התהליך התחיל לפני כשנה כשחשבתי על החלפת רמקול בתוספת של מספר אלפי ₪ (2-4K) ונגמר רחוק מאוד משם
בדרך כבר היה דיון כאשר חשבתי על הרמקול AURUM CANTUS – VOLLA. רמקול טוב מאוד אבל עזר לי להבין שאני חייב רמקול ריצפתי, ולא רק בגלל התחום הנמוך, אלא כי אני מחפש את פיזור הצליל מכול גובה הרמקול (ורמקול מדפי לא מתחיל מהרצפה...).
http://www.dtown.co.il/forum/10834-מגבר-חיפוש-מגבר-לaurum-cantus-volla.html
הדרישות שלי היו:
1) שלט הכולל לפחות ווליום ושליטה כל הכניסות ורצוי הדלקה וBYPASS לשילוב ק"ב
2) עדיפות למגבר משולב
3) צליל מלא במיד (מנורתי ?) ועוטף מאוד וגדול מאוד (במה מאוד גדולה וקידמית) אני רוצה לשמוע את הזמר, צ'לו, גיטרה... במרחק 10 מס' מהאף שלי ...
4) כמעט ולא שמעתי ציוד שלא יכולתי לבדוק אצלי ללא מגבלה בתחום הסביר (את רוב הציוד גם הובלתי בעצמי...)
5) רק יבואן אשר יקבל את הציוד הנוכחי שלי כהחלפה (חוסר סבלנות ורצון למציאת קונה לציוד)
כמו שרואים אני מאוד חלש בהגדרות (פרוט, סוניות, דעיכה של הבס ההדוק או הלא הדוק...) וקשה לי להסביר מה אני מחפש, אבל אני מזהה די מהר אם זה מה שאני מחפש או לא.
כשהבנתי שלשינוי שאני רוצה רמקול לא יספיק וחייבים גם הגברה, וכנראה גם נגן, התחלתי לחפש סטים מלאים. כלומר, למצוא את השילוב של הגברה ורמקול שישמעו טוב יחד, ומאוד חשוב שהם ישמעו טוב יחד אצלי עם כל הבעיות שיש אצלי (ויש).
לאחר שמיעה של הרבה יותר מדי סטים עם שילובים שונים של הגברה ורמקולים, ללא הצלחה בכלל במציאת השילוב שאני רוצה, שמעתי רמקול חדש שהגיע לאיל (אודיו פידלטי) בשם system audiio mantra 60
הגעתי לאיל ביום שהרמקול הגיע (לפני הרצה) ולקחתי אותו אלי לביצוע הרצה (לא הרמקול הראשון שהרצתי בבדיקות אלו...).
הרמקול פשוט התאים למקום ונישמע טוב, למרות מרחק קטן מקיר אחורי ודי צמוד למזנון עץ גדול.
רמקולים אחרים גרמו לבעיות כמו צליל "בומי" מדי (במיד הנמוך), או צליל אגרסיבי ומעייף למרות שאצל היבואנים בחדר אחר כן אהבתי את הצליל (אצלי יש בעיה).
כנראה שליחידות הקטנות והרבות שלו יש יתרון בחדר כזה = טויטר ו5 יחידות של 5'
הרמקול נשמע די טוב גם עם ההגברה הנוכחית שהיתה לי (AUDIO ANALOGUE - PUCCINI SETTANTA) דבר שלאחר התלבטות גדולה גרם לכך שרכשתי את הרמקול, ללא מציאת הגברה תואמת, אבל עם מחשבה שזה לא יהיה קשה.
הייתי כמעט בטוח שאם הרמקול נשמע טוב עם ההגברה שלי, אז הוא ישמע טוב מאוד עם האח הגדול של המגבר שלי – ה/audio analogue maestro המתנתי שהוא יהיה זמין (שוב הרצה לציוד הגברה...) אבל בסופו של דבר השיפור היה גדול אבל לא מספיק לטעמי.
הרמקול נרכש לפני כחצי שנה, ומאז בקצב רגוע בדקתי הגברה (בדרך כלל שולב עם נגן אבל לא תמיד).
ערן (audiofreak) הגיע אלי עם ציוד לבדיקה - מגבר שבדיוק סיים הרצה (סוף סוף לא אני מריץ...) ופרה ששמעתי בעבר (אז לא מצאתי שילוב שהתאים לו). שניהם של modwright:
המגבר - KWA 100
הפרה - SWL 9.0SE Tube
השילוב של ההגברה והרמקול היה מושלם עבורי. הכול פשוט ישב בדיוק איך שרציתי, אבל אם חוזרים לרשימת הדרישות הראשונה – השלט רק לווליום !!! (לפחות יש מתג ידני לBYPASS)
עבר זמן מה ושמעתי עוד שילובים (כולל פרה אחרים עם המגבר KWA 100) אבל ללא הצלחה. זמן זה כנראה היה דרוש להחלטה לרכוש את הפרה עם שלט מאוד מוגבל. כך לבסוף היה, והסט נרכש.
המגבר היה צריך להגיע מחו"ל. זה לקח מספר שבועות שבהם צצה מחשבה חדשה – בהגברה החדשה אין חיבור לפטיפון, לכן אולי לנצל את הזמן לפני ההחלפה ולחבר את הפטיפון הישן למטרת שעשוע ... ומאז כ99% ממה שאני שומע זה תקליטים כשהאחוז הנוסף הוא לבדיקת הנגן בלבד (סבלנות ונגיע לנגן).
http://www.dtown.co.il/forum/14508-חווית-פטיפון.html
היה פטיפון משומש אצל איל בלוחות והוא הגיע לבדיקה ונשאר לתמיד... PROJECT 2XPEARIENCE עם ראש של אורטופון סמבה MC, אם אני זוכר את השמות נכון.
בדקתי מספר פונו סטייג' והחלטתי על אחד בתקציב מסוים אבל קיבלתי לבדיקה בלבד פונו סטייג' הרבה יותר יקר מהתקציב. אבל השילוב היה כל כך טוב, וכמו שהיה די הרבה פעמים בדרך, התקציב עבר הערכה מחדש והותאם לצרכים וה Trichord Dino MK2 נבחר ונשאר.
נגן: זכרתי לטובה את הנגן audio analogue Rossini המנורתי והוא נבדק שוב ונבחר להישאר עם חיזוק של נורה אחרת למילוי וחיזוק הצליל.
היה מסע ארוך ומתיש מאוד, מסע אשר ברוב הזמן לא היה מהנה בכלל (לא אוהב בדיקות) אבל הגיע לסופו בצורה מוצלחת מאוד
התחלה:
הגברה: AUDIO ANALOGUE - PUCCINI SETTANTA
נגן: XINDAK MUSE 1.0
רמקול: Triangle Antal
סיום:
המגבר - KWA 100Modwright
הפרה - SWL 9.0SE TubeModwright
נגן: audio analogue Rossini שם שידרוג מנורה
פטיפון: PROJECT 2XPEARIENCE ראש אורטופון סמבה
פונו סטייג': Trichord Dino MK2
רמקול:system audiio mantra 60
תודה לאיל,ערן ועופר (גם הוא סבל אותי קצת) על הסבלנות והרצון לעזור ולהשאיל ציוד (אני מניח ש80% מהציוד שאיל פור מחזיק היה אצלי בבית בשלב זה או אחר).
ותודה לשני חברים אשר נאלצו לשמוע אותי בכול יומיים בשנה האחרונה, עם הסיכום של בדיקת הציוד שנבדק באותו הרגע נמר וכרמי – תודה.
שיחות שנשמעו בערך כך -
אני: נמר שמעתי את הXXX והוא XXX אבל לא מספיק YYY
נמר: באמת יופי, שלום (ולעצמו: שיקנה כבר משהוא)
אני: רגע אבל גם YYYZZZ
נמר: אתה רואה אמרתי לך (ולעצמו: מספיק אני לא יכול יותר...)
היום אני יכול להגיד שאני מאוד מאוד מרוצה מהתוצאה ושלפחות חודשיים אני לא אחשוב על החלפה של שום ציוד...!!! (פרט אולי לכבלים שאני קצת בודק אבל לא יודע אם להיכנס לזה בשלב זה)
הבהרה לגבי הפטיפון:
אני לא חושב שפטיפון נשמע טוב יותר מCDP או ההיפך, אני מניח שה"נוסטלגיה" והכיף לשמוע שוב את התקליטים הישנים שלי שמאוד אהבתי
יש כרגע מעל 200 תקליטים כולל התקליטים של אשתי שהם חדשים עבורי (התקליטים לא אשתי...) וצריך לבדוק אותם
אני שומע בעיקר שעה בבוקר לפני יום העבודה, זמן מוזיקה בלבד ולכן אין לי בעיה עם ה"עבודה" הנוספת של להפוך צד וכו'...
ירון
בדרך כבר היה דיון כאשר חשבתי על הרמקול AURUM CANTUS – VOLLA. רמקול טוב מאוד אבל עזר לי להבין שאני חייב רמקול ריצפתי, ולא רק בגלל התחום הנמוך, אלא כי אני מחפש את פיזור הצליל מכול גובה הרמקול (ורמקול מדפי לא מתחיל מהרצפה...).
http://www.dtown.co.il/forum/10834-מגבר-חיפוש-מגבר-לaurum-cantus-volla.html
הדרישות שלי היו:
1) שלט הכולל לפחות ווליום ושליטה כל הכניסות ורצוי הדלקה וBYPASS לשילוב ק"ב
2) עדיפות למגבר משולב
3) צליל מלא במיד (מנורתי ?) ועוטף מאוד וגדול מאוד (במה מאוד גדולה וקידמית) אני רוצה לשמוע את הזמר, צ'לו, גיטרה... במרחק 10 מס' מהאף שלי ...
4) כמעט ולא שמעתי ציוד שלא יכולתי לבדוק אצלי ללא מגבלה בתחום הסביר (את רוב הציוד גם הובלתי בעצמי...)
5) רק יבואן אשר יקבל את הציוד הנוכחי שלי כהחלפה (חוסר סבלנות ורצון למציאת קונה לציוד)
כמו שרואים אני מאוד חלש בהגדרות (פרוט, סוניות, דעיכה של הבס ההדוק או הלא הדוק...) וקשה לי להסביר מה אני מחפש, אבל אני מזהה די מהר אם זה מה שאני מחפש או לא.
כשהבנתי שלשינוי שאני רוצה רמקול לא יספיק וחייבים גם הגברה, וכנראה גם נגן, התחלתי לחפש סטים מלאים. כלומר, למצוא את השילוב של הגברה ורמקול שישמעו טוב יחד, ומאוד חשוב שהם ישמעו טוב יחד אצלי עם כל הבעיות שיש אצלי (ויש).
לאחר שמיעה של הרבה יותר מדי סטים עם שילובים שונים של הגברה ורמקולים, ללא הצלחה בכלל במציאת השילוב שאני רוצה, שמעתי רמקול חדש שהגיע לאיל (אודיו פידלטי) בשם system audiio mantra 60
הגעתי לאיל ביום שהרמקול הגיע (לפני הרצה) ולקחתי אותו אלי לביצוע הרצה (לא הרמקול הראשון שהרצתי בבדיקות אלו...).
הרמקול פשוט התאים למקום ונישמע טוב, למרות מרחק קטן מקיר אחורי ודי צמוד למזנון עץ גדול.
רמקולים אחרים גרמו לבעיות כמו צליל "בומי" מדי (במיד הנמוך), או צליל אגרסיבי ומעייף למרות שאצל היבואנים בחדר אחר כן אהבתי את הצליל (אצלי יש בעיה).
כנראה שליחידות הקטנות והרבות שלו יש יתרון בחדר כזה = טויטר ו5 יחידות של 5'
הרמקול נשמע די טוב גם עם ההגברה הנוכחית שהיתה לי (AUDIO ANALOGUE - PUCCINI SETTANTA) דבר שלאחר התלבטות גדולה גרם לכך שרכשתי את הרמקול, ללא מציאת הגברה תואמת, אבל עם מחשבה שזה לא יהיה קשה.
הייתי כמעט בטוח שאם הרמקול נשמע טוב עם ההגברה שלי, אז הוא ישמע טוב מאוד עם האח הגדול של המגבר שלי – ה/audio analogue maestro המתנתי שהוא יהיה זמין (שוב הרצה לציוד הגברה...) אבל בסופו של דבר השיפור היה גדול אבל לא מספיק לטעמי.
הרמקול נרכש לפני כחצי שנה, ומאז בקצב רגוע בדקתי הגברה (בדרך כלל שולב עם נגן אבל לא תמיד).
ערן (audiofreak) הגיע אלי עם ציוד לבדיקה - מגבר שבדיוק סיים הרצה (סוף סוף לא אני מריץ...) ופרה ששמעתי בעבר (אז לא מצאתי שילוב שהתאים לו). שניהם של modwright:
המגבר - KWA 100
הפרה - SWL 9.0SE Tube
השילוב של ההגברה והרמקול היה מושלם עבורי. הכול פשוט ישב בדיוק איך שרציתי, אבל אם חוזרים לרשימת הדרישות הראשונה – השלט רק לווליום !!! (לפחות יש מתג ידני לBYPASS)
עבר זמן מה ושמעתי עוד שילובים (כולל פרה אחרים עם המגבר KWA 100) אבל ללא הצלחה. זמן זה כנראה היה דרוש להחלטה לרכוש את הפרה עם שלט מאוד מוגבל. כך לבסוף היה, והסט נרכש.
המגבר היה צריך להגיע מחו"ל. זה לקח מספר שבועות שבהם צצה מחשבה חדשה – בהגברה החדשה אין חיבור לפטיפון, לכן אולי לנצל את הזמן לפני ההחלפה ולחבר את הפטיפון הישן למטרת שעשוע ... ומאז כ99% ממה שאני שומע זה תקליטים כשהאחוז הנוסף הוא לבדיקת הנגן בלבד (סבלנות ונגיע לנגן).
http://www.dtown.co.il/forum/14508-חווית-פטיפון.html
היה פטיפון משומש אצל איל בלוחות והוא הגיע לבדיקה ונשאר לתמיד... PROJECT 2XPEARIENCE עם ראש של אורטופון סמבה MC, אם אני זוכר את השמות נכון.
בדקתי מספר פונו סטייג' והחלטתי על אחד בתקציב מסוים אבל קיבלתי לבדיקה בלבד פונו סטייג' הרבה יותר יקר מהתקציב. אבל השילוב היה כל כך טוב, וכמו שהיה די הרבה פעמים בדרך, התקציב עבר הערכה מחדש והותאם לצרכים וה Trichord Dino MK2 נבחר ונשאר.
נגן: זכרתי לטובה את הנגן audio analogue Rossini המנורתי והוא נבדק שוב ונבחר להישאר עם חיזוק של נורה אחרת למילוי וחיזוק הצליל.
היה מסע ארוך ומתיש מאוד, מסע אשר ברוב הזמן לא היה מהנה בכלל (לא אוהב בדיקות) אבל הגיע לסופו בצורה מוצלחת מאוד
התחלה:
הגברה: AUDIO ANALOGUE - PUCCINI SETTANTA
נגן: XINDAK MUSE 1.0
רמקול: Triangle Antal
סיום:
המגבר - KWA 100Modwright
הפרה - SWL 9.0SE TubeModwright
נגן: audio analogue Rossini שם שידרוג מנורה
פטיפון: PROJECT 2XPEARIENCE ראש אורטופון סמבה
פונו סטייג': Trichord Dino MK2
רמקול:system audiio mantra 60
תודה לאיל,ערן ועופר (גם הוא סבל אותי קצת) על הסבלנות והרצון לעזור ולהשאיל ציוד (אני מניח ש80% מהציוד שאיל פור מחזיק היה אצלי בבית בשלב זה או אחר).
ותודה לשני חברים אשר נאלצו לשמוע אותי בכול יומיים בשנה האחרונה, עם הסיכום של בדיקת הציוד שנבדק באותו הרגע נמר וכרמי – תודה.
שיחות שנשמעו בערך כך -
אני: נמר שמעתי את הXXX והוא XXX אבל לא מספיק YYY
נמר: באמת יופי, שלום (ולעצמו: שיקנה כבר משהוא)
אני: רגע אבל גם YYYZZZ
נמר: אתה רואה אמרתי לך (ולעצמו: מספיק אני לא יכול יותר...)
היום אני יכול להגיד שאני מאוד מאוד מרוצה מהתוצאה ושלפחות חודשיים אני לא אחשוב על החלפה של שום ציוד...!!! (פרט אולי לכבלים שאני קצת בודק אבל לא יודע אם להיכנס לזה בשלב זה)
הבהרה לגבי הפטיפון:
אני לא חושב שפטיפון נשמע טוב יותר מCDP או ההיפך, אני מניח שה"נוסטלגיה" והכיף לשמוע שוב את התקליטים הישנים שלי שמאוד אהבתי
יש כרגע מעל 200 תקליטים כולל התקליטים של אשתי שהם חדשים עבורי (התקליטים לא אשתי...) וצריך לבדוק אותם
אני שומע בעיקר שעה בבוקר לפני יום העבודה, זמן מוזיקה בלבד ולכן אין לי בעיה עם ה"עבודה" הנוספת של להפוך צד וכו'...
ירון
נערך לאחרונה ב: