מגבר איך הופכים רמקול עם בס צנוע לחיית פרא


YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
"ֿואלה ששולחים אותי ל אוזמן ז״ל לא נראה לי מבינים משהו"

(החלונות מזכוכית, אבל הזכוכית מנירוסטה)...

האוזמן האיש אכן עבר לעולם אחר, אך בית העסק שנושא את שמו עדיין פעיל וקיים.
אף אחד שאני מכיר לא הפנה אותך לעולם המתים.
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
293
מעורבות
103
נקודות
43
בעיקר שלא יהיה צבע אופנתי שפשה בקרב האודיופיליה המודרנית, מגברים חלשים שגורמים לכאורה לנדנד של הצליל ונעים באוזן זה לא בשבילי.
צוהריים טובים
נ.ב
הנטיה לראות ברמקול נציל ו/או לחילופין בווינטג' נחות מבחינה סונית, היא אנטי אודיופילית בעליל. לעניות דעתי תפיסה זו מקורה בהנחה השגוייה שהנ"ל מייצרים (לצד שאר המגרעות) מוסיקליות ו"צבע". כל שכן כאשר יחידת הבס שלו עשויה מקרטון. מדובר אם כן בעיקר בסטיגמה שלא רק במקרה שלי לא החזיקה מים.

תסכימו או שלא, הרבה תלוי גם בתנאים שמסביב, וכמובן איך לא במערכת עצמה. כלומר במקור, כבילה, ההגברה שמניעה את אותם הרמקולים והמרחב שבו הם מנגנים.

לפני ההשתאות של מי מהחברים כאן, צריך להבין שמדובר בעולם ומלואו. מתכנון של הרמקול והתיבה שלו, סוגי היחידות שנבחרו לו, ועד לרמת המיקרו של הקרוס, והחומרים ממנו הוא עשוי. אם עסקינן בבס שהממברנה שלו נוצרה מקרטון, אזי כמו בשאר היחידות שעשויות מחומרים מתקדמים, קיימות כאן לא מעט אופציות. לדוגמה בחירת תצורת הסראונד שמחזיק אותה. הרכב הקרטון ודחיסותו, גמישות התנועה שהוא מייצר ביחס לסראונד, ולבסוף שלא נשכח את גודל המגנט שקובע את נצילות היחידה וכו.

ללא קשר, זו לא חדשה אודיופילית מרעישה, שלמרחב שבו המערכת עובדת יש השפעה מהותית על התפתחות הסאונד. תגובתו האקוסטית מכרעת. בנוסף לא פחות חשוב הטיפול בחשמל ובשיכוכים. לכל אלה השפעה לא מבוטלת גם על רמת המוסיקליות ובתוך כך "הצבע" שהמערכת מייצרת.

כנגד כל התחזיות, ועל סף יאוש, יחלתי לעצמי לקבל קמצוץ מתיקות בסאונד. כל זאת למרות הטיפול וההשקעה בכל הנלווים מסביב, השימוש ברמקול ווינטג', מסלול פול מנורתי כולל מקור אנלוגי חם, ופרה פרה מבוסס נוביסטורים.

שמו שמיים, דווקא במעבר להגברה הדיגיטלית החזקה ( פי 20 מהמנורתית), אותה המתיקות ובמילה אחרת ה"צבע" הנכסף, הופיעה והפתיעה בצורה יוצאת דופן.

מי שמכיר אותי היטב, יודע עד כמה אני משתדל להתרחק מסאונד אנליטי וחסר חיים, שלא לדבר על כזה שנוטה לסכריניות. הכיוון ההולסטי והטבעי הוא נר לרגליי וזה מה שמנחה אותי.

מכאן שאני מסכים אם ההבחנה של שניצל בנוגע למוסיקליות, ולא רק זו המודרנית, וככזו גם אצלי היא מחוץ לתחום.
 

נערך לאחרונה ב:

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,422
מעורבות
1,025
נקודות
113
יש איזה הנחה פשוטה שככל שדרייבר גודל יותר כך הוא יהיה איטי יותר - כמובן שזה לא נכון.
כל המנוע /יכולת אגירה של הסליל /זמן תגובה - משפיעים בעניין - יש איזה מחקר בעניין שפורסם - אנסה למצוא אותו.
 

Slim1900

אוהב את התחום
הודעות
234
מעורבות
97
נקודות
28
dynamic compression
שמתורגם על ידי הרבה אנשים לבס טוב יותר

ומי שרוצה להשתמש במגבר SET עם הרבה ואטים- צריך להבין שאיך מגבר כזה מאחר וצריך אוטפוט טרנסופרמר שלא קיים במגבר שמכרו לו (עבדו עליו) . העיקר המדבקה על המגבר והסיפורים שמכרו לו ומוכרים לאחרים

 

Slim1900

אוהב את התחום
הודעות
234
מעורבות
97
נקודות
28
ובהקשר לסרטון האחרון ונגיד כדוגמא חברה AIRTIGHT
המגברים שלהם הם בעלי משקל נוצה וזהה בכל דגם למרות שהספק המגבר כביכול שומה
ולמשל מגברי SET שלהם, לא משנה אם זה 211 או 300B דגם אלף או דגם בית- המשקל יעמוד על בין 24.5 ל 25 קילו. בקיצור עובדים על"מבינים באוונטות
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,042
מעורבות
1,485
נקודות
113
לא מבין מה אתה רוצה , יש לי אייר טייט , אומנם לא set , מגבר פגז !!!!!
 

Slim1900

אוהב את התחום
הודעות
234
מעורבות
97
נקודות
28
AIRTIGHT הובא כדוגמא לסרט השני
לגבי הסרט הראשון dynamic compression שהופך לבס :Altec 604 הוא לא רק 16 אינץ קרטון עם נצילות 100 דיבי
הוא בעיקר דריבר עם אימפדנס של 8 אוהם או 16 אוהם ב 604E
העובדה הזו גורמת לחלק די גדול מבעליהם בחו"ל ולאורך ניסיון של עשרות שנים , לשדך להם מגברי מסויימים . בטח לא 200 אוהם קלאס די שיכול לגרום לדינמיק קומפרשן שמתפרש כבס
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,042
מעורבות
1,485
נקודות
113
אז אתה אומר שאני לא מבין מה שומע ?
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,042
מעורבות
1,485
נקודות
113
בוא תראה בעצמך, למה שלא תסביר לי?
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
293
מעורבות
103
נקודות
43
בוקר טוב Slim 1900

מה אתה רוצה לומר, שמגברי set במשקל נוצה או במשקל אחר הם אוונטה, ושזו עבודה בעיניים, אוקי זכותך.
העובדות בשטח מדברות בעד עצמן. כלומר זה עדיין לא אומר שמגברים singel ended חלשלשים, ו/או במצב triod אינם בהכרח איכותיים. בד"כ מדובר בהתאמה, ושלא אשכח לטעם אישי, ביחס לטיפולוגיה של רמקולים מסויימים.
להכניס ציוד לאותה קטגוריזציה שנהוגה בענפי ספורט שונים כמו הרמת משקולות, ולחימה אומנותית זה לא רציני. אם הכוונה למראה עיניים וריטייל בשמיים אני עוד יכול להבין.

על אותו משקל, מה תגיד אם אני השמיע לך רמקול אגדי כמו magico Q5, בלי שתדע שהוא מצלצל איך שהוא מצלצל בהגברה שפורפרתית נטולת כוח במצב triode.
כזו שתוכננה כקיט בארה"ב אי שם בשלהי שנות ה-50. הספק כיום 24w, שתי שפורפרות KT88 לצד.
בשלב השני לא תדע שעברנו להאזין למונו בלוק טרנזיסטורי 1000w לצד ב-8 אוהם, ( של חברה סופר רצינית ומכובדת ) ששוקל בהתאם.

הממה, בניגוד לכל רציונל שמוכר ולא רק לך, ואם כל הכבוד הראוי לזה האחרון, התוצאה בדיעבד שאמורה הייתה להתקבל באמצעותו איכזבה. במילים אחרות היא נשמעה הרבה פחות משכנעת בלשון המעטה מזו שנדחפה עי החלשלוש האלמותי .
זה שוב מוכיח דבר אחד פשוט, אודיופיליה הוא תחום סופר מורכב ואיזוטרי וככזה איננו שחור ולבן, כל שכן שהיסודות שלו רחוקים מלהתבסס על חוקים מובהקים.

עניין ההתאמות ולא רק בנוגע להגברה הוא אקוטי. זה תופס גם לגבי החדר ושאר הירקות שעייפתי מלדקלם.

זה חלק מהקונץ האודיופילי. כמו כן רצוי לדעת לעשות אלימנציה בשפע הציוד שקיים היום בשוק, זאת בהתאמה לציפיות ספציפיות. לא פחות חשוב להבין כיצד ניתן לחלץ ממנו את המקסימום.
לבסוף לא לקבל את התאוריות שפושות בתחום כתורה מסיני. שום דבר כאן איננו מובן מאליו. זה לדידי עיקר האישו בתחביב.
שבת שלום
 
נערך לאחרונה ב:

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,154
מעורבות
1,099
נקודות
113
AIRTIGHT הובא כדוגמא לסרט השני
לגבי הסרט הראשון dynamic compression שהופך לבס :Altec 604 הוא לא רק 16 אינץ קרטון עם נצילות 100 דיבי
הוא בעיקר דריבר עם אימפדנס של 8 אוהם או 16 אוהם ב 604E
העובדה הזו גורמת לחלק די גדול מבעליהם בחו"ל ולאורך ניסיון של עשרות שנים , לשדך להם מגברי מסויימים . בטח לא 200 אוהם קלאס די שיכול לגרום לדינמיק קומפרשן שמתפרש כבס
אני חושב שאנחנו עם מספיק ידע כדי להבין אם יש אצל אלדר באס...:)

ההבדלים באלטק, בכל הנוגע לתחום התחתון, הם דרמטיים בין המצב בו האלטק עובד עם RC, או בלעדיו.

בלעדי ה RC של לינגדורף אין באס.

רן
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,154
מעורבות
1,099
נקודות
113
הלינגדורף הוא מוסיף גיין לתדרים ספציפיים?
הלינגדורף של אלדר אומנם קצת ישן ולא מכיל את התוכנה האחרונה של החברה, אבל מדובר בתוכנת Room Perfect של החברה, שהיא תוכנה מאוד נחשבת המבוססת על לא מעט פטנטים.

והלינגדורף מוסיף, מפחית, משנה, מטפל, מתקן, במרחבים שונים, לרבות מרחב הזמן את כל החולי שהחדר מביא איתו.

עם הרמקול הספציפי הזה, במיקום הספציפי הזה ובחלל הספציפי הזה, מדובר בשינוי דרמטי, עצום.

רן
 

Juiced

חבר משקיען
הודעות
870
מעורבות
273
נקודות
63
הבנתי, כן בדיוק עובר על החוברת תפעול .. עושה הכל אוטומטי

ב Weiss יש גם אופציה דומה ל room correction אבל זה ידני לגמרי. הם קוראים לה Room Equalizer וצריך להקשיב ל sine wave ולרשום את איפה הפיקים הכי גבוהים בווליום, אבל היא יותר נועדה בשביל להיפתר מ'בומיות' לא רצויה של באס למרות שאפשר גם להוסיף באס.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,154
מעורבות
1,099
נקודות
113
הבנתי, כן בדיוק עובר על החוברת תפעול .. עושה הכל אוטומטי

ב Weiss יש גם אופציה דומה ל room correction אבל זה ידני לגמרי. הם קוראים לה Room Equalizer וצריך להקשיב ל sine wave ולרשום את איפה הפיקים הכי גבוהים בווליום, אבל היא יותר נועדה בשביל להיפתר מ'בומיות' לא רצויה של באס למרות שאפשר גם להוסיף באס.
המערכת של לינגדורף היא ייחודית בכל הקשור לאופן בו היא מודדת את החלל.

למעשה, היא מודדת נקודות רנדומליות לחלוטין בחדר עצמו, ללא שום קשר לנקודת הישיבה.

המשתמש אמור למקם את המיקרופון בנקודות שונות בחלל, באופן הכי רנדומלי, לרבות בגבהים שונים והפניות שונות של המיקרופון (לרמקולים...לתקרה...לקיר..וכיוצב).

כל מדידה כזו מלמדת את המערכת עוד על החדר, כאשר היא מחזירה למשתמש אינפוט על אחוז הידע שלה בכל הקשור לחדר.
כאשר המערכת מציינת שיש בידיה אינפורמציה העולה על 90% מהמתרחש בחדר, המשתמש יכול לעצור, לשמור ולהקשיב לתוצאה.

זו שיטת מדידה ייחודית שלא קיימת אצל שום חברה.
אם זיכרוני אינו מטעה אותי, יש לחברה הכי הרבה פטנטים רשומים בתחום הזה.

הבעיה בתוכנה, היא העדר אינפורמציה ולו הבסיסית ביותר בכל הקשור למה בעצם המערכת עשתה, אין גרפים, אין דאטה. כלום ושום דבר.

חוסר מידע זה מקשה על המשתמש לשפר, או לשנות את המצב האוטומטי ומצריך ממנו שימוש בתוכנות נוספות.

בלינגדורף זה פחות או יותר "מה שיוצא אני מרוצה"... וזה יכול להיות יתרון או חיסרון, תלוי בגישה של המשתמש.

רן
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,377
מעורבות
463
נקודות
83
קיצר בסוף תמיד חוזרים לאקולייזר, או לכפתור לאונדנס שמכניס קצת שפיות.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,154
מעורבות
1,099
נקודות
113
קיצר בסוף תמיד חוזרים לאקולייזר, או לכפתור לאונדנס שמכניס קצת שפיות.
לא.

אני לא חושב שאנשים משתמשים בדברים כאלה יותר, זה לא שנות ה 80...

אקוולייזר זה מכשיר סופר בסיסי שבסך הכל מעלה ומוריד תדרים.

לאוזן אנושית אין יכולת לפענח אילו תדרים יש להעלות, או להוריד, על מנת ליצור איזון.

שלא לדבר על בעיות שנגרמות בכלל במרחב הזמן.

רן
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,377
מעורבות
463
נקודות
83
הייתי רוצה לחזור לשנות ה 80 ...
עם רמקול כמו ששניצל בנה אין מה לחפש איזון. והאמת אני אישית היום כבר לא מחפש אחרי זה...להיפך, רוצה נפוח וצבוע כמו jbl של פעם.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,042
מעורבות
1,485
נקודות
113
קצת שינויים בעקבות ביקור רן , כבלי רמקול פחם של VDH ואינטרקונקטים XLR גרפיט של "סטילט " וואללה , הצליל רך והרמוני יותר אבל פחות דינמי טיפה , העניין בתחום שאם אתה יודע מה לעשות תוכל להגיע לכל מקום , וזו לא ממש בעיה .
הבעיה היא שצריך שיהיה לך מבחר בכדי להשוות , ולא לכולם יש .
 
  • Like
Reactions: arb

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,042
מעורבות
1,485
נקודות
113
בנוסף צריך שיהיו לך חברים טובים שיעזרו לך לכוון ,למדוד ושיבואו עם לב נקי לחבר שלהם , ויש לי כאלה למכביר , כל אחד מאסטר בתחומו ,ויודעים גם לחטוף ממני ביקורת קשה כשאני מחליט להוריד הכפפות , דיפלומט כבר לא אהייה ,ולא הולך לחברים שמצפים רק לקופלימנטים ותו לא ,גם הבית שלי אינו של אברהם אבינו , ואינני מכניס אורחים שלא ממש יודעים לעומק בדברים !( ויש כאן כאלו למכביר)
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור