הגדרת שידורי SD בממיר MAX HD


boycom

חבר מתחיל
הודעות
3
מעורבות
0
נקודות
0
שלום לחברי הפורום,
כבר ראיתי שהנושא נדון כאן מספר פעמים, אבל גם אחרי שניסיתי את כל מה שאנשים כתבו שהצליח להם - אני עדיין לא מוצא את ההגדרות האופטימליות עבורי:

אני מחפש את התצורה הטובה ביותר לצפייה בתכני SD עם ה-Yes MAX HD (שהרי תכני ה-HD נראים מצויין, בלי קשר למה שבוחרים בהגדרות).

המטרה שלי היא כזו: אני רוצה שהממיר ישדר כל הזמן ברזולוציית HD (במקרה של הטלויזיה שלנו, מדובר ב-720) וכאשר משודר תוכן SD אז תבוצע "מתיחה חכמה" על-ידי הממיר.

כרגע לפי מה שהבנתי מההודעות הקודמות - רק במצב Auto יש בכלל משמעות להגדרת פורמט יציאה SD. במצב הזה (Auto), תקנו אותי אם אני טועה, הממיר שולח תמונה ברזולוצייה שונה בהתאם לתוכן המשודר, ואם אם התוכן הוא SD - נכנסות לתוקף הגדרות ה-SD. אם אני בוחר רזולוצייה 720 קבועה, אז אין בכלל משמעות להגדרות פרומט יציאה SD.

אבל נכון לכרגע נראה כי מרבית מההגדרות הללו, לפחות אצלי, כלל לא משפיעות. ההבדל היחיד שניכר הוא בין מצב ה-Auto למצב ה-720. כשאני נמצא על מצב Auto אז הטלויזיה אכן מקבלת אות SD והשידור הוא בדיוק כמו שידור ממיר רגיל (הטלויזיה שלי יודעת לעשות "מתיחה חכמה" בעצמה במצב כזה). שום הגדרות, אגב, של פורמט היציאה SD לא משפיעות על השידור. ראיתי שמישהו כתב כאן שרק "All Ratios" עבד אצלו. אצלי זה ממש לא משנה מה בוחרים. השידור הוא אותו שידור.

אז זה המצוי. עכשיו הרצוי: אני רוצה שהממיר יהיה כל הזמן על 720 ושהוא בעצמו יעשה את ההמרה של תוכן ה-SD ל-HD, אבל עם מתיחה חכמה. כרגע אין שום אופציה שאני מנסה לבחור שמאפשרת את זה.

למה אני רוצה לעשות את זה, אתם מתעניינים? א. ממשק המשתמש יותר שווה כשהרזולוצייה היא HD (כמו שכבר כתבו רבים לפני) ב. כי הטלויזיה שלי יחסית ישנה ולא יודעת לעבור אוטומטית בין שידורי SD בפורמט של 4:3 לבין שידורי SD בפורמט 16:9 (היא כן יודעת לעבור אוטומטית ל-16:9 כשהשידור הוא HD עם זאת). אם השידור יהיה HD קבוע, ולפיכך הפורמט יהיה 16:9 קבוע, אזי הממיר הוא שיעשה את המתיחה החכמה של שידורי ה-4:3 ואני לא אצטרך לעבור בין מצבי צפייה של הטלויזיה בכלל.

אודה למי שהצליח לפענח או למי שיש תובנות מעניינות!
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
מצב AUTO מוציא לטלויזיה רזולוציית 576i בערוצי SD ו- 1080i בערוצי HD.

הטלויזיה שלך אמורה - דרך HDMI לזהות האם מדובר בפורמט 4:3 או 16:9, כלומר לבצע מתיחה חכמה ב- 4:3 ולהשאיר 16:9 בשידור HD.
 

boycom

חבר מתחיל
הודעות
3
מעורבות
0
נקודות
0
מצב Auto בעייתי

ככל הנראה איכות התמונה בשידור ה-SD במצב Auto היא ירודה עד כדי בלתי אפשרית לצפייה.

המצב היחיד שמצאתי בו מתאפשרת איכות צפייה נורמלית וגם מתיחה חכמה הוא 576P. הבעיה היא, מן הסתם, שאני צריך לשנות ידנית למצב 1080 כשאני צופה בשידור HD.

שים לב להבדל בשידור SD (ערוץ 2) בין מצב Auto למצב 576P:

מצב 576P:
attachment.php


מצב Auto:
attachment.php



ולא, לא מדובר בבעיות כיול. שום משחק עם הגדרות הבהירות או הניגודיות במסך לא משפיע כהוא זה על הבעיה. השידור במצב Auto הוא פשוט באיכות ירודה מאד או בפורמט שהטלויזיה שלי לא יודעת לפענח נכון...

אגב, החיבור הוא קומפוננט, לא HDMI.
 

תמונות מצורפות

  • (997)_img_0090.jpg
    (997)_img_0090.jpg
    KB 12.7 · צפיות: 527
  • (997)_img_0091.jpg
    (997)_img_0091.jpg
    KB 12.1 · צפיות: 340

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
נראה ממש לא טוב במצב AUTO, מוזר מאוד.
 

dansany

אוהב את התחום
הודעות
218
מעורבות
0
נקודות
0
באמת מוזר , אולי תדבר עם החברה?
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור