סודות ההתאמה. כבל חשמל אנלוגי של JPS


יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
מתישהו החלפתי את הקדמגבר שכלל הגברת-פטפון מובנית (פונוסטייג') למשהו נפרד, הכולל היום קדמגבר טרילוגי' 918 וקדם-ראש EAR 834P. לטובת העניין היה צריך להצטייד בעוד כבל חשמל. לקחתי שוניאטה פייתון, השוויתי לקארדאס רפרנס שהיה לי, השוויתי לעוד אחד והתוצאה הייתה ברורה: השוניאטה עדיף.

לפני שבוע הכנסתי למשוואה כבל "אנלוגי" של JPS שחובר לקדמגבר. במערכת במצבה העכשווי הוא נמצא פחות טוב מאשר הכבל של הקארדאס המשרת את הקדמגבר: בהירות למעלה ופירוט, אך אובדן אנרגיה למטה.

אז נכון שההשוואה הייתה כאשר מי שסיפק את המוזיקה היו תקליטים – אנלוגי, לענייננו - אבל זאת כנראה לא היית הכוונת המשורר. אז הבוקר, באמצע התקליט (אלגר, קונצ'רטו לצ'לו, דה פרה [לנמר: זה נמצא, תשמע בפעם הבאה]) החלפתי את הכבל בקדם-ראש.
***​
התוצאה הייתה טובה יותר. קצת יותר פרטים בחלק העליון (כולל שיעול חינני של מאזינה ופיציקאטו מובחן ונוכח יותר של הצ'לו), קצת פחות כבדות בתחתון עם לא פחות אנרגיה, קצת יותר במה וסידור כלים. אז החזרתי לפלטה את מה ששמעתי קודם (בך, קנטטה 106, EMI) וגם כאן, העסק היה עדיף: יותר נוכחות, פחות כבדות במידבס, הפרדה עדיפה.

בקדמגבר, הקארדאס - שהיה מצדו נחות בזמנו מול השוניאטה ב-EAR - היה עדיף על ה-JPS. בפונוסטייג', ה-JPS היה טוב יותר מהשוניאטה. גזירה שווה - מה שידענו, אבל במובן מסוים תמיד מפתיע מחדש – היא עניין בעייתי בעסק הזה.

מה שמוביל למסקנה המעוררת-אך-מתסכלת בו-זמנית ובמקביל: אין דין הסינרגיה באחד כדין הסינרגיה עם השני. זה מעורר, כי מספר האפשרויות הוא עצום ורב; זה מתסכל, כי מספר האפשרויות הוא עצום ורב.

תבלו.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
לא מבין איך כבל חשמל איכותי שונה מרעהו . במיוחד שמדובר על השפעה בתדרים שעוברים הגברה ע"י משהו אחר לגמריי... כנראה שהקדם או המגבר לא בנוי טוב ויש לא בעיה קשה בסינון רעשים שעלולים להכנס דרך כבל המתח ולכן הם עושים בעיה בתדרים מסויימים בהגברה כי הם משתלטים ויוצרים אולי אף ביטולים.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אורי, איך כבל רמקול שונה אתה כן מבין? :)
יואל, מה זה בכלל "כבל חשמל אנלוגי" - אנלוגי להבדיל ממה מדיגיטאלי?
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
כבל רמקול הוא החלק לאחר ההגברה. מטרתו היא להעביר תחום מסויים של תדרים עם מינימום הנחתות ומינימום התנגדות לרמקול ע"מ שינגן את כל הצלילים שהגיעו מהמהגבר. עליו להיות אידיאלי כמה שאפשר.

לעומתו כבל חשמל שמחובר עוד לPRE שבו יש בעיקר מעבר של אות קטן מאוד יחסית , עליו לדאוג שהמתח והזרם יהיו יחסית יציביבים בתדר העבודה של רשת החשמל . אם הכבל לא טוב הוא ימנע מכך . אך, כבל איכותי מאוד, למשל הכבל שמעבירים לנו בקירות, שעומד בכמה עשרות אמפרים ובכמה עשרות וולטים, לא צריך למנוע כזה דבר.

אם המכשיר מושפע בפנים בתדרים מסויימים מהחלפת כבל חשמל , זה אומר שהוא נותן לרעש להכנס אליו מה שאומר שכל תכנונו לוקה בחסר ואחרי שהשקעת מאות או אלפי דולרים במכשיר אתה עוד זקוק לפילטרים חיצוניים שינקו את הצליל בתדרים מסויימים כי הם כנראה מאפילים על מה שעובר בתוכו.

זו הראיה שלי למצב. בגדול לא צריכה להיות בעיה.

אגב זו אחת הגדולות של שימוש במכשור דיגיטלי.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אורי כל כבל הוא בעצם פילטר כל שהוא וכך גם כבל חשמל
להגיד שאני מבין בדיוק איך זה עובד, או איך כבל רמקול עובד - אני לא יכול, אבל לאוזן שלי זה עובד
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
זה עובד לך על כל החושים.
עובדה שהכותב פה כ"כ מתעניין ושם על השמות שהוא מחבר, דגמים וכו...

מבחינתי שהכל יהיה בלי לוגו ובלי שם. בלי לדעת עובי , בלי כלום. חבר ותשמע.

כל כבל הוא פילטר ללא ספק. אבל אתה סוטה מהנקודה החשובה שלי . אם אתה קונה מכשיר שכדי לעבוד טוב צריך כבל חיצוני שישמש לו כפילטר, מבחינתי בתור מישהו שהולך להתעסק בהנדסת אלקטרוניקה בקרוב , זה מכשיר שלא מתוכנן טוב, במיוחד שהוא עולה ככ הרבה כסף.
 

ram_bra

אוהב את התחום
הודעות
314
מעורבות
0
נקודות
0
אפשרות (שאין לפסול על הסף)

נשלח בטעות פעמיים

אלפי סליחות


רם
 

נערך לאחרונה ב:

ram_bra

אוהב את התחום
הודעות
314
מעורבות
0
נקודות
0
אפשרות (שאין לפסול על הסף)

יואל ידידי

שבת שלום

שבת בבוקר, ארוחת בוקר משפחתית (פנקייק'ס ,ביצים , מיץ תפוזים , קפה, חמאה, טוסטים, גבינות צרפתיות, נקניקים איטלקיים(אם כשרות אינה issue), *השטיח האדום במקומו מונח,ז'קלין דה-פרה מנגנת אלגר - רגעים קטנים, נדירים, של סיפוק , של שלווה, רוגע.

*(שטיח אדום בכחול-הא? -צחוק גדול)

אבל אז מתגנבת המחשבה בעניין הכבלים.
בהתחלה הדיון הפנימי מתון , גם משום שברור שכבל חשמל-השפעתו ניכרת במידה ,ואין סיבה להיכנע לצנטרפוגה הרגשית (כמו ,נאמר,שמקובל בבדיקת רמקולים), אולם בהחלפה השביעית (+ההזעה הקייצית הבלתי פוסקת הגוברת מרגע לרגע) הרעש הסטאטי-הפנימי גובר.

מחשבות על סינרגיה: מי הם בעצם הרכיבים המשתתפים בניסיון ליצור שלם הגדול מסכום חלקיו?

מסתבר שכבל חשמל מגיב (ועוד איך מגיב) ליצירה הספציפית המנוגנת
(במקרנו אנו הקונצ'רטו לצ'לו במי מינור אופוס 85 מאת אדווארד אלגר) -

כך שבעצם הגילוי הזה מוביל למסקנה שאודיופיל אמיתי (אמיתי!) , זה שביצע אין סוף ניסיונות למציאת כבלי חשמל נניח,יידע להבא להתאים כבל חשמל ליצירה ספציפית שתנוגן.


מנסיוני (המצומצם ,עלי להתוודות בפני תומרצין):

ה-xlo יתאים ככפפה לרביעיות המיתרים של שוסטקוביץ'
ה-vdh יצלח את התקופה המוקדמת של חווה אלברשטיין (או אריק אינשטיין)
ה-Tara labs- צימוד מנצח עם הדיסק היפה של עמית ארז (או נועה בביוף)
כבלי של zu יחמיאו לעבודותיו של-susumu yokota
zen acoustic נועדו למוסיקה סקנדינבית מכל סוג!(מ-Kings of Convenience
ועד שלישייתו של הפסנתרן Tord Gustavsen)

ולכן בכל פעם שמחליפים דיסק או תקליט ראוי (ראוי=חובה) להחליף את כבל החשמל על מנת למצות את יכולות הסט-אפ .

פרקטיקת כבילה Ad Hoc !



אבל מי שסבר שכאן הגענו לנחלה-טעה.

לעיתים דיסק ספציפי דורש החלפת כבל חשמל ב-track מסויים.
לעיתים, ואלו המקרים הקשים והמאתגרים יותר, יש להחליף את כבל החשמל מספר פעמים במהלך שמיעת אותו ה-Track ! (ב-לגאטו-כבל x . בסטקאטו כבל y )

אגב, תופעה דומה -האודיסאה הזו (ואני מדווח מניסיון), רלוונטית כמובן גם לכבלי אינטרקונקט -אך עליהם בפעם הבאה.



יואל ידידי
כתמיד, אני מקווה שסייעתי ולו במעט


הידד לחשמל, הידד לכבילה (אם כוונתי מובנת)

רם, יפו
 
נערך לאחרונה ב:

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
כבל כבל תרדוף

לאורי
ממש אין טעם שאכתוב על כבל X בהשוואה לכבל Y בלי לציין שמות; זה לא-מידע. אני לא "שם" על שמות, גם לא באודיו. ל-JPS, אחת ממאות חברות הכבלים, אין עדיפות אצלי בהשוואה לשוניאטה, אחת ממאות חברות הכבלים.
אם למכשיר מסוים בגלל סוגו בכלל (קדמגבר, נגיד) יש מבנה ו"דרישות" אחרות מזרם החשמל, יש אולי טעם לתכנן עבורו משהו שייתן לו את המיטב. כך, מייצרים היום כבלי רמקול וכבלי חשמל ייעודיים לסאבוופרים למשל.

הטענה ש"זה עובד על כל החושים" לא ממש מחזיקה מים. הכבל של JPS שחור (ולא רואים אותו כי הוא מאחור), של שוניאטה לבן (כנ"ל) ושל הקארדאס אדום (גם).

האם העובדה כי אין כאן משהו מוחלט שטוב בכל המקרים אומרת כי זה כשל בתכנון? אולי. אפשרות אחרת כי לכל דבר יש דרישות אחרות ומכיוון שמספר האפשרויות כמעט אין-סופי, זהו משחק בלתי-נגמר.

בכל אופן, מניסיוני, כל זה יכול לקום וליפול במערכת – ובעיקר רמקולים – שמסוגלת לספק הרבה אינפורמציה מוזיקלית מכל סוג שהוא.

איך בכלל כבל חשמל שונה מרעהו? זה פשוט הרבה יותר. החומרים, ההרכב והבידוד שונים. אם כל הכבלים היו מעבירים רק חשמל נקי לחלוטין באופן זהה – לא היה הבדל. אבל הם לא, והחשמל במערכת הוא שותף מכריע באיכות הצליל. כבל חשמל, מה לעשות, צריך להגבר לא רק על בעיות חשמל אלא גם על תדרים שרצים באוויר.
דרך אגב: השיפורים המשמעותיים עד היום בנושא זה היו כאשר הפעלתי רמקולים אלקטרוסטיים – גם בכבלים, גם עם השנאי-מבדל של אקוויטק. במקרים אחרים ההבדלים היו קטנים יותר. לכן, למשל, את הכבלים היותר יקרים תרמתי לקווד, ופחות מצטיינים למכשירים אחרים.

לרם.
ארוחת הבוקר הזאת לא הייתה זמינה היום. דיונך המעמיק בנושא החליף בין דוגמא לבין מסקנה. שהרי, ממה נפשך, אותו הבדל ממש – אכן כך – יכול להתקבל גם בשנייה של מהלר (קלמפרר, EMI) וגם התקבל באלפנט של ווייט סטרייפס.
מנגד, אכן, הצבע שיש לכבלים למיניהם הוא ממין המפורסמות שיאנן צריכות ראיה, ומגזין גרמני אחד, בנוסף לציונים, מעניק להם צבע לאחת משלוש התכונות: אנליטי, ניטראלי, חם. ואכן, מבקרים מדופלמים מחזיקים מספר סטים שכאלו. מן הסתם, לו הייתי רושטילד, הייתי רוכש לעצמי גם כן כמה. ומכיוון ששאלת – אני לא.
הסיבה לפוסט שלי לא הייתה לספר בשבחו של ה-JPS (והוא ראוי לכך) אלא לספר על ענייני סינרגיה בכלל, במערכות נירוטיות בפרט.
ואמרו אמן.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
הסיבה לפוסט שלי לא הייתה לספר בשבחו של ה-JPS (והוא ראוי לכך) אלא לספר על ענייני סינרגיה בכלל, במערכות נירוטיות בפרט.
ואמרו אמן.[/QUOTE]

(Y)
 

ram_bra

אוהב את התחום
הודעות
314
מעורבות
0
נקודות
0
לרם.
ארוחת הבוקר הזאת לא הייתה זמינה היום. דיונך המעמיק בנושא החליף בין דוגמא לבין מסקנה. שהרי, ממה נפשך, אותו הבדל ממש – אכן כך – יכול להתקבל גם בשנייה של מהלר (קלמפרר, EMI) וגם התקבל באלפנט של ווייט סטרייפס.
מנגד, אכן, הצבע שיש לכבלים למיניהם הוא ממין המפורסמות שיאנן צריכות ראיה, ומגזין גרמני אחד, בנוסף לציונים, מעניק להם צבע לאחת משלוש התכונות: אנליטי, ניטראלי, חם. ואכן, מבקרים מדופלמים מחזיקים מספר סטים שכאלו. מן הסתם, לו הייתי רושטילד, הייתי רוכש לעצמי גם כן כמה. ומכיוון ששאלת – אני לא.
הסיבה לפוסט שלי לא הייתה לספר בשבחו של ה-JPS (והוא ראוי לכך) אלא לספר על ענייני סינרגיה בכלל, במערכות נירוטיות בפרט.
ואמרו אמן.

יואל ידידי

ברשותך, קמצוץ:

1.לבקשתך -אמרתי אמן.
2.העדרה של ארוחת הבוקר הזאת -צער אותי, (האם נאלצת להסתפק בריבה על צנים?)
3. אני לתומי סברתי שהרהוריי למעלה עסקו (גם עסקו) בסינרגיה.
4.מאהלר ו-White stipes ? - מה אתה אומר!

(מאחר שכבר אמרתי אמן בסעיף 1), אומר ,ברשותך,-כה לחי!

רם
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
מהלר קודם, הפסים אחר כך; הבן ביקר, ולאחר הרמת המגבר בסיועו, פנינו לרוק, שנאמר "פנינו אל השמש העולה" - ומה מזרחה יותר מאשר רוק, ככתוב "תנו לשמש" וגו'.
החלה והפובידל נדחו, אך תשמח לדעת על עוגת השוקלד שליוותה את הקפה.
ונאמר אמן.
 

ram_bra

אוהב את התחום
הודעות
314
מעורבות
0
נקודות
0
הקלה(חלקית)

מהלר קודם, הפסים אחר כך; הבן ביקר, ולאחר הרמת המגבר בסיועו, פנינו לרוק, שנאמר "פנינו אל השמש העולה" - ומה מזרחה יותר מאשר רוק, ככתוב "תנו לשמש" וגו'.
החלה והפובידל נדחו, אך תשמח לדעת על עוגת השוקלד שליוותה את הקפה.
ונאמר אמן.

יואל.
העדרו של הפובידל שיגר אותי למחוזות עגמומיים(שאליהם, אני רגיל)
אולם התפנית של עוגת השוקולד (והקפה)-טמנה בחובה,אני חייב להודות, הקלה מסויימת.

להתראות

רם
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
לא הייתה זאת תפנית כי אם המשך. לא על זה נאמר "העוגה היא חלת-פובידל באופן שונה"?
ואולי לא? מי ידע.
נעגמתי מאוד למקרא עגמומיותך.
ועל-כן אומר אך זאת: ושמחת בחגיך, והיית אך שמח. חקסמח
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור