אולי שורש הבעיה היא ההתאמה (או אי ההתאמה) של הרמקול לחלל האזנה?
אבל מה שכן ,לפעמים כדאי לפני שמשדרגים הלאה,להכניס מין מכשיר שכזה.
אם זב היה המצב - לא הייתי מכניס אותו למערכת.בחדר כה קטן אני לא מחפש הרבה פחות 40Hz , אם הברינגר הזה מסרס לי משהו בצליל בכללי, אבל נותן עוד 5 הרץ בתחום הנמוך,אותי אישית זה לא מעניין
אמירה זו מצביעה על חוסר הבנה של השימוש ב-EQ לצורך RC. זה לא "כפתור נוסף" שמאפשר להוסיף באס - בחלק ניכר מהמקרים תפקידו של EQ לא להגביר אלא דווקא לדכא כדי לאזן את העקומה.מה גם שלא נראה לי שיש EQ שיכול להוציא לי בחדר 30Hz נקי ממרחק האזנה של 2 מטר.
ויטלי.
במקום לשחק עם EQ עדיף להתחיל לחשוב איפה טעינו ברכישה, איפה לא התאמנו נכון ואיך משפרים. EQ זה פיתרון לעצלנים.
מה זה מיקרו דינמיות? איך EQ פוגם בצליל? מה זה עושה לו ולמה? RC אקטיבי זה לא EQ ? מה זה אם כך? שאלות של הדיוטות אולי, אבל אני באמת לא מספיק מבין אודיופילית...
ויטלי.
אינני מבין מדוע לא עושים בחירה נכונה של המערכת לחלל ההאזנה?
מדוע צריך להנחית תדרים במקום לבחור מראש את הרמקול הנכון שיושב בחדר בלי כל התיקונים הללו?
יש להפריד בין תיקון התוצאה לבין שיפור התוצאה. במקרה הזה אני חושב ש-EQ הוא לא המכשיר הנכון על מנת להשיג את התוצאה.
אני מציע לכל אחד שרוצה להכניס EQ למערכת לעשות בדק בית, אולי המערכת לא מתאימה לחלל ברמה כזו שצריך להתחיל ולפלטר בסים, עוד נגיעה קטנה במיד, ויאללה כבר נתקן את הטויטר ונוסיף RC. מה לעשות, שזה לא נשמע מספיק טוב מתחילות הצרות ויחד איתן ה"טכנולוגיה" ובסוף הצהרות.
במקום לשחק עם EQ עדיף להתחיל לחשוב איפה טעינו ברכישה, איפה לא התאמנו נכון ואיך משפרים. EQ זה פיתרון לעצלנים.
Triton,לפחות מרכז הבעיות כמו שויטלי מטפל בהם, שהם אפילו לא RC במלוא מובן המילה, יכלו להפתר לו רק לבס היתה איזה שליטה אקטיבית בדמות איזה cutoff,פרמטרי מסכן, וכפתור ווליום.
אני יודע היטב מאיפה הוא בא - רק שאין לי אפשרות למקם אחרת את הרהיטים בחדר (יותר קל לי לקבל אישור לקניית לינדהורף מאשר אישור לשינוי הנדרש בסלון).הה ... אם יש רזוננס אצלך,
עם כל רמקול, לא יכולת לברר מאיפה בא הרזוננס, לפני כל EQ RC וכו ?
נו, ועל מה אני מדבר לאורך כל הדרך? Behringer הוא סט של EQ פרמטריים (10 לערוץ)...איזה פרמטרי בסיסי לא היה מספיק כדי להוריד אותו?
אני כמעט מרוצה... רק רוצה:אבל עזוב, העיקר שאתה מרוצה, זה מה שחשוב.
(Y)יש פה התייחסות מאד שלילית לנושא ואני מניח שבראש ובראשונה היא נובעת מחוסר התנסות בנושא. למעשה זה קצת מזכיר לי את הפורום של תפוז ז"ל שמהיום הראשון להקמתו נשא את דגל "אין הבדלים לא משנה בין מה".
בחדר האזנה טיפוסי יש כמה בעיות מאד קשות שנובעות מהמבנה שלו והמימדים הפיזיים שלו: בעיית Room Modes ובעיית Flutter Echo. שתיהן תורמות ליצירת גלים עומדים לכל אורך הספקטרום, שיוצרים Peaks ו-Dips בעקום ההענות של החדר. עם חלק מהם אפשר להתמודד באמצעים פאסיבים ועם חלק מהם אפשר לחיות עם הרמקול הנכון. גם עם הרמקול לא מסתדר עם בעיות אלו, אפשר לבצע Tuning ברמקול עצמו כמו בשרשור של ולדיסלב.
מתחום מסויים ומטה, שמקובל להסכים עליו ב-200HZ, לא ניתן להתמודד באמצעים פאסיוים עקב אורכי הגל הגדולים (רבע אורך גל ב-200HZ יוצא 42 ס"מ וזה הרבה). לפיכך האלטרנטיבה היא אלקטרונית - RC. כאן נשאלת השאלה של מכשיר התיקון (ב-300$ או 6000$), צורת המדידה ותהליך הכיול שהם לגמרי לא טריויאלים ומצריכים לא מעט נסיון עם עקומת לימוד ארוכה. אני ממליץ לכל אחד להתנסות בזה, אם כי תמיד עדיף לא להתחיל מאפס.
יש פה התייחסות מאד שלילית לנושא ואני מניח שבראש ובראשונה היא נובעת מחוסר התנסות בנושא. למעשה זה קצת מזכיר לי את הפורום של תפוז ז"ל שמהיום הראשון להקמתו נשא את דגל "אין הבדלים לא משנה בין מה".
בחדר האזנה טיפוסי יש כמה בעיות מאד קשות שנובעות מהמבנה שלו והמימדים הפיזיים שלו: בעיית Room Modes ובעיית Flutter Echo. שתיהן תורמות ליצירת גלים עומדים לכל אורך הספקטרום, שיוצרים Peaks ו-Dips בעקום ההענות של החדר. עם חלק מהם אפשר להתמודד באמצעים פאסיבים ועם חלק מהם אפשר לחיות עם הרמקול הנכון. גם עם הרמקול לא מסתדר עם בעיות אלו, אפשר לבצע Tuning ברמקול עצמו כמו בשרשור של ולדיסלב.
מתחום מסויים ומטה, שמקובל להסכים עליו ב-200HZ, לא ניתן להתמודד באמצעים פאסיוים עקב אורכי הגל הגדולים (רבע אורך גל ב-200HZ יוצא 42 ס"מ וזה הרבה). לפיכך האלטרנטיבה היא אלקטרונית - RC. כאן נשאלת השאלה של מכשיר התיקון (ב-300$ או 6000$), צורת המדידה ותהליך הכיול שהם לגמרי לא טריויאלים ומצריכים לא מעט נסיון עם עקומת לימוד ארוכה. אני ממליץ לכל אחד להתנסות בזה, אם כי תמיד עדיף לא להתחיל מאפס.
מסכים אתך נמר, לגבי העניין, שבחירות לא נכונות לחלל, או לגמישות הנדרשת מהלקוח, הם שמובילות לצורך בשימוש בפתרונות.
והיה ובחרנו לא נכון, על רמקול של נגיד 20000 שח.
מה עכשיו? עכשיו מתחילות השאלות של כמה אתה מוכן להפסיד, בלי לדעת איפה זה נגמר, ובלי לדעת מה הפתרון אפילו.
תיקון בחירה לא נכונה, אפילו ברמקולים של 2000 שח, הם לא דבר פשוט, אם ה2000 שח האלה כבר שומשו לרכישת הרמקול.
ובהיי אנד, זה לא יותר פשוט מן הסתם לא?
עוד משהו שהרהרתי לגביו, הוא עוד פרמטר מתסכל משהו.
לגבי העניין של EQ כקללה, בהחלט מסכים, אבל ..
לא רוצה להשתמש בשום דבר שנוגע בסיגנל יותר ממה שצריך, נכון מאוד, אין ויכוח.
מצד שני, גם לא רוצה קבל על הסאונד של הטוויטר.
ולא רוצה עיוות מגרעין סליל הוופר.
אתה מבין לאן אני חותר? זה לא שברמקולים עצמם אין EQ.
אני מוכן לקבל את זה על איזה רמקול של 6000-10000 ש"ח שאני קורע כל היום, על רמקול של 100000, הייתי חושב אלף פעם.
חלק מהבעיות האלה לא היו קיימות בכלל אם לא היינו עדיין תקועים בעולם של רמקולים עם קרוסים פסיביים לכל הרמקול.
לפחות מרכז הבעיות כמו שויטלי מטפל בהם, שהם אפילו לא RC במלוא מובן המילה, יכלו להפתר לו רק לבס היתה איזה שליטה אקטיבית בדמות איזה cutoff,פרמטרי מסכן, וכפתור ווליום.