עזרה והתייעצות - רכישת מצלמה


ImMoon

חבר מתחיל
הודעות
4
מעורבות
0
נקודות
1
שלום לכם, שמי מון :אצבע מורמת
אני זקוק לעזרתכם והמלצותיכם ברכישת מצלמת DSLR ראשונה.

מטרות ושימושים:
  • בעיקר צילומי נוף וחיות אך בנוסף גם אנשים, בין אם באירועים או בטבע לבין אם בחושך או באור.
  • יותר צילום סטילס אך כ"וולגר" לשעבר רצוי ואשמח לאופציה לצילום ווידאו איכותי (אם הוספת הקריטריון הורסת את המפרט אפשר לוותר עליו).
רמת ידע ונסיון:
  • בתחום הצילום: אני מצלם מאז הייתי ילד קטן עם חוש טוב לתחום, עברתי בזמנו קורס קצר שעזר לי להכנס לתחום ומאז עד היום מצלם עם כל מצלמה שמגיעה לי ליד - יצא לי לצלם עם המון סוגי מצלמות ובחלקן הקטן השתמשתי גם במצלמות DSLR. אוהב גם צילומי סטילס וגם וידאו. (הייתי מגדיר את עצמי ברמה בינונית).
  • בתחום החומרה: רמת ידע כמעט אפסית, אין לי מושג לאן ללכת, למי לפנות, מאיפה לרכוש ומה בדיוק לרכוש. אני בערך יומיים קורא באינטרנט פוסטים ומאמרים הקשורים לנושא הענק הזה שקיימים בו כל כך הרבה סוגים ודגמים לכל דבר.
  • בתחום המושגים: צברתי רק מעט ידע שעשוי להיות מועיל בהגעתי לחנות או בקריאת התשובות שלכם (למדתי קצת על סוגי עדשות, מטרותיהן ועוד).
סיכום:
  1. תקציב: 3,000₪ עד 4,000₪ - קיימת אופציה לחריגה במידת הצורך.
  2. אנוכי מחפש מצלמה מסוג DSLR לצילומי טבע, נוף, חיות ואנשים.
  3. במסגרת התקציב חשוב להוסיף 2-3 עדשות למטרות שונות (ביניהן למטרות צילום מרחוק ומקרוב עם אופציה לעדשה רחבה (wide lens).
  4. רצוי שתהיה אופציה לצילום וידאו ולא בתאוריה. זה שיש אופציה לצלם וידאו לא בהכרח אומר שהוא יהיה איכותי, מפוקס ויציב.
  5. משקל המצלמה פחות חשוב אלא אם כן אתם חושבים אחרת.
  6. מהירות המצלמה חשובה, הייתי רוצה שאוכל לצלם במהירות במידת הצורך. והכוונה היא: מהירות הפעלת המצלמה ומהירות הצילום מרגע הלחיצה על הכפתור המכריע.

אם תוכלו להעשיר אותי בידע שלכם - אני אשמח.
תודה מראש, מחכה לעזרתכם אנשים יקרים :לב:
 

נערך לאחרונה ב:

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אני רוצה להתחיל מהנושא הפחות חשוב לך וידאו, נושא הוידאו פחות מוצלח במצלמות DSLR, זה מתחיל עם אוטופוקוס בעייתי, וממשיך באיכות תמונה פחות מוצלחת מאופציות האחרות. נושא האוטופוקוס עוד אפשר לקבל במצלמות קנון, אבל רק עם עדשות מתאימות לכך. מצלמות ללא מראה מספקות יכולות וידאו הרבה יותר מוצלחות.
אני יכול לפרט עוד בנושא אם אתה מעוניין.

אם כבר הזכרתי מצלמות ללא מראה האם זו אופציה שיכולה לעניין אותך?
דיברת על ארועים, האם אתה חושב להיכנס לתחום הזה בצורה מקצועית? אם כן, זה משנה לגמרי את התשובה שלי - ואז מצלמות של קנון יכולות להיות הכיוון הנכון היות והן פופולריות בקרב העוסקים בתחום, דרך אגב גם ניקון יכולה להיות אופציה טובה, אבל הן פחות פופולריות בתחום הזה בארץ.

בגדול כל מצלמה יכולה להתאים למה שהגדרת,
מצלמות ללא מראה כמו פ׳וגי X-T20 או X-T30 עם עדשת 18-55

מצלמת ניקון כ D5600 עם עדשת סיגמא 17-50 עבור ניקון.
מצלמת קנון 800D עם עדשת סיגמא 17-50 עבור קנון, חושב להבין שעדשה זו לא תתאים לוידאו בקנון.

בחרתי בעדשות עם טווח זום רחב שחשוב לצילום נוף, אבל ללא טווח זום גדול, הן מביאות איכות אופטית טובה וכן צמצם גדול שמאוד חשוב לצילום בתאורה חלשה והן לצילום פורטרטים.
מצלמות הDSLR יספקו מגוון עדשות גדול ובמחיר טוב ונראה שבחירה הגיונית, רק שמצלמות ללא מראה תופסות כעת יותר תאוצה ונראה שהעתיד שייך להן וכמו כן יש להן מערכת פוקוס הרבה יותר מתקדמת והן טובות יותר בוידאו.

אני בטוח שעדיין לא סיפקתי לך תשובה שמסדרת לך את הראש ובטח יהיו לך שאלות נוספות ...
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
ברשותכם,ההערות שלי:

בתקציב הזה מצלמה/גוף ועדשה אחת ראלים. גוף ו 2-3 עדשות - לא ראלי.

צויין מהירות צילום ואם מדובר במהירות תריס מקסימלית אז: בגדול מהירות התריס המקסילית מתחלקת לשתי קטגוריות,כאלה שמגיעות עד ל 1/4000 וכאלה שמגיעות ל 1/8000. בד"כ (אבל לא תמיד) אלה עם מהירות תריס של 1/8000 יקרות יותר. לצרכים שצויינו במהלך הפשרות שצריך לעשות בין הרצוי למצוי,הייתי מתפשר על גוף שמהירות התריס היא 1/4000 וזה,כאמור בהמשך להגדרת הצרכים,לא ויתור כואב.

צריך לזכור: בחרת גוף של חברה X התחתנת עם החברה הזו והיצע העדשות שיש לה ולכן חשוב לזכור את זה במסגרת השיקולים בצד המצוי.

בחלוקת התקציב חלק הארי צריך ללכת לעדשה והשאר לגוף. גוף טוב עם עדשה לא איכותית גורם לעוגמת נפש וההיפך בדיוק גוף זול/פשוט עם עדשה טובה.

בעולם ה DSLR בדגש על וידאו באות בחשבון ה 90D של קנון וה D780 של ניקון שנמצאות רחוק מאוד מהתקציב ועוד יותר רחוק אם רוצים גוף ועדשה כלשהי.

לגבי האיפה לקנות: ישראל במאי 2020 עדין לא פתוחה לעולם והיבוא לארץ זורם לאט. אם הרכישה היא לטווח המידי אז,חוץ מלבחור גוף ועדשה,תצטרך לוודא שהאופציה שבחרת נמצאת במלאי ואצל מי. וכן יש בשוק שלנו כמה וכמה חנויות צילום חלקן אמינות וכיף לקנות מהן וחלקן לא שונות במאומה מחנות הירקות השכונתית.

מנחם
 

ImMoon

חבר מתחיל
הודעות
4
מעורבות
0
נקודות
1
אני בטוח שעדיין לא סיפקתי לך תשובה שמסדרת לך את הראש ובטח יהיו לך שאלות נוספות ...
תוקה רבה לך על התשובה המקסימה אך אתה צודק, עדיין יש מלא בראשי וגם שאלות. ברשותך אמשיך;

אם התקציב אינו מספק אז אשמח לשמוע על מפרט (הכולל גוף ועדשה או שניים) שכן יכול לעמוד בתקציב. ואם עניין הוידאו מקשה, אפשר לוותר עליו אם כי פחות כדאי.
וכמה שאלות (מתנצל שהגעתי עם כל כך לא מעט "חורים" בידע הקשור).

1. מהו צמצם קבוע, למה הוא ספציפיט מיועד ומה הוא נותן לנו?

2. הבנתי שבעדשה שהצעת של סיגמה אי אפשר לבצע פוקוס ידני במצב AutoFocus, כמה זה מהווה בעיה?

3. האם העדשה הנ"ל מיועדת גם לצילומי טבע, נוף ופורטרט?
אם כן, למה מיועדות למשל עדשות עם מוקד אורך קבוע (פריים שמה לדעתי?) או עדשות עם מוקד אורך ממש גדול כמו 18-108 או לחילופין 70 עד לא ידע.

4. האם עדשת Wide נחשבת Wide רק בגלל/ב טווחים מסוימים?

5. המצלמה של Canon היא מצלמת APS (קרופ?), זה אומר שלא אוכל להשתמש בעדשות FF עלייה בעתיד?

6. בנוסף לעדשה שהצעת של סיגמה, לא רצוי עוד עדשה עם טווחים אחרים ולמטרות שונות? אולי עדשה שכן דווקא מתאימה לוידאו של המצלמת Canon?

7. מה ההבדל בעצם בין ההצעה שהצגת על ניקון ולקאנון?

8. שמתי לב שיש גם קאנון ללא מראה, אם כך מדוע למשל הצעת את של פוג'י ולא של קאנון? אני לא בטוח עד כמה אהבתי את הרעיון של הללא מראה, גם בגלל הסוללה.
 

נערך לאחרונה ב:

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
אני לא @carmi ואינני עונה בשמו. מה כן? אני רוצה גם לענות וגם לשפוך לפה נקודה להשקפה/מחשבה.

אין שום דבר רע או התנהגות צרכנית לא נכונה בלקנות מצלמת DSLR ב 2020 אבל: הפיתוחים וקפיצות הדרך הטכנולוגיות קורות בתחום חסרות המראה,של כל היצרנים,והרבה פחות במצלמות עם טיפולוגיה של DSLR. דבר נוסף: מצלמות ה DSLR בדר"כ גדולות,פיזית,יותר מאלה חסרות המראה ולא פעם כבדות יותר,אם כי:סט מספינות הדגל של יצרני חסרות המראה לא שוקל הרבה פחות מסט דומה עם גוף DSLR.

אין וככל הנראה גם לא תהייה עדשת כולבו שמתאימה לכל סוגות הצילום השונות,זה...:לא אומר שאי שאפשר להתחיל עם עדשה כלשהי שטווח הזום שלה,והאיכות האופטית שלה,תאפשר לצלם בכמה וכמה צרכים,במקרה הזה שלך @lmMoon.

עדשות פריים,או עדשות עם זום קבוע,הן חיה אחרת לגמרי מעדשות עם טווח זום כלשהו. הסיבה לכך קשורה בכמה וכמה גורמים אבל החשוב שבהם:עדשת פריים מתנהגת כמו העיניים שלנו,כלומר:אם משהו נמצא מחוץ לטווח הפוקוס של העין (והעדשה) נצטרך פיזית להתקרב על מנת להבהיר את התמונה. אותו דבר עם עדשת פריים. אם משהו לא נכנס לפוקוס שלה צריך להתקרב פיזית אל אותו משהו. כל זה בניגוד לאינסטינקט הטבעי שלנו בצילום שבו אם משהו קטן מידי או גדול מידי בעדשה שלנו אנחנו משתמשים בטבעת הזום על מנת להרחיק או לקרב את האובייקט מבלי לזוז ממקומינו.
מעבר לכך,בדרך כלל עדשות פריים יקרות יותר מעדשות זום וטובות יותר אופטית.
אני,וזה רק אני,לא ממליץ למי שלא מנוסה בצילום ובתפעול המצלמה להתחיל עם עדשת פריים,אפשר להוסיף,אחת כזו,בהמשך הדרך.

העדשות שיש בשוק ב 2020 (רובן המכריע אבל יש יוצאות מן הכלל) מתחלקות לשתי קבוצות. קבוצה אחת,שבה מנוע הפוקוס מחובר אלקטרונית למצלמה,שבהן לא משנה באיזה מצב הפוקוס נמצא (ידני או אוטמטי) ניתן לשנות את הפוקוס עם טבעת הפוקוס. השנייה אלה עדשות שיש להן כפתור פוקוס ובמידה ורוצים פוקוס ידני צריך להעביר את הכפתור למצב המתאים. חשוב לציין שבעדשות שאין פוקוס שמחובר אלקטרונית למצלמה אם תלחץ על הכפתור שמניע את הפוקוס באמצעות המצלמה ובאותו זמן תנסה לפקס ידנית אתה עלול לגרום נזק לעדשה ולמנגונן הפוקוס לכן,ככלל אצבע,אם רוצים פוקוס ידני רצוי את בורר הפוקוס שבעדשה העביר למצב הידני.

בכל מצלמות הקורפ שבאקו סיסטם של היצרן יש עדשות לחיישן מלא אפשר לחבר עדשות חיישן מלא למצלמות הקורפ הפוך לא רק שאי אפשר אלא גם:זה עלול לגרום נזק מידי ויקר למצלמה - ולא באמת חשובה הטיפולוגיה שלה.

עדשות רחבות נקראות כך בשל זווית הראייה של העדשה. בדרך כלל עדשות רחבות ימצאו בטווח של 35 מ"מ ומטה אבל זה כלל אצבע לא הכרח. לעדשות רחבות,או יותר נכון עם זווית ראיה רחבה,יש שימושים בסוגות מסוימות של צילום (למשל צילום נוף) ובסוגות אחרות (למשל צילוי פנים) הן מהוות מכשלה.
ככלל אצבע:ככל שטווח הזום,במ"מ,גדול יותר זוית הראייה של העדשה צר יותר.

ביחס למצלמות ה DSLR רוב חסרות המראה סובלות מחיי סוללה קצרים. רוב לא כולן. דגמי הדגל של היצרנים,למשל סוני,לא סבלות מהבעיה הזו.

בלי קשר לזה ומניסיון אמפירי:ממש לא נעים להרים מצלמה לעיניים ולגלות שהבטריה אולי תצלם כמה תמונות וההאוטו עם בטריה מלאה נמצא שעה הליכה ממך. זה תמיד טוב ונכון להחזיק בכיס/בתיק בטריה מלאה נוספת וזמינה.

עדשת הסיגמא שאלי הציע או האחות הבכירה,והיקרה יותר,של ה 17-70 לא מתאימות לצילום וידאו אלא אם אתה מפקס ידנית.

קנון. אני לקוח שבוי ועם אפקט שטוקהולם חריף לקנון - לקוח (מרוצה) שלהם כבר כמה עשורים - משזה נאמר: בתחום חסרות המראה קנון נמצאת בפרשת דרכים מענינת. הדגמים הקימים צפויים לשדרוג ובמקביל קנון עומדת להוציא שתי מצלמות חסרות מראה,אחת מהן,אם קנון יקימו את מה שהבטיחו,הולכת להיות בחזית הטכנולוגיה ולעלות בהתאם. השנייה,לגביה המידע די מעורפל,עומדת לתת קרב רציני ל EOS R של קנון. ברמת מחירים נמוכה יותר אין לקנון מה להציע כי המוצרים שלהם ממש לא ברי תחרות. תחום ה DSLR לקנון יש מגוון גדול מאוד של מצלמות כולל ה 90D ואחרות שלעניות דעתי נמצאות מעל לתקציב שלך. מתחתיו יש כמה שכיות חמדה שאפשר לחשוב עליהן אם תרצה ללכת לכיוון קנון אשמח לפרט.

התמונה אצל ניקון די זהה אם כי בטווח הקצר לא ידוע על מצלמות חסרות מראה שאמורות להגיע לשוק וגם אם כן (כי כן יש שמועה כזו) סביר שהן מעל לתקציב שמדובר בו פה.

עוד בעניין קנון,ותקציב: העדשות לתבריג של מצלמות חסרות המראה של קנון,סידרת ה R הקיימת והעתידית לבוא,הן עדשות מעולות ויקרות להחריד ואם רוצים להיכנס ולהישאר באקו סיסטם של קנון מסדרת ה R ועדשות ה RF אז צריך הון להשקיע והון אני מתכוון לאלפי שקלים מעבר לתקציב שבו מדובר.

ההגדרה של צילומי טבע,נוף ופרוטרט היא מאוד נזילה. אנסה להבהיר:
צילומי פורטריט משתמשים בעדשות סביב ה 80 מ"מ. חובה? לא אף אחד לא יאסור אף צלם שיצלם פרוטרטים עם עדשות אחרות אבל אם רוצים עדשה אחת בתיק שתשמש להמון סוגות צילומי הפורטריט "סובלים" מצרות אופקים בכל מה שקשור לטווחי הזום אלא אם אתה רוצה להחמיא למצולמים ולהרזות או להשמין אותם...

צילום נוף הוא דבר אחד וטבע הוא דבר אחר. צילומי נוף הכוונה לצילום הרים,יערות ודברים כאלה. לצערי אין בעברית מונח בהגה הצילומית לצילומי נוף באנגלית זה נקרא Grand Vista ובתרגום חופשי,ולא מחייב,צילום של אוביקטים בטבע שהם גדולי ממדים בגובה,באורך ובמרחק. גם כאן יש שימוש במגוון די רחב של טווחי זום...ואין תורה מסיני.

צילום טבע הוא מונח ערטילאי שנע בין צילומי מאקרו,בעלי חיים קטנים,צמחים,בקירבה של כמה מ"מ מאוביקט הצילום ועד לצילום בעלי חיים בבית הגידול הטבעי שלהם. בקצה האחד עדשות מאקרו יעודיות ובקצה השני עדשות זום ענקיות,כבדות רצח ויקרות להחריד.

לאיפה הולכים מכאן?

התחנה הראשונה: להגדיר תקציב שנע בין מינימום למקסימום האפשרי שרצוי לקבל ממנו עודף.

התחנה השנייה היא להחליט על טיפולוגיה והטיפולוגיה מסננת לא מעט כי,למשל,לסוני אין מצלמות DSLR.

התחנה השלישית: חלוקת התקציב לפי 60 אחוז לעדשה,30 אחוז למצלמה/גוף והיתרה למוצרים נלווים כמו כרטיס זיכרון שבלעדיו המצלמה לא שווה דבר.

תחנה רביעית: להגדיר מה מסוגות הצילום הכי חשובה,מה הבאה בתור ומה נחמד שאפשר לצלם אך לא חשוב ולפי זה לכייל את טווח המוצרים הרלונטים.

תחנה חמישית:לפקוד את חנות הצילום....

מנחם.
 

Avner

אוהב את התחום
הודעות
326
מעורבות
46
נקודות
28
קיבלת פה המלצות מצויינות
אני רוצה להתייחס לצד המסחרי של מאיפה לקנות.
החנות באילת camera היא הכי זולה בארץ שווה לנסוע לאילת לקנות מצלמה
דקה לפני שמתלהב כל עוד זה לא ציוד של ניקון, כאן ההפרש לא משמעותי.
המחירים אפילו זולים ממחירים בחנויות בעולם

ועכשיו קצת להוסיף למה שנאמר
יד שניה בא בחשבון?
אם מתחיל ללא ציוד עדיף להתחיל עם מצלמות ללא מראה.

ההצעות של הפוג'י מצויינות הן לוידאו והן לצילום לא תוכל להכניס כלכך הרבה עדשות
וכאן תצטרך להתפשר עדשה אחת טובה אולי 2 אולי אחת פריים ואחת ואחת בעלת טווח משתנה תבחר את הטווח לפי הצורך והתקציב
דרך אגב המצלמות של פוג'י הם CROP אין FF

לגבי קנון מצלמת קנון ה R מעולה לא יודע איך הוידאו אני חושב שלקנון יש את ה RP לטובת וידאו אין לי שמץ של מושג לגבי מחיר

ניקון Z6 שהיא FF בלי למצמץ

כל אלו ללא מראה.
 

ImMoon

חבר מתחיל
הודעות
4
מעורבות
0
נקודות
1
@menahem תודה לך על התגובה המושקעת! קראתי הכל ונהנתי.

@Avner תודה גם לך, אני לא חושב שאלך על 'ללא מראה' בסוף. משום מה ממש בא לי להתחיל עם DSLR בתקציב שמצויין למעלה.
מצחיק שאמרת, בדיוק ביום רביעי אני יורד לאילת ושם באותה החנות שציינת אני הולך לקנות את הדברים.

@carmi אם יש לך מה להוסיף, אמתין גם לתשובה שלך בנוגע לכל השאלות ואם יש לך עוד המלצות והצעות.
האם בסוף לאחר כל מה שנכתב פה, ללכת על ההצעות שלך של ניקון וקאנון ואולי אפילו להוסיף עדשה? משום מה מרגיש לי שקיט לא תספק אותי ואני גם ככה באילת והתקציב גמיש.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
עוד כמה נקודות למחשבה, כן, אני יודע שזה לא עוזר לבחירה קלה יותר, אבל זה נותן רקע וראיה לטווח הארוך.

מצלמות ללא מראה עובדות אחרת לגמרי בנושא הפוקוס מהדרך של מצלמות DSLR, זה לא רק הפוקוס שונה, זה משנה מאוד את כל השימוש במצלמה במספר נושאים:
פוקוס עוקב וזיהוי פרצופים ובמצלמות ללא מראה הוא ברמה גבוהה ואילו מצלמות DSLR כלל לא יודעות לזהות פנים (כן הדגמים הכירים יודעית לעשות פוקוס עוקב על אוביקט, אבל זה ממש לא אותו דבר).

מבנה העדשה בהקשר של הפוקוס שונה בין מצלמות ללא מראה לאלו של DSLR, ולכן רוב עדשות עבור DSLR לא יתאימו לוידאו עם פוקוס אוטמטי, פרט למספר עדשות של קנון שמתאימות לכך.

כאשר הולכים לצלם עם מצלמה ללא מראה בדרך כלל בוחרים בפוקוס מתקדם יותר ואילו ב DSLR בוחרים בצורת פוקוס פשוטה יותר וזה משנה מאוד את צורת השימוש במצלמה, מה שילך וישתנה עם הזמן היות ומצלמות ללא מראה ממשיכות להתקדם בנושא זה ומביאות שיפורים גדולים ובעוד שמצלמות DSLR מביאות שינויים קטנים בלבד עם דגמים החדשים.

כך שנראה שעבור העתיד מצלמות ללא מראה הן הכיוון, אבל זה זה אבל גדול מאוד, מצלמות ללא מראה יקרות יותר ממצלמות DSLR בטווח מחירים של הכניסה ואנחנו עדיין מדברים על טווח מחירי הכניסה. יותר מכך מבחר העדשות של מצלמות אלו דל ויקר מול מצלמות DSLR.

מצד אחד לפי הדרישות שלך נראה שמצלמת DSLR של קנון עם עדשה אחת או שתיים שתתאים לוידאו ועדשה נוספת יכולים לספק פתרון טוב, רק אני מרגיש שאני חייב לציין שהתחום של הללא מראה נמצא כאן וכדי לדעת לאיזה כיוון הלכת היות וברגע שמתחילים לרכו שעדשות וציוד נוסף יהיה קשה בעתיד לעבור לתחום אחר עם שימוש בעדשות והציוד שכבר נרכש - נהוג להגיד בתחום שבחירה במצלמה היא בעצם בחירה בכיוון לעתיד.

רכישה של קנון 800D או דגם מתקדם יותר 80D או 90D יכולה להיות בחירה טובה.
להוסיף לזה עדשת סיגמא 17-50 F2.8 - למה אני אוהב את העדשה הזו?
היות וזו עדשה בעלת איכות אופטית טובה מאוד, מצייב תמונה, ובעלת צמצם גדול קבוע, כלומר היא נסוגלת לעבוד עם צמצם סגורים כמו כל עדשה, אבל גם מסוגלת לעבוד עם צמצם גדול עד ערך של F2.8 לאורכך כל טווח הזום.
צמצם גדול (ככול שהמספר קטן יותר כך הצמצם גדול יותר), צמצם גדול מספק יותר אור ואז ניתן לצלם מהר יותר בתאורה חלשה יותר וכן לצלם מהר יותר וכן לקבל עומק שדה רדוד שבו באוביקט בפוקוס בולט מהרקע שלא בפוקוס.
אני לא מכיר אף עדשה בטווח מחיר הזה שמספקת יכולות אלו.

בנוסף אפשר לבחור עדשה נוספת כמו עדשת קנון 18-135 STM שתספק יותר טווח וכן יכולת של מנוע פוקוס שמתאים לוידאו.

אם הולכים לכיון של מצלמות ללא מראה, אין עדשה מקבילה לסיגמא 17-50, כך שאופציות שאני רואה הן,
מצלמת סוני A6300 (לדעתי A6000 קצת ישנה ולא הייתי הולך עליה כעת למרות שהיא זולה) ומוסיף לה עדשת סוני 18-105 F4 - לא סט זול אבל העדשה באמת מעולה ואם נשאר תקציב מוסיך עדשת פריים של סימגא עם צמצם גדול כמו סיגמא 30 F2.8.

בכיון של פוג'י את X-T20 או את ה X-T30 החדשה יותר עם עדשת 18-55 F2.8-4 שים לב הצמצם המקסימלי יהיה רק F4 בזופ מקסימלי, אבל עדיין זה גדול (לא כמו F2.8), אבל עדשה מעולה עם מצלמות הפוג'י מספקת תמונה שהן מעולות.

אני מקווה שזה עוזר
 

ImMoon

חבר מתחיל
הודעות
4
מעורבות
0
נקודות
1
עוד כמה נקודות למחשבה, כן, אני יודע שזה לא עוזר לבחירה קלה יותר, אבל זה נותן רקע וראיה לטווח הארוך.

מצלמות ללא מראה עובדות אחרת לגמרי בנושא הפוקוס מהדרך של מצלמות DSLR, זה לא רק הפוקוס שונה, זה משנה מאוד את כל השימוש במצלמה במספר נושאים:
פוקוס עוקב וזיהוי פרצופים ובמצלמות ללא מראה הוא ברמה גבוהה ואילו מצלמות DSLR כלל לא יודעות לזהות פנים (כן הדגמים הכירים יודעית לעשות פוקוס עוקב על אוביקט, אבל זה ממש לא אותו דבר).

מבנה העדשה בהקשר של הפוקוס שונה בין מצלמות ללא מראה לאלו של DSLR, ולכן רוב עדשות עבור DSLR לא יתאימו לוידאו עם פוקוס אוטמטי, פרט למספר עדשות של קנון שמתאימות לכך.

כאשר הולכים לצלם עם מצלמה ללא מראה בדרך כלל בוחרים בפוקוס מתקדם יותר ואילו ב DSLR בוחרים בצורת פוקוס פשוטה יותר וזה משנה מאוד את צורת השימוש במצלמה, מה שילך וישתנה עם הזמן היות ומצלמות ללא מראה ממשיכות להתקדם בנושא זה ומביאות שיפורים גדולים ובעוד שמצלמות DSLR מביאות שינויים קטנים בלבד עם דגמים החדשים.

כך שנראה שעבור העתיד מצלמות ללא מראה הן הכיוון, אבל זה זה אבל גדול מאוד, מצלמות ללא מראה יקרות יותר ממצלמות DSLR בטווח מחירים של הכניסה ואנחנו עדיין מדברים על טווח מחירי הכניסה. יותר מכך מבחר העדשות של מצלמות אלו דל ויקר מול מצלמות DSLR.

מצד אחד לפי הדרישות שלך נראה שמצלמת DSLR של קנון עם עדשה אחת או שתיים שתתאים לוידאו ועדשה נוספת יכולים לספק פתרון טוב, רק אני מרגיש שאני חייב לציין שהתחום של הללא מראה נמצא כאן וכדי לדעת לאיזה כיוון הלכת היות וברגע שמתחילים לרכו שעדשות וציוד נוסף יהיה קשה בעתיד לעבור לתחום אחר עם שימוש בעדשות והציוד שכבר נרכש - נהוג להגיד בתחום שבחירה במצלמה היא בעצם בחירה בכיוון לעתיד.

רכישה של קנון 800D או דגם מתקדם יותר 80D או 90D יכולה להיות בחירה טובה.
להוסיף לזה עדשת סיגמא 17-50 F2.8 - למה אני אוהב את העדשה הזו?
היות וזו עדשה בעלת איכות אופטית טובה מאוד, מצייב תמונה, ובעלת צמצם גדול קבוע, כלומר היא נסוגלת לעבוד עם צמצם סגורים כמו כל עדשה, אבל גם מסוגלת לעבוד עם צמצם גדול עד ערך של F2.8 לאורכך כל טווח הזום.
צמצם גדול (ככול שהמספר קטן יותר כך הצמצם גדול יותר), צמצם גדול מספק יותר אור ואז ניתן לצלם מהר יותר בתאורה חלשה יותר וכן לצלם מהר יותר וכן לקבל עומק שדה רדוד שבו באוביקט בפוקוס בולט מהרקע שלא בפוקוס.
אני לא מכיר אף עדשה בטווח מחיר הזה שמספקת יכולות אלו.

בנוסף אפשר לבחור עדשה נוספת כמו עדשת קנון 18-135 STM שתספק יותר טווח וכן יכולת של מנוע פוקוס שמתאים לוידאו.

אם הולכים לכיון של מצלמות ללא מראה, אין עדשה מקבילה לסיגמא 17-50, כך שאופציות שאני רואה הן,
מצלמת סוני A6300 (לדעתי A6000 קצת ישנה ולא הייתי הולך עליה כעת למרות שהיא זולה) ומוסיף לה עדשת סוני 18-105 F4 - לא סט זול אבל העדשה באמת מעולה ואם נשאר תקציב מוסיך עדשת פריים של סימגא עם צמצם גדול כמו סיגמא 30 F2.8.

בכיון של פוג'י את X-T20 או את ה X-T30 החדשה יותר עם עדשת 18-55 F2.8-4 שים לב הצמצם המקסימלי יהיה רק F4 בזופ מקסימלי, אבל עדיין זה גדול (לא כמו F2.8), אבל עדשה מעולה עם מצלמות הפוג'י מספקת תמונה שהן מעולות.

אני מקווה שזה עוזר

תודה רבה לך כרמי! עזרתם לי נורא :)
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור