שלום לכולם,
לפני כשבועיים רציתי לבצע שדרוג רציני למערכת שלי. בהתחלה רציתי לנסות להשיג את השיפור עם אקוולייזר גראפי שהיה ברשותי, אז ביקשתי עזרה פה בפורום ולאחר שהבנתי שמכשיר זה דווקא יותר מזיק ממועיל החלטתי לוותר עליו. בד בבד עשיתי חיפוש נרחב לגבי רמקולים חדשים ובנוסף גם ניסיתי את הרעיון שבשידרוג ההגברה.
באותו הזמן הייתה לי האפשרות ללכת למקום שבו במקרה היו הרמקולים כמו שלי ולהקשיב להגברות שונות, ושם שמתי לב שהרמקול נשמע ממש טוב עם הגברה טובה, כאשר אני אהבתי מאוד האת האדוונס אקוסטיק MAP 305 גירסה 2.
לאחר האזנות רבות, הרמקול שמצא חן בעיני, היה דווקא של מורדנט שורט המזו 6, באותו הזמן גם שמעתי את הרמקולים שלי עם הגברות שונות כמו שהזכרתי, וגם הוא התחיל להישמע טוב, מבולבל מכל התהליך פניתי לעזרת הפורום הנפלא הזה ולחנות שאני מאוד מעריך אותה ואמינותה (זו אותה חנות באזור המרכז שנחנכה ביום שישי האחרון ושמה כשם חלק שקוף שעשוי להישרף ממתח גבוה), מהתגובות בפורום הומלץ לי להחליף את הרמקול שלי (B&W 602 S3), ומנהל המכירות בחנות המליץ לי להביא את הרמקול שלי ולשמוע אותו עם הגברות שנות ולהשוותו למזו 6 ואולי לדברים אחרים ואז תהיה לי תמונה יותר רחבה וברורה.
כשאני עדיין מבולבל החלטתי להביא את הרמקולים שלי ולעשות מבחן השוואה אמיתי, ראש בראש, ולהלן התהליך והתוצאות:
האזנתי לרמקולים שלי עם מגברים איכותיים וביניהם הכי אהבתי את השילוב עם הרוטל RA 1520, לאחר מכן האזנתי עם הרוטל למזו 6 ושם דווקא פחות אהבתי אותו, ואז החלטתי להאזין לרמקולים עם הגברה כמו שלי קימבריג' 640 (לי יש את ה-רסיבר 540 הגירסה השלישית אך רמתם דומה), ולאחר האזנה לו ישר ניתן היה ניתן לשים לב שהרמקולים שלי נשמעים אולי יותר פשוטים אבל הרבה יותר חדים וחיים.
לאחר מכן רציתי לנסות את ה B&W CM7, ושם הייתה ההפתעה הגדולה.
כאשר התחלתי להאזין לו עם הקייבריג' אז באמת הייתה הרגשה שמשהו נשמע ממש גרוע עם הרמקולים החדשים, וכך גם היה אפילו עם הרוטל, והרגשתי שפשוט משהו לא מחובר נכון.
למזלי הכינותי מראש הבאתי איתי CD מיוחד של XLO לבדיקת ציוד אודיו: http://www.amazon.com/XLO-Reference-Test-Burn-Recordings/dp/B0000015AL
לאחר האנה לCD היה ברור כי הרמקולים מחוברים למגבר הפוך, כלומר רמקול שמאל ליציאת ימין ולהפך. לאחר חיבור מחדש המשכתי להאזין לאותו CD ולאחר שוידאתי כי הרמקולים מחוברים כהלכה,עברתי לקטע האומנותי. העברתי למספר רצועות שהן רצועות מוסיקה באיכות הגבוהה ביותר באותו CD, ואז שוב האזנתי לרמקולים הללו בהשוואה לשלי ואז באמת ניתן היה להבחין כי הרמקול שלי פשוט ובלי במה ואילו ה-CM7 נתן במה אדירה ומאוד מדוייקת וצליל בעל נשמה גדולה שפשוט הצליח ממש לרגש אותי, כל זאת עם הגברה של הקיימבריג' 640A ונגן NAD 515BEE.
מתוך הכירותי גם B&W אני יודע שהם אוהבים הגברה של רוטל, לכן האזנו שוב עם הרוטל, וכאן הייתה הפתעה נוספת, הקיימבריג' נשמע יותר טבעי ומציאותי והבמה הייתה יותר רחבה וממש ניתן היה למקם את הכלים, כאשר הרוטל נתן סאונד יותר חד אך יחד עם זאת פחות אמיתי ועם במה צרה מאוד והיה מאוד קשה למקם את הנגנים, כל זאת כאשר הקיימבריג' זול פי 2, ודבר זה חימם לי את הלב כי לי יש את הקיימבריג' 540.
לכן המשכתי להאזין לקיימבריג' ואז הקשבתי איתו למזו 6, ורמקול זה היה נחשב למת, גם בהשוואה לרמקול הקטן שלי וגם לCM7, ואז המוכר אמר שהמזו ישמע טוב רק עם הגברה טובה ואז הוא העביר דרך המרכזיה לקיימבריג' 840A ושם המזו התחיל להישמע נפלא ואולי יותר טוב מהB&W אך בגלל שזה מחוץ לתקציב הפסקנו שם, אך המוכר הדגים לי זאת כדי שאני אבין שהמזו ידרוש השקעה נוספת גדולה כאשר אני יכול לקבל תוצאה מאוד דומה עם ה-CM7 ועם ההגברה שלי.
ואז לאחר ששלתי את האפשרות של המזו 6, חזרנו לשמוע ולהשוות בין ה-CM7 לבין הרמקולים שלי, כאשר כבר רציתי לשמוע אותם עם המוזיקה שלי (רוק ובלוז), התחלתי עם הופעה חייה של ACDC אשר תמיד לא נשמעה טוב ברמקולים שלי, וכמובן שאיכות ההקלטה לא מושלמת אבל בסופו של דבר אני הולך להקשיב למוזיקה זו ולא לדיסק הבדיקה של XLO.
כבר מהרגע הראשון ניתן היה להרגיש כי ה-CM7 ממש מעביר תחושה של הופעה חייה, וזה באמת הדהים אותי, כי את כל הציוד שבדקתי, אף פעם לא הצלחתי לקבל את התחושה המרגשת וכייפית הזאת, ולאחר האזנה להם המוכר העביר לרמקולים שלי (דרך מרכזייה כמובן), ואז הבנתי עד כמה חייתי עד היום עם צליל טוב יחסית אבל מאוד פשוט ולא מרגש.
אחר כך שמתי דיסק של לוטר אליסון, מי שלא מכיר זה בלוז, ושם דווקא הרמקול לא הפתיע כי כנראה פשוט ההקלטה לא איפשרה לו, ושם הרמקול שלי לא היה בהרבה יותר גרוע אך עדיין לא טוב כמו ה-CM7, לאחר מכן המוכר שם לי אלבום של יהודה פוליקר אם אני זוכר נכון, ושם שוב היה ניתן להרגיש בסאונד הנהדר, המרגש, החי, המציאותי ובקיצור הטוב של ה-CM7 ושוב כשהוא העביר לרמקולים שלי הרגשתי שהסאונד לא נורא אבל במילה אחת "פשוט" ובשתי מילים "לא מרגש", ובסופו של דבר הרמקולים וכל שאר הציוד אמורים להעביר סאונד שיגרום לנו להתרגש ולהנות, וזה בדיוק מה שעשה לי ה-CM7.
לאחר שהחלטתי שזהו הרמקול שלי, קיבלתי הצעת מחיר מצויינת בשילוב עם טרייד אין הוגן מאוד, ואז ביקשתי מהמוכר כמה דקות לחשוב עם עצמי.
באותו זמן שאני חושב, חזרתי במוחי לתחילת הדרך שבה התחלתי לחפש, ונזכרתי בכל הדברים ששמעתי, והבנתי שהיו הרבה דברים שנשמעו טוב אך לא ריגשו אותי וגם מבחינת המחיר אני הרגשתי שאני אבצע קנייה משתלמת מאוד, ואז חזרתי למוכר ואמרתי לו שאני מחליט לרכוש אותם.
זו הייתה חוויה מהנה מאוד עבורי אשר בה למדתי הרבה מאוד בתחום הזה ורק התאהבתי בו יותר ויותר.
אני רוצה להודות לחברי הפורום הנהדרים שעזרו לי, ובמיוחד אני רוצה להזכיר לטובה ולהודות לאדם אחד שעזר לי במיוחד, יגאל (והמבין יבין).
לפני כשבועיים רציתי לבצע שדרוג רציני למערכת שלי. בהתחלה רציתי לנסות להשיג את השיפור עם אקוולייזר גראפי שהיה ברשותי, אז ביקשתי עזרה פה בפורום ולאחר שהבנתי שמכשיר זה דווקא יותר מזיק ממועיל החלטתי לוותר עליו. בד בבד עשיתי חיפוש נרחב לגבי רמקולים חדשים ובנוסף גם ניסיתי את הרעיון שבשידרוג ההגברה.
באותו הזמן הייתה לי האפשרות ללכת למקום שבו במקרה היו הרמקולים כמו שלי ולהקשיב להגברות שונות, ושם שמתי לב שהרמקול נשמע ממש טוב עם הגברה טובה, כאשר אני אהבתי מאוד האת האדוונס אקוסטיק MAP 305 גירסה 2.
לאחר האזנות רבות, הרמקול שמצא חן בעיני, היה דווקא של מורדנט שורט המזו 6, באותו הזמן גם שמעתי את הרמקולים שלי עם הגברות שונות כמו שהזכרתי, וגם הוא התחיל להישמע טוב, מבולבל מכל התהליך פניתי לעזרת הפורום הנפלא הזה ולחנות שאני מאוד מעריך אותה ואמינותה (זו אותה חנות באזור המרכז שנחנכה ביום שישי האחרון ושמה כשם חלק שקוף שעשוי להישרף ממתח גבוה), מהתגובות בפורום הומלץ לי להחליף את הרמקול שלי (B&W 602 S3), ומנהל המכירות בחנות המליץ לי להביא את הרמקול שלי ולשמוע אותו עם הגברות שנות ולהשוותו למזו 6 ואולי לדברים אחרים ואז תהיה לי תמונה יותר רחבה וברורה.
כשאני עדיין מבולבל החלטתי להביא את הרמקולים שלי ולעשות מבחן השוואה אמיתי, ראש בראש, ולהלן התהליך והתוצאות:
האזנתי לרמקולים שלי עם מגברים איכותיים וביניהם הכי אהבתי את השילוב עם הרוטל RA 1520, לאחר מכן האזנתי עם הרוטל למזו 6 ושם דווקא פחות אהבתי אותו, ואז החלטתי להאזין לרמקולים עם הגברה כמו שלי קימבריג' 640 (לי יש את ה-רסיבר 540 הגירסה השלישית אך רמתם דומה), ולאחר האזנה לו ישר ניתן היה ניתן לשים לב שהרמקולים שלי נשמעים אולי יותר פשוטים אבל הרבה יותר חדים וחיים.
לאחר מכן רציתי לנסות את ה B&W CM7, ושם הייתה ההפתעה הגדולה.
כאשר התחלתי להאזין לו עם הקייבריג' אז באמת הייתה הרגשה שמשהו נשמע ממש גרוע עם הרמקולים החדשים, וכך גם היה אפילו עם הרוטל, והרגשתי שפשוט משהו לא מחובר נכון.
למזלי הכינותי מראש הבאתי איתי CD מיוחד של XLO לבדיקת ציוד אודיו: http://www.amazon.com/XLO-Reference-Test-Burn-Recordings/dp/B0000015AL
לאחר האנה לCD היה ברור כי הרמקולים מחוברים למגבר הפוך, כלומר רמקול שמאל ליציאת ימין ולהפך. לאחר חיבור מחדש המשכתי להאזין לאותו CD ולאחר שוידאתי כי הרמקולים מחוברים כהלכה,עברתי לקטע האומנותי. העברתי למספר רצועות שהן רצועות מוסיקה באיכות הגבוהה ביותר באותו CD, ואז שוב האזנתי לרמקולים הללו בהשוואה לשלי ואז באמת ניתן היה להבחין כי הרמקול שלי פשוט ובלי במה ואילו ה-CM7 נתן במה אדירה ומאוד מדוייקת וצליל בעל נשמה גדולה שפשוט הצליח ממש לרגש אותי, כל זאת עם הגברה של הקיימבריג' 640A ונגן NAD 515BEE.
מתוך הכירותי גם B&W אני יודע שהם אוהבים הגברה של רוטל, לכן האזנו שוב עם הרוטל, וכאן הייתה הפתעה נוספת, הקיימבריג' נשמע יותר טבעי ומציאותי והבמה הייתה יותר רחבה וממש ניתן היה למקם את הכלים, כאשר הרוטל נתן סאונד יותר חד אך יחד עם זאת פחות אמיתי ועם במה צרה מאוד והיה מאוד קשה למקם את הנגנים, כל זאת כאשר הקיימבריג' זול פי 2, ודבר זה חימם לי את הלב כי לי יש את הקיימבריג' 540.
לכן המשכתי להאזין לקיימבריג' ואז הקשבתי איתו למזו 6, ורמקול זה היה נחשב למת, גם בהשוואה לרמקול הקטן שלי וגם לCM7, ואז המוכר אמר שהמזו ישמע טוב רק עם הגברה טובה ואז הוא העביר דרך המרכזיה לקיימבריג' 840A ושם המזו התחיל להישמע נפלא ואולי יותר טוב מהB&W אך בגלל שזה מחוץ לתקציב הפסקנו שם, אך המוכר הדגים לי זאת כדי שאני אבין שהמזו ידרוש השקעה נוספת גדולה כאשר אני יכול לקבל תוצאה מאוד דומה עם ה-CM7 ועם ההגברה שלי.
ואז לאחר ששלתי את האפשרות של המזו 6, חזרנו לשמוע ולהשוות בין ה-CM7 לבין הרמקולים שלי, כאשר כבר רציתי לשמוע אותם עם המוזיקה שלי (רוק ובלוז), התחלתי עם הופעה חייה של ACDC אשר תמיד לא נשמעה טוב ברמקולים שלי, וכמובן שאיכות ההקלטה לא מושלמת אבל בסופו של דבר אני הולך להקשיב למוזיקה זו ולא לדיסק הבדיקה של XLO.
כבר מהרגע הראשון ניתן היה להרגיש כי ה-CM7 ממש מעביר תחושה של הופעה חייה, וזה באמת הדהים אותי, כי את כל הציוד שבדקתי, אף פעם לא הצלחתי לקבל את התחושה המרגשת וכייפית הזאת, ולאחר האזנה להם המוכר העביר לרמקולים שלי (דרך מרכזייה כמובן), ואז הבנתי עד כמה חייתי עד היום עם צליל טוב יחסית אבל מאוד פשוט ולא מרגש.
אחר כך שמתי דיסק של לוטר אליסון, מי שלא מכיר זה בלוז, ושם דווקא הרמקול לא הפתיע כי כנראה פשוט ההקלטה לא איפשרה לו, ושם הרמקול שלי לא היה בהרבה יותר גרוע אך עדיין לא טוב כמו ה-CM7, לאחר מכן המוכר שם לי אלבום של יהודה פוליקר אם אני זוכר נכון, ושם שוב היה ניתן להרגיש בסאונד הנהדר, המרגש, החי, המציאותי ובקיצור הטוב של ה-CM7 ושוב כשהוא העביר לרמקולים שלי הרגשתי שהסאונד לא נורא אבל במילה אחת "פשוט" ובשתי מילים "לא מרגש", ובסופו של דבר הרמקולים וכל שאר הציוד אמורים להעביר סאונד שיגרום לנו להתרגש ולהנות, וזה בדיוק מה שעשה לי ה-CM7.
לאחר שהחלטתי שזהו הרמקול שלי, קיבלתי הצעת מחיר מצויינת בשילוב עם טרייד אין הוגן מאוד, ואז ביקשתי מהמוכר כמה דקות לחשוב עם עצמי.
באותו זמן שאני חושב, חזרתי במוחי לתחילת הדרך שבה התחלתי לחפש, ונזכרתי בכל הדברים ששמעתי, והבנתי שהיו הרבה דברים שנשמעו טוב אך לא ריגשו אותי וגם מבחינת המחיר אני הרגשתי שאני אבצע קנייה משתלמת מאוד, ואז חזרתי למוכר ואמרתי לו שאני מחליט לרכוש אותם.
זו הייתה חוויה מהנה מאוד עבורי אשר בה למדתי הרבה מאוד בתחום הזה ורק התאהבתי בו יותר ויותר.
אני רוצה להודות לחברי הפורום הנהדרים שעזרו לי, ובמיוחד אני רוצה להזכיר לטובה ולהודות לאדם אחד שעזר לי במיוחד, יגאל (והמבין יבין).