סוני A7 / A7r – מצלמות חיישן מלא בגוף דק


LiorDrZ

אוהב את התחום
הודעות
388
מעורבות
60
נקודות
28
כרמי,
בתור אחד שיש לו גוף FF גדול אני מודע היטב ליתרונות של גוף מרווח חזק ואיכותי יחד עם עדשות FF גדולות כבדות ואיכותיות. אבל בשביל להסתובב ולצלם עם עדשות 28\35\50\85 מ"מ אני לא צריך לסחוב 1.340 ק"ג של גוף מצלמה וגם לא עם 900 גרם. בשביל זה יש לי מצלמות ללא מראה.
מי שמצלם עם עדשות כבדות וארוכות כמובן שצריך גוף גדול ומסיבי אבל בשביל לצאת לצלם עם עדשת פריים קטנה ממש לא צריך גוף ששוקל קילו.
לפני קצת יותר משנה וחצי פוג'י השיקה את ה X-Pro 1 במחיר של 1700$ לגוף בלבד עם חיישן APS-C. אתמול סוני השיקה מצלמה עם חיישן FF מתקדם באותו מחיר של ההשקה של ה X-Pro 1. זאת לא מהפכה?
האם צריך רק להיתפס לגודל ומשקל העדשות ולפי זה להכריע האם יש הצדקה לסוג כזה של מצלמות?
מעניין מה היה קורה אילו קנון או ניקון היו מוציאים מצלמת FF כמו הסוני. האם הסופלטיבים לא היו נשפכים כמו מים על המהפכה והצעד הנועז...
 

רועיב

חבר אתר
הודעות
14
מעורבות
0
נקודות
0
הנה מצלמת קנון EF ששקלה 370 גר':
http://en.wikipedia.org/wiki/Canon_EOS_500
אז הם "ידעו" לעשות אותן קטנות וזולות, פעם.... :)
כפי שכתבתי - מאז הדיגיטל קנון וניקון מיתגו FF כהיי-אנד, גופים יקרים ומסיבים, וכו' וכו'. אני לא רואה אותם "שוברים" את עצמם עם מצלמת FF קטנה וזולה וטובה, כי אין להם סיבה. סוני לא תאיים עליהם עם מבחר מצומצם של עדשות.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אני בטוח שכל צלם חובב שמחזיק מצלמות קנון או ניקון עם מספר עדשות היה שמח למצלמה קטנה עם חיישן גדול לנצל את העדשות שיש לו.

אני מבין את היתרון להסתובב עם משקל קל יותר ולכן השאלה האם מצלמה ללא מראה FF עם עדשות גדולות זה יתרון מול מצלמה ללא מראה עם חיישן קטן יותר?

בוידאו שצורף לכתבה הם מייעדים את ה A7R לצילומי אולפן, שם אני לא בטוח שאני רואה את היתרון מול ה D800 או ה D800E.

אני כחובב שחושב לרכוש מצלמה חדשה אני בפרוש לא פוסל את ה A7 שניראת מאוד מעניינת, אבל עדיין אני צריך להחזיק אותה ולראות עד כמה היא נוחה לשימוש כמצלמה עיקרית ולא כמצלמה נוספת - היות ולפי מה שאני מבין ליאור ואיתי אתם מדברים על המצלמה הזו כמצלמה נוספת ולא כמצלמה עיקרית (אז מצלמה של ניקון או קנון הייתה מדהימה עבורכם).
 

רועיב

חבר אתר
הודעות
14
מעורבות
0
נקודות
0
אבל אז אותו צלם יתכן ובכלל לא היה קונה את הגוף היקר של קנון, אלא רק הקטן והזול יותר - וקנון מפסידים. כעת קנון וניקון רוצים שתשלם פרמיה גדולה על FF (ובתמורה אתה "מקבל" גוף "חזק") - זה המיתוג הנוכחי. אני מסכים עם ליאור ז - לצילומי רחוב וכו' עם עדשת פריים גוף גדול זה נטל נטו.
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
בינתיים, הסקירות הראשונות ברשת מדווחות על מצלמות נוחות לאחיזה ותפעול, לא קראתי שמישהו מתלונן על חוסר פרופורציה עם העדשות.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
טוב, נראה שאני צריך להחזיק אחת ביד כדי לקבל רושם נכון
 

LiorDrZ

אוהב את התחום
הודעות
388
מעורבות
60
נקודות
28
תסתכל בלינקים למטה זה יתן לך הערכה איך זה יראה ביחס לקנון שלך.
Canon 550D + Tamron 17-55 vs Sony A7r + 24-70
http://j.mp/1i4hP7p
http://j.mp/1i4i3LE


מבחינת משקל ההבדל לא כזה גדול עומד על ~ 100 גרם
מבחינת גודל פיזי ההבדל גם לא כזה גדול.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
כבר יש את המצלמה ב CAMREA SIZE יפה

ההשוואה הזו לא נכונה, היום לא הייתי רכוש ציוד כזה - ממעבר לכך ה 500D שלי ממש לא נוחה עם עדשת קנון 17-55 F2.8 ואני חייב גריפ להפוך אותה לנוחה לשימוש (כן, אני יודע גם לסוני יש גריפ שניתן להוסיף :) )

צריך להשוות זאת למצלמות חדשות FF או קרופ בכירות מצד אחד ומצלמות ללא מראה בכירות מצד שני - והגדול הפיזי לא מספר את כל הסיפור, צריך לדעת איך זה מרגיש ביד ואיך נוחות השימוש

דרך אגב ה D600 היתיה לי לא נוחה ביד וה D90 (הישנה והטובה) הייתה לי יותר נוחה ביד - אז מה זה אומר? שאני צריך להרגיש זאת ביד כדי לדעת
 
נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור