חנויות
פיוז ארמה אודיו אודיו אקסטרים Sonic Bliss אמנון סאונד סטריאו פרו Soundquest קודו אודיו Stereoscope סטריאוסקופ למטייל אניגמה קולנוע ביתי גופי תאורה

סוני A7 / A7r – מצלמות חיישן מלא בגוף דק | מצלמות | חדשות | ראשי

סוני A7 / A7r – מצלמות חיישן מלא בגוף דק

גודל אות: Decrease font Enlarge font
Sony A7 / A7r Sony A7 / A7r

סוני משיקה מצלמות עם חיישן Full Frame – דקות וקלות מדגמי A7 / A7r, ללא מראה ועם אפשרות החלפת עדשות, לצד מצלמה קומפקטית איכותית RX10 בעלת חיישן 1" ועדשה 24-240 מ"מ F2.8.

סוני, באירוע הכרזה גדול הציגה היום שלוש מצלמות חדשות ומסקרנות המסמלות שלב נוסף במעבר של תעשיית הצילום אל מצלמות ללא מראה (Mirrorless).

סוני A7 / A7r

עולם הצילום הדיגיטלי החובבני, מציע מספר גדלי חיישנים במצלמות, כאשר הגדול מבינם – זה המכונה Full Frame ושווה בגודלו לזה של פילם 35 מ"מ הופיע עד היום במצלמות DSLR מגודלות וכבדות. מצלמות ה- DSLR מגיעות עם מנגנון מכני של מראה ועינית אופטית – מה שמגביל את יכולת הקטנת גוף המצלמה. את התשובה לכך, נתנו עד היום מצלמות ללא מראה בהן הוחלפה העינית האופטית באחת אלקטרונית ובתמורה קיבל הצלם גם גוף מצלמה קטן וקל יותר.


עכשיו, בצעד היסטורי אולי, משלבת סוני לראשונה חיישן בגודל מלא עם עינית אלקטרונית, ללא שום מנגנון מראה בדרך ומשיקה מצלמות עם חיישן ענק וגוף קטן ודק יחסית עם אפשרות להחלפת עדשות. כמה קל? כמעט חצי מהמתחרות: 474 גרם לגוף עם סוללות (דגם A7) לעומת 770 גרם של ה- EOS 6D שנחשבת לקלה ביותר של קנון (עם חיישן מלא) או 850 גרם ל- ניקון D600. העובי, למשל עומד על 48 מ"מ בלבד לסוני לעומת 82 מ"מ של ניקון או 71 מ"מ של הקנון.

Sony A7 / A7r
דומות אך שונות
החברה השיקה צמד מצלמות – דגמי A7 ו- A7r. שני הדגמים זהים ברוב התכונות, מלבד החיישנים (מסוג CMOS Exmor) שמציגים רזולוציה שונה וגם מערכת מיקוד אחרת. מצלמת סוני A7r מגיעה עם חיישן ברזולוציית 36 מגה פיקסל, ללא פילטר AA (מה שאמור לשפר את החדות) ומערכת מיקוד מבוססת ניגודיות. הדגם השני - Sony A7 כולל חיישן ברזולוציית 24 מגה פיקסל ומערכת מיקוד כפולה (גם חיישני מיקוד פאזה על החיישן) לשיפור מהירות הפוקוס.


סוני עושה שימוש בעינית אלקטרונית מבוססת טכנולוגיית OLED עם רזולוציה של 2.4 מיליון נקודות בתמונה. על פי נציגי החברה, התמונה דרך העינית האלקטרונית משקפת בזמן אמת את הגדרות המצלמה: חשיפה, איזון לובן, עומק שדה ועוד. השימוש בטכנולוגיית OLED מאפשר להציג רווית צבע מרשימה וניגודיות גבוהה (לעומת עיניות מבוססות LCD) והמנגנון מציגה תמונה פחות גרעינית בחשיכה ובעלת השהיה קצרה בהרבה (התמונה בעינית כבר לא "רודפת" באיחור אחרי מה שקורה מול המצלמה.


Sony A7 / A7r
בנוסף לעינית, ישנו כמובן מסך LCD אחורי אשר ניתן להטיה כלפי מעלה או מטה, בגודל 3" ורזולוציית 1.23 מיליון נקודות. טווח ה- ISO במצלמות נע בין 100-25600 וקצב הצילום המקסימלי עומד על 5 תמונות לשניה לדגם A7 ו-4 תמונות לשניה ל-A7r. נתון חיי הסוללה מצביע על כ- 340 תמונות עם מסך פועל.


וידאו 1080/60p


המצלמות החדשות של סוני מאפשרות מיקוד אוטומטי מלא בוידאו וצילום ברזולוציית 1080p עד לקצב פריימים של 60p (60 תמונות בשניה) בקצב נתונים של 28Mbps בפורמט AVCHD. מצבי צילום נוספים כוללים קצבי 60i / 24p ופורמט MP4.

למקצוענים, מאפשרת סוני להוציא וידאו בלתי דחוס דרך יציאת HDMI בזמן אמת, באיכות צבע 4:2:2. בנוסף, ישנה כניסת מיקרופון חיצוני וגם יציאה לאוזניות. עוצמת הקול המוקלט מוצגת על המסך. מלבד כניסת המיקרופון הרגילה, אפשר לחבר למתאם העליון (המיועד לפלאש חיצוני) גם מיקרופון חיצוני יעודי של סוני מדגם XLR-KIM.

Sony A7 / A7r
מערכת העדשות למצלמות הללו הינה חדשה ומכונה FE - Full Frame E Mount, בשלב זה, סוני השיקה חמש עדשות חדשות והיא מבטיחה להשיק עוד 15 עדשות חדשות עד שנת 2015. בעזרת מתאם חיצוני, ניתן יהיה לחבר עדשות של ניקון, קנון וחברות נוספות למצלמה. סוני לא מזניחה את עדשות ה- A Mount שמתאימות לדגמי DSLR קודמים של החברה והשיקה היום גם עדשת 70-200 מ"מ חדשה.


Sony FE Mount
מחיר

דגם סוני A7 ימכר ב- 1700$ לגוף בלבד בארצות הברית (1500 אירו באירופה) ו- 2000$ עם עדשת קיט 28-70 מ"מ F3.5-5.6. דגם A7r ימכר ב- 2300$ לגוף בלבד (ארה"ב).

סקירת וידאו ראשונה בארה"ב:


סוני RX10


זוהי מצלמה חדשה, אשר מגיעה עם חיישן בגודל 1" (ו-20 מגה פיקסל) אותו הכרנו במצלמת RX100 Mark II המוצלחת. סוני חיברה למצלמה זו עדשה בטווח שימושי מאוד של 24-200 מ"מ עם צמצם F2.8. לא ניתן להחליף עדשות במצלמה, אך הטווח שימושי מאוד ואמור להספיק למרבית צרכיו של הצלם החובב.


סוני RX10
המצלמה גדולה יותר במידות שלה מה- RX100 – במיוחד העדשה והיא כוללת באופן יחודי טבעת חיצוני לשינוי ערכי גודל הצמצם (F) כפי שהיה נהוג בעדשות ידניות של מצלמות פילם בעבר. טבעת זו מאפשרת לשלוט באופן מהיר וקל יותר על עומק השדה וכמות האור בעת צילום וידאו. באופן מקורי, העדשה נעה עם קליקים מכניים (מספק פידבק לצלם בעת צילום סטילס), אבל ניתן לעבור למצב חלק ושקט עבור וידאו.



נראה כי סוני חשבה כאן היטב על אספקטים רבים שמעניינים צלמים, למשל פילטר ND פנימי בעל מצב ידני אבל גם אוטומטי המאפשר לקבוע צמצם מבוקש גדול (נניח F2.8) וכאשר מהירות הסגר הופכת להיות מהירה מדי עבור וידאו, הפילטר נכנס לפעולה. בנוסף, יש אפשרות לצילום סרטוני מציאות מואצת (Time Lapse). מסך ה-LCD האחורי ניתן להטיה, הוא בגודל 3" ורזולוציית 1.29 מיליון נקודות. בנוסף, ישנה עינית אלקטרונית עם מסך זעיר ברזולוציית 1.44 מיליון נקודות.

סוני RX10
גוף המצלמה עשוי מגנזיום והוא עמיד לפגעי מזג אויר, סוני הטמיעה קישוריות מסוג WiFi וגם NFC וניתן גם להתקין אפליקציות על המצלמה. החברה משתפת באופן פומבי את קוד הפיתוח למצלמה (API) כך שגם מפתחים חיצוניים יכולים להציע אפליקציות משלהם.

מחיר ה- Sony RX10 עומד על 1300$ בארה"ב ו- 1200 אירו באירופה.

  • email שלח לחבר

Share DTOWN Article

דיון בפורום על המאמר (28 תגובות פורסמו):

avatar
LiorDrZ 1970-01-01 02:00:00
אין מה לומר שיחקו אותה עם ההכרזות של היום.
avatar
liorkoren 1970-01-01 02:00:00
בהחלט כל הכבוד על החדשנות והמקוריות.
avatar
LiorDrZ 1970-01-01 02:00:00
avatar
aviram_1 1970-01-01 02:00:00
מרשים מאוד . לחלק מהתמונות בכתבה יש מראה של HDR ....
avatar
איתי_הגיתי 1970-01-01 02:00:00
זה פעם ראשונה שאני מרגיש שה DSLR שלי בסכנת הכחדה...:-) אבל יעבור הרבה זמן עד שזה יהיה פרקטי. (כלומר תוצרת קנון, ולא סוני-צייס שתוך 9 חודשים ימציאו ליין חדש). מרשים מאוד . לחלק מהתמונות בכתבה יש מראה של HDR .... http://briansmith.com/sony-a7r-field-test/ את הלוק הזה הוא עושה מכל המצלמות שלו אם תסתכל באתר שלו. למצלמה כמובן אין כמעט לוק, זה הכל בעיבוד אח"כ.
avatar
אורי_ו 1970-01-01 02:00:00
נראה שעבר פיטוש מטורף. המצלמה דיי מרשימה. הייתי שמח לאחת.
avatar
רועיב 1970-01-01 02:00:00
ובדעת מיעוט כאן בפורום אביע את דעתי שסוני נראים מבולבלים לגמרי, ויורים לעצמם ברגל: מצלמת FF דורשת עדשות גדולות וכבדות - גם אם המצלמה היא ללא מראה. אז נכון - מרוויחים 300 גר' על משקל הגוף, אבל היתרון הזה לא ירגיש גדול כשמרכיבים על הגוף עדשה גדולה (ולהפך - המצלמה תרגיש לא מאוזנת). סוני מבינים את זה, אז מה שהם עושים זה מוציאים עדשות איטיות - למשל 24-70 f/4 במקום ה f/2.8 כמקובל, עדשות פריים איטיות, וכו'. אז מה הטעם בדיוק - חיישן גדול אבל לשמור על עדשות קטנות ע"י הקטנת הצמצם? לדעתי זה מגוחך. יש לסוני קו מצלמות נהדר עם ה NEX, רק שהבעיה שלהם היא שאין לקו הזה מספיק עדשות איכותיות. אז כל מה שהם עושים זה לפצל את הפיתוח ושיווק שלהם *עוד* - במקום לעשות את הצעד המתבקש וזה לפתח עדשות טובות יותר ל NEX. מי שכנראה מחייכים לאור ההכרזה הזו הם אולימפוס, פנסוניק ופוג'י שממוקדים על פיתוח לפורמטים הגיוניים למצלמות ללא מראה, ולא מתבדרים בין קווים שונים ו FF שלא מאפשר עדשות קטנות. אני פשוט לא מבין את הראש של סוני. פוקוס זה לא רק בצילום, אלא גם במיצוב קווי מוצרים!
avatar
LiorDrZ 1970-01-01 02:00:00
רועי אתה צודק לגבי מבחר העדשות אבל אתה שוכח שאלו עדשות FF ואם תשווה אותם לגודל עדשות לפורמט FF תראה שהם עדיין קלות יותר. לשם ההשוואה עדשת קנון 24-70 צמצם 4 שוקלת 600 גרם לעומת 426 גרם של צייס. מצלמת FF עם חיישן של 36MP במחיר של 2300$ במשקל 470 גרם לעומת המקבילה של ניקון שעולה 1000$ יותר ושוקלת 900 גרם. מצלמת FF עם חיישן של 24MP ששוקלת 420 גרם ועולה 1700$ לעומת ה D610 וה 6D שעולות יותר ושוקלות יותר. יש כאן מהפכה קטנה... סוני זאת לא חברה עם מורשת ארוכת שנים כמו קנון וניקון ואין ספק שיש להם ביצים להוציא מוצר כזה לשוק ועוד בתמחור "יחסית זול" ביחס למתחרים (קנון ניקון ולייקה). השילוב של ה 7R יחד עם עדשת צייס 55 צמצם 1.8 כבד ב 100 גרם מהפוג'י X-Pro1 שלי יחד עם עדשת ה 35 צמצם 1.4 ואם כל האהבה שיש לי לפוג'י, סט של 7R + צייס 55 בהחלט מעורר בי מחשבות שדרוג.
avatar
carmi 1970-01-01 02:00:00
רועי, מסכים איתך בנושא הזה הרבה מצלמות ללא מראה מרגישות לי לו נוח ביד עם עדשות גדולות זה נכון גם למצלמות NEX של סוני (כמו גם לדגמי פנסוניק אולימפוס ו...), אבל בעיקר ב NEX עם חיישן גדול יותר מזה שיש במצלמות ללא מראה של חברות אחרות. בקשר לגדול הצמצם יש לקחת בחשבון שלרוב אם אתה משתמש המצלמת FF צמצם F4 מתנהג כמו צמצם F2.8 של מצלמת קרופ מבחינת עומק שדה. מבחינת מהירות צמצם - מצלמות FF מאפשרות לצלם ל ISO גובהה יותר ולקבלת תמונות נקיות יחסית וכן ברור שיש יתרון ל F2.8 כמו שיש יותר ל F1.4 מול F2.8 ימים יגדו האם זו כיוון נכון - אני לא בטוח עדיין
avatar
רועיב 1970-01-01 02:00:00
אני פשוט משווה את אולימפוס EM-1 ועדשת 12-40/2.8 (מקביל ל 24-80) מול הסוני החדשה. הסוני עם ה 24-70 יוצאת כ $800 יותר יקרה, והאם ה FF משתלם במקרה זה - פחות 10מ"מ, חיישן גדול אבל גם חצי הצמצם? לסוני יש הרבה יותר פיקסלים, לכן אני כלל לא בטוח שיש לה יתרון גדול ברגישות (ולאולימפוס יש חיישן מצוין). אישית - לא אשלם תוספת כסף גדולה עבור יותר פיקסלים, רגישות פחות או יותר דומה, מבחר קטן של עדשות, וכו' וכו'. אני פשוט לא מבין את סוני שלא דוחפים קדימה את המצלמות (המצוינות) הקיימות שלהם. לא מתלהב מחיישנים ומצלמות כשאין להם מבחר עדשות טובות - והרי ברור שעם "מצוינות" לעדשות FF יש מחיר גודל ומשקל.
avatar
liorkoren 1970-01-01 02:00:00
המצלמות הללו, מעבר להעדפה אישית כזו או אחרת, מסמלות יותר מכל את הכיוון העתידי - פטירתו הצפויה של מנגנון המראה. האולימפוס מצטיירת כדגם מוצלח בביצועי התמונה, אבל לטעמי האישי יש עדיין משהו בחיישן פול פריים שלא רואים בחיישנים קטנים יותר.
avatar
LiorDrZ 1970-01-01 02:00:00
רועי, אולימפוס EM-1 + 12-40 עולה 2400$ סוני 7 + צייס 24-70 עולה 2900$ עם כל הכבוד ל EM1 שנראית מצויין לפי הביקורות ברשת, עדיין יש הבדל גדול מאד באיכות התמונה של חיישן FF מול חיישן m4\3. מול חיישני APS-C, הדור האחרון של החיישנים של m4\3 כמו של ה EM-5\EM-1 & GX7 מצליחים לסגור את הפער ולצמצם אותו לשני שליש סטופ ברגישות לעומת חיישני ה APS-C.
avatar
רועיב 1970-01-01 02:00:00
ליאור דר ז - אין לי שום ויכוח לגבי יתרונותיו של חיישן גדול, אני רק מחדד ואומר שיתרונות אלה באים לידי ביטוי רק בהנתן עדשות מתאימות. החיישן לבד, או העדשות לבד, לא אומרות כלום. זה השילוב שלהם שאחראי על התמונה הסופית (בתוספת עיבוד כמובן). אני באמת בספק אם תראה הבדל מהותי באיכות התוצאה הסופית בהשוואת שתי המצלמות עם שתי העדשות הנ"ל. יהיה הבדל לטובת הסוני אם תרכיב עליה זום 2.8 כמובן, אבל אז הלך לך כל יתרון המשקל וקומפקטיות - סיבה עיקרית, אם לא *ה*סיבה למצלמות ללא מראה. סתם מביע את תמיהתי - היה יותר הגיון לטעמי בהשקעה גדולה יותר של סוני בעדשות NEX מלפתח *עוד* מערכת מצלמות.....
avatar
איתי_הגיתי 1970-01-01 02:00:00
סוני לא ממוקדים, זו המחלה שלהם תמיד, אבל זה גם דבר חיובי, לערבב קצת את הביצה. מסכים איתך שכל ההמולה הזו רק כדי להוריד את משקל המנסרה הוא "לא שווה", אבל כשאני מסתכל על ה R7 הזו, ומבין שיש שם בפנים חיישן FF, אז זה משמח כי זה אומר שמצלמת FF עכשיו מתחילה ב 450 גרם, ולא ב 900 גרם של הקנון ניקון הקיימות. מי שרוצה שירכיב עדשת F1.0 של קילו, מי שרוצה שירכיב עדשת F3.5 קלה אם בא לו. תמיד התלוננתי שקנון ניקון ניפחו במהלך השנים את המצלמות בשביל "לעשות רושם", תשווה אולימפוס OM1 משנת 1970, היא FF, ואם מנסרת זכוכית איכותית, שוקלת מעט וקטנה כמו לייקה. אז החזירות של ה SLR (ראה את ה EOS1 ואת הF5 של ניקון) בועטת להם בישבן, כי אנחנו לא רוצים לסחוב את כל הקילוגרמים האלה. מה שכן, עדיין, עינית אלקטרונית זה דבר רע בעיני, אשמח להתבדות אבל זה עדיין לא קרה. ומערכות הפוקוס לא ברמה של DSLR טובות, שוב אשמח להתבדות. אני תוהה אם קנון בכלל יזיזו את התחת שלהם בעקבות הסוני הזו, לא נראה לי שהם יגיבו בקרוב. בכל מקרה זה היה צעד מעניין מאד של סוני.
avatar
LiorDrZ 1970-01-01 02:00:00
רועי, האם מצלמה ללא מראה חייבת להיות קטנה וקומפקטית עם עדשות קטנות וקלות? האם עדשה למצלמה ללא מראה חייבת להיות פנקייק? האם עדשת הצייס 24-70 צמצם 4 נופלת בצורה כזו או אחרת מהעדשה של אולימפוס רק בגלל שהיא צמצם 4 לעומת 2.8 באולימפוס? כל התפיסה הזאת שמצלמה מקצועית או מצלמת FF חייבת להיות גדולה ומסיבית ומצלמה ללא מראה חייבת להיות קטנה וקומפקטית היא שגויה בעיני. סוני עשתה פה צעד נועז והיא מראה את הכיוון של עתיד עולם הצילום מצלמת עם חיישן FF ללא מראה בגוף קומפקטי ובמחיר יחסית זול לעומת המתחרים מבית קנון ניקון ולייקה. עד לפני שנה מצלמת FF עלתה 2800$ וצפונה ושקלה 900 גרם. היום זה מתחיל ב 1700$ ושוקל 470 גרם. תענוג...
avatar
רועיב 1970-01-01 02:00:00
ליאור, אף אדם לא רוצה לסחוב משקל מיותר, אבל מה לעשות - הרבה עדשות מקצועיות שוקלות משקל רב. ה 70-200/2.8 שוקלת 1.3 ק"ג, והרבה עדשות סופר טלה שוקלות הרבה יותר. צריך גוף מסיבי להחזיק עדשות כאלה. התרגיל השיווקי של קנון וניקון, במשך שנים, זה למכור לחובבים מצלמות מסיביות, למרות שהם בכלל לא חולמים לחבר עדשות ששוקלות מעל 1 ק"ג לגופים אלה. אם יהיה שוק לעדשות טלפוטו כבדות משקל לפורמט כלשהו ללא מראה - אז אכן יהיה צורך בגוף מסיבי גם בפורמטים אלה. כרגע אין שוק כזה (בתחום הזה, של צילום ספורט וטבע הפוקוס של SLR הרבה יותר טוב) - אז כעת אין הצדקה למצלמה ללא מראה מסיבית. איתי צודק - לפני עידן הדיגיטל רוב המצלמות 35מ"מ היו קלות. רק ב DSLR קנון וניקון החליטו למצב 35מ"מ כמאוד היי-אנד, כאילו שצלם חובב בפוטנציה יחבר עדשה של 3 ק"ג למצלמה שלו. אבל אני לא חושב שקנון או ניקון ישנו את דרכם ויתחילו למכור FF קל ובזול בגלל סוני - בעיקר כי הם לא סופרים את סוני וכבר יש להם קהל ענק שבוי במלאי העדשות שלהם. זה מה שאין וגם לא יהיה לסוני - עקב חוסר המיקוד המתמשך שלה.
avatar
carmi 1970-01-01 02:00:00
ליאור, עד כמה משקל וגדול העדשות הוא בעל משמעות עבורך? אני מבין שגדול ומשקל גוף המצלמה חשוב עבורך, אבל זה לא רק חצי סיפור? לגוף יותר גדול יש גם יתרונות בנוחות שימוש ולא רק חסרונות, מה אני פספס כאן?
avatar
איתי_הגיתי 1970-01-01 02:00:00
לא דייקת בהבנה שלך אותי... OM1 זה 35 מ"מ רפלקס. היא מראה שאפשר לייצר כזה דבר בגודל פיצפון, וחבל שה SLR (האנלוגיות) התנפחו לממדים גדולים, וברחו מהקומפקטיות של אולימפוס ופנטקס. בדיגיטל זה פשוט ממשיך עם ניקון וקנון, ויפה שאולימפוס וסוני תופסים כיוון חדש, שיחסוך מהאנשים קצת כאבי גב.
avatar
carmi 1970-01-01 02:00:00
איתי עם איזה מצלמת ללא מראה אתה מסתובב?
avatar
איתי_הגיתי 1970-01-01 02:00:00
יש לי NEX 5.
avatar
LiorDrZ 1970-01-01 02:00:00
כרמי, בתור אחד שיש לו גוף FF גדול אני מודע היטב ליתרונות של גוף מרווח חזק ואיכותי יחד עם עדשות FF גדולות כבדות ואיכותיות. אבל בשביל להסתובב ולצלם עם עדשות 28\35\50\85 מ"מ אני לא צריך לסחוב 1.340 ק"ג של גוף מצלמה וגם לא עם 900 גרם. בשביל זה יש לי מצלמות ללא מראה. מי שמצלם עם עדשות כבדות וארוכות כמובן שצריך גוף גדול ומסיבי אבל בשביל לצאת לצלם עם עדשת פריים קטנה ממש לא צריך גוף ששוקל קילו. לפני קצת יותר משנה וחצי פוג'י השיקה את ה X-Pro 1 במחיר של 1700$ לגוף בלבד עם חיישן APS-C. אתמול סוני השיקה מצלמה עם חיישן FF מתקדם באותו מחיר של ההשקה של ה X-Pro 1. זאת לא מהפכה? האם צריך רק להיתפס לגודל ומשקל העדשות ולפי זה להכריע האם יש הצדקה לסוג כזה של מצלמות? מעניין מה היה קורה אילו קנון או ניקון היו מוציאים מצלמת FF כמו הסוני. האם הסופלטיבים לא היו נשפכים כמו מים על המהפכה והצעד הנועז...
avatar
רועיב 1970-01-01 02:00:00
הנה מצלמת קנון EF ששקלה 370 גר': http://en.wikipedia.org/wiki/Canon_EOS_500 אז הם "ידעו" לעשות אותן קטנות וזולות, פעם.... :) כפי שכתבתי - מאז הדיגיטל קנון וניקון מיתגו FF כהיי-אנד, גופים יקרים ומסיבים, וכו' וכו'. אני לא רואה אותם "שוברים" את עצמם עם מצלמת FF קטנה וזולה וטובה, כי אין להם סיבה. סוני לא תאיים עליהם עם מבחר מצומצם של עדשות.
avatar
carmi 1970-01-01 02:00:00
אני בטוח שכל צלם חובב שמחזיק מצלמות קנון או ניקון עם מספר עדשות היה שמח למצלמה קטנה עם חיישן גדול לנצל את העדשות שיש לו. אני מבין את היתרון להסתובב עם משקל קל יותר ולכן השאלה האם מצלמה ללא מראה FF עם עדשות גדולות זה יתרון מול מצלמה ללא מראה עם חיישן קטן יותר? בוידאו שצורף לכתבה הם מייעדים את ה A7R לצילומי אולפן, שם אני לא בטוח שאני רואה את היתרון מול ה D800 או ה D800E. אני כחובב שחושב לרכוש מצלמה חדשה אני בפרוש לא פוסל את ה A7 שניראת מאוד מעניינת, אבל עדיין אני צריך להחזיק אותה ולראות עד כמה היא נוחה לשימוש כמצלמה עיקרית ולא כמצלמה נוספת - היות ולפי מה שאני מבין ליאור ואיתי אתם מדברים על המצלמה הזו כמצלמה נוספת ולא כמצלמה עיקרית (אז מצלמה של ניקון או קנון הייתה מדהימה עבורכם).
avatar
רועיב 1970-01-01 02:00:00
אבל אז אותו צלם יתכן ובכלל לא היה קונה את הגוף היקר של קנון, אלא רק הקטן והזול יותר - וקנון מפסידים. כעת קנון וניקון רוצים שתשלם פרמיה גדולה על FF (ובתמורה אתה "מקבל" גוף "חזק") - זה המיתוג הנוכחי. אני מסכים עם ליאור ז - לצילומי רחוב וכו' עם עדשת פריים גוף גדול זה נטל נטו.
avatar
liorkoren 1970-01-01 02:00:00
בינתיים, הסקירות הראשונות ברשת מדווחות על מצלמות נוחות לאחיזה ותפעול, לא קראתי שמישהו מתלונן על חוסר פרופורציה עם העדשות.
avatar
carmi 1970-01-01 02:00:00
טוב, נראה שאני צריך להחזיק אחת ביד כדי לקבל רושם נכון
avatar
LiorDrZ 1970-01-01 02:00:00
תסתכל בלינקים למטה זה יתן לך הערכה איך זה יראה ביחס לקנון שלך. Canon 550D + Tamron 17-55 vs Sony A7r + 24-70 http://j.mp/1i4hP7p http://j.mp/1i4i3LE מבחינת משקל ההבדל לא כזה גדול עומד על ~ 100 גרם מבחינת גודל פיזי ההבדל גם לא כזה גדול.
avatar
carmi 1970-01-01 02:00:00
כבר יש את המצלמה ב CAMREA SIZE יפה ההשוואה הזו לא נכונה, היום לא הייתי רכוש ציוד כזה - ממעבר לכך ה 500D שלי ממש לא נוחה עם עדשת קנון 17-55 F2.8 ואני חייב גריפ להפוך אותה לנוחה לשימוש (כן, אני יודע גם לסוני יש גריפ שניתן להוסיף :) ) צריך להשוות זאת למצלמות חדשות FF או קרופ בכירות מצד אחד ומצלמות ללא מראה בכירות מצד שני - והגדול הפיזי לא מספר את כל הסיפור, צריך לדעת איך זה מרגיש ביד ואיך נוחות השימוש דרך אגב ה D600 היתיה לי לא נוחה ביד וה D90 (הישנה והטובה) הייתה לי יותר נוחה ביד - אז מה זה אומר? שאני צריך להרגיש זאת ביד כדי לדעת
כל הזכויות שמורות לאתר dtown.co.il


הרשם לעדכוני האתר
Email: