ועכשיו תנסה לענות לעניין לגבי סקירות ומדידות. לא בטוח שתצליח אבל לפחות תנסה, או שכל מה שיש לך זה שמן נחשים? על הומור אני אוותר.
א. warm up למגבר זה דבר מדיד, מגבר קר לא נמדד כמו מגבר חם שהגיע לטמפרטורת העבודה הנכונה של הטרנזיסטורים\ מתח העבודה של המנורה.
ב. אם היה לך ניסיון בתערוכות אודיו, היית יכול להיווכח באוזניך איך חדר עם אותו הציוד בדיוק נשמע אחרת ביום הראשון מול היום השלישי או הרביעי, זה קורה המון
ובדרך כלל נגרם מציוד חדש מהקופסא שמגיע בשניה האחרונה מהמפעל לתערוכה , עדיין עם ריח של צבע חדש...ועובר את ההרצה הראשונית שלו שם.
ג. חברות מאוד מכובדות של אלקטרוניקה מדגישות את הנושא , מהנדסים יפנים שאני מכיר אישית מהקצה של התעשייה אמרו לי את זה בפירוש, מה גם שאלפי אודיופילים מכל העולם מדווחים על אותן התופעות בתקופת ההרצה, אז כנראה שכולם מטומטמים.
ד. לגבי מדידות של ברייק אין, אם היה לך את הציוד המתאים וחדר הבדיקות המושלם, היית יכול למדוד את זה. זו לא מדידה של תדרים או אחוז עיוות ב1KHZ עם סקופ,
זה קשור לפאזות- כלומר הטיימינג של פיזור התדרים בחדר, וזה קצת יותר קשה למדידה עם אמצעים רגילים, כמו שלא ניתן למדוד איך מגבר משחזר את בימת הצליל.
ה. הזמן הסביר לברייק אין מניסיוני הוא 200-400 שעות. ההבדלים לעיתים הם מאוד קטנים עד זניחים בציוד שאינו שקוף .
בציוד שקוף הם הרבה יותר שמיעים,
השינויים שקל לנו לשמוע הם בד"כ בתדרי המיד הגבוה , אלו התדרים שהאוזן שלנו רגישה אליהם יותר , ומבחינה פסיכו אקוסטית- משפיעים על כל טווח התדרים שאנו שומעים. כלומר שיפור קל בגבוהים טכנית, ישמע לאוזנינו כשיפור בכל טווח התדרים מכיוון שהצליל מגיע לאוזן באופן מאוזן יותר
ופחות מעייף/ מציק.