סוני A7 / A7r – מצלמות חיישן מלא בגוף דק

ליאור קורן
16-10-2013 11:26

סוני משיקה מצלמות עם חיישן Full Frame – דקות וקלות מדגמי A7 / A7r, ללא מראה ועם אפשרות החלפת עדשות, לצד מצלמה קומפקטית איכותית RX10 בעלת חיישן 1" ועדשה 24-240 מ"מ F2.8.

סוני, באירוע הכרזה גדול הציגה היום שלוש מצלמות חדשות ומסקרנות המסמלות שלב נוסף במעבר של תעשיית הצילום אל מצלמות ללא מראה (Mirrorless).

סוני A7 / A7r

עולם הצילום הדיגיטלי החובבני, מציע מספר גדלי חיישנים במצלמות, כאשר הגדול מבינם – זה המכונה Full Frame ושווה בגודלו לזה של פילם 35 מ"מ הופיע עד היום במצלמות DSLR מגודלות וכבדות. מצלמות ה- DSLR מגיעות עם מנגנון מכני של מראה ועינית אופטית – מה שמגביל את יכולת הקטנת גוף המצלמה. את התשובה לכך, נתנו עד היום מצלמות ללא מראה בהן הוחלפה העינית האופטית באחת אלקטרונית ובתמורה קיבל הצלם גם גוף מצלמה קטן וקל יותר.


עכשיו, בצעד היסטורי אולי, משלבת סוני לראשונה חיישן בגודל מלא עם עינית אלקטרונית, ללא שום מנגנון מראה בדרך ומשיקה מצלמות עם חיישן ענק וגוף קטן ודק יחסית עם אפשרות להחלפת עדשות. כמה קל? כמעט חצי מהמתחרות: 474 גרם לגוף עם סוללות (דגם A7) לעומת 770 גרם של ה- EOS 6D שנחשבת לקלה ביותר של קנון (עם חיישן מלא) או 850 גרם ל- ניקון D600. העובי, למשל עומד על 48 מ"מ בלבד לסוני לעומת 82 מ"מ של ניקון או 71 מ"מ של הקנון.

Sony A7 / A7r
דומות אך שונות
החברה השיקה צמד מצלמות – דגמי A7 ו- A7r. שני הדגמים זהים ברוב התכונות, מלבד החיישנים (מסוג CMOS Exmor) שמציגים רזולוציה שונה וגם מערכת מיקוד אחרת. מצלמת סוני A7r מגיעה עם חיישן ברזולוציית 36 מגה פיקסל, ללא פילטר AA (מה שאמור לשפר את החדות) ומערכת מיקוד מבוססת ניגודיות. הדגם השני - Sony A7 כולל חיישן ברזולוציית 24 מגה פיקסל ומערכת מיקוד כפולה (גם חיישני מיקוד פאזה על החיישן) לשיפור מהירות הפוקוס.


סוני עושה שימוש בעינית אלקטרונית מבוססת טכנולוגיית OLED עם רזולוציה של 2.4 מיליון נקודות בתמונה. על פי נציגי החברה, התמונה דרך העינית האלקטרונית משקפת בזמן אמת את הגדרות המצלמה: חשיפה, איזון לובן, עומק שדה ועוד. השימוש בטכנולוגיית OLED מאפשר להציג רווית צבע מרשימה וניגודיות גבוהה (לעומת עיניות מבוססות LCD) והמנגנון מציגה תמונה פחות גרעינית בחשיכה ובעלת השהיה קצרה בהרבה (התמונה בעינית כבר לא "רודפת" באיחור אחרי מה שקורה מול המצלמה.


Sony A7 / A7r
בנוסף לעינית, ישנו כמובן מסך LCD אחורי אשר ניתן להטיה כלפי מעלה או מטה, בגודל 3" ורזולוציית 1.23 מיליון נקודות. טווח ה- ISO במצלמות נע בין 100-25600 וקצב הצילום המקסימלי עומד על 5 תמונות לשניה לדגם A7 ו-4 תמונות לשניה ל-A7r. נתון חיי הסוללה מצביע על כ- 340 תמונות עם מסך פועל.


וידאו 1080/60p


המצלמות החדשות של סוני מאפשרות מיקוד אוטומטי מלא בוידאו וצילום ברזולוציית 1080p עד לקצב פריימים של 60p (60 תמונות בשניה) בקצב נתונים של 28Mbps בפורמט AVCHD. מצבי צילום נוספים כוללים קצבי 60i / 24p ופורמט MP4.

למקצוענים, מאפשרת סוני להוציא וידאו בלתי דחוס דרך יציאת HDMI בזמן אמת, באיכות צבע 4:2:2. בנוסף, ישנה כניסת מיקרופון חיצוני וגם יציאה לאוזניות. עוצמת הקול המוקלט מוצגת על המסך. מלבד כניסת המיקרופון הרגילה, אפשר לחבר למתאם העליון (המיועד לפלאש חיצוני) גם מיקרופון חיצוני יעודי של סוני מדגם XLR-KIM.

Sony A7 / A7r
מערכת העדשות למצלמות הללו הינה חדשה ומכונה FE - Full Frame E Mount, בשלב זה, סוני השיקה חמש עדשות חדשות והיא מבטיחה להשיק עוד 15 עדשות חדשות עד שנת 2015. בעזרת מתאם חיצוני, ניתן יהיה לחבר עדשות של ניקון, קנון וחברות נוספות למצלמה. סוני לא מזניחה את עדשות ה- A Mount שמתאימות לדגמי DSLR קודמים של החברה והשיקה היום גם עדשת 70-200 מ"מ חדשה.


Sony FE Mount
מחיר

דגם סוני A7 ימכר ב- 1700$ לגוף בלבד בארצות הברית (1500 אירו באירופה) ו- 2000$ עם עדשת קיט 28-70 מ"מ F3.5-5.6. דגם A7r ימכר ב- 2300$ לגוף בלבד (ארה"ב).

סקירת וידאו ראשונה בארה"ב:


סוני RX10


זוהי מצלמה חדשה, אשר מגיעה עם חיישן בגודל 1" (ו-20 מגה פיקסל) אותו הכרנו במצלמת RX100 Mark II המוצלחת. סוני חיברה למצלמה זו עדשה בטווח שימושי מאוד של 24-200 מ"מ עם צמצם F2.8. לא ניתן להחליף עדשות במצלמה, אך הטווח שימושי מאוד ואמור להספיק למרבית צרכיו של הצלם החובב.


סוני RX10
המצלמה גדולה יותר במידות שלה מה- RX100 – במיוחד העדשה והיא כוללת באופן יחודי טבעת חיצוני לשינוי ערכי גודל הצמצם (F) כפי שהיה נהוג בעדשות ידניות של מצלמות פילם בעבר. טבעת זו מאפשרת לשלוט באופן מהיר וקל יותר על עומק השדה וכמות האור בעת צילום וידאו. באופן מקורי, העדשה נעה עם קליקים מכניים (מספק פידבק לצלם בעת צילום סטילס), אבל ניתן לעבור למצב חלק ושקט עבור וידאו.



נראה כי סוני חשבה כאן היטב על אספקטים רבים שמעניינים צלמים, למשל פילטר ND פנימי בעל מצב ידני אבל גם אוטומטי המאפשר לקבוע צמצם מבוקש גדול (נניח F2.8) וכאשר מהירות הסגר הופכת להיות מהירה מדי עבור וידאו, הפילטר נכנס לפעולה. בנוסף, יש אפשרות לצילום סרטוני מציאות מואצת (Time Lapse). מסך ה-LCD האחורי ניתן להטיה, הוא בגודל 3" ורזולוציית 1.29 מיליון נקודות. בנוסף, ישנה עינית אלקטרונית עם מסך זעיר ברזולוציית 1.44 מיליון נקודות.

סוני RX10
גוף המצלמה עשוי מגנזיום והוא עמיד לפגעי מזג אויר, סוני הטמיעה קישוריות מסוג WiFi וגם NFC וניתן גם להתקין אפליקציות על המצלמה. החברה משתפת באופן פומבי את קוד הפיתוח למצלמה (API) כך שגם מפתחים חיצוניים יכולים להציע אפליקציות משלהם.

מחיר ה- Sony RX10 עומד על 1300$ בארה"ב ו- 1200 אירו באירופה.

מעבר לתגובות בפורום