אספרסו מוזיקה ושרת


gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
עייפתי. לסיום אומר שיש ענף בפסיכולוגיה שנקרא פסיכואקוסטיקה. היישום שלו נשען על מדע מדויק בחלקו להלן מדידות, הביטוי שלו בבן אנוש לא כולו בר הסברה באמצעות מספרים.
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
563
מעורבות
478
נקודות
63
עייפתי. לסיום אומר שיש ענף בפסיכולוגיה שנקרא פסיכואקוסטיקה. היישום שלו נשען על מדע מדויק בחלקו להלן מדידות, הביטוי שלו בבן אנוש לא כולו בר הסברה באמצעות מספרים.
לא לבלבל - הפסיכואקוסטיקה יכולה לספר לך איזו עקומת מטרה אנשים (בכללי או מסויימים) מעדיפים. יכולה לספר עוד כמה דברים (הידועים ואלו שנותר עוד לחקור). איך מגיעים לעקומת מטרה? אין בזה שום "פסיכו" - זה נטו אקוסטיקה, היינו פיזיקה.
אבל אם עייפת, עייפת...
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
563
מעורבות
478
נקודות
63
עייפתי. לסיום אומר שיש ענף בפסיכולוגיה שנקרא פסיכואקוסטיקה. היישום שלו נשען על מדע מדויק בחלקו להלן מדידות, הביטוי שלו בבן אנוש לא כולו בר הסברה באמצעות מספרים.
לא לבלבל - הפסיכואקוסטיקה יכולה לספר לך איזו עקומת מטרה אנשים (בכללי או מסויימים) מעדיפים. יכולה לספר עוד כמה דברים (הידועים ואלו שנותר עוד לחקור). איך מגיעים לעקומת מטרה? אין בזה שום "פסיכו" - זה נטו אקוסטיקה, היינו פיזיקה.
אבל אם עייפת, עייפת
אם אני מבין נכון' הסיבה בגינה RC (כפי שהוא כיום) אינו מסוגל לתקן דיפ ביעילות הוא עקב עניין ביטול אותות?
כלומר, הגדלת רמת האות בתדר הנמוך, זו שאמורה ליישר את הדיפ תגרום להגברת רמת ההחזרים/תדרים הגורמים לדיפ ובכך הם מבטלים אחד את השני - האם נכון ?
ההחזרים הם אכן הסיבה ה"מקורית" אבל לא הסיבה הבלעדית לקושי לתקן- הנצילות הכוללת של המערכת סיגנל-רמקול-חדר צונחת ללבל תת קרקעי בתחום תדרים צר יחסית כך שהתיקון לא מעשי משום ששום דבר בשרשרת כבר לא יעמוד בזה...
מקווה שהבנתי את התרחיש.
ר.

עריכה: לא יודע איך התחברו לי ההודעות - התכוונתי לענות בנפרד
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,156
מעורבות
1,101
נקודות
113
עייפתי. לסיום אומר שיש ענף בפסיכולוגיה שנקרא פסיכואקוסטיקה. היישום שלו נשען על מדע מדויק בחלקו להלן מדידות, הביטוי שלו בבן אנוש לא כולו בר הסברה באמצעות מספרים.

זה לא טוב להתעייף... ועוד בדיוק שחזרנו לשגרה. אין קשר לפסיכואקוסטיקה, אתה שוב מערבב מושגים.

כאשר תהיה לך תשובה פרקטית איך מאתרים בעיות באודיו ולא אוסף של מילים גבוהות , דרך שאחרים יכולים לעשות בה שימוש, תרגיש חופשי לשתף.

רן
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,428
מעורבות
1,028
נקודות
113
מדידות אינן אלוהים. הייתי נוכח בשני אולמות קונצרטים שנמסרו ללקוח לאחר מדידות של מהנדס האקוסטיקה ושהיה צריך עם קונגו וקריעה של חומרים יקרים לעשות שינויים לפי האוזן של אנשי המוזיקה מנצח שהוזמן במיוחד ועוד.
בחדר קטן עם שטיח עבה מדפי יושפע פחות מרמקול רצפתי גם אם האחרון הוא 2way שממוקמים בחלק העליון וגם זה לא שחור ולבן שמעתי גם ההיפך, על פניו אני מסכים עם טענתך אבל היא גם לוקה בשחור-לבן לומר שמדידות הן הכל.
גדי,
אלוקים יש אחד.

הידע המקדים אותו תרכוש(כל אחד ) בהבנה של ההתנהגות של הרמקול , החדר ,החומרים והאינטרקציה בינהם - ניתנת לשיום בעיקר על ידי מדידות.
בלי לפגוע באוזן .
יש הבדלים עצומים בין שטיח לשטיח - ולרוב יעדיםו שטיח פרסי ללא תחתית גומי או שטיח שאגי עם סיבים באורכים שונים כדי לגעת בכמה שיותר תדרים ולא לספק רק בליעה חזקה בטווח תדרים צר מאוד ואפס בשאר הספקטרום.

אם לא רצחת את החדר אקוסטית - שטיח הוא הכלי מספר אחד למנוע את מה שאנו מכנים " FLOOR BOUNCE" -אותו ביטול שיכול להגיע גם למעל 10 דציבלים מהאינטרקציה בפאזה שונה בין הסאונד המגיע הישר מהרמקול אליך לזו שמגיע מהרמקול - לרצפה -ורק אז אליך.

ישנם רמקולים שהשליטה מחוץ לציר היא בעייתית מאוד ואתה תראה שינוי קיצוני בתדרים שהרצפה מקבלת לאילו שאתה מקבל (שינוים יחסיים לציר המרכזי). אז צריך לדעת מה החומרים עושים ומה הרמקול עושה כדי לטפל בבעיות אלו ולוודא הריגה על ידי מדידות.אין לך דרך אחרת אמיתית - קצרה ויעילה . יש גם רמקולים שלא מעניין אותם כלל הם לא מקרינים לשם. ושום RC אגב לא ממש יכול לסדר את זה - זה מתחיל ברמקול.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,428
מעורבות
1,028
נקודות
113
זכור לי איך נכנסת באבי אביו של audiogod שטען שמדידות הן הכל.
ההריסה היתה למה שנבנה בהתאם למדידות, לא נעשתה הריסה על בניה שחרגה מהן.
גם אני.
הוא דיבר על לקנות DAC לפי מדידות ,שזה ממש לא.
שם בעיקר יש השוואות בין כמה אפסים אחרי הנקודה - שלא מעניין אף אחד.

יש משמעות למדידות ציוד - בעיקר לרמקולים - והם קו מנחה מצוין לסינון ואף למה כנראה אצטרך לטפל . לא מעבר.
בחדר עצמו - זה עולם אחר לגמרי.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,877
מעורבות
1,870
נקודות
113
אנחנו אוהבים אותך ואת הכתיבה הייחודית והשנונה שלך, בלעדיה הפורום והקבוצה היו משעממים יותר

נצל"ש עניין מונית האקספרס בשאלה ליודעי דבר, @Dan-Cinemart @RanMoyal @RB68

אם אני מבין נכון' הסיבה בגינה RC (כפי שהוא כיום) אינו מסוגל לתקן דיפ ביעילות הוא עקב עניין ביטול אותות?
כלומר, הגדלת רמת האות בתדר הנמוך, זו שאמורה ליישר את הדיפ תגרום להגברת רמת ההחזרים/תדרים הגורמים לדיפ ובכך הם מבטלים אחד את השני - האם נכון ?

תודה.
תודה רבה גיא
 

issi

אוהב את התחום
הודעות
202
מעורבות
184
נקודות
43
לבטל דיפ, מעבר לטיפול אקוסטי דן עושה בהצלחה עם הוספת סאבים ואופטימיזציה של מיקומים.
 

yigal monovich

אוהב את התחום
הודעות
116
מעורבות
63
נקודות
28
חשבתי שזה מתחבר מגניב רק מנקודת מבט קומית. ניו אייג'יות גם אם יידישקייטית לא עושה לי את זה וגם אני מעדיף אזימוט ברור, האזימוט של השירשור הוא שרת אז בואו ונחזיר אותו למסלולו.
וקפסולות לאווצה מיו מתנה
אבל אני כמו סינטרה בדרכי שלי נהנה ולומד מחברי הפורם- תואר ראשון ושני ובכייף
לעניין
בגלל מגבלות חדר האזנה ובריאות אני מסתמך על רום פרפקט של לינגדורף בלבד
לא יעשה טיפול בקירות וקידוחים עקב מגבלות אבק- זה מה יש ואם זה נחייה ונמות
נשאר רק להחליט ולשלם על
ROCKNA WAVEDREAM NET
או
GRIMM AUDIO MU1
שניהם אמורים להתבסס על רון+טידאל מאסטר
ההפרש הכספי ביניהם הוא לא שיקול לצורך ההחלטה
ובא לציון גואל ושלום על ישראל
מושלם לא יהייה
הנאה בטוח תהייה
מודה מראש
 
נערך לאחרונה ב:

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,045
מעורבות
1,485
נקודות
113
האלטק מתוכנן עד 60 בקרוס מתאים ובתנאים ספציפיים, ושום דבר לא יוכל להוריד אותו מתחת לזה כי הוא לא מתוכן לזה, אולי עם תיבה מסויימת תוכל כן לייצר תדר נמוך מעט מהמוצהר אבל זה אחרי מדידות ובניה מתאימה, מה שבניתה בספק אם מגיע ל 60 צריך למדוד/לבדוק אולי כן אולי התיבה מייצרת משהו נוסף ... , זה לא כל כך משנה כי אם אתה נהנה ממנו אז למה כל השופוני ערכי הרץ האלה, חסר משמעות, ואגב, איך תוציא 20 הרץ מרמקול שיורד רק עד 60 איך תחבר לו קרוס מהחלל גם לא יוריד אותו ל 20. כנ"ל בגבוהים, טוויטר שמגיע עד k20, אתה חושב ש RC יכול למתוח אותו ל khz80 ולהפוך אותו לסופרטוויטר, RC יכול כן להדגיש תדר מסויים קיים ועל ידיי כך לשנות ספקטרום הענות שמיעה בתלות בחלל ולהתאים אותו בול אבל לא להמציא תדרים חדשים שאין ושאי אפשר להגיע אליהם עם הציוד הקיים, אין יש מאיין חלאס עם החרטטת הזאת.
אתה מדבר מתוך תיאוריה , אבל אני מודד ! התיבה של הרמקול שלי היא מעל 200 ליטר ובעיקר עם שתי פורטים גדולים מאוד תחתיים לכוון הריצפה , בנוסף ,זה נכון , יש לי הגבר בחדר של תדרים תחתונים שעוזר , אבל התכונה העיקרית של הRC שלי היא לעבוד עד 400 הרץ ,ולפי תגובות מכל העולם מגביר את הבסים מאוד מאוד ,
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
גם אני.
הוא דיבר על לקנות DAC לפי מדידות ,שזה ממש לא.
שם בעיקר יש השוואות בין כמה אפסים אחרי הנקודה - שלא מעניין אף אחד.

יש משמעות למדידות ציוד - בעיקר לרמקולים - והם קו מנחה מצוין לסינון ואף למה כנראה אצטרך לטפל . לא מעבר.
בחדר עצמו - זה עולם אחר לגמרי.
אתה ורן עושים לעצמכם הנחה, אם מדידות הן הכלי היחיד אז יש להשתמש בהן לכל דבר מדיד ולכן מן הצדק להחזיר את אודיוגוד.
ואל תבינו לא נכון, עוד בינקותי האודיופילית וצעירותי הכללית הייתי מזנב מהמחסן בחברת סאונד בה עבדתי איקיולייזרים שונים לשחק עם המערכת בביתי וזה אומר שאני נסמך מאוד על מדידות ואם אתם אומרים שאני משתמש בצורה שגויה במונח פסיכו-אקוסטי אין לי בעיה לקרוא לדבר הזה שהוא מעבר למדידות שלצורך העניין נקרא לו 'צביקה' אבל אי אפשר להתכחש לקיומו.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,156
מעורבות
1,101
נקודות
113
אתה ורן עושים לעצמכם הנחה, אם מדידות הן הכלי היחיד אז יש להשתמש בהן לכל דבר מדיד ולכן מן הצדק להחזיר את אודיוגוד.
ואל תבינו לא נכון, עוד בינקותי האודיופילית וצעירותי הכללית הייתי מזנב מהמחסן בחברת סאונד בה עבדתי איקיולייזרים שונים לשחק עם המערכת בביתי וזה אומר שאני נסמך מאוד על מדידות ואם אתם אומרים שאני משתמש בצורה שגויה במונח פסיכו-אקוסטי אין לי בעיה לקרוא לדבר הזה שהוא מעבר למדידות שלצורך העניין נקרא לו 'צביקה' אבל אי אפשר להתכחש לקיומו.
היי גדי. בוקר טוב.

אני באמת לא יורד לסוף דעתך.
ושוב, לצערי, אתה לא הולך לכיוונים פרקטיים. מעשיים. אשר יכולים לקדם אודיופילים.

מה הקשר בין מדידות של החדר בו נמצאת המערכת, לביצוע מדידות של דאקים ו/או כל מיני מכשירים?

איך זה קשור בכלל לאקוסטיקה?

האם עדיין לא הובהר, למרות מאות הודעות בעניין, שקודם כל, לפני הכל והכי חשוב, זה להקשיב עם האוזניים, היות לא מקשיבים לגרפים?!

ועם זאת:

אתה נכנס לחדר. מנגנת בו מערכת.
האם יש לך יכולת להבין איפה נמצאות הבעיות שהחדר מביא איתו?
הרי החדר שולט לחלוטין בכל מה שקורה עד האזור של 400 הרץ ולפעמים ההשפעה שלו היא הרבה יותר נרחבת.

האוזן שלנו, לא יכולה לעזור כאן בשום צורה.

אתה יכול אולי להגיד שיש כאן סוג של בעיה בבאס. אולי סוג של בעיה בגבוהים.
אתה תוהה לעצמך שמא הטונאליות שאתה שומע זו בעצם הטונאליות שיוצרים כאן כל הרכיבים, או בעצם שוב ההתערבות של החדר.

אין לך שום יכולת להבין מה המקור של הבעיות, או היקפן ו/או מיקומן הספציפי. האם הבעיות קשורות בכלל לרמקול הימני, או השמאלי, או בעצם לשילוב בינהם.

אין לך מושג איך לתקן את זה.

ואז מתחילים לספר לך שצריך להחליף כבלים, או לשחק ברשת החשמל הישראלית, או להחליף מגבר, או פרה, או להחליף את הסטנד, או בעצם כבל תקשורת...וזאת, כאשר המערכת האולטימטיבית כבר נמצאת אצלך בידיים.

לעומת זאת, השקעה של כמה עשרות שעות לימוד, מיקרופון, תוכנה ומספר מדידות, היו מבהירות לך היכן בדיוק נמצאות הבעיות ואיך ניתן ורצוי לטפל בהן.

בין זה ובין מדידה של ציוד אין לצערי שום קשר.

רן
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
צוהריים טובים רן.

אני קורא את הפוסט שלי ותשובתך מעל הפוסט הזה ואני מוצא בעיקר הבדלים סמנטיים ולא הבדלי השקפות או מחלוקות של ממש.
מדידה לפי המילון מתאימה הן לציוד, הן לאקוסטיקה והן למותניה של אישה, נראה לי שיש הסכמה? אולי לא, פיין.
אני בסה"כ כמו דוד יקירנו מאמין שיש דברים שאינם מדידים כמו פרשנות סובייקטיבית של המוח לצליל\ים וכדאי למצוא איזשהו מידרג או סולם או מילון מונחים שיכתבו עליו 20 עמודים עד שיצא עשן לבן שמסביר מהי "מוזיקליות" של רכיב זה או אחר, אם ניצמד למדידות בלבד התחום יהיה משעמם יותר ובעיקר ייתר הרבה ציוד שלפי המדידות בספרו של המתכנן הוא זהה לחלוטין למקביליו.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,428
מעורבות
1,028
נקודות
113
אתה ורן עושים לעצמכם הנחה, אם מדידות הן הכלי היחיד אז יש להשתמש בהן לכל דבר מדיד ולכן מן הצדק להחזיר את אודיוגוד.
ואל תבינו לא נכון, עוד בינקותי האודיופילית וצעירותי הכללית הייתי מזנב מהמחסן בחברת סאונד בה עבדתי איקיולייזרים שונים לשחק עם המערכת בביתי וזה אומר שאני נסמך מאוד על מדידות ואם אתם אומרים שאני משתמש בצורה שגויה במונח פסיכו-אקוסטי אין לי בעיה לקרוא לדבר הזה שהוא מעבר למדידות שלצורך העניין נקרא לו 'צביקה' אבל אי אפשר להתכחש לקיומו.
לא.
זה לא עובד ככה.
אבל דיי הורדת לי את החשק לענות.

מאחל רק טוב
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,156
מעורבות
1,101
נקודות
113
צוהריים טובים רן.

אני קורא את הפוסט שלי ותשובתך מעל הפוסט הזה ואני מוצא בעיקר הבדלים סמנטיים ולא הבדלי השקפות או מחלוקות של ממש.
מדידה לפי המילון מתאימה הן לציוד, הן לאקוסטיקה והן למותניה של אישה, נראה לי שיש הסכמה? אולי לא, פיין.
אני בסה"כ כמו דוד יקירנו מאמין שיש דברים שאינם מדידים כמו פרשנות סובייקטיבית של המוח לצליל\ים וכדאי למצוא איזשהו מידרג או סולם או מילון מונחים שיכתבו עליו 20 עמודים עד שיצא עשן לבן שמסביר מהי "מוזיקליות" של רכיב זה או אחר, אם ניצמד למדידות בלבד התחום יהיה משעמם יותר ובעיקר ייתר הרבה ציוד שלפי המדידות בספרו של המתכנן הוא זהה לחלוטין למקביליו.
כולנו מאמינים שקיימים המון דברים שהם לא מדידים ושוב, לא מבין איך זה בכלל קשור לדיון שלנו.
סתם לזרוק דברים באוויר, ביחד עם מילים חסרות משמעות, חסרות הגדרה ובעיקר חסרות הסכמה כמו "מוזיקליות". כלום.

בהקשר שלנו, הריגוש מהסאונד הוא לא מדיד וכל אחד מתרגש ממשהו אחר.
אז?
למה זה בכלל רלוונטי?

ושוב, פעם נוספת.
נכנסת לחדר, הקשבת למערכת, ישנן בעיות שונות ומשונות, אנא ממך תציע דרך פרקטית למקסם את הסאונד באותה מערכת.
פרקטיקה. בבקשה.

הבעלים של המערכת מבקש ממך עזרה, הוא רוצה למקסם את המצב. אתה רוצה למקסם את המצב.

מה אתה עושה לשיטתך?

רן
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
אתה ורן עושים לעצמכם הנחה, אם מדידות הן הכלי היחיד אז יש להשתמש בהן לכל דבר מדיד ולכן מן הצדק להחזיר את אודיוגוד.
אבל אף אחד כאן (למעט אולי אודיוגוד) לא אומר שמדידות הן הכלי היחיד.

אומרים שמדידות הם כלי לאיתור בעיות, ולאחר שנוקטים צעדים לתיקונן, כלי לבדיקה במה המצב השתנה ואיך כדאי להתקדם עד להתכנסות.

זה הבסיס, שבלעדיו אין לך מושג האם יש בעיות בחדר, באיזה תדרים והחזרים ובאיזו מידה, ואם עשית משהו, האם ובמה הוא שיפר או הגריע את המצב.

כשמסיימים עם הבסיס, אפשר וכדאי לעשות fine tuning לפי האוזן עד להגעה לתוצאה המיטבית.

כלומר, שוב, המדידות אינן הכלי היחיד, אלא הבסיס לכל השאר.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
כולנו מאמינים שקיימים המון דברים שהם לא מדידים ושוב, לא מבין איך זה בכלל קשור לדיון שלנו.
סתם לזרוק דברים באוויר, ביחד עם מילים חסרות משמעות, חסרות הגדרה ובעיקר חסרות הסכמה כמו "מוזיקליות". כלום.

בהקשר שלנו, הריגוש מהסאונד הוא לא מדיד וכל אחד מתרגש ממשהו אחר.
אז?
למה זה בכלל רלוונטי?

ושוב, פעם נוספת.
נכנסת לחדר, הקשבת למערכת, ישנן בעיות שונות ומשונות, אנא ממך תציע דרך פרקטית למקסם את הסאונד באותה מערכת.
פרקטיקה. בבקשה.

הבעלים של המערכת מבקש ממך עזרה, הוא רוצה למקסם את המצב. אתה רוצה למקסם את המצב.

מה אתה עושה לשיטתך?

רן
כשאני נכנס לחדר אני לא ישר חושב על אקוסיטקה.
אני עובד לפי תרשים זרימה הכי בסיסי שאפשר וזה ללכת לארון החשמל לבדוק כל חלק וחלק מאיזה יצרן ואיך חוברו ועם מה. איזה קו נפרד, שקעים, סגירה של ברגים והסרת בידודים שלא גרמה לנזק סגירות חזקות מידי שהרסו את ההברגה והמגע נפגם, איזה כבלי חשמל בעיקר החתך, מסיר את מכסי הפלאגים (אם נראה שהתעסקו עם הכבל) בודק חיבורי הגידים, מברר לגבי היסטוריה של המכשירים לנסות להפליל שינויים שבוצעו בהם ובכבלים, איזה סטנד יש למערכת ואם הורכב עצמית האם זה נעשה כראוי, האם בנוסף לסטנד מטנפים את יכולותיו עם תוספות של משככים מיותרים, איזה תחתיות ספייקים יש לו ולרמקולים תחתיות מחורבנות הורסות ביג טיים, איזה סוג רצפה ומה מעליה, האם יש העמדה הגיונית של הרמקולים כהתחלה, איזה אקוסטיקה פאסיבית נקנתה ללא ידע מעמיק והיכן יושמה, חלונות וילונות ואז אכניס ציוד מדידה אקוסטי. מקווה שלא שכחתי משהו.
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
563
מעורבות
478
נקודות
63
כשאני נכנס לחדר אני לא ישר חושב על אקוסיטקה.
אני עובד לפי תרשים זרימה הכי בסיסי שאפשר וזה ללכת לארון החשמל לבדוק כל חלק וחלק מאיזה יצרן ואיך חוברו ועם מה. איזה קו נפרד, שקעים, סגירה של ברגים והסרת בידודים שלא גרמה לנזק סגירות חזקות מידי שהרסו את ההברגה והמגע נפגם, איזה כבלי חשמל בעיקר החתך, מסיר את מכסי הפלאגים (אם נראה שהתעסקו עם הכבל) בודק חיבורי הגידים, מברר לגבי היסטוריה של המכשירים לנסות להפליל שינויים שבוצעו בהם ובכבלים, איזה סטנד יש למערכת ואם הורכב עצמית האם זה נעשה כראוי, האם בנוסף לסטנד מטנפים את יכולותיו עם תוספות של משככים מיותרים, איזה תחתיות ספייקים יש לו ולרמקולים תחתיות מחורבנות הורסות ביג טיים, איזה סוג רצפה ומה מעליה, האם יש העמדה הגיונית של הרמקולים כהתחלה, איזה אקוסטיקה פאסיבית נקנתה ללא ידע מעמיק והיכן יושמה, חלונות וילונות ואז אכניס ציוד מדידה אקוסטי. מקווה שלא שכחתי משהו.
אם אתה הולך עם כיוון הזרימה צריך ללכת 50 פעם בשניה הלוך חזור. וואחד כושר יש לך... :p
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
כשאני נכנס לחדר אני לא ישר חושב על אקוסיטקה.
אני עובד לפי תרשים זרימה הכי בסיסי שאפשר וזה ללכת לארון החשמל לבדוק כל חלק וחלק מאיזה יצרן ואיך חוברו ועם מה. איזה קו נפרד, שקעים, סגירה של ברגים והסרת בידודים שלא גרמה לנזק סגירות חזקות מידי שהרסו את ההברגה והמגע נפגם, איזה כבלי חשמל בעיקר החתך, מסיר את מכסי הפלאגים (אם נראה שהתעסקו עם הכבל) בודק חיבורי הגידים, מברר לגבי היסטוריה של המכשירים לנסות להפליל שינויים שבוצעו בהם ובכבלים, איזה סטנד יש למערכת ואם הורכב עצמית האם זה נעשה כראוי, האם בנוסף לסטנד מטנפים את יכולותיו עם תוספות של משככים מיותרים, איזה תחתיות ספייקים יש לו ולרמקולים תחתיות מחורבנות הורסות ביג טיים, איזה סוג רצפה ומה מעליה, האם יש העמדה הגיונית של הרמקולים כהתחלה, איזה אקוסטיקה פאסיבית נקנתה ללא ידע מעמיק והיכן יושמה, חלונות וילונות ואז אכניס ציוד מדידה אקוסטי. מקווה שלא שכחתי משהו.
זה כמו מישהו שיש לו חס וחלילה סרטן, יותר רציני או פחות רציני, אבל הרופא בכלל לא עושה בדיקות לבירור המצב, לא יודע האם ואיזה סרטן יש וכמה חמור, ובטח לא מטפל בו, אלא בפריחה קטנה שיש לו ביד שמאל וקצת נפיחות ברגל ימין, וזה שלפעמים מגרד לו בעורף.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,156
מעורבות
1,101
נקודות
113
כשאני נכנס לחדר אני לא ישר חושב על אקוסיטקה.
אני עובד לפי תרשים זרימה הכי בסיסי שאפשר וזה ללכת לארון החשמל לבדוק כל חלק וחלק מאיזה יצרן ואיך חוברו ועם מה. איזה קו נפרד, שקעים, סגירה של ברגים והסרת בידודים שלא גרמה לנזק סגירות חזקות מידי שהרסו את ההברגה והמגע נפגם, איזה כבלי חשמל בעיקר החתך, מסיר את מכסי הפלאגים (אם נראה שהתעסקו עם הכבל) בודק חיבורי הגידים, מברר לגבי היסטוריה של המכשירים לנסות להפליל שינויים שבוצעו בהם ובכבלים, איזה סטנד יש למערכת ואם הורכב עצמית האם זה נעשה כראוי, האם בנוסף לסטנד מטנפים את יכולותיו עם תוספות של משככים מיותרים, איזה תחתיות ספייקים יש לו ולרמקולים תחתיות מחורבנות הורסות ביג טיים, איזה סוג רצפה ומה מעליה, האם יש העמדה הגיונית של הרמקולים כהתחלה, איזה אקוסטיקה פאסיבית נקנתה ללא ידע מעמיק והיכן יושמה, חלונות וילונות ואז אכניס ציוד מדידה אקוסטי. מקווה שלא שכחתי משהו.
אתה מעדיף ללכת לארון החשמל ולבדוק את הסגירה של הברגים ולא לטפל באקוסטיקה כשלב ראשון, מרכזי ומהותי? סבבה.

הפערים בנינו הם מאוד גדולים.
למעשה, הפערים בין הגישה שלך ובין כל מחקר ו/או ידע שיש לאנושות על אודיו: איך הוא נוצר, איך הוא מתנהג, מה משפיע עליו ומה נדרש לעשות כדי לשפר אותו, הוא מאוד גדול וזה סבבה.

דעתך היא דעתך, גם אם היא מייצגת סוג של שוליים דקיקים.

בעיני (ובעיני האנושות והידע והמחקר שהיא צברה) משחקים וניסויים ברשת החשמל, למרות שלעיתים יביאו להשפעה ברורה (..אך לא תמיד לחיוב ביחס למצב הקיים), זה משהו מינורי, אפסי, כלום ושום דבר בערך, ביחס להשפעה של החדר.

באנגלית אומרים: Minuscule.

נשאר לגמרי חלוקים. זה גם בסדר.

רן
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור