הפרעות - קווים בעת תנועה מהירה

  • פותח הנושא פותח הנושא אודי
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

אודי

אוהב את התחום
הודעות
69
מעורבות
0
נקודות
0
שלום חברים,

ברשותי מסך FHD LCD 3701W של Fujicom אליו מחובר DVD פיוניר 393 באמצעות חיבור קומפוננט עם כבל RCA רגיל.

עד כה איכות הצפיה באמצעות ההרכב היתה הרבה מעל הציפיות ולמעשה ללא בעיות.

אמש התחלתי לצפות בסדרה Band of Brothers, אם מישהו מכיר, ומההתחלה ראיתי הפרעות בהן לא נתקלתי קודם - כאשר דמות נעה במהירות רואים עליה קווים כהים דקים, כאילו יש בעיה בקצב סריקת התמונה. כמו כן לעתים נראית תנועת הדמויות קופצנית.

לא מצאתי אזכור לכך ששטית השידור של מארז הסדרה (PAL) שונה במשהו מהרגיל, לכן אני מניח שהבעיה היא באחד המרכיבים במערכת שלי.

מישהו מכיר את התופעה, וכמובן פתרון?

תודה,

אודי
 

תודה ליאור.

נשמע ככה, למרות שעד כה הביצועים היו טובים מאד וללא התופעה הזו - האם יש קשר למדיה עצמה? יכול להיות שמשהו בדיסק עצמו שונה ויוצר את הבעיה?

מצאתי סקירה של מכשיר ה DVD שלי, אשר מתייחסת למבחני פרוגרסיב. הנה לינק:

http://www.hometheaterhifi.com/cgi-bin/shootout.cgi?function=search&articles=130#PioneerDV-393-S

מתוך הסקירה, האם המשפט הבא קשור לבעיה שלי?

The component output only supports 480i and 480p like most analog-based progressive DVD players. All of my tests were done at 480p. The Mediatek chip’s performance was exactly the same as its higher priced sibling, the 490V. The chip passed all of our tests with the exception of the 3-2 Mixed Flags and 3-2 Video tests. It also failed our Bad Edit test with some slight combing using both our Big Lebowski clip and a test clip from Faroudja.

תודה על הסבלנות ועל הרצון לעזור.
 
כנראה, בסוג מסויים של קבצים, המעבד מתקשה בחיבור שני השדות ב- INTERLACED.
 

אוקיי, תודה.

האם יש אינדקציה כלשהי שתוכל לעזור לי לדעת מראש אילו סרטים יהיו בעיתיים? אני משתמש תמיד ב DVD מקורי (ייקה פוץ).

האם יש פתרון לבעיה, חוץ מלהחליף DVD?

אודי
 
נערך לאחרונה ב:
ה- DVD מוגדר על מצב פרוגרסיב ?
 
כן, ומדגים תוצאות מצויינות בכל פעם, ללא כל זכר להפרעות מסוג זה.

מכיוון שהמסך אינו משתתף בעיבוד התמונה אני מניח שהחוליה החלשה היא מכשיר ה-DVD, המדיה או הכבל, למרות ששוב - עד כה לא היו בעיות מסוג זה כלל.

בהגדרות ה DVD אין עוד אופציה שאני יכול לשחק איתה, רק הגדרת פרוגרסיב כן\לא, כך שאני לא יודע מה עוד אני יכול לעשות...
 

אין כל כך מה לעשות, אם אתה אומר שנתקלת בתופעה זו רק בסרט יחיד, אז זה לא אמור להיות שכיח.
לשם הניסוי, תגדיר INTERLACED ב-DVD, כך שמסך הטלויזיה יבצע את ההפיכה ל- Progressive, תראה אם יש שינוי.
 
אין לי אפשרות להגדיר פרוגרסיב בטלויזיה. העברתי את הדיוידי לinterlace, אבל אני לא יכול לדעת אם אני רואה פרוגרסיב או interlaced... ההפרעות נעלמו, אבל יכול להיות שאני בכלל לא רואה פרוגרסיב עכשיו...

בהנחה ואני מחובר בקומפוננט, אם אגדיר interlaced בדיוידי האם זה "יכריח" את הטלויזיה לבצע את ההפיכה לפרוגרסיב?
 
אין מה להגדיר Progressive בטלויזיה, מסכי LCD וגם פלזמה עובדים רק ב-Progressive, הטלויזיה תמיד תבצע הפיכה ל-Progressive .
 

כלומר שבשימוש במסך LCD אין משמעות אם אני משדר באמצעות DVD פרוגרסיב???? אני יכול למעשה לשדר אינטרלייס ולקבל אותה איכות?

אני שואל מכיוון שעד כה נהגתי להמליץ על רכישת DVD שכולל אופציה לפרוגרסיב.. אם אני מבין נכון את מה שאתה אומר אז המלצותי לא היו טובות...
 
אין כאן כלל גורף.
כל מסך LCD או פלזמה כולל רכיב המבצע פעולת DEINTERLACING, לפעמים רכיב זה יהיה איכותי יותר מזה הנמצא בנגני DVD חדשים ולפעמים ההפך.
אין ממש דרך לדעת מי טוב יותר, משום שבד"כ לא ידוע איזה רכיב נמצא במסך, השיטה הטובה ביותר הינה בדיקה בפועל.
 
אוקיי... המצב אצלי הוא שכאשר אני משדר אינטרלייס אמנם אין הפרעות מהסוג שדיברתי עליו, אבל איכות התמונה יורדת (בעיקר רווית צבע מוגזמת, חוסר חדות).

אני אמשיך לשדר פרוגרסיב ונקווה שלא אתקל במקרים רבים בהם הבעיה מופיעה.

שוב - תודה רבה!

אודי
 

ההפרעות חוזרות גם בסרטי דיוידי אחרים...+הפרעות חדשות...

שלום חברים,

לצערי תופעת הקווים השחורים הדקים שמופיעים בעת הקרנת סרטי דיוידי חזרה. בנוסף לקווים השחורים יש גם קפיצות בתמונה. כדי לפתור את הבעיה באופן זמני אני עושה סטופ, וממשיך את ההקרנה לאחר מספר שניות.

והנה נתגלתה לה תופעה חדשה - קפיצות קטנות בעת הקרנת סרטי דיוידי...

האם מדובר בעומס יתר על מעבד האינטרלייסינג של הדיוידי (נמצא במצב פרוגרסיב)?

למעט העברת האינטרלייסינג למסך (מוריד באופן משמעותי מהאיכות), מה עוד אני יכול לעשות? התופעה חוזרת במספר מצומצם של סרטי דיוידי, האם ישנה איזושהי חוקיות (סוגי מדיה, קידודים)?

תודה,

אודי
 
האם ההפרעות החדשות מופיעות בסרטים קודמים או שמדובר על תופעות חדשות בסרטים חדשים שלא נוגנו קודם בנגן?
 
מדובר על תופעות חדשות בסרטים חדשים שלא נוגנו קודם בנגן?

כן. האם צורת הקידוד של סרט הדיוידי היא המשפיעה?
 


Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור