רמקולים בחיפוש אחר רמקולים חמים ונעימים להאזנה


בעז

אוהב את התחום
הודעות
99
מעורבות
28
נקודות
18
שלום לכולם,
אני מחפש רמקולים מדפיים טובים בתקציב של עד 7000 שקל, עדיפות ליד שניה במצב מצויין.
את הרמקול הקודם שלי החלפתי כי היה בהיר מידי לטעמי (טריאנגל קומט EX). כמעט צעקני במוזיקה עמוסה (רוק מתקדם וקלאסי), מאידך הוא היה ממש טוב במוזיקת ג'ז ובפולק (ניק דרייק, קט סטיבנס).

כעת צריך למצא תחליף טוב - אני לא רוצה לטעות בבחירת הרמקול שוב - העניין הוא שלא תמיד רושם ראשון נכון ואני לא בטוח שאני יודע מה עלי לחפש. שיהיה מפורט אך לא צעקני, שיהיה חם ולא עמום...

המערכת שלי מורכבת מ: NAD BEE 325, CD NAD 545, כבלי רמקול שינדק, אינטרקונקטור VDH THE FIRST.

הקשבתי לרמקולים הבאים :
א) פרואק סטודיו 110 - בהירים מידיי לטעמי.
ב) Dynaudio Excite X16 - לא הצלחתי להחליט מה עמדתי כלפיו... לא בטוח שאהבתי\שנהנתי מהאזנה.
ג) spendor s3/5r2 - טרם שמעתי - קראתי דברים טובים - אשמח לשמוע פרטים עליהם.
ד) Focus audio Classic Series - FC 6 II - שמעתי אצל ארמה אודיו. מאד אהבתי את הסאונד. חם ונעים וגם מפורט. (העניין הוא שאני לא מצליח למצא עליהם מידע באינטרנט).


האם יש עוד רמקולים עם גוון הצליל של הפוקוס אודיו (ובהזדמנות זו, מה הדיעה אודותיהם - מדוע אין שום סיקור שלהם?).
מה בנוגע לספנדור, האם הוא יתאים להגדרות הללו ?
אשמח לקרא כל דעה\המלצה.
 

בעז

אוהב את התחום
הודעות
99
מעורבות
28
נקודות
18
בנוסף: השאלה המקורית מן השרשור על הספנדור.

שאלה בהמשך לקודמת.
שמעתי אצל ארמה את הרמקול FC II 6 של פוקוס אודיו - שנשמע לי ממש יפה. כמובן שזה סובייקטיבי, אבל נדמה לי שמה שאהבתי זה את החמימות של הסאונד. גם בווליום גבוהה עדיין ניתן להנות מן המוסיקה. נדמה לי שזה מה שאני אוהב.
הייתי רוצה לשמוע רמקולים נוספים בגוון הזה (בניגוד לטריאנגל ולפרואק סטודיו 110).
האם הספנדור דומה לאותו פוקוס אודיו ? אלו רמקולים מזכירים אותו ?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
את הפוקוס אודיו לא שמעתי ולכן לא אוכל להתייחס אליו.

שים לב. יש להפריד בין רמקול חם לרמקול "סתום" שעלול להטעות את המאזין הלא מיומן בחמימות מוגברת בעוד הוא פשוט אינו מאוזן. רמקולים מהמשפחה החמה עלולים לשעמם.

ישנם מעט מאוד רמקולים חמים באופיים שמומלץ לשמוע.

אפוס - יצרנית אנגלית ותיקה עם רמקולים איכותיים ולא סתומים מהמשפחה החמה. (אמנון סאונד).
ארום קנטוס - כמו האפוס אך איכותיים יותר לטעמי. הרמקולים של ארום קנטוס ידרשו הגברה חזקה ואיכותית. (אודיו פידליטי).
פונאר - רמקולים מגרמניה שלרוב נחשבת מדינה שהציוד המגיע ממנה אינו חם. במקרה הזה הרמקול חם יחסית באופיו. כמו חבריו, מאוד מאוזן ואיכותי. (יגאל סאבו).
צ'ריו - רמקולים שמאוד מזכירים את הארום קנטוס אך קלים יותר להנעה. הצ'ריו קצת פחות מפורטים ומהירים אך עדיין יספקו את החובב המתחיל בהחלט.

לזה נוסיף כמובן את הספנדור ששמעת שהוא נחשב לנטרלי חמים.

קיבלת המלצות והכל טוב ויפה. אבל צריך לזכור שני דברים טרם אתה יוצא לשמוע אותם.
1- לגבש את הטעם שלך בעזרת האזנה למערכות יקרות יותר ממה שאתה הולך לרכוש.
2- ללכת לבקר בבתים בהם יש מערכות אודיו יוקרתיות ולהתנסות בהן. האזנה למערכות יקרות מהסוג הזה תגדיל את הרפרנס שלך ואת הידע שלך בתחום. אחרי האזנה למערכת איכותית מאוד הגישה שלך יכולה להשתנות ויחד עם זאת הבחירה שלך. (אני מאמין שישמחו לארח אותך לא מעט חברים, סיבוב בגלרית המערכות שלנו ואתה כבר תבין מי החובבים הכבדים כאן).
3- אל תשכח להשקיע בציוד נילווה לאודיו. (כבלים, חשמל, שידה למערכת, אקוסטיקה).
4- קח את זה כמסע לימוד. לא חייב לקנות את מה שאתה אוהב באותו רגע. תחשוב היטב לפני שאתה רוכש רמקול או כל רכיב אחר ותשתמש כמובן בפורום הזה לשאול שאלות.

האזנה למערכות טובות של חברי הפורום תעזור לך מאוד.
 

בעז

אוהב את התחום
הודעות
99
מעורבות
28
נקודות
18
נמר, תודה רבה על התשובה המפורטת.
אקפוץ לתל אביב בשבוע הקרוב - אשמע את הספנדור ואת האפוס.

בועז.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
בהצלחה.

מצפים לעדכונים.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
אגב.

מהיכן אתה בארץ?
 

בעז

אוהב את התחום
הודעות
99
מעורבות
28
נקודות
18
אני ירושלמי.
אם לא אתלהב מהספנדור ומן האפוס, נראה לי שארכוש את הפוקוס אודיו (אשתדל למצא עליהם מידע נוסף קודם).
מובן שבמקביל אפקח עיין על רמקול מיד שניה, בלוחות.
אני לא מרוצה לשדרג הגברה - אני אוהב את ה NAD.
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
בהמשך לנמר: גם רמקול "חם" אסור שיאבד מידע, אלא שלא יישמע חריף וכו'. נעים על חשבון מידע מוזיקלי, לא שווה לטרוח בעבורו.
 

efi1965

כתב האתר בצפון
צוות האתר
הודעות
1,485
מעורבות
395
נקודות
83
שלום בועז
אני לא מכיר הרבה סוגים כמו החברה מעליי אבל אני חייב להמליץ לך על רמקולים ששמעתי אצל יאיר פורמן שבנה יאיר תמם.
התקציב שלך מתאים להם ואני שמעתי אותם עם ה nad326 שלי והשילוב היה מדהים.
כמובן שהיה מחובר גם הסטרימר של לוגיטק שהוא מדהים בפני עצמו אבל עדיין השילוב היה מעולה.
תשאל פה בפורום על המתכנן יאיר תמם ותריץ חיפוש על יאיר פורמן ותגיע לאתר שלו להסברים נוספים.
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
אם יורשה לי, כדאי קצת להרחיב את הערתו של יואל פלרמן, שכתב שורה חשובה אבל לא פירט.

נראה לי שבעז מחפש מערכת שתהיה חמה ונעימה לשמיעה למשך שעות ארוכות, וזה הקריטריון המכריע עבורו כרגע. הבעיה היא שמערכת שנשמעת חם ונעים בכל מצב, כשלא בוחנים מספיק בקפידה תכונות נוספות שלה, היא כנראה כך בגלל צבע וקולורציה, ולא מעבירה היטב את הפירוט והאינפורמציה שיש בהקלטה. התוצאה היא שלאחר ההנאה הראשונית, המערכת תשמע משעממת.

מהנסיון שלי בהדגמות, במקרים כאלה לקוחות נוטים להביא להדגמות דיסקים שנשמעים להם יחסית חריפים וחדים, ובודק איזה רמקולים יוציאו אותם נעימים ולא אגרסיביים. אבל, מה לעשות, יש דיסקים שמוקלטים רע וצריכים להישמע חריפים, ויש כלים שאופיים אגרסיבי ובהקלטה קרובה חייבים להישמע כך.
מערכת שתעגל ותחמם דיסקים בעייתיים כאלה מחביאה אינפורמציה, ובהקלטות סבירות תחביא את המידע החיוני להנאה אמיתית ממוזיקה.

מעבר לכל זה, למי שממליץ בשירשור זה על רמקולים אפשריים: לבעז יש קומפקט ומגבר שהגוון שלהם נוטה לכוון החם והרך. האינטרקונקט שלו חם מאוד ונבחר על ידיו כי הוא החם ביותר שהיה מסוגל למצוא, וגם כבל הרמקול שלו נוטה ברורות לכוון החם. חיבור כל זה לרמקול שאינהרנטית הגוון שלו חם מהווה מתכון בדוק לצליל לא טוב.
 

בעז

אוהב את התחום
הודעות
99
מעורבות
28
נקודות
18
תודה לכולם על העזרה - זה באמת עוזר להבין יותר טוב.

לפי מה שנאמר כאן, הגוון הנכון ביותר הוא נטראלי.
לפני כמה ימים נסעתי לשמוע פרואק סטודיו 180 מיד שניה שהיה במצב חדש ונמכר במיחר הוגן. קראתי עליו דברים נהדרים ואני מבטיח לכם שנסעתי מתוך כוונה אמיתית לאהוב אותו ולרכוש אותו... אלא שכבר בשמיעה ראשונה היה לי ברור לי (לאכזבתי) כי הרמקול המאוזן, הנטראלי והנחשב הזה פשוט בהיר מידי. אי אפשר להגביהה את הווליום. הצרימה המוכרת והלא נעימה הזו...

לכן נטראלי זה כנראה לא מה שאני צריך - אני צריך גוון של חמימות. אני רוצה לשמוע בלי לשחק כל הזמן עם הווליום. אני רוצה להפסיק לפחד מסולואי גיטרה בתקליטים שלי... אני מניח שהכוונה ברורה.

אני צריך לחפש רמקול שנוטה לחמימות אבל ללא הגזמה - אני תולה תקוות בספנדור. נשמע ונראה. גם האפוס נשמע בסקירה של נמר מעניין. ואת הפוקוס אודיו כבר שמעתי ואהבתי.
 
נערך לאחרונה ב:

משה לוי

עוסק בתחום
הודעות
450
מעורבות
1
נקודות
18
שבת שלום איל
מסכים עם כל מילה, ואני נוהג לומר שהסוד הוא באיזון שבין מרכיבי המערכת כאשר יותר מידי מרכיבים בכיוון מסוים לא יביאו את התוצאה הנכונה.
להשתמע
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
תודה משה, ואתה כמובן צודק בהחלט.

ולבעז: זה שהיו אנשים שאמרו לך שהרמקול הנ"ל נייטראלי - לא אומר כלום - זה רק אומר שהאנשים האלה, על פי הניסיון שלך, או שלא שומעים כמוך, או ששמעו את הרמקול הזה בתנאים שונים משלך.

ושאלה חשובה, לדעתי: האם שמעת את הרמקול הזה עם הקומפקט, המגבר והכבלים שלך? כי אם לא אין שום בסיס השוואתי בין מה שאתה שומע במקומות שונים.
 

עמית

חבר משקיען
הודעות
1,688
מעורבות
211
נקודות
63
גם לאקוסטיקה יש תפקיד חשוב
בחדר עם אקוסטיקה גרועה גם רמקול חמים ישמע
צווחני ומציק.
 

שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
בועז, ניכר שמה שאתה מעדיף זה לא נאמנות למקור, אלא ליטוף באוזן.
העדפה מובנת בהחלט.
אם כך, אני מציע שלא תתמקד ברמקולים (כל הדגמים שדיברת עליהם נמצאים, פחות או יותר, באותה רמה),
אלא בהגברה.
לך על איזה מגבר שפופרתי משולב בעל נטייה לכיוון העסיסי והמלא - ובא לבועז גואל!
 

בעז

אוהב את התחום
הודעות
99
מעורבות
28
נקודות
18
אכן כן.
שמעתי את הרמקולים ששמעתי במגבר שלי ובכבלים שלי.
ב.
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113
אני ללא ספק הייתי מחליף את המגבר באותה הזדמנות ובונה סט אפ משופר.
נדמה לי שאתה בודק ומחפש רמקולים שגדולים על המגבר שלך בכמה רמות.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
אני מציע לך את ה QUAD 12L2.
גם למוזיקה שאתה שומע, הוא יחסוך לך כסף (זה שיש לך 7000 לא אומר שהפתרון לא זול יותר).
כמו כן הוא יתאים הרבה יותר למגבר שלך .
 

בעז

אוהב את התחום
הודעות
99
מעורבות
28
נקודות
18
בועז, ניכר שמה שאתה מעדיף זה לא נאמנות למקור, אלא ליטוף באוזן.
העדפה מובנת בהחלט.
אם כך, אני מציע שלא תתמקד ברמקולים (כל הדגמים שדיברת עליהם נמצאים, פחות או יותר, באותה רמה),
אלא בהגברה.
לך על איזה מגבר שפופרתי משולב בעל נטייה לכיוון העסיסי והמלא - ובא לבועז גואל!

שמעון שלום,
תודה על התשובה - העניין הוא שאני נמצא לא אחת בהופעות חיות שבהן המוזיקה מחרישת אוזניים ועדיין הסאונד איננו צורם לאוזניי. לכן אני לא בטוח שאני קונה את העניין הזה שהסאונד שאני מחפש "מלטף" את האוזניים. אני מחפש צליל מפורט, עמוק וחם.

לגבי המגבר - אני בטוח שיש הבדלים בין מגברים, אבל בכל הדוגמאות ששמעתי יכולתי להבחין בקלות בהבדל בין רמקולים ופחות בין המגברים, לכן אני מכוון לכיוון החלפת הרמקול.
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
בועז: "כי הרמקול המאוזן, הנטראלי והנחשב הזה פשוט בהיר מידי. אי אפשר להגביהה את הווליום. הצרימה המוכרת והלא נעימה הזו...
לכן נטראלי זה כנראה לא מה שאני צריך - אני צריך גוון של חמימות. אני רוצה לשמוע בלי לשחק כל הזמן עם הווליום. אני רוצה להפסיק לפחד מסולואי גיטרה בתקליטים שלי..."

ניטראלי, הכוונה שאינו בעל אופי משלו, ועקרונית זה הדבר הנכון. אם שמעת צרימה אחת מהשתיים: או שהרמקול אינו כזה או שמה שמחובר אליו דפק את העסק (החשוד המרכזי: המגבר). אל תחפש רמקול לפי מושגים כמו חם או קר, אלא לפי מה שהוא יודע לעשות ולפי מה שהוא נכשל בו.
קח בחשבון כי מי שמספק לו את המוזיקה והסביבה בה הוא פועל משפיעים גם הם, ולא מעט.

הצרימה נוצרת בגלל הגברת יתר של קבוצת התדרים הרלוונטית ו/או עיוות.
 
נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור