בחירת מצלמה חדשה...

  • פותח הנושא Ezs
  • פורסם בתאריך

Ezs

חבר אתר
הודעות
15
מעורבות
1
נקודות
3
שלום לכל קוראי וכותבי הפורום המעולה הזה!

אחרי קריאת אינספור שרשורים בפורום (מאד מאד מעניין!) החלטתי להציג כאן גם את ההתלבטות האישית שלי, למרות שהיא דומה מן הסתם לאלה של עוד הרבה לפניי...
מאז שהתקלקלה המצלמה הקודמת שלי (קומפקטית של ניקון שלא הייתי מרוצה ממנה) אני מצלם בסמארטפון ומתבאס כל פעם מחדש מהאיכות הנמוכה של התמונות. אז החלטתי לקנות מצלמה נורמלית.

השימושים - רגילים: בעיקר צילום המשפחה והילדים בבית\בטיולים\במסיבות בגנים ובבי"ס וכדומה. עם זאת, תמיד נמשכתי לעולם הצילום (אני מתעסק בפיתוח מצלמות ועיבוד תמונה במקצועי), כך שהייתי רוצה אולי גם להשאיר אופציה להתפתח בעולם הצילום.
התקציב- עד 3000 ש"ח כרגע.
מה חשוב לי? איכות התמונה (שזה אומר אופטיקה טובה עם סנסור גדול ורגיש), יכולת AF מהירה וטובה, יכולת צילום וידיאו סבירה (לא חייב 4K אבל שיהיה מספיק טוב בשביל לא להיסחב עם מצלמת וידיאו). טווח זום שיספיק לצרכים שלי (אני לא סגור בדיוק כמה, אני מעריך ש X6 זה די סביר).
והכי חשוב - שיהיה כיף לצלם איתה! אחרת היא כנראה תישאר בבית \ בתוך התיק רוב הזמן. (זה משהו סובייקטיבי קצת אבל נראה לי שילוב בין הביצועים של המצלמה לבין הגודל\משקל והנוחות שלה).

האופציות שחשבתי עליהן -

1. מצלמת MIRRORLESS כגון sony a6000, עולה כ- 2700 שח עם עדשת הקיט. החסרונות שאני מצאתי בה הן העדשה שלא נחשבת כטובה (היא באמת כל כך גרועה?), ויכולת AF בתנאי תאורה חשוכים פחות טובה מהמתחרות.
אופציות אחרות במירורלס זה אולימפוס OMD10 או הפנסוניק G7 אבל הן יקרות יותר.

2. DSLR כדוגמת D5500 עם עדשת קיט או D3300 עם עדשה יותר איכותית. היתרונות הם מבחר עדשות יותר גדול וזמין (עם ה- D3300 אני אוכל אפילו להתחיל עם עדשה יקרה יותר). החסרונות זה גודל\משקל, ולפי מה שקראתי פחות טובות בצילום וידיאו (בעיקר בפוקוס האוטומטי).

3. מצלמה שהיא לא עם עדשות מתחלפות לדוגמה LX100 או ה- FZ1000. אני מבין שה- LX100 יותר טובה בהכל חוץ מבזום שלה שהוא מוגבל עד X3, הזום של ה- FZ1000 קצת אוברקיל בשבילי אבל החלופות של סוני יקרות מדי. חוץ מזה למצלמות אלה חיסרון שאי אפשר להחליף עדשות. נכון שיכול להיות שבשלב הראשון לא יהיה כסף לזה גם ככה אבל זה קצת מפריע לי (יש לי בבית עדשה ישנה של pentax - takumar 55mm/1.8 שממש מתחשק לי לנסות על מצלמה אחרת)

בקיצור נראה לי שאני אעצור כאן בינתיים (גם ככה יצא ארוך!) ואחכה לתגובות....
אשמח לשמוע מה דעתכם.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
ברוך הבא לפורום

כיף לראות שקוראים את הפורום :)

אתה צודק ברוב הנקודות שרשמת כאן, חשוב לציין שלמרות השיפור הגדול של מצלמות הטלפונים בשנים האחרונות מצלמות כולל מצלמות קומפקטיות פשוטות מספקות מספר יתרונות גדולים מול הטלפונים - מערכת פוקוס וככול שהמצלמה טובה יותר מערכת הפוקוס מהירה יותר ובעלת יכולות מתקדמות יותר. קצת צילום מהיר יותר, חיישן גדול יותר שמספק טווח דינמי גדול יותר ויכולות ISO טובות יותר וכן יכולת שליטה על הגדרות הצילום שקיימת רק בטלפונים מסויימים היום.

למה אני רושם את הנקודות האלו, היות וכאשר רוצים לשפר את איכות התמונה זה לא רק חיישן גדול יותר ועדשה טובה. כמו שציינת זה גם מערכת פוקוס וגם יכולת לצלם את מה שרוצים תגובה מהירה ויכלות לשלוט בצורה נוחה יותר וכל המצלמות שציינת יעשו זאת כולל גם דגמים פשוטים יותר בצורה טובה או פחות.

אני לא יודע אם קפיצה מצילום בטלפון למצלמה ב 3000 ש"ח זה הכיוון הנכון, אבל אני מאמין שאתה יודע מה התקציב שלך

ברור שמצלמה כמו פנסוניק FZ1000 עם טווח זום הגדול יותר תספק אותך (מול מה שיש היום), למרות שהחיישן שלה יחסית "קטן" 1 אינצ' בלבד, החיסרון של המצלמה הינו גודל פיזי ואי יכולת להתקדם בעתיד (השאלה עד כמה זה הכיוון?)
כמו כן יכולת לצלם בתאורה חלשה עם החיישן הזה תיהיה קצת פחות הגיונית ממצלמה עם חיישן גדול.

כאן ה LX100 באה עם עדשה בעלות צמצם גדול וחיישן יחיסית גדול בגוף יחסית קטן ואיכות תמונה טובה, אבל ללא יכולת להתקדם (השאלה עד כמה זה הכיוון?) והיא אחת היחדות בתקציב הזה עם וידאו 4K - יתרון גדול למי שרוצה בכך.

מצלמת DSLR אם הגדול הפיזי לא מפריע לך ואתה לא צריך פוקוס אוטמטי בוידאו הייתי מציא לקחת אותה עם עדשת 18-140 אם אתה לוקח ניקון (או 18-135 אם אתה לוקח קנון) שהיא טובה יותר מהקיט ובעלת טווח זום יפה - היתרון הגדול של DSLR זה היכולת להתקדם, הן נמצאות הרבה זמן בשוק עם מגוון יכולת להתקדם שנבנה במשך שניים. חשוב להבין שאם נכנסים לנושא ושלאחר שרוכשים עדשה ועוד עדשה ופלאש בדרך כלל רוכשים מצלמה מוצלחת יותר ואז ניתן להשתמש בשאר הציוד שנרכש. בגלל חיסרון של הגודל של מצלמות אלו הן נמכרות פחות ופחות בעולם ומצלמות ללא מראה מתחילות להיכנס יותר ויותר.

כעת למצלמות ללא מראה, יש מגוון רחב של מצלמות כאלו ואני רוצה לחלק אותן לשתי קבוצות האחת ללא עיניית והשנייה עם עיניית - עיניית טובה היא סיפור יקר ולכן ברמת מחיר הכניסה מגוון המצלמות ללא מראה עם עיניית הוא קטן סוני A6000 או בקצת יותר מ 3000 ש"ח פנסוניק GX ואולימפוס OMD-EM10 - מצלמות מעולות כאשר הסוני הזולה ביותר עם חיישן גדול יותר, אך מבחר העדשות להתקדמות הינו קטן יותר ובדרל כלל יקר יותר. פנסוניק ואולימפוס בעלי יכולת להחליף עדשות בין החברות עם מבחר עדשות לא רע ובמחיר יותר טוב בדרך כלל מאלו של סוני - הבחירה כאן היא קשה.

בקשר למצלמות ללא עיניית יש את הסוני A5100 המעולהף אבל בגלל ההפרש הקטן ועיניית הייתי בוחר ב A6000
יש את המצלמות של פוג'י X-M1 וה X-A2 עם עדשת קיט (עדשת קיט מוצלחת) - איכות וידאו היא לא הצד החזק שלהן, אבל תמונות מעולות. מבחר עדשות לא גדול אבל נחשב איכותי

יש גם את המצלמות של סמסונג כמו NX3000 עם עדשת קיט - ביקרות נהדרות, אבל העתיד של החברה בתחום לא ברור ולמי שרוצה להתקדם לא בטוח שזה הכיוון הנכון.

אני מקווה שאתה יודע שלכל חברה יש את העדשות שמתאימות עבוד המצלמות שלה ולא בטוח שתוכל להשתמש בעדשה שלך כך שלדעתי זה לא צריך להיות שיקול ברכישה.

כמו כן, אני מקווה שהוספתי עוד קצת מידע שימוש עבורך, מה שאני חושב זה שצריך להבין אם אתה רוצה רק מצלמה לצלם איתה או שאתה רוצה להתקדם בעתיד ואם כן לאיזה כיוון - זו שאלה ראשונה
שאלה שנייה האם וידאו חשוב לך ואם כן האם 4K חושב לך, האוטופוקוס חושב לך (וידאו מקצועי הוא עם פוקוס ידני)
שאלה נוספת שאני לא בטוח שהיא לא צריכה להיות ראשונה - מה אתה הולך לצלם, ואיפה ?

תושבות לשאלות האלו יעזרו לך לחדד מה הדרשיות שלך ומה מתאים לך - יעש לקחת בחשבון שאין מצלמה מושלמת, בשום טווח מחיר
 

Ezs

חבר אתר
הודעות
15
מעורבות
1
נקודות
3
תודה רבה על התגובה המהירה והמפורטת (אני כל פעם נדהם מהסבלנות שלך)!

לגבי השאלות ששאלת - נתחיל ממה אני מצלם - בדרך כלל זה תמונות של הילדים\משפחה, שזה מצד אחד פורטרטים או תמונות קבוצתיות, מצד שני הרבה פעמים "לתפוס את הרגע" בעיקר עם הילדים שלא ממש עומדים ומחכים שיצלמו אותם (בגלל זה חשוב לי מצלמה שתגיב מהר גם עם פוקוס כשאין זמן לעמוד ולכוון ידנית הכל). הצילום יכול להיות בחוץ בטיולים, או בתוך הבית בתנאי תאורה פחות קלים, באירועים משפחתיים וכדומה.

הוידיאו חשוב, פחות מאשר הסטילס, ולכן גם 4K לא קריטי לי. מה שכן, במצלמה הקודמת שהיתה לי האוטופוקוס בוידיאו היה נורא, כל הסרטים יצאו חצי מטושטשים, במיוחד כאשר צולמו במקום סגור (כמו מסיבה בגן למשל). כמובן אז לא היתה לי אפשרות לפוקוס ידני. האם זה מסובך לשלוט בפוקוס בצורה ידנית בזמן צילום וידיאו?

השאלה שחוזרת אצלך (ובצדק) זה האם הכיוון שלי הוא להתקדם ולהצטייד בעדשות נוספות. אז זו באמת ה-שאלה, ובכנות, אני לא יודע לענות בודאות. כן הייתי רוצה לפתח את הצילום כתחביב, והייתי רוצה להשאיר לעצמי את האופציה הזו פתוחה. אני חושב שבכיוון הזה ה-DSLR כטכנולוגיה ותיקה בשוק מציעה הכי הרבה מגוון התקדמות במחירים סבירים, אך החשש שלי בסוף היום שאם אני לא אמצא את הזמן או הכסף להיכנס לזה ברצינות אז תהיה לי מצלמה גדולה ולא נוחה שתישאר בבית... בגלל החשש הזה התעניינתי ב-mirrorless, ובאמת נראה שה- A6000 נותנת מענה כמעט לכל הדרישות, רק שהעדשות של סוני יקרות יותר ויש פחות מבחר.
לגבי עינית - אני חושב שאני מעדיף מצלמה עם עינית. ראיתי את ה- A5100 אצל חבר והיה קשה לצלם עם המסך ביום שמש בחוץ.
דרך אגב - עד כמה עדשת הקיט שלה גרועה? האם ברמה כזו שהסנסור האיכותי לא מורגש? תיאורטית עם עדשה טובה, גם אם טווח הזום לא גדול, ניתן אח"כ לחתוך חלק מהתמונה (זום דיגיטלי) ולקבל רזולוציה טובה (כי מלכתחילה 24 מגהפיקסל זה המון). מנסיוני, כאשר האופטיקה גרועה, לא יעזור גם לשים חיישן של 50 מגהפיקסל כי הרזולוציה האופטית גם ככה נמוכה, ולכן גם מפסידים את היתרון של סנסור ברזולוציה גבוהה שיכול לפצות על טווח זום קטן.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
הנקודות שאתה מעלה הן נכונות מאוד
לפי מה שאני מבין אתה מחפש מצלמה יותר טובה ממה שיש לך כעת כנקודת התחלה וכן לצלם וידאו משפחתי ועבור כך לצערי מצלמת DSLR לא תספק אותך היות ואוטופוקוס של דגמי הכניסה ממש לא מוצלחים וקבל שוב את הבעיה וידאו לא בפוקוס
כך שאני מוציא את ה DSLR מחוץ לתמונה - תקן אותי אם אני טועה

אני מאוד אוהב את הסוני A6000 היות והיא מצלמה מאוד טובה למחיר שלה - נכון עדשת הקיט שלה לא מדהימה, אבל עדיין תספק תמונות מאוד מוצלחות (כן עדשות טובות יותר יקפיצו את איכות התמונה, אבל זה נכון לכל מצלמה), החשש שמי רוצה
להתקדם בעתיד ממצלמה זו עם עדשות זום אחרות צריך להשקיע סכום כסף לא קטן.
ראה דוגמה
http://www.zap.co.il/models.aspx?sog=h-cameralens&db189170=189187&db794452=794453&orderby=price

למצלמה יש אפשרות לעדשות פריים טובות של סיגמא עבור סוני במחיר זול יחסית ואני לא חושב שכל אחד יכול לחיות עם עדשה ללא טווח זום, אבל זו אופציה מאוד אטרקטבית עבור מצלמה זו - כמו גם עדשות ידניות זולות עם מתאם מתאם (פתרון שמגדיל ומכביד את המצלמה) אני באמת לא יודע אם זה כיוון שמתאים לך. אני כן יודע מספר אנשים שרכשו את A6000 די תקועים בנושא הזה שאין להם הרבה אופציות זולות להתקדמות עם העדשות (להסיר ספק יש עדשות, אבל לא זולות)

למרות החיסרון של עדשה קבוע שלא ניתן להתקדם ל LX100 יש עדשה עם יכולת לצמצם גדול - לא העדשה הכי טובה בשוק (אבל מספקת) ומקבלים את החיישן שיש ב GX7 או OMD-EM10 וסט שניתן פשוט לקחת ולהשתמש איתו - לא הייתי פוסל את הכיוון הזה - כמו גם את ה FZ1000 למרות חיישן קטן יותר מקבלים סט מוצלח עם עדשה של טווח זום יפה.

כמו שאמרתי אין פתרון מושלם
 

Ezs

חבר אתר
הודעות
15
מעורבות
1
נקודות
3
לגבי הוידיאו ב-DSLR - קראתי שבקנון בדגמים 700D ודומיו אמור להיות פתרון לנושא בדמות "Hybrid AF" שמסוגל לבצע AF גם במוד live view ובעת צילום וידיאו.
האם זה באמת עובד טוב? ואם כן, האם זהו כיוון שכדאי לחקור אותו?
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
הרעיון של אוטו פוקוס במצלמות DSLR לא עובד טוב כי מצלמות אלו בנויות לעשות פוקוס מהיר ומוצלח בצילום דרך העיניית ולא דרך המסך. קנון עשתה מספר שיפורים בדגמיים האחרונים שלה עד שלאחרונה הוציאה מנגנון חדש שבו שבו יש צמד סנסורים לכל פיקסל לצורך יכולת פוקוס מהיר בצילום בדרך המסך והן בוידאו. ב 700D עדיין לא קיים המנגנון הזה, יש פתרון ביניים שבסופו של דבר קנון בחרו בדרך אחרת - כך שניתן להבין שזה לא הפתרון המומלץ. הפתרון הזה קיים במצלמות הכניסה של קנון מ 750D שכבר תצא לך יקר.

אם אתה חושב לעלות בתקציב יש מצלמות אחרות שאני ממליץ יותר לוידאו כמו פנסוניק G7

בכול מקרה יש להבין שבכל מצלמות ה DSLR ורוב מצלמות הללא מראה שינוי הזום יעשה ידני העדשה, ואז לא ממש נוח לעשות זאת בצורה חלקה בוידאו.

יש יוצאים מהבכלל לדוגמא עדשת הקיט של ה A6000 היא בעלת לשליטה אלקטרונית על הזום
כמו כן ברור שהזום הוא אלקטרוני ב LX100
 
נערך לאחרונה ב:

Ezs

חבר אתר
הודעות
15
מעורבות
1
נקודות
3
יש את הקנון 750D כאן: קישור בעלות של 2800 ש"ח עם עדשת קיט 18-55.
נכון שזו לא העדשה הכי טובה אבל ממה שאני מבין יש יותר אופציות להרחיב בהמשך (גם מיד 2). האם זו חבילה כדאית?

בנוגע לחסרות מראה - משום מה בארץ ההבדל בין הסוני A6000 לדגמים מקבילים (אולי חדשים יותר) הוא משמעותי, עד 1000 ש"ח בחלקם. לעומת זאת בארה"ב (B&H) כל המצלמות האלה באותו מחיר, בסביבות 600$ (כולל עדשת קיט):
- sony a6000
- Olympus OMD EM-10 II
- Fuji XT10
- Panasinic G7
מעניין לשמוע את דעתכם, איזו מצלמה הייתם בוחרים מבין אלה אם כולן באותו מחיר?
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
המחיר של כ 2800 ש"ח זה המחיר של המצלמה עם עדשת הקיט 18-55 STM
אם אתה יכול לעלות קצת בתקציב הייתי בוחר במקום הקיט את עדשת קנון 18-135 STM שהיא גם בעלת טווח יותר גדול וגם טובה יותר מבחינה אופטית. אבל זה כבר כ 3600 ש"ח :)
יש לקחת בחשבון שלמרות חיישן גדול (יתרון בעומק שדה רדוד) וניסון של קנון בתחום הוידאו של המצלמות שלה נראה קצת רך מול התמונה בפנסוניק (אך עדיין וידאו מוצלח) - מצד שני למרות שהיא הכבדה וגדולה (גם העדשות יהיו גדולות יותר) יש לה את יכולות תפתחות הגדולות ביותר ( רק למידע - היום יש ירידה מאוד חזקה במכירות ה DSLR בגלל שהן גדלות וכבדות יחסית )

בקשר להבדלי מחיר -אין לי הסבר מוצלח לספק בנושא

A6000 היא מצלמה בעלת חיישן גדול ומוצלח, דגם קודם (החדש A6300 כבר כאן), עדשת הקיט שלה אלקטרונית שזה מוצלח לזום בוידאו (היחידה בחבורה עם עדשה כזו) - שינוי זום ידני בוידאו ללא יצירת רעידות בוידאו היא משימה קשה מאוד מאוד ומצריכה ציוד נוסף לצורך כך. היא בעלת מערכת פוקוס מהירה וקצב צילום מאוד מהיר. יכולות השליטה סבירות בלבד על ערכי צילום.

ה פוג'י X-T10 מצלמה חדשה (אבל חיישן ישן) היא הגדולה בחבורה הללא מראה שלנו עם יכולות שליטה מוצלחות וחיישן גדול (זהה בגדולו לזה של DSLR ולזה של סוני A6000) איכות תמונה נהדרת גם ב JPEG (סוני פחות מוצלחת ב JPEG) מבחר העדשות לא גדול אבל רובן אכותיות - פוג'י חלשה בנושא הוידאו

מצלמות 4/3 (חיישן קצת יותר קטן ויכולות פחות מוצלחות בגלל כך ב ISO גבוהה והן בנושא עומק שדה רדוד - אבל עדיין חיישן מעולה שמפיק תמונת נהדרות)
פנסוניק G7 מצלמה חדשה יחסית ולכן תומכת גם בוידאו 4K ברמה הגבוהה ביותר (נחשבת בצדק כ GH4 לעניים) יכולת שליטה ותפעול נוחות - מבחר עדשות לא רע וחובבי הוידאו היא האופציה המוצלחת לדעתי

אולימפוס OMD-EM10 II מצלמה מאוד מוצלחת היא יכולת תיפעול נוחה שוב מבחר עדשות לא רע וכן וידאו לא רע כלל - אופציה קטנה למי שמחפש בעיקר סטילס ורוצה מצלמה קטנה (היות וחיישן קצת קטן גם העדשות יהיו יותר קטנות בהתאם מול הפוג'י והסוני)
 

Ezs

חבר אתר
הודעות
15
מעורבות
1
נקודות
3
אז את מי אתה היית בוחר מבין הארבע האלה? :)
 

דודיפלצת

אוהב את התחום
הודעות
199
מעורבות
29
נקודות
28
אני לא יודע אם נכון להגיד של-X-T10 יש "חיישן ישן".
הוא אמנם לא הכי חדש שלהם, אבל הוא חיישן מעולה. אני עם ה-x-pro1 שיש לה חיישן יותר ישן ואני חושב שהוא פשוט מעולה.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
ישן זה עניין של הגדרה - אבל הוא כבר לא ממש חדש ובשימוש כמה שניים
אבל אין להם חיישן חדש יותר כעת, עד כמה שאני יודע וכן הוא חיישן מעולה

כמו שרשמתי
לוידאו הייתי בוחר ב G7
למצלמה קטנה הייתי בוחר ב OMD-EM100 II
למצלמה סטילס לא לוידאו הייתי בוחר ב X-T10
למצלמת כלבו הייתי בוחר את ה A6000

אין מצלמה אחת שמתאימה לכל דבר
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
יש X-Trans™* CMOS III sensor ב-X-pro2

צודק ב X-pro2 זה חיישן חדש ולה X-T1 יש את חיישן ה"ישן" :)
 

Ezs

חבר אתר
הודעות
15
מעורבות
1
נקודות
3
בינתיים הסימנים מצביעים לכיוון מירורלס, ההתלבטות מצטמצמת לבין הדגמים השונים...
האמת שה-Olympus EM10 II נראית ממש טובה, אבל היא יקרה יותר ב-400 ש"ח לעומת הסוני, עולה כ-3100 ש"ח.
יש את הדור הקודם שלה (שבעצם מקביל ל-A6000) ה- EM10 באותו מחיר כמו הסוני.
היתרון של האולימפוס זה עדשת קיט קצת יותר טובה (זה מורגש?), וייצוב פנימי של הסנסור (מה שמאפשר שימוש ביותר עדשות). וגם קראתי איפשהו שה-AF בצילום בודד יותר טוב בתנאים חשוכים מהסוני.
לעומתה הסוני עם חיישן גדול יותר, ו-continuous AF יותר טוב.... והיא הרבה יותר פופולרית משום מה :)
בקיצור התלבטות קשה.... איך יוצאים מזה?
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
רוב העדשות היום מיוצבות - כולל הקיט
המיצב של אולימפוס נחשב מוצלח - אבל לא הייתי בוחר מצלמה לפי נתן זה
מגוון העדשות של האולימפוס קצת יותר מוצלח
אני לא בטוח שה AF של סוני מוצלח יותר- מה שכן קצת הצילום בטח מוצלח יותר
אני מבין שהפנסוניק G7 יצאה מהמשחק למרות הוידאו המוצלח יותר (יש לה גם חיישן זהה לזה של האולימפוס) ויש לה גם מערכת פוקוס טובה.

אין בחירה קלה - והסוני נמכרות נהדר לא רק בארץ גם בעולם, היות ורוב האנשים מחפשים מצלמה טובה ביותר שהם יכולים לרכוש ולא בודקים את נושא העדשות כלל (כך זה גם ב DSLR)
 

Ezs

חבר אתר
הודעות
15
מעורבות
1
נקודות
3
ה- G7 נראית מעולה אבל היא גם יקרה (3150 זה הכי זול שמצאתי עם עדשת קיט). כמו האולימפוס EM10-II בערך.

אני קורא בין השורות שלך לגבי עדשות... השאלה היא, מבין 2 המערכות - sony e-mount מול micro 4/3, בהנחה שאני קונה עכשיו רק חבילה עם קיט ובהמשך קונה עוד עדשות, מה העדשה הראשונה שהיית ממליץ לקנות עבור כל מערכת? והאם יש באמת הבדל גדול במחירים בין 2 המערכות, כלומר האם יש עדשה איכותית לאולימפוס שהיא משמעותית יותר זולה מעדשה איכותית של סוני אם באים לקנות עדשה נוספת מעבר לקיט (הכוונה לטווח הנמוך של מחירי העדשות).
 

partner11

חבר משקיען
הודעות
1,717
מעורבות
121
נקודות
63
אם הבנתי נכון את כרמי, לא תטעה טעות קשה עם אף אחת מהן
 

דודיפלצת

אוהב את התחום
הודעות
199
מעורבות
29
נקודות
28
אחרי שקראתי מה הדרישות בפוסט המקורי, הייתי הולך על x-t10 או x-e2. שתיהן של פוג׳י.
עדשת קיט ברמה מאוד גבוהה ביחס למתחרות ואיכות תמונה מצויינת.
בלי קשר לבחירה, הייתי מתנסה לפני קניה. אצל חברים או בחנויות. ב"אחים יוגנד" יש הרבה דגמים שאפשר להתנסות בהם. החלטה על הנייר יכולה מאוד להשתנות אחרי התנסות מעשית.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
עדשת הקיט של פנסוניק ועדשת הקיט של הפנסוניק הן בהחלט לא עדשות לא רעות. יש מבחר עדשות לא רע במחיר יחסית שפוי - ראה קישורים

http://www.dxomark.com/Reviews/Best...Standard-and-Short-telephoto-primes-and-zooms

http://www.dxomark.com/Reviews/Best...andard-zoom-lenses-for-the-Olympus-OM-D-EM-10


עדשת הקיט של סוני נחשבת בנונית, אבל עדיין אפשר להוציא איתה תמונות טובות, חשוב להבין שעם עדשה טובה אפשר יהיה להגיע לתוצאות מעולות יש מספר עדשות פריים נהדרות של סיגמא עבור סוני במחיר שפוי שיכלות להקפיץ תמונות מדהימות מהמצלמה. וכן יש רבים שצלמים עם עדשות ידניות עם המצלמה הזו. מי שמחפש עדשות זום נוספות במחיר נמוך, אז יש קצת בעיה

http://www.dxomark.com/Reviews/Best...-and-Zooms/Best-zoom-lenses-on-the-Sony-A6000

http://www.dxomark.com/Reviews/Best...and-Zooms/Best-prime-lenses-on-the-Sony-A6000

כעת נשאלת השאלה איזה סוג צלם אתה שרוצה את החיישן הכי טוב ומוכן לחיות עם עדשת קיט פחות משהימה בשלב ראשון ואז מוכן להשקיע בעדשות פריים או בעדשות זום קצת יקרות בעתיד
או שאתה מחפש פתרון עם מגוון עדשות גדול יותר ולכן מוכן לחיות עם חיישן קצת יותר קטן

אני אישית בחרתי במצלמה עם חיישן גדול אפילו יותר ועם עדשות יקרות, אבל זה מתאים לי ולא צריך להשפיע עך הבחירה שלך - וכן כל בחירה ממצלמות אלו היא בחירה מוצלחת
 

Ezs

חבר אתר
הודעות
15
מעורבות
1
נקודות
3
קודם כל עוד פעם תודה על התשובות המפורטות שלכם!

דודיפלצת, אני חושב שאתה צודק לגבי ה-Fuji מבחינת איכות תמונה (גם עדשה טובה וגם פיקסל הכי רגיש). מצד שני היא המצלמה הכי גדולה וכבדה מבין החבורה, וגם הכי יקרה (3400 ש"ח, כבר חריגה יותר רצינית מהתקציב).

כרמי, לגבי עדשות ממה שאני רואה אז יש אופציות סבירות לעדשות פריים של סוני (למשל sigma 30mm/2.8 שיש עליה ביקורות טובות), וגם לאולימפוס .
לגבי עדשת זום שתחליף את הקיט זה כבר סיפור יותר יקר (בשניהם). הכי זול שאני רואה בסוני זה ה- sony 18-105 F4 באזור ה- 2000 ש"ח, והאמת שלאולימפוס לא מצאתי משהו יותר זול. יש עדשות זום שמתחילות מהטווח שבו נגמר הקיט, אבל בשאיפה הייתי מעדיף עדשה במקום הקיט גם אם טווח הזום הוא גדול מאד (מספיק לי בין X4-X6).

אני מאד מתלבט עכשיו בין ה A6000 ל- EM10-II. אני חושב שמול ה EM10-I הייתי מעדיף את הסוני (והם אותו מחיר), אבל הדור השני של ה- EM10 הוא גם דגם חדש יותר ויש לו יתרונות נוספים (AF הכי מהיר בתמונה בודדת גם בתנאי חשיכה, מסך מגע, עינית עם רזסולוציה גבוהה יותר, מייצב פנימי, וכו'). ההפרש ביניהן כ-400 ש"ח.

אתמול יצא לי לצלם קצת עם A6000 של חבר, והמצלמה מאד נחמדה ונוחה בידיים. כמובן שלא היה לי זמן לחפור בכל הקונפיגורציות בתפריט אבל היא עשתה רושם טוב.
באמת בסוף אין תחליף לדעתי להיות מסוגל להתנסות קצת עם הידיים לפני הקנייה (כמו שדודיפלצת כתב). הכעיה שאני גר בחיפה ולא מצאתי כאן חנות שמאפשרת את זה (צלצלתי ל-MDK והם אמרו שאפשר להחזיק אבל לא להדליק את המצלמה....) מישהו אולי מכיר חנות באזור חיפה שיש להם מצלמות בתצוגה שניתן להחזיק ולהפעיל אותם?

שוב תודה רבה על כל העזרה!
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור