IFA - מגוון חידושים באלקטרוניקה בידורית

dtown
01-09-2008 11:54

פטנט למניעת הגברת ווליום בפרסומות, שרת מדיה ביתי, נגני מדיה ניידים ומזרימי מדיה מוסיקליים לבית, כל אלו בתערכות IFA 2008.


בנוסף להשקות מסכי פלזמה ו- LCD בתערוכת IFA 2008, הוצגו מספר מוצרים מעניינים נוספים:

Dolby Volume

זכיניות הטלוויזיה לא מצייתות להוראה להחליש את הווליום העז בזמן פרסומות? מעבדות דולבי מביאות את הפיתרון לבעיה הרועמת בדמות Dolby Volume.
מנגנון זה, יודע לזהות קפיצות ברמת הווליום ובעזרת עיבוד חכם משווה את השינויים ומביא לתוצאה אחידה ברמת הדציבלים, ללא קשר לשינויים שמגיעים מהשידור.

בנוסף, טכנולוגיית דולבי Volume הופכת צלילים שונים, במיוחד לצלילי דיבור אנושיים לברורים יותר גם ברמת ווליום נמוכה, כך שאין צורך להגביר את קול הטלוויזיה בזמן ששאר בני הבית ישנים.

הטכנולוגיה הוטמעה לעת עתה רק בשני מוצרים: רסיבר קולנוע ביתי מדגם הרמן קרדון AV755 ומסך טלוויזיה מדגם LCD 42ZV500 של טושיבה (כרגע, נמכר רק ביפן).

שרת NAS של LG - מרכז המדיה בבית

LG השיקה שרת מחשב NAS אשר אחראי על אחסון כל קבצי המדיה בבית במקום אחד.
דגם N4B1 כולל גם נגן / צורב דיסקים Blu-ray אשר יהיה מסוגל לנגן סרטים / הופעות למקומות שונים בבית דרך הרשת וגם לבצע גיבויים של קבצים מדיסק קשיח.
דגם N4B1 אמור גם להיות מסוגל ליצור קבצי עותק (Image) מהסרטים בפורמט הכחול ולצרפם לספריית הדיסקים בכונן הקשיח (עד ארבעה במספר במחשב זה), אך נכון לעכשיו, עקב מגבלת שמירת זכויות יוצרים, תכונה זו אינה פעילה לבינתיים.


סמסונג - יהלום עם FLAC

סמסונג משיקה נגן מדיה נייד בשם YP-Q1, מלבד לחצן הפעלה בצורת מעוין / יהלום, כולל דגם זה מסך LCD בגודל 2.4 אינץ', תמיכה בקבצי MP3 / WMA, אך התכונה המעניינת הינה תמיכה טבעית בפורמט האודיו לאודיופילים (דחוס, אך ללא פגיעה באיכות הקול, בניגוד ל- MP3 למשל): FLAC.


מזרימי מדיה מוסקליים של פיליפס

פיליפס מגדילה ומגוונת את מבחר נגני הרשת האלחוטיים המנגנים מוסיקה בכל מקום בבית. הדגמים החדשים, כוללים מסך (מונוכרוני או  LCD צבעוני), חלק מהדגמים מתחבר אל מערכת הסטריאו (ומשדר אליה מוסיקה אותה משך מהרשת האלחוטית)
והכל בעיצוב חלק ומודרני.
המכשירים החדשים כוללים את טכנולוגית FullSound של פיליפס, אשר נועדה לשחזר את המידע שאבד לקבצי MP3 בזמן הדחיסה, הדגם היקר NP2500 כולל זוג רמקולים (סטריאו) ועתיד להתחרות ב- Squeezebox Boom החדש של לוג'יטק.

מעבר לתגובות בפורום