האם הוספת טכנולוגיות אלקטרוניקה Rc ופילטרים לשיפור ביצועיי המערכת זו הדרך?

  • פותח הנושא פותח הנושא YOSSI24
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

שמעתי שיש מכייל מרוקאי לכיול לחפלות !
 
ואומנם, שניהם נשמעים שונה, לאו דווקא טוב יותר או פחות, למרות ששניהם מטפלים באותן בעיות ושניהם מנסים לכוון את המערכת לסאונד שאני מתחבר אליו. הדבר נובע, מהגישה השונה של שניהם לתחום הזה שנקרא סאונד וכמובן לאופן שהם מטפלים במערכת המורכבת הזאת.

כמה תאי זכרון לכיול קיימים במערכת?? CALIBRATION PRESETS .

שאנחנו לאו דווקא מקשיבים לכל מה שחברת טרינוב מסוגלת לעשות, אלא לכיול מאוד ספציפי שבוצע על אותה מערכת

עקרונית, אופטימיזצית ה- RC לחלל שלך אמורה להיות אחת, אך מכיוון שיש במכשיר אופציות נוספות מעבר לטיפול בחדר, אז כנראה ששם תוכל למצוא את התשובה....
תסתכל בפרמטרים שמוגדרים ל-RC , ולגראפים של RESPONCE ותדע בדיוק מהיכן מגיע ההבדל בסאונד.
 

כמה תאי זכרון לכיול קיימים במערכת?? CALIBRATION PRESETS .

29

עקרונית, אופטימיזצית ה- RC לחלל שלך אמורה להיות אחת, אך מכיוון שיש במכשיר אופציות נוספות מעבר לטיפול בחדר, אז כנראה ששם תוכל למצוא את התשובה....
תסתכל בפרמטרים שמוגדרים ל-RC , ולגראפים של RESPONCE ותדע בדיוק מהיכן מגיע ההבדל בסאונד.

תודה על הטיפ...:)

אחרי 20 שנה עם מערכות כאלה, אני יודע איפה להסתכל כדיי להבין מה ההבדלים. זה הרבה יותר מורכב מתשובה פשטנית של להסתכל על גרפים של FR.

ההבדלים נובעים קודם כל, מגישות מקצועיות שונות בטיפול, תפעול ומיקסום המערכת המורכבת הזאת.

בבחינת מה נותנים לה לכייל, מה לא נותנים לה לכייל, האם מזינים לה נתונים הקשורים לבעיות בחדר, באמצעות תוכנות אחרות, עוד לפני הכיול ובכך שומרים כח עיבוד על מנת שתתרכז באספקטים אחרים של הכיול, או בעצם נותנים לה לטפל בהכל.

האם מכיילים עד תדר מסוים או לא, האם מנסים לטפל בפילטרים מסוג IIR ו- FIR ואם כן, באיזה אופן?

האם מכיילים לעקומת מטרה מסוימת, או לא ואם כן, אז לאיזו. האם בוחרים להקצות חלק ניכר מה CPU ל early reflections או לא...ועוד ועוד ועוד.

כל אלו ישפיעו על התוצאה הסופית.
בכל המקרים ועם כל המכיילים, כולל אותו מרוקאי שמכייל חאפלות, כפי שאלדר המליץ, עדיין, בכל פעם, המערכת תראה שיש בעיה בתדר מסוים וספציפי בחדר, השאלה היא, כיצד היא תתיחס אליו, זה כבר עניין מאוד אישי , הקשור לבחירה של איש המקצוע, המאמין בדרך מסוימת.

רק לסבר את האוזן, כיולים כאלו יכולים לקחת גם שלושה ימי עבודה מלאים, כאשר כל יום עבודה מורכב מלמעלה מ 10 שעות של עבודה מאומצת וכולל תוכנות שונות ומשונות ופריסה של שלל מיקרופונים בחלל.


רן
 
נערך לאחרונה ב:
רק לסבר את האוזן, כיולים כאלו יכולים לקחת גם שלושה ימי עבודה מלאים, כאשר כל יום עבודה מורכב מלמעלה מ 10 שעות של עבודה מאומצת וכולל תוכנות שונות ומשונות ופריסה של שלל מיקרופונים בחלל.

וואו...
אפשר להבין את הרתיעה של אלדר מהבלגן הזה ...

איזה מערכת הפעלה זה עובד??

ואיזה CPU יש שם?
 
יש לך את הכל באתר של טרינוב.

וכאמור, כל "הבלגן" הזה, הוא עבור מיקסום המערכת, אותם 20 אחוז נוספים (כמובן שכל אחד יכמת את זה אחרת ויתייחס לזה אחרת, גם לאחוזים וגם לכדאיות.)

על מנת לקבל את רוב היתרונות של המערכת, על מנת שזו תבצע טרנספורמציה מוחלטת למערכת שלך, טרנספורמציה לחיוב כמובן, נדרשות דקות בודדות, בליווי וויזארד פשוט וקל, בלי להטיס אף אחד משום מקום בעולם.

רן
 

זה בעצם Room Correction לכל דבר ועניין מוטמע במוצר.

היית קונה כאלה?

האמת, נשמעו מעולה, פטיפון מיקרו סקי של דניס בתערוכת אודיו האחרונה.
 

האמת, נשמעו מעולה, פטיפון מיקרו סקי של דניס בתערוכת אודיו האחרונה.
הרמקול הזה מבצע:
  • המרה מאנלוג לדיגיטל
  • Room Correction באמצעות Digital Signal Processor 32-bit floating point 180 MFLOPS
  • המרה מדיגיטל לאנלוג
על סיגנל שמגיע מפטיפון, ובכל זאת נשמע טוב. פרטים כאן בסוף.

נראה לי שזה די סוגר את עניין טוהר הסיגנל, מינימום התערבות, מסלול קצר וכיו"ב.

עובדה שאפשר לעשות עבודה טובה גם במסלול ארוך ומסובך עם RC, ואפילו עם המרות לדיגיטל וחזרה עבור מקור אנלוגי.
עבור קלט דיגיטלי לא נוספות המרות למה שהכרחי ממילא (מדיגיטל לאנלוג בסוף התהליך).
 
הרמקול הזה מבצע:
  • המרה מאנלוג לדיגיטל
  • Room Correction באמצעות Digital Signal Processor 32-bit floating point 180 MFLOPS
  • המרה מדיגיטל לאנלוג
על סיגנל שמגיע מפטיפון, ובכל זאת נשמע טוב. פרטים כאן בסוף.

נראה לי שזה די סוגר את עניין טוהר הסיגנל, מינימום התערבות, מסלול קצר וכיו"ב.

עובדה שאפשר לעשות עבודה טובה גם במסלול ארוך ומסובך עם RC, ואפילו עם המרות לדיגיטל וחזרה עבור מקור אנלוגי.
עבור קלט דיגיטלי לא נוספות המרות למה שהכרחי ממילא (מדיגיטל לאנלוג בסוף התהליך).

כן, אבל....
מי שמחזיק בפטיפון עובד במסלול אנלוגי שלם מתוך כוונה (ואמונה) להמנע מדיגיטציה.
זה באמת משונה/לא מסתדר שהתערבות דיגיטלית בהאזנה לפטיפון יכולה לשפר.
בהיגיון שלי זה אפשרי רק אם ה rc מתקן המון פגמים באקוסטיקה של החדר.
 
כן, אבל....
מי שמחזיק בפטיפון עובד במסלול אנלוגי שלם מתוך כוונה (ואמונה) להמנע מדיגיטציה.
זה באמת משונה/לא מסתדר שהתערבות דיגיטלית בהאזנה לפטיפון יכולה לשפר.
בהיגיון שלי זה אפשרי רק אם ה rc מתקן המון פגמים באקוסטיקה של החדר.
בדיוק
במקרה שיש בעיות אקוסטיקה קשות שחובה rc אני הייתי עובר קומפלט לדיגיטל
לא רואה טעם לכל ההתעסקות עם ראשים, זרועות, כיוונונים, פונו וכל זה כדי שיהפוך בסוף לדיגיטלי
 

B&O משתמשים בהגברה דיגיטלית כבר הרבה מעל עשור.
סביר להניח שההמרה לדיגיטל במערכות אלו מסונכרנת עם המגבר הדיגיטלי, וזה לכשעצמו מהווה יתרון מוחץ.
ראוי לציין שבסדרות הרמקולים הגבוהות נעשה שימוש ב-BI-AMPING כך שגם כאן יש יתרון.
 
אקטיבי עד ארבעה דריברים X בשימוש בשני מכשירים, אחד פר ערוץ.. וזה טוב מאד מאד.. משפר את השימושיות, וזה בונוס.
המכשיר נותן משהוא גם במצב של קרוס פסיבי..
מה הוא נותן במצב של קרוס פסיבי?
 
מה הוא נותן במצב של קרוס פסיבי?

יכול לתקן TIME DELAY, אמפליטודה, טונאל-בלאנס..

https://www.trinnov.com/PDF/ST2-HIFI_English_Manual_V3.8.pdf
 

נערך לאחרונה ב:
כן, אבל....
מי שמחזיק בפטיפון עובד במסלול אנלוגי שלם מתוך כוונה (ואמונה) להמנע מדיגיטציה.
זה באמת משונה/לא מסתדר שהתערבות דיגיטלית בהאזנה לפטיפון יכולה לשפר.
בהיגיון שלי זה אפשרי רק אם ה rc מתקן המון פגמים באקוסטיקה של החדר.
זה מזכיר לי את הספר "חוות החיות", כשהכבשים צועקות "שתי רגליים רע, ארבע רגליים טוב", וכאן "דיגיטלי רע, אנלוגי טוב".

אכן קיימים כאלה שמחזיקים בפטיפון מתוך כוונה (ואמונה) להמנע מדיגיטציה, ברמה של שמירה על עקרונות דתיים ועל כשרות של אנלוג.

זה משונה שהתערבות דיגיטלית יכולה לשפר רק אצל המחזיקים באמונות התפלות ולא מאמינים לאזניים שלהם כשהם מקבלים צליל טוב. אני בטוח שאם @YOSSI24 הייה יודע שהרמקול של B&O כולל דיגיטציה ו-RC, הוא לא הייה נשמע לו כל כך טוב. זה יכול הייה להישמע טוב רק כי הדעות הקדומות נעקפו.

ואני מניח שכשהוא שמע את הרמקול, לא הייתה הדגמה של ה-RC המובנה, on/off, ולא עלתה השאלה עד כמה הוא מפצה על החסרונות בחדר, אלא הוא פשוט נשמע טוב לכשעצמו. אז העניין אינו תיקון פגמים בחדר.

במקרה שיש בעיות אקוסטיקה קשות שחובה rc אני הייתי עובר קומפלט לדיגיטל
לא רואה טעם לכל ההתעסקות עם ראשים, זרועות, כיוונונים, פונו וכל זה כדי שיהפוך בסוף לדיגיטלי
זו שוב הדעה הקדומה לגבי דיגיטל, וכבר כתבת על זה קודם, אבל כשלחצתי אותך לקיר אמרת שלפחות היית בודק איך זה נשמע עם הפטיפון.

המכשול הרגשי (זה לא משהו לוגי) שצריך לעבור בדיון הזה הוא שיש סיכוי לא זניח לקבל תוצאות טובות יותר בפטיפון עם RC מאשר בלעדיו, ושלמי שאוהב פטיפון, יתכן שהוא עדיין ישמע טוב יותר ממקור דיגיטלי, עם ה-RC או בלעדיו.

הרמקול הזה מוכיח באופן ברור את הנקודה שאפשר לקבל צליל מצוין מפטיפון עם דיגיטציה ו-RC.
למעשה, הוא מראה שאם לא יודעים על הדיגיטציה, ועל זה שהמסלול לא פיוריסטי, זה לא מפריע, והצליל מצויין.
 
ראוי לציין שבסדרות הרמקולים הגבוהות נעשה שימוש ב-BI-AMPING כך שגם כאן יש יתרון.
ברמקול הזה מדובר על quad-amping -- ראה בסוף המקום שהפניתי אליו.
Power amplifier treble 250W Class D ICEPower®
Power amplifier mid-range 250W Class D ICEPower®
Power amplifier upper bass 1000W Class D ICEPower®
Power amplifier lower bass 1000W Class D ICEPower®

לא הייתה לי סבלנות לקרוא את כל הטקסט הזה, אבל סביר מאוד שמתבצעת התאמת פאזה בין הדרייברים.
 

לא רואה שם התייחסות למה שציינת, באיזה עמוד זה מופיע?

הבט, אני לא בעלים של מכשיר כזה בהווה, ועברתי על המדריך ברפרוף בלבד... אז אל תתפוס אותי במילה.
אך אם תתחיל בעמוד 69 תראה מה ניתן לעשות.
 
ברמקול הזה מדובר על quad-amping -- ראה בסוף המקום שהפניתי אליו.

כתבתי לא על סמך בדיקה מדוקדקת אלא מהיכרות עם מערכת B&O של אחי הצעיר, וגם מהיכרות עם המגברים ICE POWER שהם פיתוח משותף עם SANYO.
חוץ מזה לא רציתי להגזים ללא תיעוד, ואין לי גם הסבלנות לרוץ ולבדוק.
 
אחד השירשורים ההזויים ביותר שקראתי.
ממליץ מאוד לכל אלה המתווכחים על יכולות ה RC ללכת ולהקשיב לנפלאות הטרינוב.
 


Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור