האזנה לרמקולים B&W 800 D3 בניו יורק


Guruda

חבר אתר
הודעות
28
מעורבות
3
נקודות
3
אוקטאבה זה לא צליל מסויים, אלא מירווח בין צלילים, ובמונחי תדר, אוקטבה אינה תדר מסויים אלא יחס בין תדרים -- הכפלה ב-2 נותנת אוקטאבה.

הכפלת תדר של צליל בשורש ה-12 של 2 (1.059463) נותנת מירווח של חצי טון. אם תעלה 12 חצאי טון -- תכפיל כל פעם ב-1.059463 -- תקבל עלייה באוקטאבה. טון שלם הוא שני חצאי טון -- הכפלה ב-1.059463 בריבוע (1.122462), וכך הלאה.

דרך אגב, השיטה של השורש ה-12 של 2 לכל חצי טון, כך שחצי טון הוא מירווח קבוע, זה מה שנקרא "איזון מושווה".

בטח שמעת על "הפסנתר/מקלדת המושווה היטב" של באך -- שני קבצי יצירות שנועדו להדגים את יתרונות השיטה הזו ע"י נגינה בכל הסולמות, גם הרחוקים ביותר, באותו כלי-מקלדת, בלי לכוון אותו באמצע.

ולשאלתך, 15 הרץ אינם אוקטאבה, אלא המירווח/יחס בין 15 הרץ ל-30 הרץ -- הכפלת התדר ב-2.

עמיר

קודם כל תודה על הפירוט היפה הזה.. אני מתעסק קצת במוסיקה (ואפילו קצת מתמטיקה) וזה ממש מעניין..
אז אם יש לך עוד מידע בנושא הזה (מאמרים באנגלית?) אני ממש אשמח לשיתוף!

והעליה היא לוגריתמית כמו שציינת,
עכשיו אני מבין למה התדר של דו הוא 523, ושל רה הוא 588!
מדהים :)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,234
מעורבות
2,746
נקודות
113
קודם כל תודה על הפירוט היפה הזה.. אני מתעסק קצת במוסיקה (ואפילו קצת מתמטיקה) וזה ממש מעניין..
אז אם יש לך עוד מידע בנושא הזה (מאמרים באנגלית?) אני ממש אשמח לשיתוף!

והעליה היא לוגריתמית כמו שציינת,
עכשיו אני מבין למה התדר של דו הוא 523, ושל רה הוא 588!
מדהים :)
את הידע/מידע לקחתי/זכרתי מספר (כן, יש עדיין דברים כאלה...) -- "אנציקלופדיה למוסיקה -- מונחים" מאת ישראל שליטא, הוצאת יהושע צ'צ'יק, 1959... אנציקלופדייה שנהגתי לקרוא בה בצעירותי כמו שקוראים סיפורים, אבל שוב ושוב...

ואני לתומי חשבתי שאמרתי שהעלייה היא אקספוננציאלית, לא לוגאריתמית :)

לא בדקתי את התדרים שציינת.

עמיר
 

Guruda

חבר אתר
הודעות
28
מעורבות
3
נקודות
3
את הידע/מידע לקחתי/זכרתי מספר (כן, יש עדיין דברים כאלה...) -- "אנציקלופדיה למוסיקה -- מונחים" מאת ישראל שליטא, הוצאת יהושע צ'צ'יק, 1959... אנציקלופדייה שנהגתי לקרוא בה בצעירותי כמו שקוראים סיפורים, אבל שוב ושוב...

ואני לתומי חשבתי שאמרתי שהעלייה היא אקספוננציאלית, לא לוגאריתמית :)

לא בדקתי את התדרים שציינת.

עמיר

חחח סליחה :p לרגע שכחתי שהמרחק מ-מי ל-פה וסי-דו הוא חצי טון..
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
למרות שהגענו בתחבורה ציבורית ,התארחנו בשיקגו וניו יורק בשני חנויות שמוכרות ניים אודיו , התקבלנו בחמימות רבה, למרות שידעו מה יש לנו מבחינת ציוד ,ולא ניקנה מהם כלום ,בניויורק עוד התכבדנו במאכלים שלא היו מבישים אולם חתונות יוקרתי, ובשני החנויות היו לקוחות שהיו בשלבי קניה.

איך הם ידעו מה יש לכם בבית? אתם מסתובבים עם חולצה מודפסת עם רשימת הציוד :)?
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,053
מעורבות
313
נקודות
83
Screenshot_20160918-144953.png
 

תמונות מצורפות

  • Screenshot_20160918-144953.png
    Screenshot_20160918-144953.png
    KB 236.3 · צפיות: 590

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
תומר.

כרגיל, תענוג לקרוא את רשמייך.

לגבי התגובה ל איתי ו. אל תתרגש ממנו, הוא תמיד יורה חיצים. זו תוצאה של הורים שלא מחבקים את הילדים שלהם (כבר כתבתי את זה בעבר).

הוא אמנם אינו עובר על חוקי הפורום, אבל כגולש הוא פשוט...

לגופו של עניין.
מעטים באמת מכירים את הרמקולים של היצרן הזה. העניין הוא שיש איזו חיבה ״לקטול״ אותם בישראל. למה? כי הם הצליחו מאוד.

זה כמו זמר טוב. כשהוא מצליח הוא כבר לא טוב עבור האודיופילים - מצליח = ממוסחר.
כמובן שזו שטות...
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,718
מעורבות
2,432
נקודות
113
נמר
בוקר טוב.

לא ככ הבנתי את עניין "ההצלחה".
ועל כן אנטגוניזם מהחברה.

לדעתי
המותג B&W אינו "מצלצל" בשם המותג והמיתוג - עבור "אודיופילים", מכיוון ש החברה הנל מציעה קשת אדירה לכל כיס.
מ 10$ ועד 60,000$ (נאוטילוס)
החברה פשוט "חדרה" לכל בית.

ה - "אודיופילים" בעלי רבדים הגובלים ב-פסיכולוגיה קשה ואוהבים "מותגים ומיתוג" ושמות פחות נחשפים, שלא ניתן למצא בכל בית שני.

לחלוטין לא דברתי על איכות.
רק על מיתוג.
 

gtr

חבר משקיען
הודעות
1,057
מעורבות
465
נקודות
83
תענוג לקרוא תומר.
תתעלם מ"רעשי רקע",תמיד ישנם כאלו.
תמשיך להביא לנו ניחוח חו"ל, ותמונות מקסימות.

ישר כוח.
 

איתי_הגיתי

חבר משקיען
הודעות
1,594
מעורבות
48
נקודות
48
אוקטאבה זה לא צליל מסויים, אלא מירווח בין צלילים, ובמונחי תדר, אוקטבה אינה תדר מסויים אלא יחס בין תדרים -- הכפלה ב-2 נותנת אוקטאבה.

הכפלת תדר של צליל בשורש ה-12 של 2 (1.059463) נותנת מירווח של חצי טון. אם תעלה 12 חצאי טון -- תכפיל כל פעם ב-1.059463 -- תקבל עלייה באוקטאבה. טון שלם הוא שני חצאי טון -- הכפלה ב-1.059463 בריבוע (1.122462), וכך הלאה.

דרך אגב, השיטה של השורש ה-12 של 2 לכל חצי טון, כך שחצי טון הוא מירווח קבוע, זה מה שנקרא "איזון מושווה".

זאת בניגוד למה שנקרא "איזון טבעי", שבה היחסים בין צלילים נקבעים כיחסים בין מספרים שלמים, כמו 3/2, 4/3 וכד', כאשר בשיטה הזו חצי טון אינו מירווח קבוע, אלא תלוי בין איזה שני צלילים הוא מופיע. שים לב שהשורש ה-12 של 2 אינו מספר רציונאלי ואינו ניתן לייצוג כיחס בין מספרים שלמים.

איזון טבעי יוצר בעייות במעבר סולמות, כי התדר של אותו תו בסולם אחר יוצא שונה. זה אפשרי בכינור, אבל בפסנתר זה לא עובד -- באיזון טבעי מכוונים כלי מיקלדת לסולם ספציפי. מעבר לסולם אחר נשמע קצת מזוייף, וככל שהסולם האחר רחוק יותר מהמקורי, כך מידת הזיוף גדלה.

למעשה, גם איזון מושווה נשמע מזוייף למי שרגיל לאיזון טבעי ורגיש לזה, אבל לפחות הזיוף קטן וכנראה שמתרגלים אליו.

בטח שמעת על "הפסנתר/מקלדת המושווה היטב" של באך -- שני קבצי יצירות שנועדו להדגים את יתרונות השיטה הזו ע"י נגינה בכל הסולמות, גם הרחוקים ביותר, באותו כלי-מקלדת, בלי לכוון אותו באמצע.

ולשאלתך, 15 הרץ אינם אוקטאבה, אלא המירווח/יחס בין 15 הרץ ל-30 הרץ -- הכפלת התדר ב-2.

עמיר
תודה על ההסבר! מצאתי כתבה שמסבירה את הדברים הבסיסייים האלה:
http://www.haayal.co.il/story_1777
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
נמר
בוקר טוב.

לא ככ הבנתי את עניין "ההצלחה".
ועל כן אנטגוניזם מהחברה.

לדעתי
המותג B&W אינו "מצלצל" בשם המותג והמיתוג - עבור "אודיופילים", מכיוון ש החברה הנל מציעה קשת אדירה לכל כיס.
מ 10$ ועד 60,000$ (נאוטילוס)
החברה פשוט "חדרה" לכל בית.

ה - "אודיופילים" בעלי רבדים הגובלים ב-פסיכולוגיה קשה ואוהבים "מותגים ומיתוג" ושמות פחות נחשפים, שלא ניתן למצא בכל בית שני.

לחלוטין לא דברתי על איכות.
רק על מיתוג.

גם פוקאל כזו, גם jbl ו-kef. והנה, בכל זאת אודיופילים בישראל מאוד מעריכים את החברות הללו.
ההבדל בין זו לשאר הוא שהיא גם משווקת מדהים.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,718
מעורבות
2,432
נקודות
113
צודק
אכן מכונת שיווק מוצלחת במיוחד.
 

YORAMGROS

אוהב את התחום
הודעות
357
מעורבות
156
נקודות
43
תומר
תבורך על הכתיבה והסקירות שאתה מעביר תענוג.
ושלא תעז להפסיק.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,234
מעורבות
2,746
נקודות
113
צודק
אכן מכונת שיווק מוצלחת במיוחד.
שעובדת עם מוצרים מוצלחים במיוחד, בחזית הטכנלוגיה העולמית, ולכן השילוב עובד טוב במיוחד :)

עמיר
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,718
מעורבות
2,432
נקודות
113
מסכים באופן כללי (במיוחד);)
 

Chen_J

אוהב את התחום
הודעות
84
מעורבות
31
נקודות
18
אחלה מאמר. תודה על השיתוף
 

ארמה אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,320
מעורבות
963
נקודות
113
ה - "אודיופילים" בעלי רבדים הגובלים ב-פסיכולוגיה קשה ואוהבים "מותגים ומיתוג" ושמות פחות נחשפים, שלא ניתן למצא בכל בית שני.

לחלוטין לא דברתי על איכות.
רק על מיתוג

המערכת הסופר יקרה ששוויה עשרות אלפי דולרים שמחוברת לרמקולים B&W בכתבה היא של MOON , אבל גם להם יש מגבר צנוע ב 3,000$ ומצד שני יש להם מונו בלוקים ב 120,000$ , אז מה זה אומר שאודיופילים לא קונים MOON יקרים בגלל שיש לחברה ליין מכשירים במחירים שפויים ?

תשמע איתי , זה פשוט הזוי לחשוב ככה , ומי שחושב ככה לדעתי פשוט טועה ומטעה.
כי לפי מה שאתה אומר אם חשבתי פעם לרכוש BMW M5 שמחירה מעל מליון שח , לא אעשה זאת , מהסיבה
ש-ל BMW יש דגם סדרה 1 דגם 116 שמחירה 160,000 שח. ?
אז לפי מה שאתה אומר , מרצדס ו BMW לא מעניינות חובבי מכוניות יוקרה כי יש להם גם דגמים זולים.
אני מקווה שאתה שומע את מה שאתה אומר ....

ל 90% מיצרני ההי אנד יש מכשירי Entry Level ב 5,000-10,000$ , ואם כל האודיופילים היו חושבים כמוך
הענף הזה היה קורס מזמן כי 98% מהאודיופילים קונים מכשירים ורמקולים במספרים הללו .

ותומר , הכתבה מצויינת ושחה על ההשקעה

אמיר ארמה
 
נערך לאחרונה ב:

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,718
מעורבות
2,432
נקודות
113
בוקר טוב אמיר
הגבת על תגובה שלי מלפני 3 שנים.

הכוונה הייתה שאני מאמין שלא מעט האודיופילים (מודה ומתוודה, גם אני באיזשהו אופן כך) "נהנים" אצלהם לראות (ולשמוע מן הסתם;)) מותגים/דגמים יותר נחשקים/אקזוטיים מה"רגילים להם יחסית" (דגמים/מותגים "שאין בכל בית שני בישראל" אצל החובבים).

מקווה שהצלחתי להסביר איזו פסיכולוגיה בגרוש שאני מרגיש לא רק את אצלי מן הסתם,
אצל לא מעט ממכריי.
ולצערי חשיבה בעלת רבדים מעט שטחיים באופן מסויים שאני מודע לה.

Moon חברה מעולה:בעד:
 

ארמה אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,320
מעורבות
963
נקודות
113
חחח
לא שמתי לב לתאריך , אבל כפי שאמרתי ,טוב שהמצב לא כך במציאות ,מאחר ורוב ציוד ההי אנד שנחשב יחסית מסחרי
לאודיופילים נע בין 3000-10000$ למכשיר והוא זה שמניע את השוק הזה , ותאמת לא הבנתי איך בכל בית שני בישראל יש מגבר או רמקול במספרים כאלו , יכול להיות שפספסתי משהו ב 20 שנה האחרונות שכן אם מה שאמרת היה נכון
היתי אמור להיות מלייארדר.

עכשיו אתה אומר לי שהמודעה מלפי 3 שנים ושגם אתה כזה , אבל לך עד כמה שאני זוכר עד לרגע ששדרגת את הרמקולים לא מזמן , כל החיים היו כל הזמן מוצרים ״רגילים יחסית ״ .

טוב אני מאחל לך להיות תמיד באיזור האלפיון העליון ועם מוצרים של חברות אקזוטיות בלבד שכל מוצר שלהם מתחיל מ 30,000$.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,718
מעורבות
2,432
נקודות
113
לא חושב שהיה לי ציוד אורדינרי, אבל טוב שהתקדמנו עם הזמן (במיוחד לאחרונה;)).
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור