הכח והקשר שלו לאיכות הצליל בחדר נתון.


שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,063
מעורבות
1,508
נקודות
113
נניח שיצא לכם לרכוש מגבר זהה נוסף למגבר שיש לכם כרגע במערכת,האם הצרוף שלו במערכת,כלומר הכפלת הכח ופיצול בין שמאל וימין ישפר במשהו את איכות הצליל הכללית המתקבלת בחדר,האם לדעתכם יהיה שיפור רק בבסים, והמיד והגבוהים ישארו זהים.
אולי יתקבל גודש נורא במערכת בגלל העוצמה.
בטוחני שכולכם חושבים שאינכם בתת כוח של המגבר שלכם להניע הרמקול,אבל היתכן שכולנו טועים והרמקולים שלנו דווקא כן צריכים עוצמה כפולה ומכופלת כדי להוציא את הפוטנציאל הטמון בהם.
מנסיוני הדל ככל שהעוצמה עולה משתפרת גם איכות הצליל,לדוגמה כאשר ניתקתי את המגבר שפורפרות שלי מהבסים ,וחיברתי אותו רק ללגבוהים והבינוניים ,ולבסים צרפתי מגבר טרנזיסטורי חזק, השיפור היה דווקא בחלק העליון ,כלומר במיד והגבוהים-תוצאה ישירה של שיחרור המגבר השפורפרתי מצריכת הזרם של הבסים שסרסו את המגבר בהפעלת המיד והטוויטר.
לעומת זאת כאשר קל לו לשפורפרתי פתאום המיד נשמע נהדר והגבוהים מצלצלים.
לפני כחודש קניתי מגבר שפופרתי גדול וחזק(onvergent jl2 )זהו מגבר סטריאו בעל 8 מנורות מוצא לצד שמחוות לעבוד ב-triod ,באמת הייתי בעננים מהצליל,לפני שבוע הסתדר לי לקנות את אחיו התאום והיחידי בארצנו הקטנטונת(איחוד משפחתי)וצרפתי גם אותו למערכת בתצורה של ורטיקל ביאמפינג,כלומר המערכת שלי עובדת כרגע כמערכת בעלת ארבעה מונובלוקים כל אחד בעל שמונה מנורות אאוטפוט 6550 ,
מהשניה הראשונה שהפעלתי העסק כך ,כלומר עם כפול כח(ולכל אחד יש המון כח)הבנתי שלא ניתן לחזור אחורה.
הכל משוחרר וקפיצי, הבמה יציבה וכאילו מוחזקת ביד ברזל,הבסים של המגבר מנורות במיטבו ולא מכיר שום טרנזיסטור שיתן בס שכזה(אפילו לא קרל גדול).
האמת שאני מופתע מאוד מהתוצאה מכיוון שכפי שתארתי בהתחלה יש לי דווקא הרבה נסיון בביאמפינג שתמיד עשה טוב, אולם זו פעם ראשונה שכל המגברים זהים וחזקים מאוד.
ברור לי שמה שתארתי כאן איננו זמין לכולם,אבל בכל זאת רציתי להעלות הנקודה שיתכן לשקול לפני שקונים כבלים יקרים וארוניות מטורפות ועוד כל מיני שטויות לרכוש דווקא עוד מגבר כמו המגבר הנחמד שיש לכם בבית,הוא יתן בטוח תוספת חשובה יותר מהארונית.
 

panter

חבר משקיען
הודעות
1,317
מעורבות
38
נקודות
48
תתחדש על החתול החדש תהנה מכל הלב(ורד)
 

slava

חבר אתר
הודעות
12
מעורבות
0
נקודות
0
מוסיקה

לפי הבנתי מהתיאור שלך של הרבה כוח ושרירים במגברים,חסר לי בשאלות שלך האם אני אקבל יותר מוסיקה! וזה בעצם מה שאנחנו מחפשים ולא רק בסים וגבוהים וכו...
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
לפי הבנתי מהתיאור שלך של הרבה כוח ושרירים במגברים,חסר לי בשאלות שלך האם אני אקבל יותר מוסיקה! וזה בעצם מה שאנחנו מחפשים ולא רק בסים וגבוהים וכו...

מוסיק מורכבת מצלילים גבוהים, בינוניים ונמוכים. אם אתה מקבל את כולם בצורה מאוזנת יותר תקבל יותר "מוסיקה".
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
אלדר.
נהנתי לקרוא, אני מגיע לשמוע, פתח ת'דלת.
 

KOOKE

חבר משקיען
הודעות
1,062
מעורבות
0
נקודות
0
תתחדש ותהנה וגם תמונות לא יזיקו.

אצלי מאז ומתמיד כלל האצבע בענייני כוח היה כל המרבה הרי זה משובח...
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,682
מעורבות
1,416
נקודות
113
יפה, תתחדש!
ברור כי אלקטרוניקה חשובה יותר מכבלים..
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
יפה מאוד.
טענה שבא אני מתעסק וטוען כבר 8-9 שנים.
הגברה חשובה מהרמקולים. ההגברה תשפר לרוב כל רמקול קיים.
ההגברה עם יותר כח ללא קשר לניצולת הרמקול תנגן טוב יותר .

כמובן שיש לזכור שיש לספק לה גם חשמל מספק שהיא תעבוד.
 

yairf

עוסק בתחום
הודעות
2,321
מעורבות
21
נקודות
38
תתחדש! בדיוק אתמול דיברתי עם תומי מה עדיף - ורטיקלי או הוריזונטלי. אני תמיד טוען שאם יש לך מגברים זהים באופן מוחלט עדיף לעשות בי-אמפינג ורטיקלי וכך להנות מכל העולמות. אני גם חושב שהשלב הבא מן הסתם הוא קרוס אקטיוי שיפריד את הבאס משאר הרמקול, וכך כל מגבר צריך להתמודד עם תחום צר יותר ולסבול פחות מאינטרמודולציות.
 

slava

חבר אתר
הודעות
12
מעורבות
0
נקודות
0
תגובה למר נמר

מר נמר הנכבד. שמתי לב לבדיקות שאתה מבצע למערכות האודיו.
ממה שאני הבנתי ,אתה אוהב מאד בסים שירעידו את הבטן והקירות,שהגבוהים יהיו מפורטים
וצלולים. כל זה מקובל עלי ,אבל לא שמעתי בביקורות שלך התיחסות ל"מוסיקה" שתרגש ,שיהיה כייף לשמוע,שלא תרצה לקום מהכורסא מרוב הנאה! זה נקרא "מוסיקה" ולהגיד שמוסיקה מורכבת
מגבוהים ובסים זה נכון,אבל זה לא מספיק בשביל לרגש!
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
ראשית אני לא "מר".

בסקירות אני משתדל לא להכניס את ה"רגשות" שלי. אני שמח מאוד שזה מצליח לי.

את אף אחד לא מעניין אם הצליל "מרגש" אותי ולאף אחד לא אכפת אם אני רוקד סלסה על השולחן במהלך הסקירה. המטרה היא להעביר את האופי של הרמקול באופן שלא ניתן "להתווכח" איתו.

כלומר.
האם הוא מפורט, מאוזן, דינמי, חריף, כהה, סתום, קופסאתי וכל תיאור שכל אחד יכול להבין אותו מבלי לערב רגשות. אם אעביר את הרגשות שלי בסקירה אני אאבד מהאוביאקטיביות שאני מנסה להעביר. לכן, אינני מתאר את נבכי ליבי במהלך הסקירה ואינני נוהג להשתמש במושגים ריגשיים שלא כל אחד יכול להבין אותם.

לעיתים אני מוסיף שנהנתי להאזין למוצר ספציפי במידה והוא באמת נהדר מעבר למצופה {זה קורה דווקה עם המוצרים הלא יקרים}. זה המקסימום רגש שתוציא ממני בסקירה. מצטער ידידי.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
אגב.
לגבי מה שאני אוהב. אתה בהחלט טועה.

אני אוהב בס מוגדר, מהיר טבעי. גבוהים מפורטים ולא חריפים, מיד מלא אנרגטי וחי וכמובן שכולם ינגנו ביחד באיזון ובהרמוניה.

אתה בהחלט מוזמן לחוש בזה במערכת האישית שלי.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
מר נמר הנכבד. שמתי לב לבדיקות שאתה מבצע למערכות האודיו.
ממה שאני הבנתי ,אתה אוהב מאד בסים שירעידו את הבטן והקירות,שהגבוהים יהיו מפורטים
וצלולים. כל זה מקובל עלי ,אבל לא שמעתי בביקורות שלך התיחסות ל"מוסיקה" שתרגש ,שיהיה כייף לשמוע,שלא תרצה לקום מהכורסא מרוב הנאה! זה נקרא "מוסיקה" ולהגיד שמוסיקה מורכבת
מגבוהים ובסים זה נכון,אבל זה לא מספיק בשביל לרגש!

כתבת יפה ונכון לעניין ההתייחסות למוסיקה.
עם זה, מהיכרותי הקצרה עם נמר, הוא בהחלט מתייחס למוסיקה, גם אם הוא לא כותב על זה בביקורות שלו.
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
שניצל , תתחדש על המגבר החדש . ולגבי מה שאמרת אתה צודק , אבל בד"כ לרוב האנשים זה יוצא יותר זול לקנות מגבר יותר חזק מאשר שני מגברים זהים .
כמו כן , אני לא יודע מה מחיר המגבר שלך , אבל מעניין לדעת אם במחיר כפול לא הייתה מוצא מגבר שהאיכויות הסוניות שלו יהיהו עדיפות על שני מגברים פשוטים יותר?
כלומר זה הדבר שלפחות אותי תמיד מרתיע מלנסות את זה - שידרוגון של תסמונת "הדשא של השכן ירוק יותר ", כלומר המחשבה שבמקום לקנות שני מגברים פחות טובים , אפשר לקנות מגבר אחד יותר טוב ואולי גם יותר חזק , וזה ישמע יותר טוב משני מגברים בינוניים . ואת זה כמעט אף אחד לא ממש בדק .
יהיה מעניין לשמוע באמת מה דעתכם ואם מישהו ניסה לשים מגבר כפול באיכות מול שני מגברים בינוניים , ומה התוצאה
 

yairf

עוסק בתחום
הודעות
2,321
מעורבות
21
נקודות
38
ג'וקר לדעתי התשובה היא לא, משתי סיבות:
1. מגבר שיהיה טוב יותר באופן משמעותי (לא בטוח שיש חיה כזו במקרה דנן :) ) יצטרך לעלות יותר מפי 2 מהנוכחי.
2. יהיה צורך למכור את הנוכחי, וכמו שאתה בטח יודע, לקנות תמיד יותר קל מלמכור :)
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
נניח שיצא לכם לרכוש מגבר זהה נוסף למגבר שיש לכם כרגע במערכת,האם הצרוף שלו במערכת,כלומר הכפלת הכח ופיצול בין שמאל וימין ישפר במשהו את איכות הצליל הכללית המתקבלת בחדר,האם לדעתכם יהיה שיפור רק בבסים, והמיד והגבוהים ישארו זהים.
אולי יתקבל גודש נורא במערכת בגלל העוצמה.
בטוחני שכולכם חושבים שאינכם בתת כוח של המגבר שלכם להניע הרמקול,אבל היתכן שכולנו טועים והרמקולים שלנו דווקא כן צריכים עוצמה כפולה ומכופלת כדי להוציא את הפוטנציאל הטמון בהם.
מנסיוני הדל ככל שהעוצמה עולה משתפרת גם איכות הצליל,לדוגמה כאשר ניתקתי את המגבר שפורפרות שלי מהבסים ,וחיברתי אותו רק ללגבוהים והבינוניים ,ולבסים צרפתי מגבר טרנזיסטורי חזק, השיפור היה דווקא בחלק העליון ,כלומר במיד והגבוהים-תוצאה ישירה של שיחרור המגבר השפורפרתי מצריכת הזרם של הבסים שסרסו את המגבר בהפעלת המיד והטוויטר.
לעומת זאת כאשר קל לו לשפורפרתי פתאום המיד נשמע נהדר והגבוהים מצלצלים.
לפני כחודש קניתי מגבר שפופרתי גדול וחזק(onvergent jl2 )זהו מגבר סטריאו בעל 8 מנורות מוצא לצד שמחוות לעבוד ב-triod ,באמת הייתי בעננים מהצליל,לפני שבוע הסתדר לי לקנות את אחיו התאום והיחידי בארצנו הקטנטונת(איחוד משפחתי)וצרפתי גם אותו למערכת בתצורה של ורטיקל ביאמפינג,כלומר המערכת שלי עובדת כרגע כמערכת בעלת ארבעה מונובלוקים כל אחד בעל שמונה מנורות אאוטפוט 6550 ,
מהשניה הראשונה שהפעלתי העסק כך ,כלומר עם כפול כח(ולכל אחד יש המון כח)הבנתי שלא ניתן לחזור אחורה.
הכל משוחרר וקפיצי, הבמה יציבה וכאילו מוחזקת ביד ברזל,הבסים של המגבר מנורות במיטבו ולא מכיר שום טרנזיסטור שיתן בס שכזה(אפילו לא קרל גדול).
האמת שאני מופתע מאוד מהתוצאה מכיוון שכפי שתארתי בהתחלה יש לי דווקא הרבה נסיון בביאמפינג שתמיד עשה טוב, אולם זו פעם ראשונה שכל המגברים זהים וחזקים מאוד.
ברור לי שמה שתארתי כאן איננו זמין לכולם,אבל בכל זאת רציתי להעלות הנקודה שיתכן לשקול לפני שקונים כבלים יקרים וארוניות מטורפות ועוד כל מיני שטויות לרכוש דווקא עוד מגבר כמו המגבר הנחמד שיש לכם בבית,הוא יתן בטוח תוספת חשובה יותר מהארונית.

אותי זה מעניין....
נישמע מטורף לחלוטין אבל
עם היגיון בשיגעון....
אני רוצה לשמוע......?
 

dys

אוהב את התחום
הודעות
266
מעורבות
0
נקודות
16
היי שניצל,
אני לא יודע כיצד זה נעשה (טלפטיה?) אבל גם אני בדיוק הוספתי מגבר לסטאפ שלי אבל אני צנוע יותר  והוספתי Golden Tube se40 נוסף לזה שכבר היה. שניהם עברו שדרוג רציני לפני שהוכנסו למערכת ועם הוספת השני הפכתי אותם למונו-בלוקים. עתה הם הפכו מ 40 וואט ל 80 וואט לערוץ.
המערכת שלי היא טרי-אמפ, אמיתי לאחר שסילקתי את ה xover הפסיבי של הרמקול והוספתי xover דיגיטלי חיצוני והמגברים הללו מגבירים עתה את המידים.
הסיבה שמלכתחילה החלטתי לפני מספר לא קטן של שנים לעבור לבי-אמפליפיקציה ואחר לטרי-אמפליפיקציה היא בדיוק הסיבה שאתה מתאר כל כך יפה!!!!,  לאפשר לכל אחד מהדרברים או תחום מוגדר של תדרים לתפקד בצורה האופטימלית ביותר ללא תלות או אילוץ בהפעלת האחרים ע"י הגברה במגבר אחד שמתפקד בכל תחום התדרים.
בקיצור, עד עתה המערכת היתה מוגברת על ידי שלושה מגברים ועתה היא מוגברת על ידי ארבעה. ואכן לאחר שסיימתי בסוף השבוע שעבר להשלים את כל החיבורים, וישנם הרבה מאוד, וצריך לשים לב שהכול מחובר כהלכה, אכן היא נשמעת טוב יותר. אני לא בטוח שזה בגלל הוספת העוצמה משום שגם לפני כן הייתה עוצמה גבהה מספיק.
אני משער שישנם כמה סיבות לשיפור, אחת ה se40 הוא מגבר יוצא מהכלל במיוחד לאחר השדרוג והחלפת כל המנורות לחדשות. המיד, התחום החשוב והעיקרי במוזיקה, השתנה לטובה שכמובן השפיע על הצליל בכללותו. סיבה שניה הפרדה מוחלטת בהגברת המיד של כל ערוץ לעומת הסטאפ הקודם שבו היה מגבר אחד דו ערוצי למיד והפרדה המשופרת הזו אפשרה לקבל מימד ראליסטי יותר של המוזיקה.
סיבה שלישית וחשובה לא פחות היא שינוי בפרמטרים של xover שנבעו משדרוג של ההגברה. השינוי שעשיתי היה בעיקר שינוי בנקודות ה cross והתאמת ה gains של המגברים השונים. בכל מקרה אצלי השינויים אינם סופיים והם תמיד בסיס לשינויים נוספים שאני עושה א. בגלל שניתן. ב. כאשר אני נתקל במשהו שניתן לשפר או לפתור בעיה שלא שמתי לה לב מלחתחילה.
מתוך הקריאה של התיאור של שניצל יש לי עדיין בעיה בהבנת הנקרא, ופעם התדיינתי על כך עם יאיר, ועד עתה לא הצלחתי להבין. מה הפרוש של בי-אמפליפיקציה וורטיקלית ובי-אמפליפיקציה הוריזונטלית?

יהודה
 
נערך לאחרונה ב:

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,063
מעורבות
1,508
נקודות
113
תתחדש! בדיוק אתמול דיברתי עם תומי מה עדיף - ורטיקלי או הוריזונטלי. אני תמיד טוען שאם יש לך מגברים זהים באופן מוחלט עדיף לעשות בי-אמפינג ורטיקלי וכך להנות מכל העולמות. אני גם חושב שהשלב הבא מן הסתם הוא קרוס אקטיוי שיפריד את הבאס משאר הרמקול, וכך כל מגבר צריך להתמודד עם תחום צר יותר ולסבול פחות מאינטרמודולציות.

גם ככה לרמקול שלי יש שני קרוסים לכל אחד,אחד לבס ואחר בקופסה של המיד.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,063
מעורבות
1,508
נקודות
113
היי שניצל,
מתוך הקריאה של התיאור של שניצל יש לי עדיין בעיה בהבנת הנקרא, ופעם התדיינתי על כך עם יאיר, ועד עתה לא הצלחתי להבין. מה הפרוש של בי-אמפליפיקציה וורטיקלית ובי-אמפליפיקציה הוריזונטלית?

יהודה

אני אסביר,נניח שיש לך שני מגברי סטריאו לרמקולים בעלי זוג מחברים(לגבוהים ולנמוכים בניפרד,)
אפשר לחבר העסק בשתי צורות.
1. שהמגבר הימני הסטריאופוני מחובר בחציו לגבוהים של רמקול ימני וחציו השני של אותו מגבר מחובר לבסים של הרמקול הימני,אותו דבר כמובן בצד שמאל עם המגבר והרמקול השני- זוהי ביאמפליפיקציה ורטיקלית
2 .מחברים את חציו של מגבר ימין לגבוהים של רמקול ימין ,את חציו השמאלי של מגבר ימין לגבוהים של רמקול שמאל(יוצא שהמגבר הימני מגביר רק גבוהים גם בשמאל וגם בימין)
המגבר השני השמאלי מגביר את הבסים בלבד גם בשמאל וגם בימין, זוהי הגברה הוריזונטלית.
 

dys

אוהב את התחום
הודעות
266
מעורבות
0
נקודות
16
האם זה לא בי-ווירנג עם שני מגברים במקום מגבר אחד?
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור