פשרה בהאזנה?

  • פותח הנושא פותח הנושא yarino
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

yarino

אוהב את התחום
הודעות
349
מעורבות
102
נקודות
43
האם יוצא לכם להאזין למוזיקה שאתם לא ממש אוהבים רק כדי לשמוע כלי נגינה שנשמע טוב או הקלטה באיכות גבוהה?
 

נדיר אבל קורה.
 
נדיר, החיים קצרים מידי בשביל לבזבז את הזמן על מוזיקה שלא נהנים ממנה.
 
נדיר, החיים קצרים מידי בשביל לבזבז את הזמן על מוזיקה שלא נהנים ממנה.
נראה לי שהפואנטה היא שאפשר ליהנות לא רק מהמוזיקה עצמה אלא גם מהסאונד, גם אם המוזיקה אינה כזו שהיית בוחר להאזין לה בסאונד פחות טוב.

לי קרו מקרים שסאונד טוב גרם לי להתחיל לאהוב מוזיקה שבסאונד בינוני לא נמשכתי להקשיב לה.

הדוגמה שאני זוכר כרגע היא הדיסק Waltz for Debby עם Bill Evans Trio.

קראתי באיזשהו ספר שזו אחת מהקלטות הג'אז הגדולות ביותר בכל הזמנים, אז קניתי את ה-CD, ודי השתעממתי.
מכרתי או החלפתי אותו, ושכחתי מהעניין.

אחרי כמה שנים, קניתי בהמלצת חבר את ה-SACD של Analogue Productions, ונלכדתי. זו הפכה להיות ממש חוויה חושנית צלילית, ששינתה לגמרי את ההתייחסות שלי למוזיקה.

index.jpg


יש לי את זה גם ב-SACD במיקס 5.1 בהוצאת (Naxos International (Far East, אבל הוא נשמע הרבה פחות טוב.
 

מעניין כולם כותבים לא מה פתאום רק במצב נדיר וכל ההקלטות שמעלים פה זו מוזיקה הזויה שאף אחד לא באמת שומע.
 
נערך לאחרונה ב:
נראה לי שהפואנטה היא שאפשר ליהנות לא רק מהמוזיקה עצמה אלא גם מהסאונד, גם אם המוזיקה אינה כזו שהיית בוחר להאזין לה בסאונד פחות טוב.

לי קרו מקרים שסאונד טוב גרם לי להתחיל לאהוב מוזיקה שבסאונד בינוני לא נמשכתי להקשיב לה.

הדוגמה שאני זוכר כרגע היא הדיסק Waltz for Debby עם Bill Evans Trio.

קראתי באיזשהו ספר שזו אחת מהקלטות הג'אז הגדולות ביותר בכל הזמנים, אז קניתי את ה-CD, ודי השתעממתי.
מכרתי או החלפתי אותו, ושכחתי מהעניין.

אחרי כמה שנים, קניתי בהמלצת חבר את ה-SACD של Analogue Productions, ונלכדתי. זו הפכה להיות ממש חוויה חושנית צלילית, ששינתה לגמרי את ההתייחסות שלי למוזיקה.

צפה בקובץ המצורף 59987

יש לי את זה גם ב-SACD במיקס 5.1 בהוצאת (Naxos International (Far East, אבל הוא נשמע הרבה פחות טוב.
אני מאוד מתחבר למה שאתה רושם - גם אצלי זה ככה .
באיכות טובה - אפשר להבין יותר את המשמעות של המוזיקה וכוונת המשורר לרבדים יותר עמוקים.
בלי קשר - אם זו מוזיקה שאני ממש אוהב מלתחילה - אז תמיד אהנה .ואם היא מוקלטת טוב יותר - אז עוד יותר כיף.
 
המוזיקה תמיד ברקע
בין עם זה מוזיקה שגדלתי עליה ואליה, מוזיקה שמלווה אותי עשרות שנים ומוזיקה שהתפתחתי שכלית ורגשית אליה מאז כניסתי לתחום האודיופיליה.

לצערי אין לי את הפרוויליגיה להאזין 24/7 או כל זמן נתון מול המערכת main.
כך שאני מוצע עצמי שומע להרבה חומר חדש שמפרסמים/מדברים/ממליצים ומשויים תשומת הלב שלי גם דרך אפליקציה כזו או אחרת ו/או דרך YouTube...גם אם זה חומר שאני באופן אישי פחות מתחבר, מסקרן אותי אך המערכת מעבירה אותה.
ויצא לא מעט בכלל של פעמים שהתאהבתי גם במוסיקה שמראש בעבר אולי הייתי שולל על הסף, אך המערכת הצליחה לרגש ולהפנט אותי גם בסגנון שאם הייתי שומע על בסיס קבוע באופן נחות,
יתכן וזה היה hit and run.
 

מעניין כולם כותבים לא מה פתאום רק במצב נדיר וכל ההקלטות שמעלים פה זו מוזיקה הזויה שאף אחד לא באמת שומע.
בוא תאיר את עיניינו מה אתה שומע על בסיס יום-יומי. הניחוש שלי,שמוסיקה קלאסית וג'אז לא נימצאים ברשימה.;)
 

הזוי לגמרי….
הזוי זו מחמאה בשביל היצור הזה.
זה לא שהוא מאמין במה שהוא אומר... עוד מספר מעשיות ציני שרוצה צומי אינטרנטי. סיינטיפיק עאלק.
 
הזוי זו מחמאה בשביל היצור הזה.
זה לא שהוא מאמין במה שהוא אומר... עוד מספר מעשיות ציני שרוצה צומי אינטרנטי. סיינטיפיק עאלק.
אולי זה נשמע הזוי, באותה מידה
אנחנו לא יודעים מה שאנחנו לא יודעים, אל תגיבו כאילו יש לכם מה
להפסיד.
 

אולי זה נשמע הזוי, באותה מידה
אנחנו לא יודעים מה שאנחנו לא יודעים, אל תגיבו כאילו יש לכם מה
להפסיד.
יוסי,
לא מפריע לי שזה נשמע הזוי, אני בעד החופש להזות :p.
מפריע לי שזה נשמע בלוף מ-א' ועד ת'.
רועי
 
יוסי,
לא מפריע לי שזה נשמע הזוי, אני בעד החופש להזות :p.
מפריע לי שזה נשמע בלוף מ-א' ועד ת'.
רועי
אחוז מסויים מהחוויה של האודיו היא פסיכולוגית; לפעמים נהנים מההדלקה של המערכת ולפעמים לא (או פחות). אולי באותו יום בא לו לא טוב אז הוא פיתח תיאוריה חדשה.
 
אחוז מסויים מהחוויה של האודיו היא פסיכולוגית; לפעמים נהנים מההדלקה של המערכת ולפעמים לא (או פחות). אולי באותו יום בא לו לא טוב אז הוא פיתח תיאוריה חדשה.
אולי. עזוב, בוא נרד מזה פה. יש נושא לשירשור...
 

אחוז מסויים מהחוויה של האודיו היא פסיכולוגית; לפעמים נהנים מההדלקה של המערכת ולפעמים לא (או פחות). אולי באותו יום בא לו לא טוב אז הוא פיתח תיאוריה חדשה.

יש בזה משהו
בכל הקשור ל "טקסיות" של "מקדש" המערכת.

אצלי המערכת בסלון ולצערי ברוב הזמן היא מכוסה ושמורה
בין אם זה מינימום הצטברויות של אבק
ו/או
"ציפורניה" של הקטנה שלי,
שלא תמיד יודעת לקבל את המילה "לא".

בכל אופן
כאשר אני מקשיב
אני מגדיר זמן (פחות ספונטני).

כך שאצלי רק לפעמים הפסיכולוגיה זה הרצון לשבת מול המערכת כ רצון ובריחה מה שגרה, מלווה בטקסיות של הכנה מראש,
ובעקבות
לפעמים קטעי מוזיקה הם ה"כלי" הנבחר לממש זאת.

אבל בדרכ ולרוב זה להפך.
 
תשובה מתחכמת. לשמוע מוסיקה אין זמן ולכתוב תגובות לא לעניין יש ???
:Dענק
 

לפעמים קשה להפריד. אתמול בלילה מאוחר שמעתי דיסק של פסנתרן והוא ניגן נוקטורנים של שופן, לא משהו שאני בדכ שם, אבל איכות ההקלטה ומשהו ברגע היה מיוחד, והמוזיקה דיברה חזק למרות הווליום הנמוך.
זה לא היה קורה בלי ההקלטה שהוסיפה אווריריות ופתיחות וממשות שהפכו לחלק מהמוזיקה, ולא איזו שכבה נפרדת וניצבת ליפי היצירה והביצוע.

בכלל הרי החוויה היא פנימית ואנחנו מחפשים להגביר אותה, אז כל האמצעים כשרים.
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור