הבדלים בין רמקולים

  • פותח הנושא hm68
  • פורסם בתאריך

eyalw

אוהב את התחום
הודעות
255
מעורבות
171
נקודות
43
ואני כן.

vmps עשו את זה בתערוכה, גם mbl ואם אני באמת אתרכז אתן לך עוד עשרה חברות שעשו את זה.
גם במינכן שמעתי נגן צלו במקביל לסט של אודיונוט.
היה מאוד נחמד .
מבחינת הגוון הצליל דווקא מצא חן בעיניי , היה נשמע שהנגינה החיה דווקא באותו האיזור חיוג עם המערכת.
ההבדל ניכר ב power שבין הכלי המקורי למערכת.
יש לי סרטון אבל אני לא יודע איך להעלות אותו ..
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
שים לב שאין כלים שמייצרים בסים נטו או תדר נמוך אחר כי הם יודעים למה.
בנקישות קרמים בסדר, באס מלטף ? חפש את המומחה.
חוץ מזה מה זה ? מופע אפקטים של קארטה קר וטכני של יפנים, אני אוהב מוזיקה ,באלט חם ומלטף.

בוא אלי. תקבל ליטופים מהבס ואם תרצה, תמורת תשלום הוגן - גם ממני.:מנצח:
 

Orac Hi-End

עוסק בתחום
הודעות
599
מעורבות
87
נקודות
28
ביצים או לא ביצים, אפשר להבין שיש הבדל מהותי בנושא בין אמיתי ולבין המערכת.
אחרי האזנה והתוצאה שלא כל כך מחמיאה למערכת שלמה ברמת על עולמית הייתי חושב פעמיים על מכלול הסט או על הרמקולים או ההגברה.

כמובן, אין זה אומר שאם רמקולים אחרים או הגברה אחרת התוצאה תהיה יותר טובה בהרבה.
כמובן ששוב נצטרך להאזין ללהקה ולאחר לסט האחר בכדי לקבוע זאת.

בסוף, ביצים יש!!! אבל חבל שנהיו חביתה.
 
נערך לאחרונה ב:

Sol

חבר משקיען
הודעות
2,444
מעורבות
621
נקודות
113
ואני כן.

vmps עשו את זה בתערוכה, גם mbl ואם אני באמת אתרכז אתן לך עוד עשרה חברות שעשו את זה.
אם כך אשרינו
שיש יצרנים עם בייצים לא רעילות...
 

gtr

חבר משקיען
הודעות
1,057
מעורבות
465
נקודות
83
נמר,באמת תגבה אקסטרה, אם אתה הולך ללטף את אריק.
הוא ע נ ק.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
ביצים או לא ביצים, אפשר להבין שיש הבדל מהותי בנושא בין אמיתי ולבין המערכת.
אחרי האזנה והתוצאה שלא כל כך מחמיאה למערכת שלמה ברמת על עולמית הייתי חושב פעמיים על מכלול הסט או על הרמקולים או ההגברה.

כמובן, אין זה אומר שאם רמקולים אחרים או הגברה אחרת התוצאה תהיה יותר טובה בהרבה.
כמובן ששוב נצטרך להאזין ללהקה ולאחר לסט האחר בכדי לקבוע זאת.

בסוף, ביצים יש!!! אבל חבל שנהיו חביתה.
אני מבין שעם הציוד שאתה מביא הנגנים היו הולכים הבייתה ירוקים מבושה:אצבע מורמת
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
כמו שרוזי אמר לי .. הוא מבין ״אוזניים ערלות״ :)
רוזי עבר אצלך קורס מזורז לגבי העדפותיך הסוניות.
מזמן לא דפקת פה איזה פוסט ארוך שהסוף הפוך מההתחלה
תן משהו לשבת
 

Orac Hi-End

עוסק בתחום
הודעות
599
מעורבות
87
נקודות
28
לא רוזי, עכשיו אתה לא הבנת אותי.

לדעתי, אין מערכת שיכולה לשחזר מוסיקה או כלי אחד על אחד.
הבנתי את זה כלפני חודש כאשר נגנתי בפסנטר באולם ספורט באיזה בית ספר.
הסאונד של הפסנטר ובכללי הסאונד היה משהו כמו wow בגדול.
כן, המערכות שלנו שנמצאות בקצה טובות מאוד ואנו אומרים לעצמנו איזה טבעיות איזה יופי הפסנטר נשמע ומתלהבים.
האמת מבין את ההתלהבות של עצמנו אבל עדיין אנו רחוקים מהאמת.
אז לנושא, לדעתי גם המערכת שלי לא אוכלת את המקור.

בנושא עם היו שווים בין המערכת שמנגנת לבין המערכת שלי, לא אוכל להגיד בבטחה שהתוצאה היתה יכולה להיות יותר טובה.
אולי כן ואולי לא. הרי נראה לי שלא נוכל להוכיח זאת.
 

eyalw

אוהב את התחום
הודעות
255
מעורבות
171
נקודות
43
רוזי עבר אצלך קורס מזורז לגבי העדפותיך הסוניות.
מזמן לא דפקת פה איזה פוסט ארוך שהסוף הפוך מההתחלה
תן משהו לשבת

לא משנה איזה פוסט אני אכתוב.. לא משנה גם באיזה יום בשבוע .
לעולם זה לא יפתור בעיה של יכולת בהבנת הניקרא.

אז רק בשבילך
תודה
והפוך
לא תודה:)
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
שלום,

עדיף מאוחר מאשר לעולם לא...
רמקולים משובחים מבית היוצר של האחים Olofsson משבדיה (לאחד משלושה אחים קוראים Mårten).
כולי ירוק מקנאה:D, תתחדש ותהנה מכל הלב.

תומר
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
הבעיה היא שלרוב המצקצקים בלשונם יש נסיון עם רמקולים קרמים בערך כמו שיש להם נסיון עם מכוניות מרוץ - עשו נהיגה של חצי שעה במסלול באיטליה.

חברים. זה לא עובד ככה. מי שלא חי עם רמקול כזה (לא רק קרמי אלה כזה שמסוגל באמת לנגן מהר, מדויק, מפורט ורזולטיבי) אינו מבין על מה הוא שח. רמקולים מהסוג הזה אינם מתאימים לכל אחד. יש כאלה שמעדיפים משהו שקל להתמודד איתו, קל לעכל אותו - לא מפתיע, לא מפונק ושאינו דורש השקעה סביבו.

אנשים מעדיפים רמקולים שאפשר לזרוק להם שני מונובלוקים דיגיטלים שנשמעים רע ביום טוב וזוועה מוחלטת ביום רע ושהרמקול שלהם יקבל אותם בברכה. זה כמו אדם עם תגובה אחת זהה בכל סיטואציה - עגל כזה. זה לפעמים נוח, לא מציק אף פעם אבל זה הדבר האחרון שתרצו אותו כחבר שלכם. למה? משום שהוא כנראה האדם הכי משעמם שמתהלך בכדור הארץ.

בקיצור.
כשאין נסיון אמיתי עם ציוד מהסוג הזה (ושוב - שלא יתפחלצו כאן - לא רק קרמי!!!!!!!!!!!!!!!!) אז כותבים דברים שבינם לבין המציאות אין ממש קשר.
 

eyalw

אוהב את התחום
הודעות
255
מעורבות
171
נקודות
43
מי אמר שכולם רוצים להיות נהגי מרוצים מקצועיים.
למה חצי שעה לא מספיק לך לדעת אם זה גורם לך הנאה ?

ובכלל למה לשפוך כל הזמן את אותו המלל.
מה בשביל להאזין לרמקול צריך תואר בחומרים מרוכבים ?

מדבריך נישמע שנידרש עינוי על מנת להגיע להבנה ונהנאה תגיע אחרי נסיון של שנים.

אחי יאללה שחרר ....

אולי במקום זה תתיחס ברצינות להבדל בסרטון בין שני הווריאציות.
תן לנו את משנתך , למה הנגנים דפוקים ומערכת עושה את באמת מה שנכון.
שהכלים של הנגנים נבנו ע״י בעלי מקצוע שנסעו במסלול מירוץ רק חצי שעה.
ושהנגנים עצמם חסרי מושג ומצקצקים בלשונם.

תסביר למה היצרנים האמריקאים טרם גילו את האלמנטים המופלאים.
וכמה ווילסון אודיו לא מבינה דבר וחצי דבר .
איך זה ש pmc לא עברו לקרמיים ,שהרי מה המהנדסים שלהם מבינים בכלל בשיחזור מוסיקה.
איך מגיקו ו yg לא הלכו לקרמיים .. מה הם בכלל מבינים בהנדסה.


כמה מליוני חובבי מוסיקה בעולם טועים כשהם קונים כל דבר אחר פרט לקרמי.
 

Balance

אוהב את התחום
הודעות
353
מעורבות
75
נקודות
28
ווילסון אודיו הכי טובים בעולם, בכל קטגוריה נבחרת. נקודה.
 

Sol

חבר משקיען
הודעות
2,444
מעורבות
621
נקודות
113
מי אמר שכולם רוצים להיות נהגי מרוצים מקצועיים.
למה חצי שעה לא מספיק לך לדעת אם זה גורם לך הנאה ?
תסביר למה היצרנים האמריקאים טרם גילו את האלמנטים המופלאים.
וכמה ווילסון אודיו לא מבינה דבר וחצי דבר .
איך זה ש pmc לא עברו לקרמיים ,שהרי מה המהנדסים שלהם מבינים בכלל בשיחזור מוסיקה.
איך מגיקו ו yg לא הלכו לקרמיים .. מה הם בכלל מבינים בהנדסה?
כמה מליוני חובבי מוסיקה בעולם טועים כשהם קונים כל דבר אחר פרט לקרמי.
לא יודע מה האחרים.
אך לי לקח להקשיב לשני שירים בלבד בכדי להחליט שזה הרמקול שלי.
מכל החברות שציינת,אפשר לומר שבחברת PMC בנישת הרמקולים המקצועיים יש מסורת בריטית שאותה לא ישנו גם אם יחליטו מחר שאפשר לייצר ממברנות ממים.
לגבי המסורת האמריקאית,אם יצא לך להאזין לחדרי הדגמות בארה״ב היית מבין שאהבתם היא לצליל בומבסטי ברמות,מעט אפל,ואת זה רמקול קרמי ימחק.
ישנה חברה אחת שמשלבת Avalon,אך היא בודדה למיטב ידיעתי.
מי כן שינה גישה בארה״ב ?
שתי החברות ״הישראליות״ שינו לתיבה מתה עם אלמנטים שונים.
לגבי טיב הצליל על זה יש ויכוח,ואני מסכים עם הרבה שאינם מתחברים לצליל.
לא צריך לגלות אלמנטים קרמיים,צריך להתחבר.
וזכותו של כל אחד להרגיש עם או בלי .
 
נערך לאחרונה ב:

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
לא רוזי, עכשיו אתה לא הבנת אותי.

לדעתי, אין מערכת שיכולה לשחזר מוסיקה או כלי אחד על אחד.
הבנתי את זה כלפני חודש כאשר נגנתי בפסנטר באולם ספורט באיזה בית ספר.
הסאונד של הפסנטר ובכללי הסאונד היה משהו כמו wow בגדול.
כן, המערכות שלנו שנמצאות בקצה טובות מאוד ואנו אומרים לעצמנו איזה טבעיות איזה יופי הפסנטר נשמע ומתלהבים.
האמת מבין את ההתלהבות של עצמנו אבל עדיין אנו רחוקים מהאמת.
אז לנושא, לדעתי גם המערכת שלי לא אוכלת את המקור.

בנושא עם היו שווים בין המערכת שמנגנת לבין המערכת שלי, לא אוכל להגיד בבטחה שהתוצאה היתה יכולה להיות יותר טובה.
אולי כן ואולי לא. הרי נראה לי שלא נוכל להוכיח זאת.
מסכים איתך.
זה לא רק המערכת - יוצאים לדרך עם הקלטה שכבר היא נחותה מהמקור.
אני מקווה שהפעם הבנתי את כוונתך:)
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
מי אמר שכולם רוצים להיות נהגי מרוצים מקצועיים.
למה חצי שעה לא מספיק לך לדעת אם זה גורם לך הנאה ?

ובכלל למה לשפוך כל הזמן את אותו המלל.
מה בשביל להאזין לרמקול צריך תואר בחומרים מרוכבים ?

מדבריך נישמע שנידרש עינוי על מנת להגיע להבנה ונהנאה תגיע אחרי נסיון של שנים.

אחי יאללה שחרר ....

אולי במקום זה תתיחס ברצינות להבדל בסרטון בין שני הווריאציות.
תן לנו את משנתך , למה הנגנים דפוקים ומערכת עושה את באמת מה שנכון.
שהכלים של הנגנים נבנו ע״י בעלי מקצוע שנסעו במסלול מירוץ רק חצי שעה.
ושהנגנים עצמם חסרי מושג ומצקצקים בלשונם.

תסביר למה היצרנים האמריקאים טרם גילו את האלמנטים המופלאים.
וכמה ווילסון אודיו לא מבינה דבר וחצי דבר .
איך זה ש pmc לא עברו לקרמיים ,שהרי מה המהנדסים שלהם מבינים בכלל בשיחזור מוסיקה.
איך מגיקו ו yg לא הלכו לקרמיים .. מה הם בכלל מבינים בהנדסה.


כמה מליוני חובבי מוסיקה בעולם טועים כשהם קונים כל דבר אחר פרט לקרמי.
מי אמר שכולם רוצים להיות נהגי מרוצים מקצועיים.
למה חצי שעה לא מספיק לך לדעת אם זה גורם לך הנאה ?

ובכלל למה לשפוך כל הזמן את אותו המלל.
מה בשביל להאזין לרמקול צריך תואר בחומרים מרוכבים ?

מדבריך נישמע שנידרש עינוי על מנת להגיע להבנה ונהנאה תגיע אחרי נסיון של שנים.

אחי יאללה שחרר ....

אולי במקום זה תתיחס ברצינות להבדל בסרטון בין שני הווריאציות.
תן לנו את משנתך , למה הנגנים דפוקים ומערכת עושה את באמת מה שנכון.
שהכלים של הנגנים נבנו ע״י בעלי מקצוע שנסעו במסלול מירוץ רק חצי שעה.
ושהנגנים עצמם חסרי מושג ומצקצקים בלשונם.

תסביר למה היצרנים האמריקאים טרם גילו את האלמנטים המופלאים.
וכמה ווילסון אודיו לא מבינה דבר וחצי דבר .
איך זה ש pmc לא עברו לקרמיים ,שהרי מה המהנדסים שלהם מבינים בכלל בשיחזור מוסיקה.
איך מגיקו ו yg לא הלכו לקרמיים .. מה הם בכלל מבינים בהנדסה.


כמה מליוני חובבי מוסיקה בעולם טועים כשהם קונים כל דבר אחר פרט לקרמי.

אני כבר לא יודע באיזו שפה אני צריך לכתוב על מנת שמישהו פה יבין שלא רק קרמים חולקים את היתרונות הללו. אני תמיד מוסיף, ושוב מוסיף, ומוסיף שוב ועכשיו שוב פעם בשביל כאלה שמנסים שהציג את דבריי לא נכון. אייל נשמה שלי, כפרה עלייך, אח יקר. אנא קרא את המשפט הבא - הוא חשוב מאוד להמשך הדיון.

לא רק קרמים אם כי כל רמקול בעל יחידה קשיחה וקלה!!!

אני מקווה שזה יותר ברור עכשיו.

לגבי מג׳יקו
הם פתחו מוצר, מקרבון - לא משתמשים בקרטונים.

אבולושיין אקוסטיק - אמריקאי - מבוסס קרמי
אוולון - אמריקאי - חלק מהדגמים (הבכירים) קרמים

הקרמי באירופה נפוץ יותר. כנראה זה גם עניין של ״איך סאונד צריך להשמע״ לדעתם, תרבות צריכת מוסיקה ועוד.
אבל גם האמריקאים מכוונים לשם. הרי ישנם לא מעט רמקולים אמריקאים המשתמשים ביחידות קרמיות של seas. מדובר בליין חדש שנולד. למה נולד? כנראה יש משהו בקרמיקה שעושה טוב לצליל. כמו בקרבון, כמו באלומניום וכמו במגנזיום.

אייל
בחצי שעה אתה יודע על רמקול בערך כמו שאתה יודע על בחצי שעה של דיט על אישתך לעתיד. ואם הדייט הוא בהופעה של האבנים המתגלגלות, ולא ממש אפשר ״להכיר״ אז עוד יותר לא תדע.
ואני חוזר ואומר, למרות שזה מעצבן אנשים. אני יכול לשים יד על כל רמקול שנמצא בשוק האודיו הישראלי כמעט בכל טווח מחיר. אני מאזין לכאלה ומתנסה בהם בבית שלי, בסלון שלי, עם מוסיקה שבמשך 12 שנה בחנתי עליה מעל 1000 מוצרים שונים (יותר מכל אדם במדינת ישראל). תן קצת קרדיט לטענות שלי.

אז אחזור ואומר
כל יחידה קשיחה וקלה תהיה טובה אבסולוטית מיחידה כבדה ורכה - למה? ככה.
אתה רוצה להבין את זה? תתנסה בזה באופן מסודר ולא בחטף בתערוכה. למה? כי ככה עושים.

לגבי הסרטון
לא הייתי שם, לא יודע. השוואתי את המערכת שלי לאבוב, צ׳לו וכינור בבית - מפתיע כמה היא טבעית.
 

eyalw

אוהב את התחום
הודעות
255
מעורבות
171
נקודות
43
נניח שאני מסכים עם ההנחה שיחידה קשיחה טובה יותר פיזיולוגית.

אז זה אומר שזה נשמע נכון יותר? ערב יותר? מרגש יותר?
דיון חרשים...
יא אחונה .
זה מזכיר לי נשכחות באתר הכחול ..
אני מזכיר לך שותפי מהעבר ..
תמיד נלמחמתי בטכנוקראטים שזילבו את המוח.
תמיד נילחמתי בעד החוויה , הרגש , הסוביקטיביות.

מה שלא שערתי שגם אתה תהפוך לטכנוקרט שמנסה לדחוף לכולם יחידות קשיחות.
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,916
מעורבות
472
נקודות
83
יש כמה דברים שהקרמים עושים
יותר טוב מרוב מהרמקולים אחרים,
המהירות,המיידיות, הפירוט,בס טוב
ובמה גדולה,
והשאר תלוי בציוד והקלטה,
מגלים בקלות הקלטה טובה ולהפך,
הייתי רוצה לשמוע קרמי עם
הגברה של Tenor או Lamm,
בעיניין הוויכוח אז יש פה מאמינים
ויש מתנגדים לקרמים אני בעד המאמינים :)
 

שוני

חבר משקיען
הודעות
984
מעורבות
515
נקודות
93
מעניין אותי שילוב של מנורות איכות עם קרמיים , אולי התוצאה תהיה מעניינת יותר
מאשר עם ציוד ss.
יש נסיון לחברים ?
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור