פילטר לעדשות מצלמה


Crocs 44

אוהב את התחום
הודעות
86
מעורבות
0
נקודות
6
אחרי שנסתיימו הלבטים לגבי המצלמה/עדשות הגיע תור הפילטרים
אני מעוניין ב-UV ו PL .אולי מישהו יכול להמליץ לי על פילטר איכותי מחברה אמינה?
(לדוגמא נכנסתי לאתר של HOYA וקצת קיבלתי כאב ראש משלל האותיות שמסתובבות שם לצורך תיאור איכותו המדהימה של כל פילטר
אולי מישהו במקרה מתמצא בחברה זו ויכול לעשות סדר (אין בעיה של הבנת הנקרא אלא אני מנסה לקבל עצה באיזה קטגוריה במעלה סולם האיכויות של אותו סוג פילטר כדאי להפסיק כי זה סתם זריקת כסף)

תודה לעוזרים
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
למסנן רגיל יש שני תפקידים: להגן על העדשה (ואז כל אחד יעשה את העבודה) וב. למנוע חדירת קרינה לא ידידותית לעדשה כגון קרניים על-סגולות (Ultra Violet) ובקיצור: UV. מכיוון שמסנן הוא עניין אופטי, יש חשיבות לאיכות. מסנן מומלץ של HOYA הוא HMC עם מקדם (פקטור) חשיפה 0. הוא לא זול, אבל משובח מאוד. גם מסננים ברמה גבוהה של TIFFEN ראויים. אלו של B&W יקרים יותר, הרבה בגלל איכות הטבעת.
מסנן מקטב (POLARIZER; PL) בניגוד ל-UV, אינו מיועד להישאר באופן קבוע על העדשה. תפקידו כפול: ביטול השתקפות ושיפור רווית הצבעים (מה שיוצר מערך גוונים דרמטי ועמוק ומשפר במידת מה את איכות הצבע הישראלי הדלוח בקיץ וכמעט הכרח בצילום בצהריים אז. מסנן כזה גם "מקפיץ" פרטים, בייחוד כאלו ש"נשרפו"). במסנן כזה ניתן לשלוט על עצמת האפקט דרך סיבוב המסנן עצמו בטבעת נפרדת מעבר לזו המוברגת לעדשה.
ישנם מיני מסננים מקטבים כאשר המומלץ - לטעמי - הוא כזה שיש לו גם גוון מחמם (אבל הוא נדיר מאד). הזולים עושים את העבודה העקרונית, אבל הטובים (והיקרים) אינם פוגמים באיכויות המקוריות של העדשה וגם עושים את מלאכת הקיטוב טוב יותר. בניגוד לנ"ל, על מסנן מקטב "משלמים" ב-2.5 צמצמים/מהירויות.
בקיצור: מסנן UV הוא חובה (ויש להשאירו קבוע על העדשה) ויש להשקיע באיכותי; מסנן מקטב הוא צעד מאוחר יותר תלוי צילומים, צרכים, מקום וזמן.
 

Crocs 44

אוהב את התחום
הודעות
86
מעורבות
0
נקודות
6
יואל תודה

אישרת לי את מה שאני חושב,ועכשו לשלב שליפת המזומנים מהכיס.....
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור