האם הוספת טכנולוגיות אלקטרוניקה Rc ופילטרים לשיפור ביצועיי המערכת זו הדרך?


YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
היתה לך התנסות כזאת וזה מה שחווית? תוצאה סינטטית?

אני משוכנע שהתוצאה יכולה להיות מעולה, אין לי ספק בכך...

התשובה לשאלתך, היא לא... לא התנסיתי במכשירים הללו. אך ללא ספק שמעצם מהותם, מכשירים אלו מייצרים מציאות בתהליך סינטטי, ועל זה לא יכול להיות וויכוח, ולא בגלל שזו דעתי.

עכשיו.. בכמה אחוזים בתהליך מעורבות טכניקות של צליל היקפי ופסיכו-אקוסטיקה לשיפור הבמה והנוכחות, לא יודע לומר לך. גם לא יודע לומר אחרי כמה זמן האוזן מצליחה לפענח את הטכניקה, וקולטת זיוף אם בכלל.

אולי בהזדמנות אעצור להדגמה אצל היבואן להתרשמות ממקור ראשון.
 
נערך לאחרונה ב:

אודיו זיפ

עוסק בתחום
הודעות
1,459
מעורבות
626
נקודות
113
אני משוכנע שהתוצאה יכולה להיות מעולה, אין לי ספק בכך...

התשובה לשאלתך, היא לא... לא התנסיתי במכשירים הללו. אך ללא ספק שמעצם מהותם, מכשירים אלו מייצרים מציאות בתהליך סינטטי, ועל זה לא יכול להיות וויכוח, ולא בגלל שזו דעתי.

עכשיו.. בכמה אחוזים בתהליך מעורבות טכניקות של צליל היקפי ופסיכו-אקוסטיקה לשיפור הבמה והנוכחות, לא יודע לומר לך.

אולי בהזדמנות אעצור להדגמה אצל היבואן להתרשמות ממקור ראשון.

הכל סינתזה, סינתזה בין פרה לכבל output, בין כבל output למגבר, ובין האזניים והתופעה הקולית בחלל אליהן הן חשופות,
וכן הלאה.
אז מה זה משנה אם ה"סינתזה" המדוברת מביאה תוצאה שהמאזין מרוצה ממנה?
ודרך אגב, בתחום השמע בקרב בני אדם, הכל כולל הכל נכנס להגדרת תיחום "פסיכו-אקוסטיקה".
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,236
מעורבות
2,746
נקודות
113
"סינתטי" ו"פסיכו אקוסטיקה" ודומיהם אלה רק הדבקת labels שאמורים להוריד מערך המוצר, כמו "מרעין בישין" ושאר ביטויים.

הבנאדם מכחיש שהוא נגד המוצר, אבל כל מה שהוא אומר צועק את זה, אולי כי הוא מחזיק מעצמו מומחה לטיפול אקוסטי וזו תחרות מבחינתו. אוי ואבוי ל"מומחים" כאלה.

הרי חוץ משירה והקשה עם הידיים על חפצים בלתי מעובדים, הכל בהגדרה סינתטי ומעשה ידי אדם, כולל גם מערכת סאונד כל טיפול אקוסטי באשר הוא, וכל העיסוק בזה דן בתהליכים שהם בהגדרה פסיכו אקוסטיים.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,154
מעורבות
1,099
נקודות
113
אני משוכנע שהתוצאה יכולה להיות מעולה, אין לי ספק בכך...

התשובה לשאלתך, היא לא... לא התנסיתי במכשירים הללו. אך ללא ספק שמעצם מהותם, מכשירים אלו מייצרים מציאות בתהליך סינטטי, ועל זה לא יכול להיות וויכוח, ולא בגלל שזו דעתי.

עכשיו.. בכמה אחוזים בתהליך מעורבות טכניקות של צליל היקפי ופסיכו-אקוסטיקה לשיפור הבמה והנוכחות, לא יודע לומר לך. גם לא יודע לומר אחרי כמה זמן האוזן מצליחה לפענח את הטכניקה, וקולטת זיוף אם בכלל.

אולי בהזדמנות אעצור להדגמה אצל היבואן להתרשמות ממקור ראשון.

וואוו.

אז לקח לך 21 עמודים, להגיד שמעולם לא התנסית במערכות טכנולוגיות כאלה, מעולם לא שמעת מערכות שמותקנות בהן מערכות כאלה ואפילו לא טרחת להעמיק ולקרוא עליהן,

למרות זאת, אתה חושב כך, אבל אולי בעצם אחרת, אתה משוכנע בזה, אבל אולי בעצם לא, אולי זה מדמה כנסיה, או שבעצם לא, אולי זה אורגני, או בעצם סינתטי, אולי זה פיוריסטי ואולי בעצם לא, מה שבטוח, או שלא, זה ש- מתישהו, אולי, בהזדמנות, אתה תקפוץ להקשיב.
כיף גדול.

ואז, כאשר זה יקרה, נוכל לנהל שיח על קפה, עם אנשים שטעמו קפה ולא כאלו שמשוכנעים (או שלא..) שיש לזה טעם של פטל, על סמך הנחות מהנחות שונות.

גם להיות רציני ולהעמיק בדברים זו דרך לגיטימית. שתדע.

תהנה.:)

רן
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,236
מעורבות
2,746
נקודות
113
אין שום בעיה אמיתית להתייחס ל-RC כאל DSP, שזה סך הכל Digital Signal Processing -- זה מה שזה, בהגדרה.

הבעיה היא שיש כאן מישהו שלא מתמחה ב-RC, אלא בהמצאת והעלאת אסוציאציות שליליות ל-RC.

אז אותו מישהו הזכיר את המונח DSP בהקשר של מכשירים פשטניים, שהיו אמנם שיא הטכנולוגיה בזמנם, כאלה שיוצרים אפקטים של כנסיה או אולם קונצרטים וכיו"ב. מאז הטכנולוגיות של Digital Signal Processing התפתחו ללא הכר, ונותנות פתרונות לבעיות שבעבר לא התמודדו איתם בצורה הזו בכלל.

הבעיה היא שההטרלות האלה כן לוכדות ברישתן כל מיני אנשים. אחד נפל במלכודת הדבש של "סינתטי", אחר התחיל להתנגד לכינוי DSP, וכו'.

ברור שזה סינתטי, בהגדרה. זה מלאכותי לגמרי, מעשה ידי אדם, או מעשה גאונות של הרבה בני אדם, חכמים בהרבה מהטרול, שחי עדיין בעולם שבו שיא הטכנולוגיה זה ספוגים על הקירות. זה גם DSP, בהגדרה, ברמה שלא היתה פעם, ולא מדובר כאן ב"מריעין בישין" כפי שאותו אחד מתייחס לנושא.

אז מישהו כאן בעצם מפעיל עלינו מניפולציות, וצריך להיזהר כשקוראים אותו, עם הרבה ספק בריא.
 

נערך לאחרונה ב:

MarioMan

אוהב את התחום
הודעות
101
מעורבות
45
נקודות
28
המכשירים האלו הם אבולוציה מתקדמת של "פרוססור אפקטים אקוסטיים" כמו אלו של פעם שידעו ליצור אפקט של כנסיה, או מועדון ג'אז אינטימי, או אפקט של חדר אמבטיה....

זוכרים...

עכשיו הם מודדים את החלל שלכם בבית, ומייצרים אפקט של חדר אידאלי.

רחוק שנות אור מהאמת.
האפקטים שאתה מדבר עליהם הם בעצם לקחת קלט X ולהוסיף לו Y כדי שישמע Z.

מה ש-RC עושה במהות זה לדגום את החדר, לזהות בעיות אקוסטיות, להגדיר אותן נניח כ-A ולשנות את X במקור, כדי שבפועל מבחינת שמע תשמע את X, או, אם נוסף גם מימד הטעם האישי, אז תשמע את X עם התאמה מסוימת לטעמך.

רק מה, כל הרעיון הוא שלא תשמע את המאפיינים של A (הבעיות האקוסטיות של החדר) כשאתה מנגן את אותו X.

במה שאתה מציין, A תמיד יהיה נוכח....

ה-DSP הישן והמוכר.. שהוא "מעבד אות דיגיטלי" מתוכנת למספר מצבים קבועים, שכל מצב כזה מייצר מציאות אקוסטית שונה, לדוגמא: כנסיה, במצב הזה הסיגנאל מקבל דפורמציה שיוצרת אשליה של חלל גדול, תקרה גבוהה, הד מתמשך... כל המאפיינים של האקוסטיקה המסויימת הזו.

ניתן גם לטעון, שרסיבר כזה ב-400 $ מייתר אותך לבנות כנסיה או ללכת לשם על מנת להאזין שם למוסיקה, אך זו אינה הנקודה.

הרעיון מאחורי הדברים שכתבתי בפוסט הקודם הוא, שלמעשה, טכנית, השימוש במעבדים הללו,

1)בתנאי שיש להם מספיק כוח-עיבוד.
2)נתונים אקוסטיים על החלל הפרטי שבתוכו הם אמורים לתפקד.
3)אפקט מטרה.

יכולים לדמות כל מצב אקוסטי כולל "חלל אקוסטי אידאלי", שתפור כמו חליפה לממדים המדויקים של המשתמש.

לכן טענתי כי מכשירים אלו הם אבולוציה מתקדמת של "פרוססור אפקטים אקוסטיים" אינה מופרכת כלל ועיקר, ולמעשה מתארת את המוצר באופן הוגן ומדוייק.


*

הטענה מופרכת כלל ועיקר ואפילו דמגוגית מכוון שאתה לוקח נושא טכני ובעצם מנטרל ממנו כמה פרמטרים מאוד מהותיים ומשנמך אותו למשהו שלכאורה בסיסי ביותר.

הרי כל 3 הסעיפים שציינת מעלה והצגת כאילו מדובר בעניין פשוט הם לב העיקר. בנוסף התעלמת לחלוטין מנושא יכולת ההסקה הלוגית של אותן מערכות RC והתוצאה.

על מה נראה לך שמשלמים פה? על ברזלים? פה משלמים על מדע וטכנולוגיה ולא על חומר.

מכוון שציינת שמעולם לא התנסית במערכות המדוברות, אני מציע לך ללכת להאזין למערכת Room Correction של Lyngdorf באמצעות פרוססור עדכני מדגמי MP-40/50/60 ולאחר מכן נסה להרים אותו...

האם זה חילול הקודש או פשע לסדר את החדר עם ריהוט וקצת אביזרי אקוסטיקה רק לפי ניסיון ואוזני בעל הבית?
לא צריך לנחש כדי להבין מה הבעיות האמיתיות של החדר.
הניחוש היחיד (בלי בדיקה) הוא להבדיל מי האשם בכל סוג של בעיה - המערכת או החדר.

שמעתי מערכות בחדרים שלא ביקר בהם דוקטור לאקוסטיקה והם היו בסדר.

חלילה לא פשע, אבל אם נלך ל-2 המילים האחרונות אז זה אומר הכל - ״היו בסדר״.
כאן אנחנו מדברים על אמצעים לפתרון מקיף ככל האפשר של בעיה אקוטית מאוד, ככה שהמטרה הסופית הרצויה היא הרבה יותר מ״בסדר״.

בכלל לא מנסה לגמד את הטכנולוגיה הזו..
מנסה לענות על שאלות פתוחות שלא קיבלו מענה, כי לא יודעים כאן להסביר איך המיכשור הזה עושה זאת.
ואם התשובות שלי גורמות לחלק מהמשתתפים אי נוחות מסויימת ביחס למהות החוויה שציוד זה מביא לחייהם, לדעתי זו גם הסיבה שהיצרנים לא נוטים לפרט.

אז רגע, אתה אומר שהיצרנים לא נוטים לפרט כי מה בעצם? כי הם בעצמם לא יודעים?

.
מתחילת השירשור אני אמר את דעתי, שמדובר במעבד אפקטים שיודע להתיחס לחלל הפרטי, ושהתוצאה סינטטית.

בתור אחד שלא שמע מעולם את הפתרונות שהוזכרו במהלך הדיון, כיצד אתה בכלל יכול לקבוע או להניח שהתוצאה סינטטית?

התשובה לשאלתך, היא לא... לא התנסיתי במכשירים הללו. אך ללא ספק שמעצם מהותם, מכשירים אלו מייצרים מציאות בתהליך סינטטי, ועל זה לא יכול להיות וויכוח, ולא בגלל שזו דעתי.

עכשיו.. בכמה אחוזים בתהליך מעורבות טכניקות של צליל היקפי ופסיכו-אקוסטיקה לשיפור הבמה והנוכחות, לא יודע לומר לך. גם לא יודע לומר אחרי כמה זמן האוזן מצליחה לפענח את הטכניקה, וקולטת זיוף אם בכלל.

אולי בהזדמנות אעצור להדגמה אצל היבואן להתרשמות ממקור ראשון.

מהו להגדרתך ״תהליך סינטטי״? כשהקליטו את המוסיקה דיגיטלית / אנלוגית זה לא ״תהליך סינטטי״?
 
נערך לאחרונה ב:

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
זה שישנו מישהו שטועה בקטע הטכני ורושם ש rc מוציא סאונד סינתטי,זו לא סיבה לקרוא לו טרול.
לשים ספוגים על הקירות זה בפירוש לא dsp זו המרת אנרגיה אקוסטית לחום.
אבל לא לשכוח שללא טכנולוגיה לא היינו יודעים איזה ואיפה להניח ספוגים,קרשים וכיוצא בזה.
כך שלא נראה לי נכון לרשום באופן שישנו צליל של זלזול בטכנולוגיה אחרת.
ובסוף בסוף מה זה משנה איזו טכנולוגיה תביא למאזין את הצליל שלו?
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
אז רגע, אתה אומר שהיצרנים לא נוטים לפרט כי מה בעצם? כי הם בעצמם לא יודעים?

הלוגיקה שלך מצריכה לעשות עליך ריקול..
שם יחברו אותך לשקע הדיאגנוסטי ויאבחנו היכן השתבש אלגוריתם הסקת המסקנות שלך... ;)
מאיפה חזרת?? מההפגנות ??

מכוון שציינת שמעולם לא התנסית במערכות המדוברות, אני מציע לך ללכת להאזין למערכת Room Correction של Lyngdorf באמצעות פרוססור עדכני מדגמי MP-40/50/60 ולאחר מכן נסה להרים אותו...

אני אכן מעוניין ללכת להאזין וכתבתי זאת...
אך המשקל לא צריך להוות פרמטר.

מהו להגדרתך ״תהליך סינטטי״? כשהקליטו את המוסיקה דיגיטלית / אנלוגית זה לא ״תהליך סינטטי״?

לא כמו לעקם את הסיגנאל כדי ליצור שדה צליל כאילו אתה נמצא בחדר אחר..

*
 

נערך לאחרונה ב:

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
לא חדר אחר
אלא החדר שלך!

איך החדר שלי??, הרי החדר שלי במציאות לא נשמע טוב אקוסטית (כביכול) לפני ה-RC, אז איך התוצאה יכולה להישמע כמו החדר שלי גם לפני וגם אחרי?
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
חלילה לא פשע, אבל אם נלך ל-2 המילים האחרונות אז זה אומר הכל - ״היו בסדר״.
כאן אנחנו מדברים על אמצעים לפתרון מקיף ככל האפשר של בעיה אקוטית מאוד, ככה שהמטרה הסופית הרצויה היא הרבה יותר מ״בסדר״.



אז רגע, אתה אומר שהיצרנים לא נוטים לפרט כי מה בעצם? כי הם בעצמם לא יודעים?



בתור אחד שלא שמע מעולם את הפתרונות שהוזכרו במהלך הדיון, כיצד אתה בכלל יכול לקבוע או להניח שהתוצאה סינטטית?



מהו להגדרתך ״תהליך סינטטי״? כשהקליטו את המוסיקה דיגיטלית / אנלוגית זה לא ״תהליך סינטטי״?
אני יודע שבמדינתנו מכבדים ומוקירים את מרימי הקול ואת אילו שמשתמשים בשפת OVER STATEMENT...
בשבילי "בסדר" זה דבר טוב.
לא בגלל שאני משתחצן,אלא שפשוט לא צריך להגזים בניסוח ובמילות התואר.

בסדר זה דבר טוב, כיף אחלה.

עכשו מקווה שאני יותר מובן
 

MarioMan

אוהב את התחום
הודעות
101
מעורבות
45
נקודות
28
אני יודע שבמדינתנו מכבדים ומוקירים את מרימי הקול ואת אילו שמשתמשים בשפת OVER STATEMENT...
בשבילי "בסדר" זה דבר טוב.
לא בגלל שאני משתחצן,אלא שפשוט לא צריך להגזים בניסוח ובמילות התואר.

בסדר זה דבר טוב, כיף אחלה.

עכשו מקווה שאני יותר מובן

חלילה להשתחצן / להרים קול.

בסופו של דבר - לקנות כמה ספוגים (שם גנרי מבחינתי לאביזרים אקוסטיים פסיביים) זה לא עסק יקר לרוב ובטח שלא תהליך מורכב (מדבר על גזרת משתמשי הקצה כן? ללא שימוש בבעלי מקצוע והמשאבים הנלווים). קונים ספוגים, ממקמים, מאזינים וזה מה יש. טוב טוב, לא טוב לא קריטי.

מצד שני, RC עולה משמעותית יותר מכמה ספוגים ודורש התעסקות וזמן. לכן ראוי שהתוצאות יהיו בהתאם לכלל ההשקעה הנדרשת ולכן רק ״בסדר״, לדעתי לפחות זו בעיה.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,718
מעורבות
2,432
נקודות
113
איך החדר שלי??, הרי החדר שלי במציאות לא נשמע טוב אקוסטית (כביכול) לפני ה-RC, אז איך התוצאה יכולה להישמע כמו החדר שלי גם לפני וגם אחרי?

איזה חדר ציפית לשמוע?
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,918
מעורבות
472
נקודות
83
בשנות ה70 ב ide תכנולוגיות אז הנדסת התפלה שעסקה בהתפלת מי ים, החברה בה עבדתי הייתה בצרות לא היו הזמנות, השלטון באירן נפל, אירן הייתה לקוח חשוב וקשר פסק פתאומית,
מנהל מעבדה כדי להמשיך בפעילות החברה בא עם רעיון לייצר
מתקנים מבוססים על שיטת אוסמוזה הפוכה שישמשו לאולטרא פילטרציית יין ליקבים פזורים באירופה, הרעיון היתקבל והחל יצור מתקנים עם מודולי אוסמוזה פיתוח שלנו, קיבלנו הסכמה ממיספר ייקבים די גדולים לקבל את המתקנים ללא היתחייבות, כעבור זמן קצר בניסוי לסנן יין
בשיטת אוסמוזה שלנו, קיבלנו הודעה דרמתית היין מאבד מצבעו , אתם מתבקשים לסלק את המתקנים שלכם מכאן,
צירוף מיקרים ליין ואודיו לשני תחביבים אלה, לשתות יין ולשמוע מוזיקה זה מצב אידאלי, אך בתנאי שליין יש מאפיינים של
ריח, צבע, טעם, עפיצות עומק מספקים,
וגם המוסיקה שנשמעת כמו מרצפן מצופה
שוקולד, מניפולציות על חדר מוזיקה זו לא הגדרה חיובית
ולרוע המזל תמיד יש לדבר מחיר.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,154
מעורבות
1,099
נקודות
113
יוסי.

זה נשמע כמו אחד הפרקים מטהרן.

רן
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
בסופו של דבר - לקנות כמה ספוגים (שם גנרי מבחינתי לאביזרים אקוסטיים פסיביים) זה לא עסק יקר לרוב ובטח שלא תהליך מורכב (מדבר על גזרת משתמשי הקצה כן? ללא שימוש בבעלי מקצוע והמשאבים הנלווים). קונים ספוגים, ממקמים, מאזינים וזה מה יש. טוב טוב, לא טוב לא קריטי.

כמעט חינם וללא ניחוש. מתאים למי שיש זמן וסבלנות.

 

dtshd

אוהב את התחום
הודעות
60
מעורבות
19
נקודות
8
•טיפול אקוסטי פיזי מקצועי אך ורק ע"י אנשי מקצוע ולא מניחושים לא רציניים.

האמת שזה לא כל כך מסובך אם מתעמקים קצת בנושא של טיפול אקוסטי בסיסי. ללמוד קצת את העקרונות. כל מה שצריך זה רק לקרא, לא צריך תואר.
אין חדר מושלם, אבל מה שזה יכול לעשות זה לטפל בבעיות שצפויות מראש. למשל: תדרים נמוכים מקבלים אנרגיה גבוהה הרבה יותר בפינות החדר בעיקר במפגש הפינתי בין התקרה לקירות. אז חכם לשים שם לוכדי בס. זה טיפ בסיסי שכתוב בכל אתר שמסביר על אקוסטיקה. יש גם שיטה שמוצאים עם מראה את נקודות ההחזר הראשונות ושם כדאי לשים דיפיוזר.

קח חדר ריק לגמרי. דבר שם, מן הסתם לא תכיר את הקול שלך. וכיול חדר הכי טוב בעולם לא יעזור כנראה. אבל אם תכניס לשם שטיח, וילון לחלון, ספה, ספריה, זה כבר מתחיל להשמע יותר טוב וטבעי. תוסיף עוד קצת יישום של אקוסטיקה שגם יכולה להיות "ידידותית" לעיניים במיקום הגיוני, ורוב הסיכויים שלא תשמע גרוע יותר ממה שהתחלת.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור