אולי אני טועה? לא מבין למה חברה יחסית צעירים באודיו נניח 10 שנים,לא מצליחים ליצור...

  • פותח הנושא zs
  • פורסם בתאריך

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,765
מעורבות
932
נקודות
113
אז איך אתה מודד או מאבחן הבדל?
אנחנו לא מודדים הבדל והאוזן משמשת אותנו להאזנה, לא למדידה.
הבדל מבחינתנו קיים אם הוא שמיע.
לאחר שמבחינים בו (באוזניים...) שואלים את עצמנו האם ההבדל השמיע הזה שווה את המחיר המבוקש בעדו או לא.
בזה התחביב עוסק - בהאזנה והפקת הנאה מהאזנה.
אולי עבור אחרים התחביב הוא מציאת קורולציה בין הבדל שמיע להבדל מדיד.
לדעתי מטרה זו אינה מאפיינת את רובם המכריע של חברי הפורום הזה.
ארז
 

clip99

חבר משקיען
הודעות
933
מעורבות
119
נקודות
43
לא יודע ארז , נראה לי שהחברים פה כבר התבלבלו על עצמם . אחד אומר "ברור שאך ורק מה שאפשר להוכיח בהאזנה הוא לגיטימי" , השני סותר עם "האוזן היא לא כלי מדידה" . אבל כבר אמרתי שהכוונה המקורית שלי היתה להתמקד במצב הפורום ולא להיגרר מחדש לויכוחים חסרי טעם עם משוכנעים למיניהם וכרגיל הכזבתי עצמי . אם כבר אז כבר וזה הזמן לציין שמקודם רוברט התקשר אלי וביקש ממני להעביר הבהרה לחוסר הדיוק בטענות שהופנו אליו , אצלי בפרטי וגם על דפי הפורום (אני רק השליח , מחילה).

1 - לא היו דברים מעולם ולא התחמק מאף BT , מוכן להתערב על כל סכום בין 0-10000 ש"ח .

2 - לא תתקיים בדיקה כזו בלי לוודא מראש שהכבלים/ציוד נמדדים FLAT מבחינת היענות לתדר.

3 - הבדיקה תתבצע עם מד מתח ו- CD שזורק תדרים

4 - מדובר על 16 בדיקות בשלושה סשנים שונים , בימים שונים. הנבדק רשאי להתנסות אפילו חודש עם הכבלים לפני הבדיקה - כבל "תחנה מרכזית" ב-3 שקל מול כבל עד 100K דולר

5 - שתי טעויות מותרות

בנוסף היה רוצה לדעת מה לשיטתו של מתן הם "אלמנטים שעלולים להשפיע על הנבחן" , באשר לטענתו של פריום שה"אבומטר או אוסילוסקופ" של רוברט אינם רגישים מספיק , הרי שהטיעון דווקא משחק לטובת הראשון - אם אכן כך והללו יציגו כשטוח ציוד שמעוות בפועל , והנבחן יידע מה הוחלף ומתי , הרי שהוא בעצם ניצח ואין לו סיבה לפחד ; הכסף בכיס , פריום!
 
נערך לאחרונה ב:

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,269
מעורבות
1,817
נקודות
113
לא יודע ארז , נראה לי שהחברים פה כבר התבלבלו על עצמם . אחד אומר "ברור שאך ורק מה שאפשר להוכיח בהאזנה הוא לגיטימי" , השני סותר עם "האוזן היא לא כלי מדידה" . אבל כבר אמרתי שהכוונה המקורית שלי היתה להתמקד במצב הפורום ולא להיגרר מחדש לויכוחים חסרי טעם עם משוכנעים למיניהם וכרגיל הכזבתי עצמי . אם כבר אז כבר וזה הזמן לציין שמקודם רוברט התקשר אלי וביקש ממני להעביר הבהרה לחוסר הדיוק בטענות שהופנו אליו , אצלי בפרטי וגם על דפי הפורום (אני רק השליח , מחילה).

1 - לא היו דברים מעולם ולא התחמק מאף BT , מוכן להתערב על כל סכום בין 0-10000 ש"ח .

2 - לא תתקיים בדיקה כזו בלי לוודא מראש שהכבלים/ציוד נמדדים FLAT מבחינת היענות לתדר.

3 - הבדיקה תתבצע עם מד מתח ו- CD שזורק תדרים

4 - מדובר על 16 בדיקות בשלושה סשנים שונים , בימים שונים. הנבדק רשאי להתנסות אפילו חודש עם הכבלים לפני הבדיקה - כבל "תחנה מרכזית" ב-3 שקל מול כבל עד 100K דולר

5 - שתי טעויות מותרות

בנוסף היה רוצה לדעת מה לשיטתו של מתן הם "אלמנטים שעלולים להשפיע על הנבחן" , באשר לטענתו של פריום שה"אבומטר או אוסילוסקופ" של רוברט אינם רגישים מספיק , הרי שהטיעון דווקא משחק לטובת הראשון - אם אכן כך והללו יציגו כשטוח ציוד שמעוות בפועל , והנבחן יידע מה הוחלף ומתי , הרי שהוא בעצם ניצח ואין לו סיבה לפחד ; הכסף בכיס , פריום!
כשאני קורא את הפוסט שרוברט הכתיב לך אני מבין (שוב) כמה טוב שהוא הורחק מהפורום.
דרך אגב, הכי לא פוחד בעולם, הבדלים שמיעים יש בין כבלי אינטרקונקט והסיבה לכך היא טכנית, אם רוברט יודע למדוד אותה או לא זה לא משנה, רוברט דרך אגב החליף גירסה כאשר בהתחלה הוא טען שאין אפשרות לשמוע הבדלים בין כבלי אינטרקונקט לגירסה הנוכחית שרק אם יש הבדל מדיד אז יש הבדל שמיע ועם זה כולם מסכימים.
דבר נוסף, מכיוון שאין שום סיכוי שאתן לאדם זר להחליף כבלים אצלי במערכת 16 פעמים אין היתכנות להתערבות על המערכת שלי…
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,921
מעורבות
473
נקודות
83
אתה אמיתי?
ברור שאך ורק מה שאפשר להוכיח בהאזנה הוא לגיטימי, כל תיאוריה שאי אפשר ליישם אין לה מקום בפורום, מותר להזכיר אותה אבל לא להילחם עליה בחירוף נפש כאשר בסופו של דבר אין שום דרך לבדוק אותה מעשית…
המחנה הנגדי, האם המחנה הזה שומע מוזיקה? האם הוא שומע מוזיקה עם מערכת פח ומדמיין איך בעזרת איקולייזר וקבלים ישמעו מדהים?
[/QUOTE]

יש דברים בפיך, אני מכיר את רוברט 40 שנה, גם אם היה לו תסמונת דלטוניזם ולא מבחין בצבעים, היה טוען שאין חיה כזו,
הבעיה שכניראה יש לרוברט היא תסמונת
נפוליאון.
 

נערך לאחרונה ב:

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,724
מעורבות
2,466
נקודות
113
שרשור ממוחזר.
אכן קשה לייצר תוכן ראוי.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
לא יודע ארז , נראה לי שהחברים פה כבר התבלבלו על עצמם . אחד אומר "ברור שאך ורק מה שאפשר להוכיח בהאזנה הוא לגיטימי" , השני סותר עם "האוזן היא לא כלי מדידה" . אבל כבר אמרתי שהכוונה המקורית שלי היתה להתמקד במצב הפורום ולא להיגרר מחדש לויכוחים חסרי טעם עם משוכנעים למיניהם וכרגיל הכזבתי עצמי .

הבנת הנקרא שלך כנראה עובדת מאד שונה משלי. אני לא רואה פה שום סתירה אלא השלמה.
האוזן אינה כלי מדידה ולכן היכולת שלה לזהות הבדלים משתנה בהתאם להרבה פרמטרים, מיומנות המאזין וכמות החשיפה לאותו קטע הם שניים מובילים. ואת זה האמפיריקה של המבחנים העיוורים אינה לוקחת בחשבון.
בתוך כך, הניסיון של טנוקרטים לפסול את מה שאנשים שומעים בין קירות ביתם הוא מעבר למגוחך. הוא חצוף.

אחתום כאן ואומר שאני אמנם מאד מעריך את הניסיון האמיץ שלך לשמור על רטוריקה מכובדת, אבל זה פשוט גדול ממך כנראה ואתה לא מסוגל לעשות את זה בלי לנטוף ארס וזלזול דקים. זה כנראה גדול ממך. ואני יכול להבין אותך. אני מתנהג באופן דומה כל אימת שאני שומע את השם "רוברט".
אז אני ברשותך פורש מהדיון הזה. להתייחס לגופו של הענין של הבחור, יואיל ויכתוב כאן בעצמו אם זה כל כך חשוב. אני פשוט לא מאמין שהמשועמם הזה אשכרה מבקש מאנשים שיכתבו כאן בשבילו. אם זה לא פאתט, אני לא יודע מה כן.
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
293
מעורבות
103
נקודות
43
clip99

אישית אין לי בעיה אם מי שעבורו האישו המרכזי בתחביב האודיופיליה הם נתוני מדידות וכל המשתמע מכך.

לכל אחד מאיתנו השיקולים הרלוונטיים לו בנוגע לבנית מערכת הי פי דו ערוצי, ולא פעם לשידרוגה.

המה מה, מדידות ללא קשר לרמת הדיוק שלהן, הן בראש ובראשונה מוגבלות. ננסה למדוד לדוגמה פעולת שיכוך ולא רק בכבלים. נסכים או שלא, השפעת ספייק מתחת למכשיר הגברה או קדם וכו, מול גומיה ( וזו דוגמה פשוטה), מובילה מנסיוני לשינוי שמיים וארץ. בסופו של דבר אותו שינוי אינו נלקח בחשבון כאשר מתקבלת החלטה מכרעת בעניין רכישה ציוד כלשהוא ועל פי נתונים מובהקים שנמדדו עי חברה מסויימת. במילים אחרות יצא מכשיר לחברה x עם נתונים y הנחנו אותו על מעמד אודיופילי פר אקסלנס פלוס משכחים יעודיים, ואחכ על סתם שידה בסלון המצלול הסוני ישתנה מקצה לקצה וישמע אחרת לגמרי.

אם עסקינן בכבלים ואינטרקונקטים בפרט, אזי בדיקת השראות לדוגמה בניגוד לקיבוליות והתנגדות מצריך מיכשור מיוחד שלא לכל אודיופיל פלוני יש. גם במידה שיציגו לנו את סך הנתונים שנמדדו עי החברה שממנה החלטנו לרכוש כבל מסויים, האם יש מצב שנדע כיצד הנתונים שלו יבאו לידי ביטוי במרחב השמע לאחר שנחבר אותו למערכת?

התשובה אכן יותר ממורכבת ומסובכת. תשובה כמו הגבוהים נפתחו או לחילופין הסאונד התעגל היא חלקית. קיימים עוד לא מעט פרמטרים שמגולמים בתוצאה הסונית הסופית. במידה שאני לא טועה, על זה בדיוק נסוב השירשור של zs. היום כשהנתונים מופיעים כנל אינפורמציה על המדידות, הכל נגיש לפנינו שלא לדבר על ליין מוצרים איכותי גם ביד 2 , מה שחסר זה אותה היכולת להבחין בשינויים על המה. מה התוצאה, שאתה מקבל אחרי שחיברת כבל למערכת או שדרגת אותו!

לסיכום,
ניקח כבל זהה לחלוטין בטיפולגיה שלו עד לשלב הציפויים אותם נחליף. נתיישב ונאזין לתוצאה לשני מצבים שבאחד מהם הולבשו שרוולי שיכוך ומעליהם טפלון קשיח, במצב שני נאזין לאותו הכבל שאליו הלבשנו רק שרוול טפלון רך.
ההבדל בתוצאה יהיה חד משמעי יותר משמיע ומדובר אך ורק בציפוי בידוד, כלומר בשיכוך שונה שלא לדבר במצב שבו קיימת השוואה בין מוליכים שעשוים מחומרים שונים על תצורה שטוחה וישרה מול רב גידי מגולגל כצמה וכו . מכאן שלאור האמור לעיל למרות שנתוני מדידת רכיב כל שהוא אכן מרשימים את מי שמתעניין בזה על הנייר, זה הרבה פחות רלוונטי למי שעוסק בשינויים סוניים שמגולמים באיכות התוצאה!
 

נערך לאחרונה ב:

clip99

חבר משקיען
הודעות
933
מעורבות
119
נקודות
43
אני לא רואה פה שום סתירה אלא השלמה.
האוזן אינה כלי מדידה ולכן היכולת שלה לזהות הבדלים משתנה בהתאם להרבה פרמטרים, מיומנות המאזין וכמות החשיפה לאותו קטע הם שניים מובילים. ואת זה האמפיריקה של המבחנים העיוורים אינה לוקחת בחשבון.
בתוך כך, הניסיון של טנוקרטים לפסול את מה שאנשים שומעים בין קירות ביתם הוא מעבר למגוחך. הוא חצוף.

הכל בסדר עם הבנת הנקרא שלי , אך כנראה שחידוד הדברים מתבקש . אם אכן האוזן אינה כלי מדידה , אז "רק מה שמוכיחים בהאזנה לגיטימי" נכון רק לגבי חוויית ההאזנה ולא לגבי מציאות אובייקטיבית . עכשיו , אם פריום לא היה מודע להכללה שביצע באמירה זו ואני די בטוח שלא , אז זו אכן סתירה מבחינתי . חוויית ההאזנה מעולם לא היתה חלק מהדיון ומעולם לא התיימרתי לפסול מה שאדם שומע בין קירות ביתו . סלע המחלוקת היה תמיד הניסיון להשליך מתוך הסובייקטיבי לאובייקטיבי (דוגמה קלאסית : ייחוס מאפייני צליל למתכות שונות מהם עשוי כבל) , על כל הבעייתיות הכרוכה בכך (הטיות , השאות , אמונה מקדימה וכו') .

באשר לך , מתוך שלא לשמה באת בדיוק לשמה . האוזן אכן לא כלי מדידה , נכון מאוד . לא רק שרגישותה מוגבלת , לנו עצמנו אין את היכולת לפענח במדויק את הפלט שלה בדומיין הפסיכואקוסטי , מושג שבמקומותינו מעורר קונוטציות הנעות על הטווח שבין "מילה גסה" ל "שיקוץ מתועב" . די מובן לנוכח תרומת הפוטנציאל שלו להסברת תופעות חווייתיות . לכן תמוהה בעיני ההתעקשות לקשור בין חוייה לדברים אובייקטיבים כמו ציוד וצליל , תמוהה גם הרלוונטיות של אותם פרמטרים שמשפיעים כדבריך על יכולת האוזן לזהות הבדלים במסגרת BT כאשר המשתנה האובייקטיבי היחיד הוא 2 פריטים שהשפעתם על מסלול האות זהה , מה שמביא אותי כעת לזוג המילים שהקפיץ אותך : העובדה שהפרספציה האודיטורית בבני אנוש (לפחות , לא יודע לגבי חיות) חשופה לכשלים ורצופה בחסרונות כפי שתואר לעיל ובעבר גם לרוב , בכתביי ובכתבי רבים וטובים אחרים , בהכרח מגדירה כ"אמונה" את מה שאתה מתייחס אליו כ"חווייה" . אמונה בניגוד לידיעה לא מבוססת על עובדות אלא על תצפיות אישיות . לפיכך "משוכנעים (נוריד את ה"למיניהם", בכבוד)" זה תיאור נכון , ולא נותר אלא להצר שכבודו בוחר להגדיר זאת כ"ארס וזלזול" .
רוברט חסום , לכן "פאתט" אינו במקום.
 

clip99

חבר משקיען
הודעות
933
מעורבות
119
נקודות
43
clip99

אישית אין לי בעיה אם מי שעבורו האישו המרכזי בתחביב האודיופיליה הם נתוני מדידות וכל המשתמע מכך.
נתוני מדידות אינם מעניינים אותי , בניגוד ליכולת האודיופילית להוציא מים מהסלע ולמצוא הבדלים היכן שאינם אמורים להתקיים .

המה מה, מדידות ללא קשר לרמת הדיוק שלהן, הן בראש ובראשונה מוגבלות...
אתה מדבר על ציוד משפיע , אני מדבר על ציוד שקוף או זהה בשני מקרים שונים .

בדיקת השראות לדוגמה בניגוד לקיבוליות והתנגדות מצריך מיכשור מיוחד שלא לכל אודיופיל פלוני יש..האם יש מצב שנדע כיצד כבל יתנהג ויגיב במרחב השמע היחודי לנו לאחר שנחבר אותו למערכת.

האנשים שיכולים לענות על שאלת זמינות הציוד חסומים בפורום . ולא, לא נדע . אבל בפריט בודד זה לא רלוונטי ממילא , רק במצב בו אנו עומדים מול בחירה בין 2 פריטים .

התשובה אכן יותר ממורכבת ומסובכת...

אין חולק על התרומה הסונית של רכיב מהונדס או מפולטר או כזה שעושה מניפולציה כלשהי אך זה לא קשור לדיון , ומעולם לא היווה חלק מהמחלוקת.

לסיכום,
ניקח כבל זהה לחלוטין בטיפולגיה שלו עד לשלב הציפויים אותם נחליף...
לא רלוונטי . נתוני המדידות גם לא מעניינים , רק אם מדווח הבדל במצב בו הם זהים.
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
293
מעורבות
103
נקודות
43
clip 99
כנראה שאנחנו לא משדרים על אותו הגל ולא מדברים על אותו תחום.

אני עומד מאחורי כל מילה שכתבתי. ושוב תוצאת הסאונד יכולה להשתנות מאה שמונים מעלות תרצה או לא, זאת באין ספור וריאנטים כתוצאה מההיבטים שצינתי לעיל.

אתה רק מחזק אצלי את האמיתה שאודיופיליה אכן לא פעם משולה להוצאת מים מהסלע וזה כבר לא בשליטתי!

שבת שלום
 

נערך לאחרונה ב:

clip99

חבר משקיען
הודעות
933
מעורבות
119
נקודות
43
"לא משדרים על אותו גל"

בזה אתה צודק , ועם זאת אין בזה שום חדש
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,816
מעורבות
900
נקודות
113
כבר 10 עמודים אבל מי מודד.
שבת שלום
 

omi

חבר משקיען
הודעות
861
מעורבות
409
נקודות
63
מישהו מדמיין אחד נכנס לפורום אניני טעם, פודיז או איך שלא קוראים לזה ומכריז שכל כלי המדידה והספקטרומטרים מראים שאין הבדל בין מלח אטלנטי למלח ורוד מההימאלאיה למלח מהסופר ושיוכיחו לו במבחן עיוור שיש הבדל?

עזבו אותנו. היינו במקום הצודק שלכם פעם ונוכחנו שאיננו יודעים את כל התשובות. די.
 

Pooki

אוהב את התחום
הודעות
139
מעורבות
35
נקודות
28
נראה לי יש מספיק דעות לכאן ולכאן ודעות שמתמקדות בעיקר שזה פאקינג לא משנה כל עוד בשורה תחתונה תאזין יותר למערכת שלך ולמוזיקה.

עצם חתירה בכלל לתשובה תכליתית אם יש או אין הבדלים בכבלים ,שיכוך,חשמל,אקוסטיקה וכו אם יש הבדל או לא ומשמה האם הבדל שמיעה או לא או שהבדל הוא על דף נייר ובלה בלה בלה.

בסוף הויכוח מקבל במהלך שנים הרגשה כמו ויכוח ארוך בהרבה ועתיק יומים ׳׳ האם יש אלוהים או אין אלוהים?׳׳ במקום לשאול את עצמנו אם הייתה לנו את תשובה לכך זה היה משנה משהו?


וכנראה גם כאן כי רוב אנשים בתחביב הזה אולי מושקעים בכבל 2000 יורו אבל זה בטל בשמונים לאומת כמות הדברים שאתה לא מודע לה בכלל ברמת חשמל אקוסיטקה ועד למה החצוצרה של מיילס נשמעת כפי שהיא נשמעת בבהקלטה של so waht?
ובגלל שמדובר בתחביב ואולי בודדים שיש להם את כל היכולת לעמיד חדר מושקעה כל כך אם השכלה המתאימה ומיומנות מתאימה קרוב אולי ל אפס כלל יצרנים יבואנים כתבים ובטח אודיופילים שבהגדרה זה תחביב אז לחפש נאמנות למקור ? המקור הוא המוזיקה שאתה אוהב על מערכת שאתה אוהב ולמה אתהב אוהב דווקא את זה? כובע עף לגובה.
הסבר רציונלי ? מיקרי בהחלט.
 
נערך לאחרונה ב:

arb

אוהב את התחום
הודעות
293
מעורבות
103
נקודות
43
pooki

קיימות לא מעט דעות שונות בתחום -so waht?

הבנתי אותך, במידה שיש וויכוחים ואי אלו הסכמות זה אומר ...."בלה בלה בלה"...

בתוך כך אתה מגדיל לעשות ועובר לשאול שאלה רטורית! לייתר דיוק קורה ההפך ואתה מציג לא יותר ממליצה ריקה .." אם היתה לנו את התשובה לכך זה היה משנה משהו"?....

בניית סט-אפ היי אנד שעלותו אינה מבוטלת, אכן רחוקה מלהיות ערובה כלשהיא לקבלת תוצאת סאונד איכותית. כנל אין לנו אפשרות לדעת באיזו מידה תהיה למערכת מסוגלות לשחזר בצורה נאמנה את חומרי המוסיקה השונים.

הרבה תלוי אם כן גם בגישה. לא שחס וחלילה בחירת הציוד דרכו נרצה להעביר את המוסיקה בטל בשישים, נהפוכו. משום מה יש הנוטים שלא לייחס חשיבות לטיפול ראוי וממוקד בכל המסביב. הכוונה לחשמל, אקוסטיקה, ובאמצעי שיכוך, שהשפעתם יכולה להיות דרמתית בכל הקשור לטיב הסאונד ואופיו. כמובן שזה תלוי עד כמה הציוד שרכשנו רגיש לשינויים.

מה לעשות שמעבר להכרת המטריה ברמה העיונית, קיים הצורך ביכולת אודיופילית נרכשת, קרי אותה מיומנות בשמיעה. זו תאפשר לנו לבחון טוב יותר שינויים בסט-אפ, לעשות טיונינג, ולבסוף למצוא את הפיין הנכסף. זה הבסיס לכל העסק בדומה למי שלומד לכוון פסנתרים.

למותר לציין שבסופו של דבר למרות ריבוי הגישות, הדעות והציודים השונים, אנחנו שבויים בלי יוצא מהכלל ברמה כלשהיא באותו תעתוע סוני. כלומר באותו הקסם שעובר דרך חתחתים, עד לרגע האזנה שבוא אנו חשים התפעמות ולא פעם צמרמורות.

ללא קשר, ניתן לראות בברור שקיים הבדל מהותי בין חובבנות אודיופילית שכמו מתחילה ונגמרת בפורום באמירות קלולס שרירותיות, לבין בחירה בהתמקצעות בלתי מתפשרת על כל המשתמע מכך.

שורה תחתונה אפשר להסכים או שלא, הרציונל האודיופילי היחודי בא לידי ביטוי באותה תשוקה בוערת לסאונד. באותו דחף בלתי נשלט להפוך אותו לכמה שיותר ראליסטי, ועד כמה שניתן לשמר בתוכו את "האותנטי", על אף מורכבות הדבר, וחרף המגבלות האוביקטיביות שכרוכות בתהליך גופא.

מלכתחילה כאשר הכוונה היא למקסם את שחזור המוסיקה בצורה המיטבית בלי לעגל פינות,... "מקריות" ...היא הדבר הראשון שנמצא מחוץ לתחום!
 

נערך לאחרונה ב:

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,156
מעורבות
1,101
נקודות
113
ארז, כבד את הבקשה . לא למבחן כזה כיוונו . כידוע לכולם כאן , לא נערכה בדיקה לכבלים ששללה הבדלים שמיעים ביניהם.



אה, באמת ? אם ברור לך מה המדידה, אנא ספר לי עליה בליווי הפניה לסימוכין . אני באמת אשמח לדעת, לא בציניות.
רוברט העלה דרישה לגיטימית ועוד איך , לכן הסירוב שלו למבחן משזו לא נענתה מובן . צר לי על שאינך יכול לראות את הדברים כפי שהם.

היות ואני כל היום עסוק במדידות, כיולים, ניתוחם, קריאת ספרים על אקוסטיקה, שיעורים פרטיים ב REW וצלילה לקרביים של המכשיר הכי מתוחכם בעולם בתחום הזה של מדידות, אפשר בשמחה לנהל את הדיון הזה, כאשר אני דווקא תומך.... בצד השני.

הדברים הם מדידים חלקית.
בוודאי שאנחנו עוסקים בכלי מדידה יום יומיים כדוגמא מיקרופונים ב 200 דולר עם REW או אפילו מיקרופונים ב 1,000 דולר של Trinnov.
המדידות מלמדות אותי הרבה, אבל האוזניים שלי מלמדות אותי, לא פעם, דברים שונים.

היה בלתי אפשרי מבחינתי לראות שוני מהותי בין סטרימרים שונים, אבל העובדה היא, שכל פעם זיהיתי אם החליפו סטרימר או לא.
המדידות לא הראו לי הרבה בכל הקשור לכבלי רמקולים, אבל קל היה לי לשמוע הבדלים כל פעם שהחליפו כבל, או לא לשמוע , כאשר לא החליפו כבל.

נמר לקח את זה אפילו צעד קדימה וידע לזהות מתוך 8 כבלים שונים, איזה מנגן, כאשר ההחלפה בוצעה שהבחור היה בכלל בחדר אחר בבית.


אני מאמין גדול במדע, בטכנולוגיה, במדידות ופחות באימרות של "החלפתי את המדף כדיי לתקן את הסאונד" או "מרימי הכבלים הפכו לי את הסאונד בבית", עם זאת, אני לחלוטין לא מקבל את האימרה שהכל מדיד וצריך להסתמך על גרפים ומיקרופונים בלבד.

רן
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
293
מעורבות
103
נקודות
43
הי רן

אני בהחלט מקבל את מה שכתבת בנוגע למדידות,

אם זאת כמו שכבר ציינתי לעיל בנוגע לשינויים סוניים, הרבה מאד תלוי ברגישות של המערכת, וכיצד היא מגיבה להם.

קיימות אותן המערכות שבכדי לקבל בהן איזשהו טוויסט מהותי נדרש להחליף חצי מערכת.

לעומת זאת יש מערכות שרק תהפוך בהן את מיקום כבלי החשמל או האינטרקונקטים, או לחילופין תחליף את טיפולגיית השיכוך מתחת למקור שמעביר את המוסיקה לשאר חלקי המערכת, הסאונד ישנה את פניו בלא מעט פרמטרים.

ברמה המעשית, כאשר אני רוכש מדף או מרימי כבלים, זה לא פחות קריטי מהתחדשות בכל ציוד אחר ולו מהטעם הפשוט שאין לכך תחליף בטיונינג של המערכת.

לפני זמן לא רב רכשתי בהזדמנות מדף יעודי היי אנד יד שניה. המדף מסיבי בנוי לטלפיות, מה עוד שהוא מיוצר עי חברה רצינית. סוף הסיפור, לא חלף זמן רב עד שהורדתי אותו מהסט-אפ, מהסיבה שזה תפס לי את הסאונד, ממש כך.

דוגמה נוספת והפוכה, לאחרונה התחדשתי ישירות מהיבואן בשיכוך אקטיבי קטן בעשרות מונים מהמדף. אחרי שילובו לצד אחד מהספקים היותר חשובים בסט-אפ קיבלתי עוד נקיון, הגדרה יותר איכותית לבמה, ובכלל עשה לי סדר בסאונד בצורה מאד מובהקת.

מכאן שכל שינוי לגופו, והעיקר זה לדעת לזהות את השפעתו על הסאונד. עד כמה הוא באמת מקדם אותנו ובעיקר לא להפך!
 
נערך לאחרונה ב:

clip99

חבר משקיען
הודעות
933
מעורבות
119
נקודות
43
הדברים הם מדידים חלקית....
המדידות מלמדות אותי הרבה, אבל האוזניים שלי מלמדות אותי, לא פעם, דברים שונים.
אני לחלוטין לא מקבל את האימרה שהכל מדיד וצריך להסתמך על גרפים ומיקרופונים בלבד

מקד וסייג את דבריך למקרה הפרטי הבודד עליו דיברתי , אל תחיל אותם על כלל התנסויותיך .
דובר כאן על בחינת האזנה שאני מרשה לעצמי להניח בביטחון מוחלט שלא כללה ניתוח המאפיינים החשמליים של כל כבל שנבחן ובנוסף לא ידוע , לפחות מהסיכום שהוצג בפורום , אם נערכה במתכונת של DBT ולכן לא נותר לקורא המיודע אלא לתמוה איזה ערך יש להצהרות/מסקנות הנובעות ממבחן כזה .
האם יש ביכולתך לבצע כל מדידה אפשרית שקיימת לעניין זה ? אם לא , מניין לך לדעת שלא הכל מדיד? אם כן, האם אי פעם נתקלת בהבדל שמיע שאין ביכולתך למדוד אותו ?
מה יכול להסביר לדעתך הבדל שמיע אך לא מדיד ?
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,816
מעורבות
900
נקודות
113
מקד וסייג את דבריך למקרה הפרטי הבודד עליו דיברתי , אל תחיל אותם על כלל התנסויותיך .
דובר כאן על בחינת האזנה שאני מרשה לעצמי להניח בביטחון מוחלט שלא כללה ניתוח המאפיינים החשמליים של כל כבל שנבחן ובנוסף לא ידוע , לפחות מהסיכום שהוצג בפורום , אם נערכה במתכונת של DBT ולכן לא נותר לקורא המיודע אלא לתמוה איזה ערך יש להצהרות/מסקנות הנובעות ממבחן כזה .
האם יש ביכולתך לבצע כל מדידה אפשרית שקיימת לעניין זה ? אם לא , מניין לך לדעת שלא הכל מדיד? אם כן, האם אי פעם נתקלת בהבדל שמיע שאין ביכולתך למדוד אותו ?
מה יכול להסביר לדעתך הבדל שמיע אך לא מדיד ?
תעשה ניסוי
תשמע תקליט שאתה אוהב
תשתה כוס ויסקי משובח
תשמע אותו שוב

יש כל כך הרבה דברים שמשפיעים על השמיעה שאנחנו לא באמת יכולים להשוות
מספיק שאתה זז קצת או מתרחק קצת מהקיר האחורי האקוסטיקה תשפיע
אנחנו לא באמת יודעים ומבינים הכל
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור