הבדלים בין רמקולים

  • פותח הנושא hm68
  • פורסם בתאריך

Sol

חבר משקיען
הודעות
2,444
מעורבות
621
נקודות
113
ועל זה נאמר
"הדרך לגיהנום רצופה בכוונות טובות"
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
יפה כתבת.

אנחנו מאוד מסכימים לגבי ריבון ואלקטרוסטטי.

אבל
מכיוון שהם מאוד רגישים לחלל בו הם נמצאים, ומכיוון שהבס שלהם לא מספיק טבעי (לעניות דעתי) ומכיוון שהם מכוערים להפליא (גם היפים שבהם) רק חדר יעודי יביא אותי לשים אפוג׳י קיצוני עם מונובלוקים ושתי יחידות סאב.

אגב..
יש לי ניסיון משמעותי עם אלקטרוסטטיים ועם פלאנר מגנטיים שהתחיל עוד לפני 35 שנים, ואני יכול לומר לך בוודאות שפנל אלקטרוסטטי גדול זה דבר שקשה לעמוד בפניו, לא אומר שאין בעיות... אך אם המערכת מאורגנת נכון, הפרזנטציה של הדבר הזה מדהימה.
הממברנות האלקטרוסטטיות הן הממברנות הקלות ביותר שקיימות ומשקלן הוא בסביבות האוויר שהן דוחפות.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
אגב..
יש לי ניסיון משמעותי עם אלקטרוסטטיים ועם פלאנר מגנטיים שהתחיל עוד לפני 35 שנים, ואני יכול לומר לך בוודאות שפנל אלקטרוסטטי גדול זה דבר שקשה לעמוד בפניו, לא אומר שאין בעיות... אך אם המערכת מאורגנת נכון, הפרזנטציה של הדבר הזה מדהימה.
הממברנות האלקטרוסטטיות הן הממברנות הקלות ביותר שקיימות ומשקלן הוא בסביבות האוויר שהן דוחפות.
יש בתוכנית HOW IT,S MADE בערוץ דיסקברי, קטע שמראה איך מרטין לוגן מייצרים את הרמקולים.
אני לא יודע איזה דגם זה, אבל במבט מהצד זה נראה איכות הרכבה של צעצוע. לא אומר כלום על הרמקול, ויכול להיות שאני לא מבין מהחיים שלי... אבל התיבה של הוופר, למשל, נראית כמו ברמקול של אינפיניטי משנות ה- 90, והכל שם מודבק ויש הרבה דבק דו צדדי בין הפאנלים. קצת מוזר, בייחוד כשמשווים למפלצות אלומיניום CNC שיש היום :).
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
אני לא יודע איזה דגם זה, אבל במבט מהצד זה נראה איכות הרכבה של צעצוע. לא אומר כלום על הרמקול, ויכול להיות שאני לא מבין מהחיים שלי...

כן..
לכל יצרן יש את דגמי הכניסה, הקטנים יותר, שנשמעים בסדר באופן כללי, שלא חסר בהם באס, ועומדים בסף מחיר מינימום על מנת להגדיל את ההיצע והאטרקטיביות.
אני משוכנע שיש למרטין לוגאן דגמים יותר מתוחכמים ומושקעים ממה שראית, מה גם שיש עוד יצרנים של רמקולים אלקטרוסטטיים גדולים..

והכל שם מודבק ויש הרבה דבק דו צדדי בין הפאנלים.

מה לעשות שדבק דו צדדי בימינו הגיע לרמת חומרים גבוהה מאד מבחינה טכנולוגית שיצרנים מדביקים איתו חלקי פח בגוף של כלי רכב, חלקים שבעבר נהגו למסמר עם ניטים, מה גם שיש לו תכונות מבודדות שזה מאד נחוץ בחיבור של הסטטורים לממברנה, ובנוסף לכל הצרות, זה גם חיבור נטול וויברציה, שזו עוד תכונה חיובית...
הדבק הזה הוא פתרון אידיאלי להרבה ישומים.

 

נערך לאחרונה ב:

eyalw

אוהב את התחום
הודעות
257
מעורבות
173
נקודות
43
אני לא מתפלא שלאוזניך כל הרמקולים הקרמים נשמעים אותו דבר.
ואפילו שהם מחוברים לאלקטרוניקה אחרת ונמצאים בחדרים שונים.
אכן אוזניים מיוחדות לך.

אני שמח !
כל הקרמיים בלי יוצא מהכלל בעלי גוון זהה .. השוני בין אחד לשני מבחינתי באמת לא היה גדול .
אכן מעניין שבכל חדר בתערוכה היתה אלקטרוניקה שונה לחלוטין כבילה שונה , חללים ושאר ירקות .. ועדיין מבחינתי אותה התוצאה .
אותה הגברת בשינוי האדרת (אבל שינוי האדרת לא גדול ) .

כמה כיף לי שיש לי אוזניים מיוחדות .. תודה על המחמאה .
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
אייל יקירי.

בוא אלי, לך לזיו, סע לחיפה ושם תפגוש עוד 3 קרמים שונים בחללים שונים, סע לרחובות לפני ואחר כך לרוזי, תו קפיצה לפתח תקווה ושמע אצל נירו.

איל - חוץ מהבסיס של הרמקול הקרמי (רזולוציה, מהירות, דינמיקה ופרטים רבים), אכן תמצא דמיון מסויים. אבל זה כמו הדמיון בין כל הרמקולים הטובים שיש בשוק העשוים מיחידות קשיחות וקלות.

בתערוכות החללים הם שטנץ. וגם שם, היו כאלה שהדגימו מעולה וכאלה שהדגימו בינוני. ממה ששמעתי מכמה חברים, אף אחד מהם לא יסכים איתך על כך שזו אותה גברת בשינוי אדרת קטנה...
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אני שמח !
כל הקרמיים בלי יוצא מהכלל בעלי גוון זהה .. השוני בין אחד לשני מבחינתי באמת לא היה גדול .
אכן מעניין שבכל חדר בתערוכה היתה אלקטרוניקה שונה לחלוטין כבילה שונה , חללים ושאר ירקות .. ועדיין מבחינתי אותה התוצאה .
אותה הגברת בשינוי האדרת (אבל שינוי האדרת לא גדול ) .

כמה כיף לי שיש לי אוזניים מיוחדות .. תודה על המחמאה .

איל מעניין, האם גם כל הרמקולים בעלי רכיבי קרטון נשמעים לך אותו דבר -לפי מה שאני מבין ממה שאתה כותב, אחרי הכל יש להם טכנולוגיה זהה אז הם צרכים להשמע זהה
 

eyalw

אוהב את התחום
הודעות
257
מעורבות
173
נקודות
43
טסתי עד לגרמניה עכשיו אתה רוצה שאעשה את שביל ישראל ;-)
אני מקבל את התגובות , יחד עם זאת היופי של התחום הזה שבסוף כל אחד מסתכל או יותר נכון מאזין באופן סובייקטיבי.
בגרמניה האזנתי לכל ספינות הדגל הקרמיים עם מיטב
האלקטרוניקה ובאף אחד מהמיקרים לא ניתפסתי.
כולם נשמעו לי בית מרקחת , חסרי נשמה , מהירים דינמיים, סאונד קצר .
לכן לתפיסתי כולם בעלי אותה האדרת.

מבחינת פרופורציה אזי שקרמים מבחינתי זה הקצה או הצד הרחוק ביחס להורנים.

כניראה שאני מחפש חוויה שונה.

בקצרה אין טעם לשכנע את המשוכנעים .
אין בכתבתי ולו ביקורת אחת על אלו שאוהבים ומתרגשים מרמקולים קרמיים.

אלא רק להביע קול נוסף.
 

eyalw

אוהב את התחום
הודעות
257
מעורבות
173
נקודות
43
קרמי : -) .. כרמי בהחלט לתפיסתי קיים מנעד לרמקולים בעלי אותה הטכנולוגיה .
הם כמובן לא נשמעים זהים אחד לאחד אבל בגדול לרמקולים בעלי טופולוגיה זהה (אני מתכוון לזהה) יש מאפינים דומים.

אלמנט קרטון הוא רק מאפיין אחד בטופולוגיה .
אבל אם ניקח לדוגמא רמקולים דינמאים סטנדרטיים
עם נניח 3 אלמנטים בעלי אותם המאפיינים , בתיבה עם טרנסמיישן ליין , שלושה מותגים שונים גם אתה תוכל למצא מאפיינים זההים בסאונד.

הרי ברור לי ולך שאין מצב שאלמנט קרמי יהיה איטי ורך ולא משנה באיזה תיבה , ולא משנה המותג.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
האם אתה מוצא דמיון בין טנוי ווסטמינסטר רויאל, אקוסטיק זן אדג'יו ו-pmc?
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
הרי ברור לי ולך שאין מצב שאלמנט קרמי יהיה איטי ורך ולא משנה באיזה תיבה , ולא משנה המותג.

האלמנט הקרמי לא יכול להיות רך, כי הוא קרמי וזה חומר קשה.
אבל זו אינה הנקודה / השאלה , העניין הוא אם הרמקול הזה בהינתן מערכת מתאימה יכול להישמע / לנגן גם רך .
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
האלמנט הקרמי לא יכול להיות רך, כי הוא קרמי וזה חומר קשה.
אבל זו אינה הנקודה / השאלה , העניין הוא אם הרמקול הזה בהינתן מערכת מתאימה יכול להישמע / לנגן גם רך .

בקלות מדהימה.

אתה מוזמן חביבי. גם אם לא תאהב, הרווחת קפה...
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
רמקול/מערכת צריכה לנגן את מה שרך - רך ומה שקשה - קשה.

אם הכל רך או הכל קשה, זה כנראה לא כוונת המשורר (ההקלטה), אלא הכיוון של המערכת.
 

Martin Logan

אוהב את התחום
הודעות
270
מעורבות
26
נקודות
28
והנה תמצא נמר שהחדר בעל הסאונד המרשים ביותר או וודאי בין השלושה הראשונים היה השנה דווקא החדר של ליווינג וויס עם השופריים שלהם. מה זה אומר ? כלום ! אבל קצת נקודה למחשבה לגבי קרמי הוא הכי . מה ששופרי עושה כמו מה שאנאלוג עושה אי אפשר לקחת ממנו קרי-נשמע אמיתי ו(נכון ?), בקרמי קשה מאוד להתחרות בתחומים של פירוט ושקיפות בזה הוא הכי שיש יחד עם זאת לי לעיתים נשמע קליני מדי...חסרה שם נשמה כמו שכתוב בפוסט ההוא.
יש מקום לכולם... עניין של העדפה ובעיקר התאמה לסוגה(ז'אנר למאותגרים).
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
בקלות מדהימה.

אתה מוזמן חביבי. גם אם לא תאהב, הרווחת קפה...

תודה על ההזמנה..

אני בטוח שרמקול קרמי נשמע גם רך, הרכות או קשיות של הצליל היא תוצאה ישירה של סוג העיוותים שקיימים במערכת ובהקלטה, ואם הרמקול תוכנן נכון לא יהיו לו עיוותים בולטים לאוזן, לפחות לא בצורה צורמנית, אז מה שישאר הוא רק אופי ההקלטה.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
תודה על ההזמנה..

אני בטוח שרמקול קרמי נשמע גם רך, הרכות או קשיות של הצליל היא תוצאה ישירה של סוג העיוותים שקיימים במערכת ובהקלטה, ואם הרמקול תוכנן נכון לא יהיו לו עיוותים בולטים לאוזן, לפחות לא בצורה צורמנית, אז מה שישאר הוא רק אופי ההקלטה.

וזה מתחבר בדיוק למה שרוזי רשם.
מערכת לא צריכה להתערב בהקלטה אם כי לחשוף אותה.

מקווה שתנצל את ההזמנה.
 

eyalw

אוהב את התחום
הודעות
257
מעורבות
173
נקודות
43
מי אמר שזה מה שמערכת צריכה לעשות?
אולי המטרה שלה בכלל היא לגרום למאזין להנות?
נניח שאני זורם עם קו שלך ....
ונניח שכל ההקלטות חר......א.
אז נקח קרמי כדי שנרגיש שאנחנו צפים בחר...א
או ניקנה משהו שהופך את הלימון ללימונדה ?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
מה זאת אומרת "מי אמר?"

היצרנים אומרים.
האם שמעת על יצרן שטוען שהמערכת שלו צבועה?

מערכת שאינה משקפת את ההקלטה ונשמעת אותו הדבר בכל הקלטה היא מערכת לא שקופה. שקיפות היא אחת הדרישות.

יש עוד דרישות. המערכת אמורה לעמוד בהן.

אם לך אין בעיה שהמערכת שלך אינה שקופה אז אחלה. גם לי אין בעיה עם זה שאין לך בעיה עם זה.

ולגבי ההנחה שנניח הנחנו שכל ההקלטות זוועה - המצב אינו כזה. אז למה לנו להניח?
 

Orac Hi-End

עוסק בתחום
הודעות
599
מעורבות
87
נקודות
28
וואללה בלי קשר לאף אחד כאן, למה יש תמיד מלחמות ששלי יותר טוב, או אני יודע יותר טוב! גם, המשיכות לכיוון מסוים מלווה בשיכנועים. אתן דוגמאות:
למשל בנושא הפטיפונים, כל מי שיש לו פטיפון טוען שזה המקור הטוב ביותר! אכן כך? אני לא סגור בזה. כן יש סאונד מיוחד ושונה ממחשב או מ-cd player , אבל האם זה הכי מדויק אמיתי ונכון? לדעתי המקור הטוב ביותר זה טייפ סלילים של פעם (אנלוגי). דרך אגב, כיום כל ההקלטות הם דיגיטליות, אז איפה האנלוגיות? שמבצעים פרס לויניל? כיום יש טרנד בנושא הפטיפונים והיום זה הלהיט לכן זה המוצר הכי מבוקש כיום. למה? הריגוש מהדבר העדכני. לגבי הדגמת ותערוכות, לדעתי זה עניין של מסחריות בלבד. לדעתי, אפשר להגיע לתוצאות מצוינות גם עם דק משובח שלא נופלות מפטיפון או להפך אולי לפעמים לתוצאה יותר טובה! בסופו של דבר, אם אפשר להנות מ-3 אופציות של מקורות עדיף. 1) פטיפון 2) נגן 3) מחשב
בנושא הרמקולים הנושא זהה. כיום הלהיט זה כרמי. נכון טכנולוגיה אחרת והדבר העדכני ביותר מבחינת דרייברים. האם רמקול קרטון נופל רחוק מאוד מרמקול עדכני קרבון או אלימיניום או כרמי או אחר? לדעתי לא! הרי אם זה היה כך חברות כמו טנוי או ג'י בי אל ויצרנים אחרים היו נופלות לקרשים. מה שאני אומר לבסוף, לכל אחד יש לו טעם משלו ואין זה אומר ששלו יותר טוב, יותר נכון, יותר מדויק מהאחר.
יום מבורך לכולם.
 

eyalw

אוהב את התחום
הודעות
257
מעורבות
173
נקודות
43
ואללה ואללה
היצרנים אומרים .. אז יאללה בוא נקבל אותם כתורה מסיני.
בייחוד כשכולם אומרים את זה .. אבל בתוצאה כל אחד מגיע למקום אחר.
אז מי צודק ...
מגי׳קו או גואדר ?
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור