סוני A7 / A7r – מצלמות חיישן מלא בגוף דק


dtown

מנהל
צוות האתר
הודעות
2,357
מעורבות
724
נקודות
113
שרשור תגובות עבור המאמר: סוני A7 / A7r – מצלמות חיישן מלא בגוף דק
 

LiorDrZ

אוהב את התחום
הודעות
388
מעורבות
60
נקודות
28
אין מה לומר שיחקו אותה עם ההכרזות של היום.
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
בהחלט כל הכבוד על החדשנות והמקוריות.
 

LiorDrZ

אוהב את התחום
הודעות
388
מעורבות
60
נקודות
28
 

aviram_1

אוהב את התחום
הודעות
328
מעורבות
8
נקודות
18
מרשים מאוד . לחלק מהתמונות בכתבה יש מראה של HDR ....
 

איתי_הגיתי

חבר משקיען
הודעות
1,594
מעורבות
48
נקודות
48
זה פעם ראשונה שאני מרגיש שה DSLR שלי בסכנת הכחדה...:)
אבל יעבור הרבה זמן עד שזה יהיה פרקטי. (כלומר תוצרת קנון, ולא סוני-צייס שתוך 9 חודשים ימציאו ליין חדש).
מרשים מאוד . לחלק מהתמונות בכתבה יש מראה של HDR ....
http://briansmith.com/sony-a7r-field-test/
את הלוק הזה הוא עושה מכל המצלמות שלו אם תסתכל באתר שלו.
למצלמה כמובן אין כמעט לוק, זה הכל בעיבוד אח"כ.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
נראה שעבר פיטוש מטורף.
המצלמה דיי מרשימה.
הייתי שמח לאחת.
 

רועיב

חבר אתר
הודעות
14
מעורבות
0
נקודות
0
ובדעת מיעוט כאן בפורום אביע את דעתי שסוני נראים מבולבלים לגמרי, ויורים לעצמם ברגל: מצלמת FF דורשת עדשות גדולות וכבדות - גם אם המצלמה היא ללא מראה. אז נכון - מרוויחים 300 גר' על משקל הגוף, אבל היתרון הזה לא ירגיש גדול כשמרכיבים על הגוף עדשה גדולה (ולהפך - המצלמה תרגיש לא מאוזנת). סוני מבינים את זה, אז מה שהם עושים זה מוציאים עדשות איטיות - למשל 24-70 f/4 במקום ה f/2.8 כמקובל, עדשות פריים איטיות, וכו'. אז מה הטעם בדיוק - חיישן גדול אבל לשמור על עדשות קטנות ע"י הקטנת הצמצם? לדעתי זה מגוחך. יש לסוני קו מצלמות נהדר עם ה NEX, רק שהבעיה שלהם היא שאין לקו הזה מספיק עדשות איכותיות. אז כל מה שהם עושים זה לפצל את הפיתוח ושיווק שלהם *עוד* - במקום לעשות את הצעד המתבקש וזה לפתח עדשות טובות יותר ל NEX. מי שכנראה מחייכים לאור ההכרזה הזו הם אולימפוס, פנסוניק ופוג'י שממוקדים על פיתוח לפורמטים הגיוניים למצלמות ללא מראה, ולא מתבדרים בין קווים שונים ו FF שלא מאפשר עדשות קטנות. אני פשוט לא מבין את הראש של סוני. פוקוס זה לא רק בצילום, אלא גם במיצוב קווי מוצרים!
 

LiorDrZ

אוהב את התחום
הודעות
388
מעורבות
60
נקודות
28
רועי אתה צודק לגבי מבחר העדשות אבל אתה שוכח שאלו עדשות FF ואם תשווה אותם לגודל עדשות לפורמט FF תראה שהם עדיין קלות יותר. לשם ההשוואה עדשת קנון 24-70 צמצם 4 שוקלת 600 גרם לעומת 426 גרם של צייס.
מצלמת FF עם חיישן של 36MP במחיר של 2300$ במשקל 470 גרם לעומת המקבילה של ניקון שעולה 1000$ יותר ושוקלת 900 גרם. מצלמת FF עם חיישן של 24MP ששוקלת 420 גרם ועולה 1700$ לעומת ה D610 וה 6D שעולות יותר ושוקלות יותר.
יש כאן מהפכה קטנה... סוני זאת לא חברה עם מורשת ארוכת שנים כמו קנון וניקון ואין ספק שיש להם ביצים להוציא מוצר כזה לשוק ועוד בתמחור "יחסית זול" ביחס למתחרים (קנון ניקון ולייקה).
השילוב של ה 7R יחד עם עדשת צייס 55 צמצם 1.8 כבד ב 100 גרם מהפוג'י X-Pro1 שלי יחד עם עדשת ה 35 צמצם 1.4 ואם כל האהבה שיש לי לפוג'י, סט של 7R + צייס 55 בהחלט מעורר בי מחשבות שדרוג.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
רועי, מסכים איתך בנושא הזה הרבה מצלמות ללא מראה מרגישות לי לו נוח ביד עם עדשות גדולות
זה נכון גם למצלמות NEX של סוני (כמו גם לדגמי פנסוניק אולימפוס ו...), אבל בעיקר ב NEX עם חיישן גדול יותר מזה שיש במצלמות ללא מראה של חברות אחרות.

בקשר לגדול הצמצם יש לקחת בחשבון שלרוב אם אתה משתמש המצלמת FF צמצם F4 מתנהג כמו צמצם F2.8 של מצלמת קרופ מבחינת עומק שדה. מבחינת מהירות צמצם - מצלמות FF מאפשרות לצלם ל ISO גובהה יותר ולקבלת תמונות נקיות יחסית וכן ברור שיש יתרון ל F2.8 כמו שיש יותר ל F1.4 מול F2.8

ימים יגדו האם זו כיוון נכון - אני לא בטוח עדיין
 

רועיב

חבר אתר
הודעות
14
מעורבות
0
נקודות
0
אני פשוט משווה את אולימפוס EM-1 ועדשת 12-40/2.8 (מקביל ל 24-80) מול הסוני החדשה. הסוני עם ה 24-70 יוצאת כ $800 יותר יקרה, והאם ה FF משתלם במקרה זה - פחות 10מ"מ, חיישן גדול אבל גם חצי הצמצם? לסוני יש הרבה יותר פיקסלים, לכן אני כלל לא בטוח שיש לה יתרון גדול ברגישות (ולאולימפוס יש חיישן מצוין). אישית - לא אשלם תוספת כסף גדולה עבור יותר פיקסלים, רגישות פחות או יותר דומה, מבחר קטן של עדשות, וכו' וכו'. אני פשוט לא מבין את סוני שלא דוחפים קדימה את המצלמות (המצוינות) הקיימות שלהם. לא מתלהב מחיישנים ומצלמות כשאין להם מבחר עדשות טובות - והרי ברור שעם "מצוינות" לעדשות FF יש מחיר גודל ומשקל.
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
המצלמות הללו, מעבר להעדפה אישית כזו או אחרת, מסמלות יותר מכל את הכיוון העתידי - פטירתו הצפויה של מנגנון המראה.
האולימפוס מצטיירת כדגם מוצלח בביצועי התמונה, אבל לטעמי האישי יש עדיין משהו בחיישן פול פריים שלא רואים בחיישנים קטנים יותר.
 

LiorDrZ

אוהב את התחום
הודעות
388
מעורבות
60
נקודות
28
רועי,
אולימפוס EM-1 + 12-40 עולה 2400$
סוני 7 + צייס 24-70 עולה 2900$
עם כל הכבוד ל EM1 שנראית מצויין לפי הביקורות ברשת, עדיין יש הבדל גדול מאד באיכות התמונה של חיישן FF מול חיישן m4\3. מול חיישני APS-C, הדור האחרון של החיישנים של m4\3 כמו של ה EM-5\EM-1 & GX7 מצליחים לסגור את הפער ולצמצם אותו לשני שליש סטופ ברגישות לעומת חיישני ה APS-C.
 

רועיב

חבר אתר
הודעות
14
מעורבות
0
נקודות
0
ליאור דר ז - אין לי שום ויכוח לגבי יתרונותיו של חיישן גדול, אני רק מחדד ואומר שיתרונות אלה באים לידי ביטוי רק בהנתן עדשות מתאימות. החיישן לבד, או העדשות לבד, לא אומרות כלום. זה השילוב שלהם שאחראי על התמונה הסופית (בתוספת עיבוד כמובן). אני באמת בספק אם תראה הבדל מהותי באיכות התוצאה הסופית בהשוואת שתי המצלמות עם שתי העדשות הנ"ל. יהיה הבדל לטובת הסוני אם תרכיב עליה זום 2.8 כמובן, אבל אז הלך לך כל יתרון המשקל וקומפקטיות - סיבה עיקרית, אם לא *ה*סיבה למצלמות ללא מראה. סתם מביע את תמיהתי - היה יותר הגיון לטעמי בהשקעה גדולה יותר של סוני בעדשות NEX מלפתח *עוד* מערכת מצלמות.....
 

איתי_הגיתי

חבר משקיען
הודעות
1,594
מעורבות
48
נקודות
48
סוני לא ממוקדים, זו המחלה שלהם תמיד, אבל זה גם דבר חיובי, לערבב קצת את הביצה.
מסכים איתך שכל ההמולה הזו רק כדי להוריד את משקל המנסרה הוא "לא שווה", אבל כשאני מסתכל
על ה R7 הזו, ומבין שיש שם בפנים חיישן FF, אז זה משמח כי זה אומר שמצלמת FF עכשיו מתחילה ב 450 גרם,
ולא ב 900 גרם של הקנון ניקון הקיימות.
מי שרוצה שירכיב עדשת F1.0 של קילו, מי שרוצה שירכיב עדשת F3.5 קלה אם בא לו.
תמיד התלוננתי שקנון ניקון ניפחו במהלך השנים את המצלמות בשביל "לעשות רושם",
תשווה אולימפוס OM1 משנת 1970, היא FF, ואם מנסרת זכוכית איכותית, שוקלת מעט וקטנה כמו לייקה.
אז החזירות של ה SLR (ראה את ה EOS1 ואת הF5 של ניקון) בועטת להם בישבן, כי אנחנו לא רוצים לסחוב את כל הקילוגרמים האלה.
מה שכן, עדיין, עינית אלקטרונית זה דבר רע בעיני, אשמח להתבדות אבל זה עדיין לא קרה.
ומערכות הפוקוס לא ברמה של DSLR טובות, שוב אשמח להתבדות.
אני תוהה אם קנון בכלל יזיזו את התחת שלהם בעקבות הסוני הזו,
לא נראה לי שהם יגיבו בקרוב.
בכל מקרה זה היה צעד מעניין מאד של סוני.
 

LiorDrZ

אוהב את התחום
הודעות
388
מעורבות
60
נקודות
28
רועי,
האם מצלמה ללא מראה חייבת להיות קטנה וקומפקטית עם עדשות קטנות וקלות?
האם עדשה למצלמה ללא מראה חייבת להיות פנקייק?
האם עדשת הצייס 24-70 צמצם 4 נופלת בצורה כזו או אחרת מהעדשה של אולימפוס רק בגלל שהיא צמצם 4 לעומת 2.8 באולימפוס?
כל התפיסה הזאת שמצלמה מקצועית או מצלמת FF חייבת להיות גדולה ומסיבית ומצלמה ללא מראה חייבת להיות קטנה וקומפקטית היא שגויה בעיני.
סוני עשתה פה צעד נועז והיא מראה את הכיוון של עתיד עולם הצילום מצלמת עם חיישן FF ללא מראה בגוף קומפקטי ובמחיר יחסית זול לעומת המתחרים מבית קנון ניקון ולייקה. עד לפני שנה מצלמת FF עלתה 2800$ וצפונה ושקלה 900 גרם. היום זה מתחיל ב 1700$ ושוקל 470 גרם. תענוג...
 

רועיב

חבר אתר
הודעות
14
מעורבות
0
נקודות
0
ליאור, אף אדם לא רוצה לסחוב משקל מיותר, אבל מה לעשות - הרבה עדשות מקצועיות שוקלות משקל רב. ה 70-200/2.8 שוקלת 1.3 ק"ג, והרבה עדשות סופר טלה שוקלות הרבה יותר. צריך גוף מסיבי להחזיק עדשות כאלה. התרגיל השיווקי של קנון וניקון, במשך שנים, זה למכור לחובבים מצלמות מסיביות, למרות שהם בכלל לא חולמים לחבר עדשות ששוקלות מעל 1 ק"ג לגופים אלה. אם יהיה שוק לעדשות טלפוטו כבדות משקל לפורמט כלשהו ללא מראה - אז אכן יהיה צורך בגוף מסיבי גם בפורמטים אלה. כרגע אין שוק כזה (בתחום הזה, של צילום ספורט וטבע הפוקוס של SLR הרבה יותר טוב) - אז כעת אין הצדקה למצלמה ללא מראה מסיבית. איתי צודק - לפני עידן הדיגיטל רוב המצלמות 35מ"מ היו קלות. רק ב DSLR קנון וניקון החליטו למצב 35מ"מ כמאוד היי-אנד, כאילו שצלם חובב בפוטנציה יחבר עדשה של 3 ק"ג למצלמה שלו. אבל אני לא חושב שקנון או ניקון ישנו את דרכם ויתחילו למכור FF קל ובזול בגלל סוני - בעיקר כי הם לא סופרים את סוני וכבר יש להם קהל ענק שבוי במלאי העדשות שלהם. זה מה שאין וגם לא יהיה לסוני - עקב חוסר המיקוד המתמשך שלה.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
ליאור,
עד כמה משקל וגדול העדשות הוא בעל משמעות עבורך?
אני מבין שגדול ומשקל גוף המצלמה חשוב עבורך, אבל זה לא רק חצי סיפור?

לגוף יותר גדול יש גם יתרונות בנוחות שימוש ולא רק חסרונות, מה אני פספס כאן?
 

איתי_הגיתי

חבר משקיען
הודעות
1,594
מעורבות
48
נקודות
48
לא דייקת בהבנה שלך אותי... OM1 זה 35 מ"מ רפלקס.
היא מראה שאפשר לייצר כזה דבר בגודל פיצפון, וחבל שה SLR (האנלוגיות) התנפחו לממדים גדולים,
וברחו מהקומפקטיות של אולימפוס ופנטקס. בדיגיטל זה פשוט ממשיך עם ניקון וקנון,
ויפה שאולימפוס וסוני תופסים כיוון חדש, שיחסוך מהאנשים קצת כאבי גב.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
איתי עם איזה מצלמת ללא מראה אתה מסתובב?
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור