בעייה בחיבור DVI ל HDMI


asafmoraz

אוהב את התחום
הודעות
112
מעורבות
0
נקודות
16
היי ליאור ושלום לכולם.

אני טכנאי מחשבים ומתמצא המון בתוכנות וחיבורים, אמנם לא תותח כמוך בתחום הסיגנלים
וכו וכו... אבל מבין עניין לא רע.

בכל אופן, אני כבר המון זמן מתעניין במדיה סנטר פשוט אף פעם לא עשיתי את הצעד לרכישה, השאיפות שלי תמיד לא מציאותיות היות ואני חובב איכות מושבע, אני תמיד דואג לחבר כל דבר בצורה הכי טובה שיש, כבלים אופטים, DVI, ממקם סרואנד כמו שצריך, אפילו מכוון מטרים שלך הרמקולים במגבר, בקיצור קיבלת קצת רקע על האופן שבוא אני עובד.

לענייננו, עזרתי לחבר שלי בעל תקציב מוגבל לרכוש מחשב מדיה סנטר וטלויזיית LCD 32 אינטש, הרצנו התקנה של ויסטה 64BIT בעברית וחיברנו כבל DVI ל HDMI לטלויזייה בחיבור HDMI 1 יש לה 2 חיבורים דרך אגב ובדקנו בשניהם והמצב אותו הדבר, מייד נבין בהמשך :-(

התקנו את הדריבר המלא של כרטיס המסך שהינו GEFORCE 8500GT לצורך העניין עם 512MBעל הכרטיס, לוקח גם 256 מהמערכת שבנוייה עם 2 גיגה זיכרון סה"כ 768MB זיכרון בכרטיס מסך, מכובד לא ? (אבל לא קשור לעניין).

רואים זוועה, הטקסט לא ברור גם ב BIOS של המחשב עוד לפני שה WINDOWS עולה.
תאמת סרטים רואים לא רע, אפילו טוב מאוד והשתמשנו במדיה סנטר, אפילו בדקנו את סירטון ההדגמה ושם ורואים פיצוץ, חלק להפליא, ואף ראינו סרטים בפורמט HD, את ההדגמות של MICROSOFT רואים מצויין, אבל את הטקסט ב WINDOWS לא רואים טוב בכלל, הכל צועק בעיניים וניסינו כבר הכל, כולל הכל.

החלטתי לבדוק את העניין בחיפוש בפורומים השונים, עשיתי זאת דרך גוגל והגעתי לכאן.
פה ראיתי שאתה מדבר על NR, ניסיתי לחפש האם הטלויזייה תומכת ב NR ולא הצלחתי למצוא פיסת מידה בעניין, אני רואה על כל המסך, אין שוליים וכדומה אבל טקסט לא קריא, קצת מטושטש, כאילו אפשר לקרוא אבל זה לאמץ את העיניים, כמובן שאני מדבר על מרחק קרוב.

לעומת זאת בחיבור VGA אפשר לשבת כמו במחשב ממרחק אפסי ולקרוא מה כתוב, זה ברור מאוד אבל לא מגיע לרזולוצייה של 1366 על 768 כמו ב DVI אלה ב VGA מגיע מקסימום ל 1280 על 1024 זהו.

דרך אגב בדקתי בחיבור HDMI זה מגיע ל (תיקון) 1360 על 768 ולא 1366 כמו שצריך להיות, מה גם שההרצים משום מה על 30 הרץ ולא 60 מוזר לא ?

לא ניסיתי POWERSTRIP רק שמעתי עליה ולא בא לי להרוס את הטלויזיה בכפייה של רזולוצייה שלא צריכה להיות במקום.

ניסיתי גם עוד משהו, עד כמה שאני מבין הטלויזיה הזאת היא HD READY אבל ב HDMI זה נותן לי לבחור 1920 על 1080, איך זה יכול להיות ?

מה אתה אומר ? אפשר לפתור את הבעייה ? אני מבין עכשיו לאחר הרכישה של החבר שזאת בעייה מוכרת, האם לא ניתן להגיע למצב שבוא יראו כמו ב 19 LCD שבמחשב שלעומת ה LCD הגדול ה 32 מצליח להציג תמונה פצצתית ב DVI.

אודה לך או לכל אחד אחר על העזרה, אולי זה יעזור לעוד רבים אחרים.

תודה, אסף משתמש חדש פה בפורום, מאתמול. :)
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
באיזה דגם מסך מדובר?
נעשה קצת סדר:
1) התופעה שאתה מדבר עליה מתארת בדיוק אי תמיכה של המסך ב- NR: טקסט נראה מטושטש אבל סרטים נראים בסדר.
2) במצב VGA, המסכים המודרנים אמורים לאפשר רזולוציית 1366X768 אלא אם מדובר במסך ממותג "מדבקה", שם בחלק מהדגמים, לעיתים הרזולוציה דרך VGA מוגבלת לערך נמוך מהרזולוציה הטבעית של המסך וחבל שכך.
3) המסך מסוגל לקלוט אות 1920X1080 אולם הוא ממיר אותו לרזולוציה נמוכה יותר.
4) אפשר לנסות עם POWER STRIP, זה לא אמור להרוס את המסך, רזולוציה שהמסך "לא מעכל", פשוט לא תוצג.
 

asafmoraz

אוהב את התחום
הודעות
112
מעורבות
0
נקודות
16
סוג המסך הוא AOC

היי.

זה מסך מסוג AOC בגודל 32 אינטש, נקנה שבוע שעבר ב IVORY, יש לו 2 כניסות HDMI, מסך נחמד מאוד.

דרך אגב, עברנו בסוף ל VGA אומנם רזולוצייה מקסימלית של 1280 על 768, כתוב גם בחוברת שזה המקסימום ב VGA אז אני מאמין שאי אפשר יותר, רואים באמת טוב, תמיד חשבתי שכל טלויזייה עם HDMI תציג גם את ה WINDOWS בצורה חלקה, לא היה לי מושג שזה קשור ב NR.

דרך אגב, אני מחפש טלויזייה גם לעצמי, 37 אינטש לפי דעתי HD READY יכול להספיק, אתה ממליץ על משהו וכמובן שכן יתמוך ב DVI ל HDMI ולא יראו מטושטש ?

תודה, אסף.
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
אם זה המצב (מגבלה של המסך ברזולוציית VGA מקסימלית) אז אין כל כך מה לעשות.
לגבי מסך חדש, אנא פתח שרשור חדש בנושא עם הגדרת תקציב, מרחק צפיה ושימושים.
תודה.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור