קצת עזרה לפורום החביב הזה !


Juiced

חבר משקיען
הודעות
870
מעורבות
273
נקודות
63
בדיוק צופה בסרטון הזה ואני חושב שהוא רלוונטי לדיון אבל ה fine tune פה נעשה ע״י עוסקים בתחום.

זה נחמד לארח אבל לרוב הדעות היו סובייקטיביות כי לכל אחד מאיתנו יש טעם קצת שונה..
אבל מה שעולה פה הרבה זה ״קהילה״ שזה משהו דיי חשוב בפני עצמו.

אני גר בלב תל אביב ואשמח לארח ולשמוע חוות דעת אחרות (אין פה חניה).

זה מוזר,
לפעמים יש ימים שמשהו לא מסתדר לי בסאונד ואז אני חושב לעצמי ״אאה זה בטח הכבל של הרמקולים .. הוא לא בקנה מידה עם שאר המערכת וצריך לשדרג .. ״ ויכול להיות שאני סתם אוכל סרט

ולפעמים יש ימים שממש זורם לי ואני ממש נהנה.

 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,236
מעורבות
2,746
נקודות
113
אבל ביקור שלהם יכול לעזור לאנשים כאן הרבה יותר ממה שהם היו חולמים לעשות לבד.
תחשוב ששניצל היה קופץ אליך לפני 20 שנה וזורק לך טיפים כשהתחלת את הדרך .
הכיוון בהחלט מעניין, אבל שאלה בעצם לאיזה סוג טיפים ועצות אפשר לצפות.

אפשר להזיז את הרמקולים מפה לשם, אולי לבוא עם כבלים ולהדגים מה הם עושים, אבל מעבר לזה, האם העצות יהיו להחליף רכיבים? לאיזה? איך אפשר לדעת מה יישמע טוב עם המערכת המתונה, למעט אולי אם מחליפים את כל הרכיבים, וגם אז זה לא בטוח? אולי צריך להמליץ על טיפול אקוסטי, אבל איזה, ובאיזה עלויות? או אולי בכלל על RC?

אז לאיזה סוגי עצות אפשר לצפות? באיזו רמת פירוט? ובאיזו מידה המערכת תהייה אמורה להישאר דומה למה שהיא במצב ההתחלתי?
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,235
מעורבות
783
נקודות
113
בדיוק צופה בסרטון הזה ואני חושב שהוא רלוונטי לדיון אבל ה fine tune פה נעשה ע״י עוסקים בתחום.

זה נחמד לארח אבל לרוב הדעות היו סובייקטיביות כי לכל אחד מאיתנו יש טעם קצת שונה..
אבל מה שעולה פה הרבה זה ״קהילה״ שזה משהו דיי חשוב בפני עצמו.

אני גר בלב תל אביב ואשמח לארח ולשמוע חוות דעת אחרות (אין פה חניה).

זה מוזר,
לפעמים יש ימים שמשהו לא מסתדר לי בסאונד ואז אני חושב לעצמי ״אאה זה בטח הכבל של הרמקולים .. הוא לא בקנה מידה עם שאר המערכת וצריך לשדרג .. ״ ויכול להיות שאני סתם אוכל סרט

ולפעמים יש ימים שממש זורם לי ואני ממש נהנה.


נגעת בנקודה יפה לטעמי
לגבי עצמי הבנתי שאם ב 80 אחוז מהזמן אני מרוכז במוזיקה ולא בסאונד, אז אני מרוצה מהמערכת.
האידיאל מבחינתי הוא להתרכז במוסיקה 100 אחוז מזמן האזנה, אבל כנראה לא אפשרי אם אתה אודיופיל.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,236
מעורבות
2,746
נקודות
113
לגבי עצמי הבנתי שאם ב 80 אחוז מהזמן אני מרוכז במוזיקה ולא בסאונד, אז אני מרוצה מהמערכת.
האידיאל מבחינתי הוא להתרכז במוסיקה 100 אחוז מזמן האזנה, אבל כנראה לא אפשרי אם אתה אודיופיל.
אולי תלוי באיזה אספקטים של הסאונד מדובר, אבל במוזיקה אקוסטית יש משמעות גדולה לסאונד שהנגנים/זמרים מפיקים (בניגוד לאספקטים של המערכת כמו במה וכד'), והקדשת תשומת לב לזה היא חלק מהריכוז ומההנאה.

סך הכל, זמרים ונגנים מקדישים חלק ניכר מאוד מזמנם לשיפור הצליל שהם מפיקים, וכך גם מנצחים לגבי הצליל התזמורתי, שתפקידם כולל להדריך את המבצעים בפועל איך להפיק אותו, מרמת המבצע הבודד ועד לאיזון בין המבצעים.

במאמר מוסגר, יש לציין שגם כל שאר המעורבים בדרך שאופים לצליל מיטבי ועובדים עליו קשה מאוד, החל במתכנני אולם ההופעות, דרך מתכנני ויצרני הציוד והמדיה להקלטה ולהשמעה, טכנאי ההקלטות, המאסטרינג, והייצור, וכו', וגם המאזינים בביית, שמנסים למצוא את הציוד המיטבי עבורם ודרכים להוציא ממנו את המקסימום, ואלה שעוזרים להם.

אני לא מוצא טעם בפגם גם להאזנה לסאונד של המערכת, כחלק מההנאה, בלי שזה אומר שאני לא מבסוט מהמערכת. להיפך, אפשר גם ליהנות ממנו בלי נקיפות מצפון, ואין שום אידיאל להוריד את סוג ההנאה הזה לאפס. סך הכל, גם בעל המערכת השקיע בזה הרבה כסף וזמן, וזה לגמרי בסדר ליהנות מהתוצאה.
 

Jay

אוהב את התחום
הודעות
141
מעורבות
5
נקודות
18
עמיר,
תלוי בניסיון של החובב.

אצלי למשל תמיד יש ספקות על הדברים הבסיסיים ביותר - העמדה למשל או חוליה חלשה.
בד״כ מי שירצה להזמין אליו יעשה את זה או כדי לשפר את המצב הקיים (ראה למשל העמדה), או בשדרוג ואז זיהוי החוליה החלשה יכול לחסוך הרבה ניסויים ותיסכול.
במקרה הטוב, החלפת כבל זו פעולה קלה שיכולה לתרום.

ככה אפשר להתקדם בשיפור המצב כשיודעים שהבסיס נכון. …
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,053
מעורבות
313
נקודות
83
לאחר שמתנוש ״חשף״ לנו שהוא סומך על ארבעה אנשים ,שהם מביני דבר כהגדרתו,
מי היא הרביעיה שלכם?
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,236
מעורבות
2,746
נקודות
113
עמיר,
תלוי בניסיון של החובב.

אצלי למשל תמיד יש ספקות על הדברים הבסיסיים ביותר - העמדה למשל או חוליה חלשה.
בד״כ מי שירצה להזמין אליו יעשה את זה או כדי לשפר את המצב הקיים (ראה למשל העמדה), או בשדרוג ואז זיהוי החוליה החלשה יכול לחסוך הרבה ניסויים ותיסכול.
במקרה הטוב, החלפת כבל זו פעולה קלה שיכולה לתרום.

ככה אפשר להתקדם בשיפור המצב כשיודעים שהבסיס נכון. …
אם היו מתחילים מאפס, עז עזרה של אחרים יכולה להיות מקסימלית, אבל כאן מדובר רק במצבים שמתחילים בהם ממשהו מוכן.

אז דברים "קלים" כמו מיקום ו-tow-in של רמקולים יכולים לעשות הבדל גדול ולהיות מודגמים במקום, וגם כבלים ספציפיים אפשר בקלות להדגים ולבדוק, אבל החלפת רכיבים משמעותיים יותר היא רק תיאורטית ולא ניתנת לבדיקה מיידית על ידי בעל המערכת וע"י שאר המשתתפים, וכך גם טיפול אקוסטי, פאסיבי או אקטיבי (אלא אם מביאים RC ומתחילים לכייל אותו על חשבון הזמן של כולם). כך שאי אפשר לדעת מכאן אם ה"בסיס" הוא נכון, ואם לא, ומה יתאים לבעל המערכת, גם בצליל וגם בעלות.

מה גם שחלק מה"תותחים הכבדים" מכירים בעיקר ציוד יקר והשפעתו, ופחות ציוד במחיר ש"בני תמותה רגילים" יכולים להרשות לעצמם.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
אני תמיד חושש להיכנס לדיון ה״טעם״. כי על טעם ועל ריח אין מה להתווכח. אבל על איכויות וביצועים? יש גם יש. למשל פרטים זה פרמטר מוחלט - או שיש, או שאין. מי שיש לו יותר פרטים זה טוב יותר. האם המאזין אוהב את זה? לא תמיד. אבל הוא חי עם מערכת עם ידיעה שהביצועים שלה ברמת הפירוט היא לא טובה מספיק. דינמיקה - קל לבדוק. הרקוויאם של ברליוז יספר לך בקלות כמה המערכת דינמית. וגם זה נתון מוחלט והוא מתבטא היטב בצליל. מיקרו דינמיקה? שוב - ביצועים, קל לבדוק.

הבעיה היא שלא לכולם יש את הסבלנות והאנרגיה לחפש להשיג כמה שיותר מכל דבר מבלי לפגוע בטונאליות ובוויסינג שרוצים, ואני לא יכול גם להמליץ על מהלכים מתאימים להשגת המטרה הזו לאדם שאני לא מכיר, מערכת שאני לא מכיר בחלל שאני לא מכיר. לכן אני מקסימום יכול לדווח לו מה חסר לה ומה המחיר שהוא צריך לשלם בשביל שזה לא יחסר יותר. והמחיר הוא זמן, נסיון, הקרבה וכנראה גם כסף ובמקרים מסוימים הרבה כסף.
 

Vivaldi Audio

עוסק בתחום
הודעות
329
מעורבות
237
נקודות
43
כמי שעוסק בתחום, אני חי ברמה יומיומית את השאלות והתהיות שהועלו כאן.
באופן כללי, אני מוצא שלקוח שמבקש עזרה - ניתן לעזור לו.
איך? כרגיל, בהקשבה.
לשים בצד את האוזניים ואת הטעם שלי - זה אפשרי במידה רבה - ולהשתדל להבין מה הבעיה של הלקוח, מנקודת המבט שלו.
חלק מהלקוחות שמתקשרים הם עולם שלם שאין לי שום מושג עליו.
אז אם זו שיחת היכרות טלפונית, אני שואל כמה שאלות שקשורות לחלל ההאזנה, למערכת הנוכחית, לסוג המוזיקה המועדף וכיו"ב.
יש לא מעט מקרים שאפילו בשיחה טלפונית כזאת הצלחתי למקד את הלקוח במהות הבעיה -
לדוגמה, מגבר חלש מדי לרמקולים נתונים.
תתפלאו, או לא, אבל לא מעט אודיופילים - ובוודאי חובבים מתחילים - נמצאים בסיטואציה הזאת, ורק הם יודעים כמה זמן, מאמץ וכסף
הם השקיעו כדי לפתור את הבעיה בדרכים עקיפות, וכמובן - לשווא, והתסכול גדול.
בנוסף, לא מעט פעמים, כשהגעתי לבתים, אפילו של אודיופילים מנוסים, הבנתי שלא אמכור להם כלום...
פשוט מפני שהבעיה שהם דיברו עליה קלה לפתרון ולא מצריכה הוצאה כספית גדולה או אפילו לא מצריכה שום הוצאה כספית.

במילים אחרות, מי שמרוצה עד הגג מהמערכת שלו, נהדר. מן הסתם, מישהו כזה גם לא מבקש עזרה.
אבל מי שלא מרוצה וחושב שיש מה לשפר, או סתם זקוק לחיזוק בכיוון שהוא בחר בו,
אז כמו בכל תחום בחיים, זוג אוזניים נוספות יכולות רק לעזור -
בין שהן מנוסות ואתם סומכים רק עליהן ובין שהן אפילו אגביות, לדוגמה, שתיקה לרגע מכיוון האישה.
 

ארמה אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,320
מעורבות
963
נקודות
113
ברוב המקרים קשה לי להאמין שיהיו כאלה שיזמינו לביתם קואלציית מומחים מכיוון שבעסק הזה יש הרבה אגו וכל אחד חושב שהוא מומחה ומבין יותר מהשני ואף אחד לא יאמר לאודיופיל עם מערכת ב 200 אלף איך זה צריך להיות ומה להחליף ואני כמובן מדבר על האודיופילים הבכירים עם המערכות היקרות מן הסתם שהם אגב אינם רבים יחסית , מה גם שאותו אודיופיל עם הבעייה לא ירצה לחשוף את עצמו לקהילה שידברו מאחורי גבו על זה עם מערכת היוקרה שיש בה בעיות והסאונד נשמע אצלו רע , צאו מזה זה לא יקרה.

מצד שני
בקרב החובבים והאודיופילים הצעירים וגם המתחילים, אולי הם היו שמחים לתובנות ושיפורים מיודעי דבר מנוסים , רק שיודעי הדבר המנוסים בקואליצית המומחים שמגיעים מהטופ של הסטריאו ישחררו להם המלצות מהנקודה שבהם הם מבינים לרמתם והבנתם, ושהתיקון או השיפור יהיה מן הסתם מכשיר יוקרה שיעלו להם אלפי ועשרות אלפי שח, וזאת מכיוון שאני לא רואה אודיופיל מנוסה בקואליציה שימליץ לאודיופיל מתחיל או בינוני על מכשיר פשוט ברמת הי פי , מהסיבה הפשוטה שאין לו נסיון עם מכשירי הי פי ממוצעים בכמה אלפים , ומאחר ובשבילו זה לא נחשב לאיכות , הוא גם לא מכיר מכשירים ברמה כזו .

ולכן לעניות דעתי אני לא רואה התכנות למצב שכזה למרות הרצון הטוב.

אמיר
 
נערך לאחרונה ב:

ymym

אוהב את התחום
הודעות
247
מעורבות
80
נקודות
28
האם אנשים מחפשים תשובה ללא שאלה?
כמה עזרה צריך אדם שאינו יודע לשאול?
אם נכביר דרישות על רצון פעוט ונהפוך אותן לעיקר, הרי נפתחה תעשיה שלמה.
ברגע שמחפשים במה, דינמיות וכו׳,
האדם בשל להיכנס לתחביב, והתחביב יכנס לו לכיס ולנשמה
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,422
מעורבות
1,025
נקודות
113
דברו בשם עצמכם.
המסקנות מהקריאה באופן כללי (ולא חפרני ) הן :

1.בעלי המערכות היקרות - "האודיופילים הכבדים" - הם בעלי ההבנה הגדולה יותר .
מהנסיון שלי אין שום קשר. בדיוק כמו שאין שום קשר לבעל רכב יוקרה להבנתו בנהיגה ורכבים. אפס קשר.

2.מי שנכנס לתחביב - נשמתו וכיסו ינזקו - כן. בהחלט - למי שמהלך באפילה /בתחרות עם חבריו / לא מבין ,לא יודע וגם לא שואל או שואל את האנשים הלא נכונים .

3.ימליצו " האודיופילים הכבדים " - על רכיב יקר להחריד . מדוע צריך אותם אם כך ?
אפשר,כפי מה שאמרתי הרבה פעמים - אם זו הגישה - להכין טבלת אקסל לפי מחירים ולרכוש .


לסיכום , אין לי שום שותפות או הסכמה לדברים הרשומים לעיל.
בז להם בענק - והם לדעתי שייכים לתחביבים אחרים, בעיקר לסמלי סטטוס ויוקרה אצל לא מביני דבר.

אודיפיליה אמיתית - לא קשורה למחיר או למעמד מדומין שלא קיים. מה גם שהמחיר לא מבטיח שום תוצאה (מילא הייתה תוצאה..)

אודפיליה אמיתית קשורה לזמן שאתה מוכן להשקיע על ללמוד/לנסות/לחפור ולהבין איך אודיו עובד באופן לא מותגי.
מערכות חשמליות וגלי קול - לא מבינים מותגים . רק בני אדם ולצמצם את התחביב לכיוון זה - וואלה פחות מתחבר לזה...


אודיפיליה אמיתית תוציא את המקסימום מהמערכת ובכיף . בעיני, זה הדבר היחיד שחשוב - כל שקל ממוקסם והבחירות העתידיות יהיו נבונות .

סובל מהדרך ?

שב ללמוד.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
ברוך בורא עולם שעשה לנו ניסים וברא לנו כלים שמתמללים את הליהוגים העריריים האלה, ואז גם יכולים לסכם אותם.
מדוע מישהו צריך להשחית את זמנו לשמוע אדם אוסף את מחשבותיו עם אההה ו-אווו ו- obviously...
הדור הזה צריך לתת הרצאות במתנס"ים, לא להעלות סרטים ליוטיוב.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,422
מעורבות
1,025
נקודות
113
ברוך בורא עולם שעשה לנו ניסים וברא לנו כלים שמתמללים את הליהוגים העריריים האלה, ואז גם יכולים לסכם אותם.
מדוע מישהו צריך להשחית את זמנו לשמוע אדם אוסף את מחשבותיו עם אההה ו-אווו ו- obviously...
הדור הזה צריך לתת הרצאות במתנס"ים, לא להעלות סרטים ליוטיוב.
לא ראיתי את הסרטון מתן .
אבל יש אנשים בני דורו מביני עניין .
למה חיסלת את כולם בשבת בבוקר ? :p
 

Juiced

חבר משקיען
הודעות
870
מעורבות
273
נקודות
63
נגעת בנקודה יפה לטעמי
לגבי עצמי הבנתי שאם ב 80 אחוז מהזמן אני מרוכז במוזיקה ולא בסאונד, אז אני מרוצה מהמערכת.
האידיאל מבחינתי הוא להתרכז במוסיקה 100 אחוז מזמן האזנה, אבל כנראה לא אפשרי אם אתה אודיופיל.
כנראה שלא..
תמיד יש רצון לשפר ולרוב גם יש מקום.

בנוגע לדיון, חוות דעת של משהו מנוסה לא תזיק .. ההפך, היא יכולה להיות מאוד פרודוקטיבית.

אחרי שפירסמתי את הפוסט, יצר איתי קשר @RanMoyal באותו יום וקפץ אליי בספונטניות (שמחתי להכיר :)),
שמע ואישר מה שמציק לי בסאונד! .. אין לי שליטה טובה בבאס בגלל החדר.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,422
מעורבות
1,025
נקודות
113
כנראה שלא..
תמיד יש רצון לשפר ולרוב גם יש מקום.

בנוגע לדיון, חוות דעת של משהו מנוסה לא תזיק .. ההפך, היא יכולה להיות מאוד פרודוקטיבית.

אחרי שפירסמתי את הפוסט, יצר איתי קשר @RanMoyal באותו יום וקפץ אליי בספונטניות (שמחתי להכיר :)),
שמע ואישר מה שמציק לי בסאונד! .. אין לי שליטה טובה בבאס בגלל החדר.
Welcome to the club :)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,236
מעורבות
2,746
נקודות
113
זה מעניין להקשיב, אבל הוא קצת קופץ מנושא לנושא, ולא תמיד אני מבין או מסכים איתו.

בהתחלה הוא מביא את עניין הצפרדע במים שמתחממים והיא נהנית בהתחלה, סובלת בסוף ולא יכולה לצאת, כי היא כבר מבושלת, אבל מה בדיוק מקביל לזה?


אחר כך הוא אומר שחנויות אינדיווידואליות נעלמות ויש רשתות ענקיות, והצריכה מוכתבת ע"י אלגוריתמים, מה שנכון במידה זו או אחרת, אם כי האלגוריתמים בונים על ומושפעים מתגובות של צרכנים.


אבל יותר מהותי הוא העניין שהוא מספר איך הוא התחיל מתקליטים, וכשמצא חן בעיניו משהו, הוא התחיל לחקור, לפי הלייבל והמבצעים וכו', מה עוד הוא רוצה לשמוע, ולטענתו, סטרימינג לא מאפשר את הקפיצה הקוואנטית מדבר למה שיפשרו לו התקליטים והחנויות הישנות. זה אולי נכון אם ורק אם הוא הולך רק לפי ההמלצות שהאתר מציע לו באופן אלגוריתמי. אבל אם הוא לא מגביל את עצמו רק לזה, זה פשוט לא נכון, אלא ההיפך הוא הנכון. בחנויות פיזיות, הוא היה מוגבל לתקליטים הפיזיים שהיו בחנות או הגיעו אליה בהמשך, באופן אקראי או אפילו לפי הזמנתו המפורשת, אבל זה תהליך איטי ו*מאוד* מוגבל. בסטרימינג הוא יכול מיידית לקפוץ לאיזה כיוון שהוא רוצה בכל רגע, ולהגיע למקומות רחוקים בהרבה. אולי מה שחסר לו זה מה שכתוב על האריזה של תקליטים ודיסקים, מה שקיים בחלק מהאלבומים בחלק מאתרי הסטרימינג, אבל דברים מסוג זה הוא יכול לאתר בעזרת Discogs (איזה עוד הקלטות יש עם אותם מבצעים) וכמובן גוגל, ויקיפדיה, אמאזון ועוד, הרבה מעבר למה שכתוב במקרה על עטיפת תקליט זה או אחר.


אחר כך הוא משווה בין טעם טוב ורע באוכל לטעם טוב ורע במוזיקה וסאונד, ומדבר על זה שמג'אנק פוד אפשר למות. אבל בעצם נמוזיקה וסאונד שמישהו מחשיב כגרועים, אף אחד לא מת, או אפילו חלה בגללה. למאכלים יש מדדים מוחלטים לה מועיל ומה (בהתחשב באלרגיות, גנטיקה ועוד),,ובמוזיקה אין – זו *רק* שאלה של טעם. אם נניח שלטעמו של הדובר ראפ זו מוזיקת זבל, כמעט לא מוזיקה, שבה רק מדברים על רקע רעש, ורביעיות מאוחרות של בטהובן הן שיא המוזיקה, אז יש לציין שברוב המקרים, מי שמאזין למוזיקת ראפ הרבה יותר חי ומתנועע ורוקד מאשר מישהו שקבור לו במעקב עם הפרטיטורה בהאזנה סטאטית לרביעייה של בטהובן.


אחר כך הוא מדבר על זה שבעידן הוויניל אפשר היה לבחור את הסאונד ע"י בחירת רכיבים, והתאמות לז'אנר וכד',למשל ע"י החלפת ראש לפי סוג המוזיקה, כמו שאניני יין לא שותים בכוס פלסטיק אלא בוחרים את סוג הכוס בהתאם לסוג היין. לא נראה לי שיש התאמה בין המשל לנמשל, כי רוב המאזינים לא עשו התאמות כאלה, וחיפשו את הציוד המיטבי שיכלו להשיג, ואיתו ניגנו הכל.


אחר כך הוא משמיץ את איכות הסאונד של ספוטיפיי כאילו מדובר רק ברזולוציה הנמוכה ביותר של mp3, כשלמעשה אפשר לקנפג בין 24 ל-320 kbit/s. אמנם mp3 @ 320 זו לא איכות CD אפילו, אבל ממש לא נוראית.


אחר כך הוא משווה בין איכות אוכל לאיכות סאונד וקושר קשר ישיר בין זה לבין מידת ההנאה. אז זה לא כזה ליניארי. מי שאוהב אוכל "פשוט", לא תמיד צריך את המרכיבים הטובים ביותר כדי שהיה טעים. מספיקים רכיבים סבירים, רק שיהיו טריים. מעבר לזה, רכיבים טובים *מאפשרים*, אבל לא *מבטיחים* איכות טובה. וחשוב יותר, מידת ההנאה אינה פונקציה פשוטה של איכות הסאונד. לאודיופילים איכות הסאונד חשובה יותר מאשר לממוצע, אבל מי שידו אינה משגת את הרכיבים הטובים ביותר, מסתפק ברכיבים טובים אך "סבירים" – טובים למחירם אבל לא מצטיינים בהשוואה למה שאפשרי כשאין מגבלות.


הוא מדבר על דחיסת טווח דינאמי כעל חסרון נטו, בעוד שלפעמים זה דווקא טוב יותר עבור האזנה ביתית, ובטח עבור סביבה רועשת, ובחלק מסוגי המוזיקה מראש הטווח הדינאמי לא גדול וזה לא כזה משנה אם דוחסים או לא, אלא אם *ממש* מגזימים.


כל צורת המחשבה שלו היא מנקודת מבט אודיופילית, כאילו כל העולם מאזינים בישיבה סטאטית בנקודה המתוקה מול מערכות אודיו ושכולם אמורים להית מפוקסים על צריכת המיטב. זה לא המצב שם בחוץ, שבו רוב האנשים מאזינים באזניות לא משהו, עדיף אלחוטיות, בכל מקום, כולל בסביבות רועשות, ו/או באוטו, וההבדלים באיכות בין mp3 ל-24/192 בכלל לא שמיעים, ודחיסה ממש חיונית וחיובית, וכו', אבל הוא מתייחס אל זה כאל משהו רע ופסול וזבל.


הוא אומר שטעם הוא מה שמגן על הצרכן בבחירות שלו, בבריאות הנפשית והפיזית, כאילו שצרכן המוזיקה זקוק ל"הגנה" מפני מה ש*הוא* מחשיב כזבל, ומדבר על כך שהפלטפורמות והאלגוריתמים אינם מחוברים לגוף כלשהו, אלא הם מהווים קלטים ברמת העדר, עבור מנטליות של עדר, ואם המאזין לא מודע לכך בבחירות שלו, הוא נהיה קורבן של זה. ואם כן מודעים, אפשר להתחיל לעשות בחירות טובות ומועילות יותר מאשר להיות מנוהלים ע"י טעם המונע ע"י אלגוריתמים.


אולי יש בזה גרעין כלשהו של אמת, אבל זו לא *ה*אמת על מוזיקה ואודיו, אלא נקודת מבט *מאוד* מתנשאת ואליטיסטית, מה שמאוד מדבר לאודיופילים, שמעדיפים להסתכל על עצמם כעל העילית לעומת פשוטי העם שהם קורבן של בורותם, הטעם הגרוע שלהם, ושל אלגוריתמים של החברות הגדולות והרעות.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,236
מעורבות
2,746
נקודות
113
אודיפיליה אמיתית - לא קשורה למחיר או למעמד מדומין שלא קיים. מה גם שהמחיר לא מבטיח שום תוצאה (מילא הייתה תוצאה..)

אודפיליה אמיתית קשורה לזמן שאתה מוכן להשקיע על ללמוד/לנסות/לחפור ולהבין איך אודיו עובד באופן לא מותגי.
מערכות חשמליות וגלי קול - לא מבינים מותגים . רק בני אדם ולצמצם את התחביב לכיוון זה - וואלה פחות מתחבר לזה...


אודיפיליה אמיתית תוציא את המקסימום מהמערכת ובכיף . בעיני, זה הדבר היחיד שחשוב - כל שקל ממוקסם והבחירות העתידיות יהיו נבונות .

סובל מהדרך ?

שב ללמוד.
אני מסכים בהחלט שזו יכולה להיות דרך יעילה להשגת תוצאות טובות, אני רק לא מתחבר למונח "אודיופיליה אמיתית". לא נראה לי שיש איזושהי "אמת" אחת שצריך ללכת לפיה ו/או להגיע אליה.

לכל היותר הייתי משתמש במונח אודיופיליה "אמיתית" עבור אהבה "אמיתית" (מה זה?) לסאונד טוב ממערכת אודיו, כאשר מה נחשב "טוב" בהקשר זה הוא רק לפי טעמו האישי של המאזין, שיכול כן או לא להשתנות עם הזמן.

כן, אני יודע שזה לא מתאים לדעתם של חובבי האמת האבסולוטית, שגם טוענים שאם מישהו אוהב משהו שלדעתם המלומדת אינו טוב, הם חושבים שהוא אולי יתברבר עם זה עד שיתפכח ויתחיל לראות את האור בעצמו, או שהם צריכים להראות לו את האור ולהציל אותו מהטעם הלקוי שלו, והוא צריך להעדיף יכולות וביצועים טובים ופרטים וכו'.

בדרך כלל הם גם יודעים להיות משכנעים ו/או מתנשאים מספיק כדי להראות לאדם האמור שטעמו ירוד ומן הצורך לשפר אותו, וככל המוקדם כן ייטב, כך שהם מצליחים במיסיונריות שלהם, ואחר כך טוענים שכל מי שיש לו טעם לקוי מבזבז את זמנו וכספו, כי הוא הרי ממילא יגיע אל "האמת" אם כך ואם כך, כך שעדיף להמיר את טעמו כמה שיותר מהר וזה יחסוך לו כסף וזמן. זו גם נבואה שאפשר באופן אקטיבי להגשים את עצמה, וגם להרגיש טוב עם זה שהם עשו משהו חיובי.

אני לא מסכים עם הגישה הזו, אבל עם בעלי האמת האבסולוטית אין טעם להתווכח על הנושא.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
כנראה שלא..
תמיד יש רצון לשפר ולרוב גם יש מקום.

בנוגע לדיון, חוות דעת של משהו מנוסה לא תזיק .. ההפך, היא יכולה להיות מאוד פרודוקטיבית.

אחרי שפירסמתי את הפוסט, יצר איתי קשר @RanMoyal באותו יום וקפץ אליי בספונטניות (

כנראה שלא..
תמיד יש רצון לשפר ולרוב גם יש מקום.

בנוגע לדיון, חוות דעת של משהו מנוסה לא תזיק .. ההפך, היא יכולה להיות מאוד פרודוקטיבית.

אחרי שפירסמתי את הפוסט, יצר איתי קשר @RanMoyal באותו יום וקפץ אליי בספונטניות (שמחתי להכיר :)),
שמע ואישר מה שמציק לי בסאונד! .. אין לי שליטה טובה בבאס בגלל החדר.
אתה בטוח שזה החדר? אולי החשמל, אולי העמדה, אולי הגברה חלשה? ויש עוד הרבה חשודים…
ברוב המקרים של באס לא טוב, החדר(בהנחה שזה חדר סביר) אינו הגורם העיקרי.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור