בלקמור לזמנו היה חדשן כמו פייג' אבל מעולם לא מהפכן כמו הנדריקס או עם נשמה כמו של סתיוי ריי .
אחריו הגיטרה התפתחה והופיעו גיטריסטים כמו ואי סטריאני אפילו רנדי רודס מייד אחרי תקופת סגול קהה לקח את הנגינה למחוזות אחרים עם אוזי.
בלקמור נשאר תקועה בתוך התחת של עצמו מרוב אגו ואולי תחליפים.
סגול קהה...