המערכת של מומו (סטריאו)

  • פותח הנושא lmomo
  • פורסם בתאריך

zariel

חבר משקיען
הודעות
2,189
מעורבות
718
נקודות
113
מערכת יפה מוקפדת
הייהתי אומר "סטרילית",
שאלה,
איך מסתדר עם הנמוכים ?
 

lmomo

חבר אתר
הודעות
44
מעורבות
36
נקודות
18
איך מסתדר עם הנמוכים ?
אני לא ידוע למה התכוונת בשאלה, אז אתייחס בכלליות לנושא הבס.
אני לא יודע להפריד בין המוצרים, הרמקולים מגיעים עם מגבר אחד כחלק מהקנייה, ואת המגבר השני קניתי בנוסף. המגברים מוכרים, ורוג׳ר תכנן אותם כך שיתאימו במיוחד לרמקולים שמייצר.
הקרוסאובר מתוכנת כך שיש חיתוך די חד ב 170Hz (אני חושב של 48db) ובעצם הפאנל האלקטרוסטטי לא משמיע שום בס, ויחידת הוופר שהיא “10 Transmission Line מהירה ויורדת נמוך.

התלבטתי הרבה לפני הקנייה, לא ניתן לשמוע בחנויות כי רוג׳ר סנדרס מוכר ישירות לצרכן. אז כחלק מהמסע, שרובו היה בהתכתבות וקריאה, קבעתי עם אחד ה- reviewers שקנה את הרמקול בניו ג׳רסי, אסף אותי מהמעבורת ממנהטן, אירח אותי יפה מספר שעות בחדר המוזיקה שלו ושמענו יחד מוזיקה שהבאתי מהבית, מה שהיה מעניין כי חלקה היה בעברית, ולא התאכזבתי. האמת שחזרתי לעיר הגדולה נלהב, ובתחושה שמצאתי את מה שאני מחפש.
אני לא בטוח שהייתי מרגיש את הפערים, שתמיד עוסקים בהם, בחיבור של אלקטרוסטטיים ווופר ״רגיל״, אבל נשמע לי מאוד אחיד. אז איך אני מסתדר עם הנמוכים? בעצמי,לא גבוה במיוחד :) אבל בגדול אני חושב שהרמקול נותן את כל טווח התדרים.
מקווה שעונה מעט על השאלה.
http://www.theabsolutesound.com/articles/sanders-model-10e-hybrid-electrostatic-loudspeaker/
 

Juiced

חבר משקיען
הודעות
870
מעורבות
273
נקודות
63
למה מקרן ולא טלוויזיה?
 

eldo

חבר משקיען
הודעות
698
מעורבות
126
נקודות
43
לא יודע איך הם נשמעים (האמת שלא שמעתי על היצרן הזה עד עכשיו), אבל רמקולים מהסוג הזה נראים חבל"ז. לטעמי לפחות. תמיד מזכירים לי את הסרט "2001 אודיסאה בחלל".
 

lmomo

חבר אתר
הודעות
44
מעורבות
36
נקודות
18
למה מקרן ולא טלוויזיה?
האמת שסתם בא לנו מסך גדול בסלון, לעניין הגודל מתרגלים מהר. לא רציתי להתקין מקרן על התקרה, והמקרן הזה עלה במחיר של טלוויזיה מבחינתי אז נשמע פיתרון סביר. אני לא וידאופיל דגול, אוהב לעומת זאת להתנסות בטכנולוגיה. המקרן תופס מעט מקום, מקרין עד ״150 ממרחק של חצי מטר מהקיר, כך שלא תופס מקום, לא דורש חיווט וכו׳. האמת שהמקרן אפילו נשמע סביר ולא חיברתי אליו את המערכת.
 
נערך לאחרונה ב:

ח_ג_י

חבר משקיען
הודעות
1,480
מעורבות
477
נקודות
83
תענוג!
אגב, מכיוון שאני לא בקיא אני שואל.
הרמקול עצמו מחייב 2 הגברות (לגבוהים, נמוכים) ?
או בחירה/החלטה שלך לשיפור.

מומו, תוכל קצת לספר על הראש?
מסקרן.
 

איציק ירקוני

צוות האתר
צוות האתר
הודעות
4,079
מעורבות
1,023
נקודות
113
יופי של סט.
 

lmomo

חבר אתר
הודעות
44
מעורבות
36
נקודות
18
הרמקול עצמו מחייב 2 הגברות (לגבוהים, נמוכים) ?
הי חגי,
הרמקול עצמו מחייב שתי הגברות, אך יחד עם זאת, הרמקולים מגיעים כבר עם מגבר אחד וקרוסאובר חיצוני. כך שניתן להשתמש במגבר הנוסף שיש בבית להנעת הדרייברים השניים. אני בחרתי לקנות מגבר שני זהה מסנדרס.

בהקשר להודעה אחרת שראיתי כאן בעניינו של סנדרס, מדובר ברמקולים שתוכננו על ידי רוג׳ר סנדרס, מי שהיה קודם לכן המתכנן של הרמקולים האלקטרוסטטיים והמגברים של Innersound, להבדיל מגייל מרטין סנדרס ממרטין לוגן (שתרם את שמו לשם החברה). שתי החברות בעלות תפיסה שונה לגבי רמקול אלקטרוסטטי. להבנתי, רוג׳ר מתייחס לחדר עצמו ככלי הנגינה המשמעותי ביותר. הדרך שלו לנטרל את החדר עד כמה שניתן היא ליצור פאנלים ישרים ללא העיקול של 30 מעלות (אני חושב), כפי שעושים במרטין לוגן. רוב טווח התדרים מנוגן ישירות למי שיושב בנקודת האמצע, אליה מכוונים הרמקולים, ואין לגלי הקול אינטראקציה עם החדר (הוא מתייחס למרחק הרמקולים מהקיר האחורי כמחזיר קול בהפרש זמן שלא משפיע על התוצאה), עיקר התיקון שעושה הקרוסאובר (מעבר לתפקידו כקרוסאובר) Room Correction הוא לגבי הבסים. לתפיסתו, לא תיתכן מערכת קול, שתשמיע את עצמה בצורה זהה בכל המקומות בחדר, ובכל מקרה לכל מערכת מוזיקה יש רק נקודה אחת שבה שומעים בצורה המדוייקת ביותר. למעשה ניסה ליצור רמקולים שעובדים כמו אוזניות.

לגבי הראש של הפטיפון, זאוס של Triangle-Arts: ביקורות מהרשת- DAGOGO, MONO&STEREO, ANALOGPLANET,ויוטיוב מ- AV-Showrooms
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור