שי קציר
חבר משקיען
- הודעות
- 624
- מעורבות
- 2
- נקודות
- 16
הייאנד הוא (כמו מושגים רבים אחרים) מושג שאינו מעיד דבר על המציאות, אלא בעיקר על המשתמש בו: לדוגמה, מי שמגדיר הייאנד כתחום עליון של מחירים, כנראה מנתח את הנושא מהחור של הגרוש; בניגוד אליו, מי שמגדיר אותו כתחום עליון של איכויות, כנראה מנתח את הנושא מזווית סונית; לעומתם מי שקושר אותו במראה פיזי, גימור וכיו"ב, כנראה מבקר צורה על פני תוכן; מי שרואה בו מוסכמה חיצונית, הנקבעת ע"י מבקרים, קהל וכיו"ב, כנראה כלל לא מנתח את הנושא משום זוית, אלא נסמך על דעת אחרים. אני, שכרגע אפיינתי את המושג, מבחינת האופן בו משתמשים בו אחרים, מעיד על עצמי שאני בלשן וכו' וכו'.. הייאנד כאמור, הוא מושג המעיד על המשתמש בו, נטיותיו, אופן התבוננותו וכיו"ב.