Tweak חביב לשבת : משקולת איזון לזרוע - RB300


Avant-garden

אוהב את התחום
הודעות
145
מעורבות
1
נקודות
18
Isokinetik מיצרים כל מיני שידרוגים חביבים לפטיפונים. קניתי שניים:
1. חיווט Cardas לRB300 (פטיפון Planar 3 של Rega הבריטית).
2. משקולת חליפית בעלת קדח אקסצנטרי היוצר מרכז כובד נמוך.
http://cgi.ebay.com/ISOkinetik-ISOw...rntable_Parts_Accessories&hash=item27a747542a

את החיווט לזרוע אתקין בהמשך ואעדכן. הבייצים רועדות בינתיים...
המשקולת מגניבה ביותר. מורגש שיפור בבאס (היה טיפה מעוך קודם) ובאימ'ג (לא גדול אבל קיים).
תמורה מצויינת ל-240 שקל !
 

נערך לאחרונה ב:

Avant-garden

אוהב את התחום
הודעות
145
מעורבות
1
נקודות
18
עוד שדרוגים לשבת...
חיווט חליפי של Isokinetik/Cardas לזרוע RB300
http://cgi.ebay.com/ISOkinetik-ISOt...&otn=3&po=LVI&ps=63&clkid=6945010973863435676
ופאנל אחורי תוצרת בית למגבר Rega Elicit.

עבודות כאלה אני אוהב לעשות בלילה. כולם כבר נוחרים, ינשופים עושים "הוּ הוּהה" ברקע, http://www.youtube.com/watch?v=fppKGJD3Y6c והכי חשוב ...יש באויר ריח של בדיל מעורבב עם אספרסו עשיר ברובוסטה (הרבה קפאין).

החלפת חיווט ל-RB300 היא פעולה לא פשוטה. צריך לפרק את הזרוע לגורמים ולהתפלל שחוט ההארקה (מה חוט ? סיב מקרוסקופי...) לא יתנתק בדרך. אם הוא מתנתק נדרש פירוק נוסף לגורמי גורמים (לאגרים ועוד מרעין בישין). הכל צריך לעשות בעדינות אין קץ. ההסבר המצורף בקיט של Isokinetik לוקה בחסר, נטול תמונות ובחלקו מיותר. אני עד עכשיו תוהה כמה חזק צריך לסגור את 2 ברגי הציר הראשי של הזרוע? כמה מומנט ? הבורג המרכזי בתמונה שבקישור:
http://www.tonearm.co.uk/images/RB300_rear_bw.jpg .... קיצר, סגרתי בעדינות כי מומנט יתר יהרוס את הלאגרים.
סיימתי והתישבתי להאזין ...יש שיפור אבל קשה לעמוד על טיבו. מגעים רופפים להחריד במחברי כניסת הפונו של המגבר שלי מביאים אותי ישירות לשדרוג הבא. האזנה מעמיקה תתאפשר רק בסוף...

פאנל אחורי ל Rega Elicit תיכננתי לעשות כבר המון זמן. המחברים המקוריים עשויים פלאסטיק ומתכת מליגה ז'. כפי שכתבתי בזמנו בפוסט Rega" של היסטוריה", מוצרים של Rega מאופיינים בארכיטקטורה מדהימה מגובה בזיווד נוראי. כל הפאנל האחורי במגבר שלי ישב על קרעי תרנגולת במישמאש של קונקטורים ועיסה מגעילה של דבק חם והגיע הזמן פשוט לעקור הכל ולבנות מחדש. מראש חתכתי מלבן פוליקרבונט (איזה חומר קשה עורף..) ,הזמנתי מחברים של Kimber ,חיווטים של Cardas ובדיל נטול עופרת של Cardas ( לא ידעתי מה מחכה לי... ).
ישבתי בסבלנות של רופא שיניים בודהיסטי, עם בלאוור וצימרוני אוזניים ובמשך שעתיים קילפתי את כל הברארה. לבסוף הגעתי למצב שהבורד כמו חדש.
השילוב של חוטי קארדס ובדיל נטול עופרת הם הסיוט הכי רטוב של משדרג. מלחם התיכוניסטים שלי פשוט הסתכל עליי במבט של אהבל ולא הבין מה אני מבקש ממנו להתיך טיטניום... "הגיע הזמן להשקיע בעצמי" אמרתי לעצמי ורכשתי ביד 2 תחנת הלחמה של weller ממעבדה שפשטה רגל. רכשתי גם ראש הלחמה 400 מעלות וניגשתי שוב לעבודה. עכשיו הענינים זרמו חלק. תחנת ההלחמה שלweller מביאה את הקונקטור לטפרטורה כזאת שאפילו הבדיל הצורר,נטול העופרת, נדבק לקונקטור בהלחמה שטוחה מלאה ויפה. מזל שבחרתי פאנל מפוליקרבונאט כי פרספקס היה פשוט נמס. החוטים של קארדס גם הם פרימדונות. צריך היה להכין אותם מראש בתהליך איטי ומייגע. רק צריבה ממושכת (תוך רענון מתמיד של הבדיל) הצליחה להסיר את הציפוי העקשן מהחוטים ולגרום לבדיל לצפות אותם. הקונקטורים המקוריים היו הרוסים לגמרי ואת מיפוי החיווט הייתי צריך להסיק משרטוטים שבמקרה היו לי. סיימתי הכל ובבואי לחבר את המגבר אמרתי "שמע ישראל" , תליתי נעל של תינוק על האגזוז של היונדאי קוּפה נאונים סגולים. שמתי אשכול שום בסלון. חיברתי. שמתי ויניל. הורדתי את המחט. בום !!! עבד מכה ראשונה :).
יש שיפור. הכל נשמע יותר מדוייק. הדינמיקה של המוסיקה יותר טובה והסטייג' יותר מרשים. כנראה שכבר שנים אני "שומע" מגעים רופפים. יש שיפור גם בדיסקים וגם בתקליטים. אני לא יודע מה לזקוף לזכות חיווט המגבר ומה לזכות חיווט הפטיפון. לא משנה האמת...אני עייף... בקושי ישנתי כבר כמה לילות. הולך לישון בעבודה....Zzzzz....Zzzz....
 

alicenir

חבר משקיען
הודעות
914
מעורבות
172
נקודות
43
איפה אני יכול להזמין את המוצר הזה שלהם: http://www.cabezon.eu/product_info.php?products_id=65
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור