המצלמה (האמיתית) הראשונה שלי


davidbs

חבר מתחיל
הודעות
3
מעורבות
1
נקודות
3
שלום לכולם,

ראשית, אני רוצה לפרגן ולומר שמדובר באחד הפורומים היותר מקצועיים, ענייניים ומעשירים שפגשתי.

לענייננו,

ביום חמישי האחרון הייתי רגע מקניית מצלמת ה-dslr הראשונה שלי.
ברגע אני מתכוון בישיבה ברכבי מחוץ לחנות כשבמוחי אני נעול, חזק, על מצלמה אחת בלבד.
מדובר במצלמת ניקון, דגם d7500 עם עדשת 18-140.
הלוגיקה בבחירת מצלמה זו הייתה מצלמת כניסה לצלם החובב כמוני המעוניין לפתח את כישורי הצילום ולבנות לאט לאט את סט העדשות והציוד ולהתפתח יחד איתו ביכולות ובאמנות הצילום.

אבל, ופה כבר מתחיל להיות מעניין, משיטוט של הרגע האחרון בנבכי האינטרנט הגעתי לפורום הנוכחי ומבלי משים לב הרמתי את ראשי והנה עברו להן 3 שעות, החנות נסגרה, חזרתי הביתה בידיים ריקות כשלפניי שבת מלאה חפירות בנושא, כמעט כמו החפירה שלי עד כה, שרק הולכת להחריף, עמכם הסליחה.

קצת על עצמי, כדי תוכלו לחוות דעתכם המקצועית הרלוונטית אליי:

רקע בצילום ועליי-
ידע בסיסי לחלוטין, קורס צילום בסיסי לפני 8 שנים, בארוני קבורה אחר כבוד מצלמת הפילם של ניקון שרכשתי ביפן לפני כ-12 שנה על שלל 3 עדשותיה היקרות.
הייתה בשימוש כ6 שנים ומאז ננטשה.

בנוסף,
למורת רוחה של אשתי היקרה, בחרתי לי כתחביב לטפס על הר כזה או אחר פעמיים-שלוש בשנה (בשנה נורמלית, נטולת קורונה משביתת השמחות)
לצורך כך, מחזיק ברשותי מצלמת גו פרו אשר למרות חסרונותיה הרבים משמשת אותי נאמנה.
אין הרבה אפשרויות כשביד אחת גרזן קרח ואת השניה בקושי מרגישים בגלל הקור.
מה גם שהגו פרו פתחה בפני עולם שלם של צילום ווידאו ב4k ושימוש בתוכנות עריכה.

שוב סטיתי מהנושא,

צרכים ושימוש במצלמה המיועדת-
צילום הילדים בבית, גינה, פעילות משפחתית.
צילום נופים וטבע
(איני מתכוון לציפורים במעופן/כוכבים/בעח ממרחק רב.)
כן טיולים משפחתיים וגם טיולי סולו, חוץ מטיפוסי הרים כפי שהרחבתי מעלה.

משקל-
בגדול, לא שיקול משמעותי
כנ"ל לגבי מס העדשות.
אם כי אני חושב שהרחבת ארסנל העדשות הינו משהו שעדיף לעשות לאורך זמן, תוך התפתחות אישית ברזי הצילום והבנת הצרכים לעומק.

תקציב-
בסביבות 7k כולל ציוד נלווה כדוגמת חצובה איכותית, מבזק חיצוני, תיק, סוללה וכו'
תקציב גמיש במעט.

הכוונה היא בהחלט לרכוש עם הזמן עדשות נוספות, ציוד ועוד, התקציב רלוונטי לנקודת הכניסה בלבד.

כבר מגיע לנושא שלשמו התכנסנו, תודה לאל..

נשאלת השאלה, למה לא חזרתי לחנות לקנות את המצלמה שכיוונתי אליה?

והתשובה בקצרה, היא...אתם! אתם רבותי ששאלתם ושיתפתם מניסיונכם בפורום זה. אתם, כרמי, מנחם ואחרים על תשובותיכם המאלפות, למדתי בסופ"ש אחד של שיטוט בפורום על עולם הצילום כפי שלא למדתי בכל 37 שנות חיי, אם כי זו לא חכמה גדולה..

אז ככה, כפי שהבנתם איני מסתפק בדרך הקצרה וגם בתשובתי ארחיב:

בסופו של דבר החלטתי להתמקד בחיפוש אחר מצלמה ללא מראה.
למה? מהסיבות הרבות שציינתם, הקדמה, הנוחות, העתיד והתזמון.

האם בכך נפטרה הדילמה, רחוק מכך..

בתקציב המוגבל, יחסית, ושקלול הצרכים וחוות הדעת שניתנו בפורום הגעתי למסקנה אחת לא משנה איך אני מסובב את הדברים והיא:

רכישת מצלמת FUJI X-T30
עם עדשת Fuji XF 16-55 f/2.8 R LM

ופה ידידיי, אתם נכנסים לתמונה

1. האם המצלמה והעדשה מתאימים לצרכיי?

2. האם בתקציב המדובר ובמעט גמישות אפשר לרכוש גוף מצלמה מתקדם יותר. ויותר חשוב מכך, עדשה איכותית יותר?

3. האם יש צורך לדעתכם בעדשה נוספת בשלב זה?

4. לא נעול על פוג'י, כך שהצעות על מצלמה תוצרת סוני ואחרות יתקבלו בברכה

תודה לכולכם ולו רק על הזמן שהקדשתם לקריאת הפוסט

דודו
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אני כמו רבים אוהבים את התוצאת התמונה של פוג'י וה X-T30 מצלמה מוצלחת להיכנס לתחום ועדשת 16-55 F2.8 בהחלט עדשה נהדרת וזה סט שיכולים להתקדם איתו רבות.

רק להסיר ספק ה X-T30 הוא גוף מוצלח עם החיישן החדש של פוג'י עם יכולות שליטה מוצלחות וגם מצלמה שנראה יפה, אבל עדיין מקבלים גוף קצת חלש מול מצלמות בכירות יותר - זה לא הופך את המצלמה לפחות טובה, רק נקודה לקחת בחשבון.
עוד נוקדה לקחת בחשבון העדשה הזו לא ממש קלה - אני מבין שזה לא מפריע ובטח בעתיד תוכל לרכוש גם עדשות קלות יותר - יש קסם ונוחות בסט של מצלמה קלה.
כך שנראה הבחירה שלך היא כייון מאוד נכון.

מצד השני, מחשבה מעניית מצלמות סוני שהן פופולריות מאוד היום, אני פחות אוהב את מצלמות הקרופ שלהן היות והן מרגישות כמו מצלמה קומפקטית עם עדשה מתחלפת - לא מתחברות לי אישית. אבל אתה כבר נושק בתקציב למצלמת סוני עם חיישן FF הסוני A7 III עם עדשת קיט שניתן להשיג בכ 8000 ש"ח וזה כבר סיפור ברמה אחרת לגמרי באיכות התמונה.

כאמור זה מעבר לתקציב, אבל תמיד יש ובטח בתקופה הזו אפשרות למצוא מצלמות כאלו ביד שנייה ואם אתה מוכן ללכת על במסלול הזה, כאמור זה כבר סיפור אחר.
יש רק לקחת בחשבון בעדשות טובות עבור הסוני יהיו קצת יותר יקרות מעדשות הפוג'י וגם יותר כבדות.

להסיר ספק זה לא שתמיד FF זה יתרון - מכיר מספר צלמים שירדו DSLR FF למצלמות פוג'י, אבל גם לדגם קצת יותר בכיר וגם בפוג'י יש סיכוי למצוא יד שנייה.

אם אני מדבר על יד שנייה לפעמיים כדי לבדוק יד שנייה ב EBAY מאיזה יפני - אנשים ישרים כמו סרגל, שומרים על הציוד שלהם וקונים ציוד חדש כל כמה שנים.

אני יודע שאני רק עושה לך יותר בלגן מסדר בראש - אבל לדעתי אתה אוהב לבדוק דברים (אם הבנתי נכון) ואז תכול לקבל החלטה ממקום של ידע.
 

davidbs

חבר מתחיל
הודעות
3
מעורבות
1
נקודות
3
תודה על התשובה המהירה והמקיפה

לעניין רכישת מצלמה מיד שניה, באופן עקרוני איני פוסל אך במקרה הנוכחי אני מעדיף לרכוש חדשה בעיקר מהסיבה שאיני בקיא דיו כדי שאוכל לאמוד את מצב המצלמה וגם מהסיבה שאוכל לחרוג מעט מהתקציב על מנת לרכוש מצלמה מדגם בכיר יותר מזה שהצגתי בפוסט.

אני חייב לומר שמשהו במצלמות של פוג'י פשוט עושה לי את זה, מראה הרטרו, המגע (ביקרתי כבר בחנות), הפשטות יחסית והביקורות הטובות בפורומים בארץ ומעבר לים.

יחד עם זאת, אני מבין מדבריך כרמי ששדרוג למצלמת פול פריים של סוני זה כבר סיפור אחר באיכות התמונה, גוף המצלמה, החיישן כמובן ועוד.

אני בהחלט שוקל את רכישת הסוני a7 lll שציינת, אך מבדיקה שטחית (יחסית) עולות לי מס' שאלות שאודה לך ולאחרים אם תוכלו לענות

1. קראתי קצת את הגדרות המצלמה וראיתי שאני יכול לבחור עדיין בין צילום בaps-c לבין 35ממ שאני מסיק שהכוונה לפול פריים ועדיין ההמלצה היתה לצלם לרוב בaps-c למעט במצבים ספציפיים, מקווה שלא עשיתי סלט, השאלה שלי אם אכן יש אופציה כזו ואם כן, מדוע בכל כך הרבה סקירות ממליצים בכל זאת להשתמש בaps-c במצלמה בעלת חיישן ff? עכשיו בטוח עשיתי סלט

2. האם ההגדרות ותפעול ה a7iii מסורבלים ואינם נוחים כפי שהיו להבנתי בדגמים הקודמים של מצלמות הסוני?

3. האם עדשת הקיט 28-70 המגיעה עם הדגם הינה איכותית? עדשות קיט כפי שהבנתי לרוב הינן בסיסיות, בטח בהשוואה לעדשה שחשבתי לקנות עבור מצלמת הפוג'י 16-55 f/2.8

4. האם, בכל זאת, ישנה מצלמת פוג'י מתקדמת יותר מה-xt30 שיחד עם עדשת ה16-55 תוכל לעמוד באיכותה אל מול הסוני? בתקציב של הa7iii כמובן.


אני מבין שפשרות הן חלק מהחיים וגם כאן המקרה אינו שונה
ברור לי שלא משנה מה התקציב, אין גם וגם ואני מפנים את זה, או לפחות מנסה בכל כוחי.
חייב לומר שעצם הדיון, קריאת הסקירות והחיפושים גורמים לי לעונג רב ובטוח שתודות לכם בחירת המצלמה תהיה אשר תהיה תהווה נקודת כניסה מצויינת עבורי.

תודה
דודו
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
ברוב מצלמות ה FF ניתן לצלם גם במצב קרופ, בחלק מה מצלמות כמו סוני, אז ניתן לצלם עם עדשות שהן מצלמות קרופ, אני משתמש כבר כמה שניים טובות עם מצלמות FF ומעולם לא ראיתי יתרון לצלם בקרופ, למרות שאני מכיר אחרים כולל צלמים רציניים שכן אוהבים לצלם כך.
צילום בקרופ זה כמו שזה נשמע לעשות קרופ לחיישן, כמו לעשות קרופ לתמונה - מה הכוונה, אם גדול ההצגה של התמונה זהה - אז תמונה לאחר קרופ היא בעצם הגדלה כדי לקבל את מספר פיקסלים קטן יותר לתמונה גדולה יותר.
כך שמי שרוצה לצלם ציפורים ורוצה לקבל יותר זום מעדשה מסוימת אז הוא מעביר למצב קרופ.
אישית אני חושב שאפשר לעשות קרופ והגדלה זאת גם לאחר הצילום בעיבוד במחשב.

תפעול והגדרות ה A7 III כבר טובות יותר המגרסה הראשונה של A7 ועדיין לא ההגדרות הנוחות והטובות שיש בשוק - וכן אפשר להגיד שההגדרות מסורבלות וזה יכול לפעמים לתסכל, אבל לאחר שלומדים לעשות את מה שרוצים (רבים בעולם קונים סוני היום, אז מספיק ידע ברשת) אז לא צריך להשתמש בהגדרות לעתים קרובות.

שלא יהיה ספק עדשת הקיט היא לא מדהימה, ניתן למצוא עדשות זום לסוני של טמרון וכן עדשות פריים של סיגמא עבור מצלמות FF של סוני וכמובן יש את עדשות סוני החלקן פשוט מעולת, אבל לא זולות.

שמדברים על מצלמות ללא מראה סוני מוכרים יותר מצלמות מכל חברה אחרת ובטח בתחום ה FF, אז הן לא יכולות להיות כל כך רעות - מעבר לכך קפיצה לבריכת המים העמוקים של FF יש עלות של ציוד יקר יותר בסופו של דבר וזו גם נקודה שיש לקחת בחשבון.

לפני שאני ממליץ על דגם בכיר יותר של פוג'י שתי נקודות:
1) נהוג להגיד שצלם קונה עדשות לכל החיים ומחליף דגם לחדש ומתקדם יותר עם הזמן - אולי זה נראה לא היגיוני אבל עדשות זה אופטיקה והיא מחזיקה שנים ללא תקלות כן יש בעדשה גם אלקטרוניקה וגם היא בדרך כלל מחיזקה שנים, יש עדשות מאוד ישנות שכבר לא מיוצרות שהן בעלות איכות אופטית מעולה. יותר מכך לצלם רציני יכול להשקיע יותר כסף בעדשות יותר מאשר במצלמה. מצלמה דיגיטלית מתקדמות כל כל שנים ולפעמים כדי להתקדם כדי לקבל טכנולוגיה חדשה.
2) חיישן המצלמה במצלמות כניסה ומצלמות בכירות בדרך כלל זהה (יש יוצאים בהכלל, אבל זב בדרך כלל זה אותו חיישן), כך שאיכות התמונה תיהיה זהה - זה לא מדויק היות ובמצלמה בכירה תיהיה מערכת פוקוס טובה יותר ילות לצלם מהר יותר ועוד טכנולוגיה לקבל תמונה טובה יותר אבל ברגע שמצלמים נגיד במצב סטטי עם עדשה זהה איכות התמונה תיהיה זהה.

למה אני מספר זאת היות ולפעמים נהוג לרכוש מצלמה זולה, כלומר דגם ישן יותר, או פחות בכיר מתוך ידיעה שבעתיד הכוונה תיהיה לשדרג את המצלמה.

דגמים בכירים של פוג'י הן X-T3 ו X-T4 החדשה יותר, כאשר ה X-T4 כבר יקרה ומספקת יכול של מייצב במצלמה שזו נקודה חושבה, אבל מעבר כך ההפרש במחיר גבוהה, אז אולי שווה באמת להתחיל עם דגם פשוט יותר כמו X-T20 ואפילו לא X-T30.

אוייי אוייי - כמה בלגן אני עושה לך כעת בראש :)
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
הי דודו.

ה A7 III מצלמה מ ע ו לה!. יש לה כמה מגרעות שקל להתרגל אליהן למשל:לוקח זמן ללמוד ולהבין את האי סדר שסוני עשו בתפריטי התפעול של המצלמה. אבל אגלה לך סוד: גם אם תיקח את הפוג'י (או קנון או ניקון או פנסוניק) יקח לך זמן להבין את מבנה התפריטים ככה שזו מגרעה למי שמהגר לסוני מאחרות למי שמתחיל איתה,עקומת הלימוד קצת שטוחה אבל לא משהו שמצריך מחשבה שנייה לגביה.

לגבי צילום בקרופ/ APS-C. כן יש לסוני את האופציה הזו. לא לא מומלץ להשתמש בה. חיישן FF טומן בתוכו פטמציאל עצום,החל מקומפוזיציה דרך טווח דינאמי בצבע של התמונות ועוד ועוד. החיישן בסוני הזה מעולה והוא מעולה גם ב 2020. צילום בקרופ נדרש כשיש עדשות קרופ בלבד ואני לא רואה הגיון בלקנות עדשות סוני ל APS-C כשיש לך,או כשתהיה לך,ביד את פיסת הטכנולוגיה המצויינת הזו.

קח בחשבון שאלי(@carmi ),אני חושב שאני מכיר אותו....,הציע את הסוני כי היא לא רחוקה מהתקציב שלך ואתה,בעוד קצת מאמץ,מקבל המון.

בעולם אידאלי,שבו התקציב מוגבל אבל דינאמי בבחירה בין הסוני או הפוג'י,שהוזכרו כאן,הסוני עדיפה.

משקל: בניגוד למבקרי פה,ובכלל,אני בדיעה הזו: רוצה סט שמשרת אותך? רוצה סט שמאפשר לך ליצור ולא לקחת תמונות שאפשר לקחת בטלפון החכם? רוצה סט שאתה מקנפג לשימושים שלך ומכיר אילו פונקציות יש,במצלמה,לשרת את הצרכים שלך?

אם התשובה היא כן: אז מראש תדע:מדובר בסט כבד. כבד במשקל וכבד,מאוד,בחשבון הבנק.

מניסיוני האמפירי: אני יוצא למסעות הצילום שלי עם 12-18 ק"ג של זכוכית ומצלמות. אם וכאשר ואולי אוסיף חסרת מראה הרווח במשקל זניח (100-200 גרם ...)

ככלל אצבע: עדשות הקיט לא העפרונות המחודדים של היצרנים,וסוני לא ממש יוצאת דופן בזה. אבל....

אבל: עוגת התקציב טעימה כשבולסים אותה מיד ומהר אבל כאב הבטן והחור בכיס אחר כך לא נעימים. רוצה לומר: תתחיל מעדשת הקיט עד שתרגיש שאתה ממצה אותה ואז חפש זכוכית אחרת. לסוני,כי אני מאוד ממליץ עליה,יש ארסנל כבד ומגוון של עדשות,של סוני עצמה ושל צד ג,ויש הרבה מה לבחור וכן- זה עולה לא מעט. אז להתחלה לא הייתי פוסל את הסוני בגלל עדשת הקיט (עדשת הקיט שציינת של פוג'י היא,דווקא,עדשה טובה מאוד) חי איתה ומתקדם בעתיד. אבל,כמובן,זה רק אני....

לגבי מראה: על טעם וריח אין מה להתווכח. יש שמתים על פוג'י בגלל המראה והתפעול הרטרו ויש שסולדים מזה כדי שינאה.
אני לא יכול להוסיף משהו מהניסיון שלי כי אני מצלם ב...קנון וקצת בסוני אבך לא יצא לי לתפעל פוג'י.

מצלמה צריכה טיפול. כשהיא לא עובדת צריך לאחסן אותה במקום נקי ושמור. לפני שמצלמים צריך להסיר אבק ולכלוך מהעדשה ולפעמים מהסנסור,אבל כשהיא מצלמת:היא כלי שרת אבק,גשם וכו הם מנת חלקה. אח"כ,בבית,צריך לטפל ולשמור. משכך - גם אני לא בעד מצלמה יד שנייה. השד יודע איך התייחס אליה הבעלים המקורי ובנקודות הקיצון,קרי מצלמה ששכבה בארון או מצלמה שעברה קילומטרג' עצום הם כמו רכב שנסע מעט או גמע מאות אלפי ק"מ - פוטנציאל לנזק הכרוך בתיקונים. משכך,אני מצטרף לדעתך,שמצלמה יד שנייה זה סיכון שלא כדאי לקחת,ועדיף לחכות עוד קצת,לחסוך עוד קצת ו/או וגם להתפשר לגבי הסט ולקנות....חדש.

מהפוסט הפותח שלך אני מסיק שאלו ממש לא צעדיך הראשונים בעולם הצילום. אבל...:נושאי הצילום שציינת מאוד שונים זה מזה. אז אני חוזר על שנאמר: עדשת הקיט יכולה להיות יופי של שדה ניסויים שבו תתנסה בסגנונות הצילום שציינת,וכשתגיע למסקנה שסגנון X מעניין אותך יותר מY תוסיף עדשה בהתאם.

אגב: אני ממצלמות הפילם שלי נפטרתי די מזמן. אחת מהן,האחרונה,נגנבה.... לא הייתי ממהר להיפטר ממצלמת הפילם. תגלה שלפעמים זה אתגר וכיף לא רגיל להשתמש בה בנוסף לדיגטאלית.

מנחם.
 

davidbs

חבר מתחיל
הודעות
3
מעורבות
1
נקודות
3
מודה לכם על תשובותיכם,

הואיל ואושרה חריגה מהתקציב
ומאחר ואיני רוצה להתפשר על עדשת הקיט
ובהתאם לכל הסוגיות שהעלתם לכאן ולכאן

הוחלט בשעה טובה על רכישת המצלמה:

Sony A7 III
יחד עם עדשת Sony FE 24-105mm f/4 G OSS

נלקחים בחשבון:
משקל העדשה וגודל הצמצם המקסימלי, צריך להתפשר על משהו

בנוסף, נלקחו בחשבון היתרונות והחסרונות אל מול טמרון 28-75 בעיקר בסוגיית הצמצם, וגם אל מול הסיגמה 24-70 f/2.8.

מקווה שזו רק ההתחלה ותחילתה של ידידות מופלאה

תודה על העזרה, היו שלום ידידיי
דודו
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
בחירה נהדרת, יופי של סט , תתחדש
אשמח לרשמים
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור