קלאס D או לא קלאס D...

  • פותח הנושא פותח הנושא genvirt
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

שלום גנאדי,

לפני שנים רבות היה לי מגבר דיגטאלי של בל קנטו, שנלקח ע"י היבואן להדגמה ונמכר ללקוח שלו, נשארתי ללא מגבר הספק. אח"כ השלמתי את החסר, עם מגבר של סימפוניק ליין קראפט.
אני חושב שלא מעריכים מספיק את הגברה הדיגיטאלית! שהיא מאוד ברורה וצלולה, טבעית ודינמית, מהירה ומדויקת, חזקה בהספק וקטנה בנפח, אין צורך לכבות אותה והיא לא יקרה במיוחד. מאידך, כלל אצבע: מגבר דיגיטלי יהיה פחות מתאים ועלול להשמע מעט חריף בחיבור רמקולים אנליטים.
רמקול אנליטי הוא רמקול לא טוב.רמקול שקוף הכי טוב.
 
כאשר אספתי את ה MBL מרן שביט היקר
ראשית פתחתי אותו מהקרטון
וחברתי לראשונה לחשמל.
הרמתי Switch אחורי
הדלקתי אותו מהחזית
לא היה מחובר דבר.

רציתי לבדוק שהכל בסדר (מוצר חדש)
בדקתי את התפריטים, וכל התכונות.

אם הכוונה הייתה לא לחבר/לנתק כבילה בזמן שהמכשיר דולק...
ברור!.
שום מכשיר אלקטרוני, לא בריא "לשחק" בגב שלו כאשר הוא דלוק!
בין אם זה class D/A או כל class אחר.

שבוע טוב.
אני חייב להעיר שלא מדובר על לשחק איתו כאשר הוא עובד
מדובר על מצב בו אתה מדליק אותו ושכחת לחבר את הרמקולים או התנתקו בטעות (ילד/עוזרת בית)
אני מניח שחשמלית ניתן ליצור הגנה הבעיה היא שלפחות בחלק מהמגברים היא לא קיימת (למשל nuforce שעולים מעל 10000 דולר)
 
כפי שרשמתי לפני
חובר לחשמל והופעל/נדלק ללא שום כבל שמחובר אליו.

לגבי "טעויות" כאילו ואחרים...זה אפשר לומר על כל Class.
 

כפי שרשמתי לפני
חובר לחשמל והופעל/נדלק ללא שום כבל שמחובר אליו.

לגבי "טעויות" כאילו ואחרים...זה אפשר לומר על כל Class.
מסכים
אבל לקלאס D יש רגישות גבוהה יותר וזה נגמר במעגל משולב שרוף ולא קבל כך שהתיקון קשה ויקר
 
מסכים
אבל לקלאס D יש רגישות גבוהה יותר וזה נגמר במעגל משולב שרוף ולא קבל כך שהתיקון קשה ויקר

מאוד יכול להיות
אבל "לא בבית ספרינו".
 

אבל לקלאס D יש רגישות גבוהה יותר וזה נגמר במעגל משולב שרוף ולא קבל כך שהתיקון קשה ויקר

מחליפים מודול חדש, זה הכל.
אלו מכשירים זולים לייצור.. החלקים שם פשוטים. עקרונית, יש קונטרולר ויש רכיבי מוצא בתצורה של POWER MOSFET שלקוחים מעולם ספקי הכוח הממותגים.. רכיב תעשייתי לחלוטין.
 
מחליפים מודול חדש, זה הכל.
אלו מכשירים זולים לייצור.. החלקים שם פשוטים. עקרונית, יש קונטרולר ויש רכיבי מוצא בתצורה של POWER MOSFET שלקוחים מעולם ספקי הכוח הממותגים.. רכיב תעשייתי לחלוטין.

חבל שעלות התיקון לא מתחשבת בהנ"ל....
ארז
 
מחליפים מודול חדש, זה הכל.
אלו מכשירים זולים לייצור.. החלקים שם פשוטים. עקרונית, יש קונטרולר ויש רכיבי מוצא בתצורה של POWER MOSFET שלקוחים מעולם ספקי הכוח הממותגים.. רכיב תעשייתי לחלוטין.
יש לך מישהו שעושה את זה בארץ?
מדובר על מונובלוק nuforce שהתקלקל
 

יש לך מישהו שעושה את זה בארץ?
מדובר על מונובלוק nuforce שהתקלקל

כן.. אתה.
תיצור קשר עם החברה, תזמין מהם מודול חדש ותרכיב בעצמך..

אגב, מודול זה הלוח PCB שעליו יושב המגבר. חלקם מגיעים קומפלט עם ספק הכוח.
לא מכיר את המגבר שלך.
 
כן.. אתה.
תיצור קשר עם החברה, תזמין מהם מודול חדש ותרכיב בעצמך..

אגב, מודול זה הלוח PCB שעליו יושב המגבר. חלקם מגיעים קומפלט עם ספק הכוח.
לא מכיר את המגבר שלך.
אנסה ואעדכן
 

כן.. אתה.
תיצור קשר עם החברה, תזמין מהם מודול חדש ותרכיב בעצמך..

אגב, מודול זה הלוח PCB שעליו יושב המגבר. חלקם מגיעים קומפלט עם ספק הכוח.
לא מכיר את המגבר שלך.
נראה מקרה אבוד
ראשית זה לא לוח אחד אלא 3
שנית הם לא מייצרים יותר כך שהסיכוי שיענו לי נמוך

מדובר על המגבר הזה:
https://6moons.com/audioreviews/nuforce15/1.html
 
יש כאלו למכירה במחיר טוב אצל הבחור שעובד בשדרות יהודית , (מונובלוקים ) , נשמעים נחמד , היו אצלי בבית !שחכתי השם , חושב רועי ?
 
נכון, זה לא קשור לאות הדיגיטלי... ולכן הבעייה.
אם היה קשור לאות הדיגיטלי שמגיע מהמקור, אפשר היה להימנע מהמרות פורמטים, אבל זה לא המצב.
האות האנלוגי שנכנס למגבר CLASS D חייב להיות מומר לפורמט PWM וזה כבר סוג אחר של קציץ, עם פילטר תלול ביציאה לנטרל את רעשי המיתוג מלהגיע לרמקול.
למגברים עליהם קראתי יש יותר כניסות דיגיטליות ומיעוט אנלוגיות.
PWM הוא לא פורמט הוא מימוש. והוא כמובן דיגיטלי
פילטר תלול יש גם לרמקולים קרמיים שאנשים מגדירים אותם כמדויקים מאד
CD לדוגמא כן ממיר דיגיטלי לאנאלוגי, האם אתה נגד איכות התוצאה בגלל ההמרה?
הרבה מגברים אנלוגיים משתמשים היום בצורה כזו או אחרת של ווליום דיגיטלי, האם גם פה אתה נגד התוצאה בגלל ההמרה?

כתבו לך כבר למעלה
מאיפה התיאוריה הזו צצה?

המגברים האלה נקראים Class D ללא שום קשר לאות דיגיטלי. זה by far אי הדיוק הכי גדול שנכתב פה בדיון.
 

נראה מקרה אבוד
ראשית זה לא לוח אחד אלא 3
שנית הם לא מייצרים יותר כך שהסיכוי שיענו לי נמוך

ראשית... אין מה להתייאש.
תפנה בכל זאת ותברר מי נותן שירות למגבר.

יש שם שלושה מודולים שלכל אחד פונקציה מוגדרת.
הקטן ביותר זה פילטר על קוו החשמל.
השני בגודלו זה ספק הכוח.
והגדול הוא מודול מגבר השמע.
תבדוק מתח מספק הכוח ותראה אם הוא תקין.
אז אל תהייה כל כך בטוח שצריך לשלוח את כל המודולים.
 
למגברים עליהם קראתי יש יותר כניסות דיגיטליות ומיעוט אנלוגיות.

אפשרי בהחלט, אך זה עדיין לא משנה את העובדה שנדרשת המרה דיגטלית נוספת במגבר במעבר בין הפורמטים הדיגיטליים השונים.

PWM הוא לא פורמט הוא מימוש. והוא כמובן דיגיטלי

אם הוא דיגיטלי, והוא לא פועל בפורמט דגימה סטנדרטי אלא ב- מודולציה של רוחב פולס, זה לא פורמט???

הרבה מגברים אנלוגיים משתמשים היום בצורה כזו או אחרת של ווליום דיגיטלי, האם גם פה אתה נגד התוצאה בגלל ההמרה?

בווליום דיגיטלי אין המרה.
יש סולם התנגדות כמו ב-DAC שמשנה את הנגד בסולם כמו פוטנציומטר. החלק הדיגיטלי הוא רק בבקרה של הרכיב הזה.
 
PWM הוא לא פורמט הוא מימוש. והוא כמובן דיגיטלי
פילטר תלול יש גם לרמקולים קרמיים שאנשים מגדירים אותם כמדויקים מאד
PWM הוא דווקא אנלוגי - הוא יודע לייצג מספר אינסופי של ערכים.. זו שיטת איפנון (ולמה זו בעיה לקרוא לה פורמט - בכל אופן זה לא תקן). אולי התכוונת ל-PCM? במקרים בהם מגבר class-d יודע לקחת מקור דיגיטלי ולתרגם את קידוד ה-PCM ל-PWM, ניתן אולי לקרוא למגבר "חצי דיגיטאלי", קצת כמו DAC על סטרואידים..
רועי
 

כמו שרשמתי גם CD ממיר ובטח מחוץ לתדר השמע האנושי, ועדיין זה עובד וטוב מאד
(PDM), is a method of reducing, זה וויקיפדיה, כלומר מימוש. MP3 הוא קידוד הוא פורמט
דאקים חדשים עובדים ב 384K הרץ, PWM ב 400 או 300k, כמעט אותו דבר
הווליום לא כמעט אנאלוגי כמו שאתה רושם את זה. יש נגדים יש בקרה יש מגברי שרת
דוגמא
cYgfFy8HLf_rLVEHiModHGqp7cTlFj0P_4OGGO79rrRquqpU7mUoglsEbGtL5U9uuVy1khwfiuszR8VCkw9IWya6ZbselTQZ4gN5V_k1
 
PWM הוא דווקא אנלוגי - הוא יודע לייצג מספר אינסופי של ערכים.. זו שיטת איפנון (ולמה זו בעיה לקרוא לה פורמט - בכל אופן זה לא תקן). אולי התכוונת ל-PCM? במקרים בהם מגבר class-d יודע לקחת מקור דיגיטלי ולתרגם את קידוד ה-PCM ל-PWM, ניתן אולי לקרוא למגבר "חצי דיגיטאלי", קצת כמו DAC על סטרואידים..
רועי
PWM היא אכן שיטת איפנון אבל היא מימוש דיגיטלי.
יש תדר "נידנוד" קבוע שנכבה ונדלק SWITCHING והוא מרכיב את האות
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור