אני לא חושב שזה דומה.
אצל מבצעים, הכלי הוא הרחבה של עצמם. כל פעולה עליו היא אקטיבית, ומטרתה להביע אותם. הם רוצים שכל צליל שייצא מהכלי יהיה מיטבי ויבטא אותם במלואו. המבצע שולט במגע, בעוצמה, בגוון, באיזון, במהירות ובשינויים הקטנים בה (רובאטו), בפיסוק, בהולכת הקולות, בפדאל ועוד. כל צליל הוא בחירה...