AK1
חבר משקיען
- הודעות
- 12,418
- מעורבות
- 3,104
- נקודות
- 113
כבר זה חדשות רעות.
תמיד יש גלים עומדים באורכי גל הנגזרים ממימדי החדר (אורך, רוחב, גובה), ויש חדרים מהדהדים מאוד. במיוחד אם מימד אחד דומה לאחר או שיש להם מכנה משותף (מספר שלם ששניהם כפולה שלו).
כבר זה חדשות רעות.
תמיד יש גלים עומדים באורכי גל הנגזרים ממימדי החדר (אורך, רוחב, גובה), ויש חדרים מהדהדים מאוד. במיוחד אם מימד אחד דומה לאחר או שיש להם מכנה משותף (מספר שלם ששניהם כפולה שלו).
מבחינת כל העולם .... ממתי זה נהיה פרמטר למצויינות? הוא מדבר לחובבי הסאונד, לאודיופיליפ. נראה לך שמישהו מלבדינו זה מעניין אותו?סאונד טוב מבחינתו. מבחינת רוב העולם העכשווי, סאונד של אוזניות זה מצויין, וכל חוקי המוזיקה כבר בפנים, כשהגודל מוכתב ע"י גודל האוזניים של המאזין.
מישהו מספיק מעניין כדי שישאלו אותו לדעתו. ובעלים של חברת אודיו אקזוטית. יצרן שמעוניין לספק הנאה ממוסיקה לפי איך שהוא מבין. כמו היצרן דל טרינוב , לדוגמא.מי הוא שיקבע מה זו מוזיקה טובה?
כסף זה לא אינדיקציה לטעם, ואו לאודיופיליה. אמרו פעם לדולי פרטון שהיא נראית זולה...אז היא השיבה "שמסתבר שעולה הרבה כסף להראות זולה...".זה תיאור של מה שאתה אמרת. וו לא הגדרה קבילה מבחינתי לאודיופיליה, והמילה "אמיתית" מיותרת בהקשר זה.
מבחינתי אודיופיליה היא אהבת סאונד טוב ממערכת אודיו, כשהטוב מוגדר על פי טעמו של המאזין.
זה כולל אנשים שאין להם גרוש על התחת, ואין להם מערכת, אבל הם אוהבים סאונד טוב מבחינתם, והיו שמחים לקנות מערכת אם היו יכולים.
שוב, הוא מדבר לאודיופילים כי רק הם יכנסו ויטרחו לשמוע את דעתו. או בכלל דיעה שקשורה לתחום. כמו שכריאוגרף ידבר על טרנדים של מחול כנגזרת של התפתחות המחוכים ובדי הסטרץ' במפשעה. עקב בצד אגודל...בוא נבדיל בין מה שאנחנו נלך לפיו, שזה במסלול של אודיופיליה, לבין מה שרוב העולם הולך לפיו. הוא לא ייחס את דבריו לאודיופילם, אלא לכל מי שאוהב לשמוע מוזיקה, שזה כולל בעיקר (כמעט רק) לא אודיופילים.
ובמסגרת דבריו, הוא הציג את העבר באור ורוד חזק ואת ההווה, שהוא בעצם עדיף בהרבה מכל אספקט שלא למעט הגיל שלנו, הוא צבע בשחור כהה וסמיך, עם הרבה התנשאות וקוסנפירציות
העניין הוא שהפריע לי איך שהוא מדבר, בצורה מתנשאת, הצגת העבר באופן ורוד והשחרת ההווה, בעיקר שההווה השתפר מכל זווית אפשרית, גם לאודיופילים ובטח לשאר העולם.מבחינת כל העולם .... ממתי זה נהיה פרמטר למצויינות? הוא מדבר לחובבי הסאונד, לאודיופיליפ. נראה לך שמישהו מלבדינו זה מעניין אותו?
מישהו מספיק מעניין כדי שישאלו אותו לדעתו. ובעלים של חברת אודיו אקזוטית. יצרן שמעוניין לספק הנאה ממוסיקה לפי איך שהוא מבין. כמו היצרן דל טרינוב , לדוגמא.
כסף זה לא אינדיקציה לטעם, ואו לאודיופיליה. אמרו פעם לדולי פרטון שהיא נראית זולה...אז היא השיבה "שמסתבר שעולה הרבה כסף להראות זולה...".
כסף מאפשר להרחיב את אפשרויות היישום של התחביב.
שוב, הוא מדבר לאודיופילים כי רק הם יכנסו ויטרחו לשמוע את דעתו. או בכלל דיעה שקשורה לתחום. כמו שכריאוגרף ידבר על טרנדים של מחול כנגזרת של התפתחות המחוכים ובדי הסטרץ' במפשעה. עקב בצד אגודל...
נראה לך שאני לא מכיר את העבר? לא כל מי שמכיר את העבר מציג אותו באור ורוד. אמנם יש אנשים שחושבים שצריך לחזור למערות, אבל שוכחים שהם צריכים לוותר על הביטחון בבית ועל המזגן והמכונית והזמנת אוכל הביתה, ורפואה מתקדמת ומה לא, וצריכים לצרת לצייד עם מקלות וחיצים בתקווה שלא יטרפו אותם או יכישו אותם, וכו'.הוא הציג את ההווה כמו שמי שמכיר את העבר מציג. ואני מסכים איתו לחלוטין. אגב. אם היית רגיל מילדות לשמוע פילהרמונית ללא כינורות זה לא היה חסר לך. (עשיתי הסבה למשל של ז'בוטינסקי ע"ה זכר גאון)
אבל גם המקורות שאתה מדבר עליהם השתפרו. אני יודע שיש כאלה שעדיין מעדיפים טורנס ולין של פעם, עם ראשים ישנים, וגם מכשירים עתיקים אחרים, שאולי חלק מהעניין הוא העיוותים הספציפיים שלהם.בתור אחד ששומע באחד משני המקורות העתיקים שיש ( fm) לא יודע עד כמה המקורות השתפרו וכמה קיצורי דרך נעשו בהמרה דיגיטלית. מסתבר שזה לא פשוט בכלל עניין ההמרה הדיגיטלית.
זו סתם אי-הבנה של הטכנולוגיות. אין שום חוסר מוזיקליות במכשירים דיגיטליים עם הקלטות טובות, ועובדה היא שקימפרוס אינו מוקצה כשזה מגיע בתקליטים, אבל פתאום נהיה האויב כשזה בדיגיטל. זה סטנדרט כפול. וזה שיש אחדים ואפסים לוגיים שם בפנים זה לא יותר גרוע מכל מיני חלקים מכאניים ותעלות חרוטות בפלסטיק וצוברות אבק וליכלוך. להיפך, האחדים והאפסים מאפשרים להגיע לדיוק ואמינות ואפשרויות שבעבר אי אפשר היה לחלום עליהם.אז כן, יש התפתחויות והתקדמויות, והעתיד כנראה בדיגיטל, אבל לך תדבר על הרמוניות ורגש עם מי שהתרגל לקבצים מקומפרסים ואו ממירים שמתיימרים לתת טכנולוגיה והמוסיקליות היא סוג,של תוצר לוואי. כי הכל ביטים ואפס,ואחד לא?
רק תיקון קטן ברשותך ערן.מישהו מספיק מעניין כדי שישאלו אותו לדעתו. ובעלים של חברת אודיו אקזוטית. יצרן שמעוניין לספק הנאה ממוסיקה לפי איך שהוא מבין. כמו היצרן דל טרינוב , לדוגמא.
היי רן ,רק תיקון קטן ברשותך ערן.
בניגוד ליצרניות אודיו שאנחנו מכירים ואוהבים לציין, לפיהן לחברה X יש סאונד מאוד מסוים, לטרינוב אין סאונד ספציפי.
טרינוב מתקנת את החולי של החלל ולאחר מכן המשתמש הספציפי מבצע טיונינג לסאונד כאוות נפשו, רצונותיו ואהבתו.
כך שזה ברור שהסאונד ישמע אחר לחלוטין בכל חלל.
אבל למעלה מכך: אם נקצין את זה ונקח 10 חדרים זהים לחלוטין, עם מערכות זהות לחלוטין ובכולן ישימו טרינוב, התוצאה הסופית עדיין תהיה שונה, לא בגלל התיקון של טרינוב שיהיה זהה בכל החדרים, אלא בגלל הטיונינג השונה שכל משתמש יבחר בו.
אחד יבחר לצמצם את הבמה, אחד יבחר להרחיב אותה, אחד ירצה משהו יותר נינוח ומוזיקלי והשני ירצה משהו דינמי ומפורט יותר וכיוצ"ב.
ולכן, אתה לא יכול להגיד "שמעתי טרינוב ואני מכיר את הסאונד שלהם".
זה פלסטלינה.
רן
אהלן איש ,היי רן ,
התכוונתי שהיה מעניין לשמוע את המהנדס/ בעלים ראשי של טרינוב לגבי תפיסת הסאונד שלו ואו ראייתו את התחום. זו הייתה הכוונה שלי לשאלה שנשאלה על ידי עמיר " מי הוא שיקבע מהי מוזיקה טובה?".
הקשר טריוויאלי:אהלן איש ,
אני לא כל כך מבין מה זה תפיסת סאונד
תוכל להסביר .
שאלה זו גם מכוונת לחברי עמיר , לאותו עניין של אודיופיליה ברזני המאזין .
אם למישהו נשמע טוב פלוס 15 די בי בבאס - זו זכותו המלאה .אפילו חובתו בפני עצמו כי זה מה שהוא אוהב .
אבל איך זה קשור לאודיופיליה ?
איך אדם, במקרה שלנו המהנדס והבעלים של חברת אודיו, תופס את התחום ומה הגישה שלו. מה הטעם האישי שלו שמן הסתם מכתיב את ביצועי המערכת שהוא מייצר.אני לא כל כך מבין מה זה תפיסת סאונד
תוכל להסביר .
הקשר טריוויאלי:
מכאן אודיופיל=מי שאוהב סאונד טוב ממערכת אודיו.
- אודיו=סאונד, ובהקשר שלנו, ממערכת אודיו, בניגוד ל-live.
- פיליה=אהבה.
גם מי שמעדיף להאזין בהדגשת באס ב-15 דיבי יכול להיות להוט אחרי הצליל הזה וליהנות ממנו לא פחות ממה שאתה נהנה מהצליל שאתה אוהב, וגם מי שאין לו מערכת יכול לאהוב את המערכת של חבר שלו ולחכות לכל ביקור אצלו כמו לביקור אצל מאהבת.
זה שרוב האודיופילים מעדיפים -- או לפחות מצהירים על אהבה -- לסאונד עם מאפיינים מסוימים מסביב לאיזשהו ממוצע לא הופך את הממוצע הזה להגדרה של אודיופיל. אפשר לקרוא להם אודיופילים "קלאסיים"/"מסורתיים" (בניגוד ל"אמיתיים" חסר המשמעות) -- כאלה ששואפים, לפחות בהצהרה, למאפיינים ה"קלאסיים"/"מסורתיים" של סאונד טוב פלוס/מינוס איזשהו אפסילון לא גדול. דברים כמו FR שטוח, או עם טיפה הדגשה בבאס ו/או בגבוהים, פירוט, במה רחבה ומוגדרת היטב, וכו'.
יש גם הרבה אודיופילים שאומרים שהם מעדיפים סאונד "טבעי", אבל בפועל מחפשים מאפיינים שאינם כך במציאות, כמו למשל פירוט שאין במציאות -- דברים שהמיקרופונים הקרובים קולטים ושאינם שמיעים בכלל למאזין באולם, או במה עם כלים ממוקמים במדויק גם במוזיקה סימפונית, בעוד שבמציאות הם יתקשו להצביע מאיזה איזור מגיע הצליל, שלא לדבר על רמה של זווית של 27 מעלות ימינה מהמרכז בעומק של 3/4 מזה של הטרומבונים", וכו'. אבל סתירות כאלה לא מפריעות להם, והם חושבים שהמערכת שלהם מאוד קרובה למציאות, למרות שכבר ההקלטה לא מנסה לשמר את המציאות -- היה לנו את זה כאן לפני כמה ימים.
במקרה הזה הוא נצמד לעקרונות אקוסטים ברורים.איך אדם, במקרה שלנו המהנדס והבעלים של חברת אודיו, תופס את התחום ומה הגישה שלו. מה הטעם האישי שלו שמן הסתם מכתיב את ביצועי המערכת שהוא מייצר.
במקרה שלו ראיתי סרטונים אחרים אז פחות או יותר מבין מה הרפרנס שלו.
אנחנו נתקלים הרבה פעמים בטעמים/ תפיסות של איך מערכת , כלי נגינה, צריכים להישמע.
אני פעם אחת יצא לי להיות בגרמניה לשמוע אלמנט פול ריינג' במטה חהחברה היצרנית ולשמוע לצד היצרן. הבנתי איך הוא שומע והבנתי שתם הסרט, ונפרדנו כידידים...
ואוסיף לעניין ה+15db או כל מוטציה אחרת של "טעם אישי" - בלי איזה בייסליין ידוע, על מה "יניח" אותו ברנש את הבאמפ החביב עליו? על תגובת חדר אקראית? אולי יקבל רק +3, אולי בכלל +20... בלי יכולת ליצר איזשהו מצב ניתן לניבוי (לא משנה כרגע איך) כל העמקים והגבעות הללו חסרי משמעות כמעט.אהבה לסאונד טוב זו ההגדרה לאודיופיל ?
כל אדם מהרחוב כמעט, ללא שום נסיון או רקע יגיד לך שהוא אוהב סאונד טוב.
מה זה טוב ?
מכל ההגדרות שאני קראתי ובהקשר של HI FI - הכיוון הוא שונה לגמרי . הכיוון הוא - סאונד משוחזר נאמן למקור .
ולא, אני לא מתכוון למקור נעלם כלשהוא או להיכנס לאנאלוג מול דיגטל או מספר המיקורפנים בחלל .
סאונד נאמן למקור .
המקור הוא ההקלטה .
טובה או רעה זה לא חשוב לעניין זה.
זה כן חשוב לעניין אודיופיליה - שאם ההקלטה רעה ולא מאוזנת אז כך גם יהיה הסאונד המשוחזר.
נאמן להקלטה זה משהו מדיד . משהו שאתה יכול לדבר עליו כאמת אבסוליטית ולהוכיח אותו כאמת אבסולטית.
זה שלאחר מכן יש שינוי כתוצאה מטעם או אזניים לא תקינות או השד יודע מה- זה משהו אחר והוא לגיטימי. ואכן יש טעם בקצוות והוא כן משנה מעט את מה שמדיד אבל זה ממש בקצוות.
אבל לא לגיטמי להגיד ש 15 די בי בבאס זה נאמן למקור - גם אם מישהו ממש אוהב את זה.
מערכת צריכה לא להיות קיימת וגם חדר -במאקרו של הדברים.
ואפשר למדוד את זה .
מה גם שהמחקרים מראים - שזה מה שרוב האנשים אוהבים - מנוסים או לא מנוסים .
וכל זה בהקשר של אודיפיליה - לא בהקשר של מה שפלוני אוהב או לא אוהב.
כי בלונג ראן אני מכיר הרבה כאלה שיום אחד אומרים שהמערכת נשמעת טוב וביום אחד לא טוב.
זה קרה לי כאודפיל צעיר ולצערי זה קורה להרבה אודיופילין ותקים.
יש באודיו סטנדרטים מסוימים בהקשר של אודיופיליה.
אני גם לא מבין מזה פירוט שאין במציאות.
כמה שיותר פרטים תמיד יותר טוב.
כמה שיותר דינמי(פחות דחוס) - תמיד יותר טוב.
אני חושב שאתה מתכוון להדגשה של תדר כזה או אחר בגבוהים שיוצר "אשליה" של פירוט ואז פירוט מסוג זה מייצר אנומליה שמיעה שמוגדרת אצל אודיופיל מנוסה כ "מפורט אך חופר" או פירוט חפרני ואצל אודיופיל פחות מנוסה כפירוט יוצא דופן .
ויש הרבה דרגים להנדס את האנומליה הזו- חלק עושים בכוונה - חלק יוצא להם בטעות וחושבים שזה ילך טב מסחרית.
הי עמיר, קראתי את זה קודם וזה לא מדויק, אבל עכשיו זה כבר מופיע פעמיים ובהקשר מעשי אז שווה לתקן.במיוחד אם מימד אחד דומה לאחר או שיש להם מכנה משותף (מספר שלם ששניהם כפולה שלו).
לרוב האנשים לא ממש איכפת איכות הסאונד.אהבה לסאונד טוב זו ההגדרה לאודיופיל ?
כל אדם מהרחוב כמעט, ללא שום נסיון או רקע יגיד לך שהוא אוהב סאונד טוב.
אין שום דבר אבסולוטי שהוא "טוב". טוב זו מילה שמצביעה על משהו חיובי, אבל לא באיזו צורה הוא חיובי.מה זה טוב ?
בדיוק -- קראת בהקשר של hi-fi, וזה קיצור של high fidelity == נאמנות גבוהה, ומדובר על נאמנות גבוהה להקלטה.מכל ההגדרות שאני קראתי ובהקשר של HI FI - הכיוון הוא שונה לגמרי . הכיוון הוא - סאונד משוחזר נאמן למקור .
ולא, אני לא מתכוון למקור נעלם כלשהוא או להיכנס לאנאלוג מול דיגטל או מספר המיקורפנים בחלל .
סאונד נאמן למקור .
המקור הוא ההקלטה .
טובה או רעה זה לא חשוב לעניין זה.
הכל נכון בהקשר של hi-fi, ושל אודיופיליה קלאסית/מסורתית, ולא בהקשר של אודיופיליה באופן כללי.זה כן חשוב לעניין אודיופיליה - שאם ההקלטה רעה ולא מאוזנת אז כך גם יהיה הסאונד המשוחזר.
נאמן להקלטה זה משהו מדיד . משהו שאתה יכול לדבר עליו כאמת אבסוליטית ולהוכיח אותו כאמת אבסולטית.
זה שלאחר מכן יש שינוי כתוצאה מטעם או אזניים לא תקינות או השד יודע מה- זה משהו אחר והוא לגיטימי. ואכן יש טעם בקצוות והוא כן משנה מעט את מה שמדיד אבל זה ממש בקצוות.
אבל לא לגיטמי להגיד ש 15 די בי בבאס זה נאמן למקור - גם אם מישהו ממש אוהב את זה.
מערכת צריכה לא להיות קיימת וגם חדר -במאקרו של הדברים.
ואפשר למדוד את זה .
מה גם שהמחקרים מראים - שזה מה שרוב האנשים אוהבים - מנוסים או לא מנוסים .
וכל זה בהקשר של אודיפיליה - לא בהקשר של מה שפלוני אוהב או לא אוהב.
כי בלונג ראן אני מכיר הרבה כאלה שיום אחד אומרים שהמערכת נשמעת טוב וביום אחד לא טוב.
זה קרה לי כאודפיל צעיר ולצערי זה קורה להרבה אודיופילין ותקים.
יש באודיו סטנדרטים מסוימים בהקשר של אודיופיליה.
כי אתה מתייחס לנאנות להקלטה, לא לצליל "טבעי". זה לא אותו דבר.אני גם לא מבין מזה פירוט שאין במציאות.
כמה שיותר פרטים תמיד יותר טוב.
כמה שיותר דינמי(פחות דחוס) - תמיד יותר טוב.
שוב, *כל* מה שכתבת נכון לגמרי לגבי hi-fi -- נאמנות להקלטה,אבל באף מקום לא דיברתי על נאמנות להקלטה, אלא רק על אספקטים אחרים.אני חושב שאתה מתכוון להדגשה של תדר כזה או אחר בגבוהים שיוצר "אשליה" של פירוט ואז פירוט מסוג זה מייצר אנומליה שמיעה שמוגדרת אצל אודיופיל מנוסה כ "מפורט אך חופר" או פירוט חפרני ואצל אודיופיל פחות מנוסה כפירוט יוצא דופן .
ויש הרבה דרגים להנדס את האנומליה הזו- חלק עושים בכוונה - חלק יוצא להם בטעות וחושבים שזה ילך טב מסחרית.
לזה התכוונתי, אבל כתבתי הפוך. my bad.הי עמיר, קראתי את זה קודם וזה לא מדויק, אבל עכשיו זה כבר מופיע פעמיים ובהקשר מעשי אז שווה לתקן.
זה לא:
מכנה משותף (מספר שלם ששניהם כפולה שלו)
אלא
מכנה משותף ששניהם כפולה שלמה שלו.
המכנה לא צריך להיות שלם, כמו בערך כאן, כש 2.5 (נגיד שזה הגובה לצורך הדיון) הוא מכנה משותף של 2.5 ושל 5.
הוא לא יבדוק dB, רוב הסיכויים שהוא לא יודע מה זה, ולא הרים וגבעות. אבל הוא פשוט יודע מתי הוא אוהב משהו ומתי לא, גם אם הוא לא יכול להגדיר את זה מילולית, וגם אם זה לא עקבי, ולא רלוונטי עבורו שאתה לא יכול להגדיר את אהבותיו בצורה מילולית ו/או זה חסר משמעות עבורך. עבורו זה משמעותי לגמרי.ואוסיף לעניין ה+15db או כל מוטציה אחרת של "טעם אישי" - בלי איזה בייסליין ידוע, על מה "יניח" אותו ברנש את הבאמפ החביב עליו? על תגובת חדר אקראית? אולי יקבל רק +3, אולי בכלל +20... בלי יכולת ליצר איזשהו מצב ניתן לניבוי (לא משנה כרגע איך) כל העמקים והגבעות הללו חסרי משמעות כמעט.
אבל את זה כל נהג אוטובוס יכול להגיד .(בלי לזלזל) שמעולם לא הרכיב רמקול בימיו ולא שמע מערכת טובה מימיו ( למרות שמזה מערכת טובה - מי יודע?)לזה התכוונתי, אבל כתבתי הפוך. my bad.
הוא לא יבדוק dB, רוב הסיכויים שהוא לא יודע מה זה, ולא הרים וגבעות. אבל הוא פשוט יודע מתי הוא אוהב משהו ומתי לא, גם אם הוא לא יכול להגדיר את זה מילולית, וגם אם זה לא עקבי, ולא רלוונטי עבורו שאתה לא יכול להגדיר את אהבותיו בצורה מילולית ו/או זה חסר משמעות עבורך. עבורו זה משמעותי לגמרי.
לא, לא כל מה שקראת היה תחת ההגדרה "אודיופיליה".אבל עמיר - זה בדיוק מה שקראתי על אודיפיליה במשך כל חיי בערך.
אולי אף אחד לא יעדיף טרנזיסטור, אבל 15dB+ כן, ויש כאלה שזה משה שהם מעדיפים באוטו, או יותר, לא? אז אלה שאוהבים באס מפוצץ באוטו לא אודיפילים מבחינתך? אוקיי.אני לא מכיר אדם שתעמיד אותו מול סאונד של טרזיסטור או סאונד של מערכת ויגיד שמעדיף טרזיסטור .
או מערכת טובה באוטו שכל אדם יכול להעריך או מסיבה או השד יודע מה .
בעצם כל הוויכוח כאן הוא על השוליים. רוב האנשים בכלל אוהבים רק שירים ומוזיקה, ולא ספציפית כישות נפרדת ומובחנת את הסאונד שיוצא מהמערכת (או מהאוזניות).אתה טוען שאודיפיליה זה אהבה לסאונד טוב .
אם הייתי יודע את זה בגיל 16 לא הייתי מתחיל![]()
אתה מדבר על שחזור מוזיקה, אבל לשחזר זה לבנות מחדש את מה שהיה, אבל ההקלטה לא משמרת את מה שהיה, ולכן השמעתה לא משחזרת את מה שהיה.אנחנו מדברים פה הרבה על שחזור מוזיקה.
מרחק רמקול מהדרייברים מקיר קידמי - 75 ס"מ
מרחק שלי מהרמקול - 2.5 מטר
גובה תקרה - 2.6 מטר