים איכותיים יותר ברובן מאשר יצרניות גדולות ועממיות.

לא מבין את הקשר לנהיגה. אתה לא צריך לראות איזה רמקול מנגן כדי להנות ממוסיקה...

בוודאי שלמבחן יכולה להיות הטייה.
בגלל זה עושים עם מדגם גדול ומחפשים קורלציה.

אם מבחן עיוור היה כלי לא טוב למציאת הבדלים, אז לא היתה קורלציה לאף אחת מקבוצות האוכלוסייה הנבדקות.
העובדה שיש קבוצת אוכלוסיה שכן מצליחה לזהות הבדלים במבחן עיוור, באופן עקבי, מוכיחה שאכן יש הבדלים והם אכן ברי אבחנה.

יש רמקולים טובים יותר ויש רמקולים טובים פחות, והם לא נשמעים אותו הדבר.

אני אומר שוב, אתה, נמר מישראל, חובב מוסיקה ואודיו, אומר "שמעתי".
הוא, ד"ר לפסיכו-אקוסטיקה, בדק באופן שיטתי ויש לו ממצאים.

על סמך מה אתה מבטל אותו?
את שיטת המדידה שלו?
על סמך איזו אסכולת יידע?

נ.ב. לי יש דווקא רעיון לביקורת על איך שהוא בדק, אבל אחר כך

נ.ב.נ. זוגתי לשעבר עשתה לי פעם מבחן עיוור של אינטרקונקט הכי זול שיש מול זה שקניתי בכמה מאות. חזרנו על המבחן 5 פעמים (יצאתי, נכנסתי, אמרתי מה מחובר). פגעתי 5-5.
זה לא מדעי, זה לא מבוקר, אבל לפחות מנסה לבודד הטיות מובנות.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
אז מה שאתה טוען הוא שלא היה הבדל בין ה-jbl לרמקול אחר?
זה נשמע לך הגיוני?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
אני אומר שוב, אתה, נמר מישראל, חובב מוסיקה ואודיו, אומר "שמעתי".
הוא, ד"ר לפסיכו-אקוסטיקה, בדק באופן שיטתי ויש לו ממצאים.

מה הוא בדק? ומזה משנה מאיפה אני? אני אמצא לך אנשים לא מישראל שטוענים בדיוק את מה שבדקתי. חלקם פיסיקאים מאוד מוכשרים.
 

falou

אוהב את התחום
הודעות
412
מעורבות
18
נקודות
18
הוא לא פיסיקאי.
פיסיקאי זה תחום התמחות אחר.
לא מספיק תואר במדעים כדי להבין בתחום...

פלויד טול הוא ד"ר להנדסת חשמל שנלחם בגישה הטנכוקרטית שרמקול רק מודדים ולא צריך לבדוק במבחני האזנה.
הוא חתום על המשפט:
No matter what measurements tell us, a loudspeaker isn't good until it sounds good

אז מה שאתה טוען הוא שלא היה הבדל בין ה-jbl לרמקול אחר?
זה נשמע לך הגיוני?

איפה זה נאמר???

יש פה הרצאה מעניינת:

היא מעניינת גם אם אתה לא קונה את כולה, אבל כדי להתווכח עם דעה צריך יותר מ-"החויה הסובייקטיבית שלי היא אחרת".

הנה בכתב:
http://www.harman.com/EN-US/OurCompany/Innovation/Documents/White Papers/LoudspeakersandRoomsPt2.pdf
 
נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
אלו המהנדסים של JBL שהתבלבלו כעשו מבחנים בהם ראו את הרמקולים, ונתנו ציונים גבוהים יותר לרמקול היקר יותר, מאשר כשקיבל במבחן עיוור.

אתה אמרת את זה.
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,235
מעורבות
783
נקודות
113
דרך אגב, אם הבנתי נכון הבחור טוען שהמבחן העוור שהמציא מתבצע עם רמקול אחד ולא שניים. ז"א אפקט הסטיראו במה ואימג' מנוטרל לחלוטין במבחן זה. כנראה הם רצו לבודד/לבדוק את אפקט "גרף התדר היישר" על הנאת המאזין. לפי מה שאני מבין, החברות הקטנות כבר מזמן צועדות בכוון הזה.
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
שלום פאלו
1. אם קיימת אפשרות עקרונית שמפעל גדול ייצר מוצר מתקדם מזה של בוטיק קטן, צריך לבדוק אם האפשרות הזאת מתקיימת. כלומר: האם יש בכלל מפעלים כאלה, שרוצים לייצר וגם מייצרים את הטוב ביותר שיש. בפועל, אגב, זה לא מתקיים.

2. בדיקה שיטתית של תולדות האודיו הי-אנד משנות השבעים ועד היום, מגלה דבר פשוט: כמעט כל המוצרים האייקוניים, בטכנולוגיה, בתוצאה, בייחוד ובשאר ירקות, הם פרי עבודתם של אנשים מסוימים, שהיו גם פורצי דרך בתחומם. כלומר, זה ממש לא רלוונטי אם למפעל גדול יש יותר יכולות מאשר לבוטיק קטן או לסדנא של איש אחד או שניים. מה שרלוונטי זה מה שקורה, ואיך.

3. עניין התקנים, האיכות וכולי בנפחים קטנים הוא תוצאה של יכולת ענף מסוים, לייצר ולמדוד מוצרים ברמה גבוהה במספרים קטנים. אז באודיו זה הולך לא רע כנראה. עובדה: מכשור לכל הנ"ל (ייצור ומדידה) זמין למוצרים אלה גם בסקלות קטנות.

בקיצור, בפועל אודיו הי-אנד הוא תוצר של פעילות אנשים מסוימים שהקימו עסקים קטנים בהתאם.

מה היה קורה אם מפעלי ענק היו הולכים על זה? ייתכן והמוצרים היו זולים יותר, בטוח שהיו מפסיקים עם זה.
עובדה: מפעלי יפן הגדולים נכנסו לשם בשנות השבעים, ייצרו מספר יצירות מופת בשמונים - ויצאו מהתחום בסוף העשור/תחילת התשעים.
 

liorms

חבר משקיען
הודעות
988
מעורבות
50
נקודות
28
תן דוגמא ליצרניות גדולות שמייצרות רמקולים טובים יותר מיצרני בוטיק.

ותסביר לי איך זה מסתדר לך עם זה שאתה טוען שיצרני בוטיק הולכים יותר ויותר רחוק עם המוצרים שלהם?
תן גם איזו דוגמא של יצרני בוטיק שהולכים רחוק, ומדוע הם הולכים רחוק ואיך ההליכה הזו, לקצה, הופכת אותם לפחות טובים או ״מוכשרים״ בעיני חלק פיצפון מהגולשים?

תקרא שוב בעיון את מה שכתבתי, ואני בטוח שגם תסכים...
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
קראתי.

אני רואה שערבבתי אותך עם פאלו.
אקסיוז מי.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,042
מעורבות
1,485
נקודות
113
שלום לכולם !
חזרתי מקורפו המקסימה בכדי לבדוק מה קורה עם השרשורונציק שלי ,והנה הפך לנחש אנקונדה תלת ראשי ,אולי נצרף אליו גם את עניין המזגן השקט ?ממילא אין קשר בין ההתחלה לסיום .
נ.ב
אסור לעזוב אתכם לבד!
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור