סט נגן תקליטורים - טרנספורט וממיר North Star

נמר לוי
29-08-2008 10:00

נגן תקליטורים במחיר של 30,000 ₪? יש חיה כזו: בדקנו את הסט המשולב M192 CD Transport + EXTREMO DAC וחזרנו עם רשמים.

כוכב הצפון מסייע לספנים להגיע לחוף מבטחים במקרה בו מכשירי הניווט כשלו, כוכב הצפון שאני בוחן הוא זה שאמור לקחת אותי לחוף מבטחים במעמקי ליבי.

כוכב הצפון הזה נחת מהשמיים והגיח לכוכב ארץ בצורת CDP שחור עשוי שני חלקים: האחד הוא יחידת הטרנספורט מדגם M192 CD Transport והשני הוא יחידת הממיר EXTREMO DAC שאחראית על הפיכת הצליל ממידע דיגיטלי לאנלוגי.
בחלקו הקדמי של הטרנספורט ממוקמים שני מסכי טרפז שמיידעים אותנו על מספר השיר, בחלקו האחורי ישנו כבל רשת דיגיטלי שמחבר בין הטרנספורט ל-DAC וכמובן יציאות RCA ו-XLR מאוזנות.

איטליה ידועה במוצרים עם איכות בניה וגימור מרשימים. כאן היא קצת שברה את המיתוס. הכוכב הזה אינו אינו מצועצע או מפיל לסתות למביטים בו לראשונה. הוא כן בנוי לתלפיות, כבד במיוחד וסולידי לעין.



בזריזות בבקשה

זמן טעינת הדיסק תלוי בכם בלבד (טעינה ידנית במגש עליון) אך מהרגע שסגרתם את החלון אתם מוזמנים לספור עד 3 והוא מתחיל לנגן. ה- North Star הצליח לקרוא כל סוג של דיסק צרוב שהוזן אליו ללא בעיה. קיימת שליטה על עוצמת הארת לוח התצוגה עד כדי כיבוי תאורה מוחלט.

התחלה עם סנטנה

נתחיל ב- SANTANA – AQUA MARINE, קטע אשר משלב גיטרות, תופים, וכלי הקשה לטינים (קונגוס, בונגוס). הוא מתחיל בגיטרה שנשמעת טבעית, חמימה ומפורטת מאוד, אח"כ מצטרפים אליה כלי הקשה וממש ניתן לחוש את ידו של המתופף פוגעת בעור של התוף.
הקטע מתפתח והתופים נכנסים לתמונה, בתחום הנמוך שומעים עוד אוקטבה למטה (לעומת ה-CD שלי), כמו קיבלה המערכת זריקת אנרגיה, יש דינמיקה, מהירות ובס חלומי. זוהי הצגה מרשימה בהחלט של הכוכב הזה. בימת הצליל מרשימה ותמונת הסטריאו ברורה במיוחד.


ארבע עונות קלאסיות

ארבע העונות של ANTONIO VIVALDI – PIERO TOSO.
מיד, מהצליל הראשון אני מבין כי גם כלי קשת קלאסיים אינם מבחן עבורו, הפרדת הצליל מושלמת והכינור נשמע טבעי בגודלו ובאופי הצליל.
התחום הגבוה הוא המרשים כאן, מפורט ופתוח ויחד עם זאת מעודן במיוחד ומלא משקל. הצ'לנים מצטרפים לכינורות וממש ניתן לספור את הנגנים ולמקם אותם באופן ברור במרחב הבמה וגם מחוץ לגבולות הרמקול.

לאחר התוצאה המרשימה במוסיקה קלאסית אני מנסה אותו עם משהו יותר אלים ו"מאסיבי".

DREAM THEATER- SCENES FROM A MEMORY, כמו שכבר סיפרתי בעבר, בתחילה מספרים לך שהדיסק הזה מרגיע ואחר כך אתה מגלה שלא.  
ברצועה הראשונה הצליל מרחף, רך ועדין במיוחד, הכל רגוע ושואב  את המאזין פנימה אל תוך הרמקול. רצועות הגיטרות מונחות על הצוואר, המתופף לוקח אוויר והכאסח מתחיל. גיטרות חשמליות מתפרצות פנימה ליצירה ותחום המיד הנמוך נשמע שמן, עם גוף. אין כאן צליל מרחף כלל וכלל. להיפך הצליל מלא משקל ומלא נוכחות שמודיע חד משמעית "אני כאן".

קולות אנושיים

מוסיקה ווקלית מאת – VILLA LOBOS – BACHANAS BRASILEIRAS
ביצירה הזו, מובילה הזמרת ומאחוריה להקת גברים (נשמע לא מי יודע מה חינוכי אבל זה המצב). הכלים - באופן לא מפתיע נשמעים נהדר ובגודל הנכון, הפרדת הצליל מצוינת וברורה במיוחד וניתן למקם את כלל ההרכב במרחב הבמה. קולה של הסולנית מצטרף והוא נשמע ברור חד ומרגיש כמו היא ממש כאן – בסלון הביתי, שרה לכבודי, עדת הגברים מאחור נשמעת בעלי משקל ורמת הפרטים מרשימה בהחלט, הם ממוקמים מאחוריה בבימת הצליל עם נטיה קלה ימינה והיא לעומת זאת ממש במרכז לפניהם.
התוצאה גם כאן מרשימה אותי בהחלט.


רגוע, אך אל תרגיזו אותו

בנוסף לקטעים העיקריים, האזנתי גם לקטעי מוסיקה שחורה ישנה וחדשה, חייתי איתו במשך שבוע ימים מלאי שעות האזנה והגעתי למסקנה שאופי הצליל של הנורסט סטאר הוא יחסית רגוע עד שתרגיזו אותו, הוא יודע להיות אלים שצריך, הוא ידע מתי צריך להתנפל עלייך ומתי צריך ללטף. הוא דינמי ומלא אנרגיה וזה מתבטא במיוחד במוסיקת רוק וקלאסי מרובה כלים.  הוא מפורט מאוד ומצליח להביא את הלהקה הביתה.


חובה קו אוירי ישיר

תמיד כיף לבחון מוצר איכותי ברמה הזו, לעיתים נדירות אני מגלה מוצר שמצליח לעשות מכל מתכון ארוחה טעימה, אך כמו תמיד גם כאן נתקלתי במספר חסרונות, החסרון הראשון הוא קליטת השלט הזוועתי שמקבלים איתו (ניתן לשדרג) שמצריכה למידה אבסולוטית של מצב חלקיקי האוויר שבין הנגן לשלט וכמובן כושר יצירתיות בבניית קו דמיוני בינו לבין ה-CD.
החיסרון השני הוא בתצוגה הקטנה שמצריכה מהמאזין המבוגר שאין לו כח להגיע למשקפי הראיה שלו לנחש באיזה שיר הוא נמצא.

אלו החסרונות שאני מצאתי, לי אין בעיה לחיות איתן מפני שמדובר במכשיר שעושה מוסיקה ועושה אותה מדהים.

מחיר – 30,000 ש"ח
אחריות: אודיופריק

קישורים:
M192 CD - Transport
Extreme DAC
מעבר לתגובות בפורום