Asus G53JW - מחשב נייד גיימרים קרבי במבחן

גולן טופמן
15-12-2010 20:00

ה- G53JW של אסוס מהווה מכונת גיימרים קשוחה, עם חומרה חזקה וביצועים מרשימים במשחקים, צפיה בסרטי Blu-ray והרצת תוכנות תובעניות. הוא לא קל ולא חסכוני בחשמל, אבל מפצה על כך בהתנהגות דינמית להפליא. ביקורת.


"פעולה סודית בקובה. היתקלות ברחוב מול גורמים עויינים. האש מקיפה מכל צד ונראה שהמצב אבוד. אני שולח רימון ומטהר את הדרך קדימה. הצוות מוביל ואני מחפה בעוד שנשמעים פיצוצים ויריות מכל עבר. בעוד שהכל נראה אבוד, אנו חומקים לסמטה ונכנסים לרכב מילוט".

זו לא הייתה עדות של סוכן מוסד, אלא חלק מהחוויה האמיתית שמעביר ה-Asus G53JW במשחק Call of duty: Black Ops.


מחשב נייד זה, מהווה חלק ממה שנראה כאקט תחרותי לליין המתחרה של Alienware (מותג נחשב  של מחשבי גיימרים) גם ASUS השיקה את ליין הגיימרים החדש שלה "ROG - "Republic Of Gamers, שפותח כמוסד שכולו מוקדש לעולם הגיימינג והחידושים. ה-G53JW הינו חלק מהמשפחה הזו, מה שמציב לו רף גבוה מאוד.

Unboxing - מרגיש קצת אחרת
תהליך פתיחת אריזת המחשב מהווה טקס בפני עצמו בדגם הזה. כבר בפתיחת הקופסא מורגש שמדובר במוצר פרמיום לכל דבר. מצורפים למחשב: תיק גב איכותי לנשיאתו, אוזניות גיימרים וגם עכבר גיימרים (עליהם אפרט בהמשך). הלקוח מקבל ערכת בידור שלמה וגם פיתרון המיועד להעברת "המפונק" ממקום למקום.


עיצוב ומבנה: קשוח וללא פשרות

ה-G53JW הוא חלק מסדרת G53J החדשה, המאפיין המשותף לכל הסדרה הוא המראה החיצוני והמבנה הדומים. ההבדל העיקרי בין הדגמים מגיע במפרט ובחומרה. כבר במגע ראשון ניתן להבחין שמדובר במחשב נייד לא אופייני.

המחשב בנוי לתלפיות, ומזכיר במבנה שלו את מטוסי החמקן באסוציאציה מיידית של שפת זרימה של כנף מטוס. צבעו של המחשב שחור והוא עשוי מפלסטיק קשיח ועבה עם מרקם חלק ונעים כלפי חוץ. כלפי פנים המרקם מחוספס יותר.

המבנה עצמו שונה מעט מהמקובל, כאשר ציר מכסה המחשב נמצא קצת לפני סוף הגוף שלו, מה שמותיר בליטה אחורית של שני פתחי אוורור גדולים מאוד, מדומים לשני מנועי סילון. על התפקיד ומשמעות המיקום של שני המאווררים הגדולים, נכתוב בהמשך. בין המאווררים, ממוקמים שני מנעולים של חברת Kingston למען הגנה ואבטחת מידע בצורה כפולה. בין המנעולים נמצאת הסוללה, אשר המבנה שלה צר אבל היא עבה וכבדה יחסית.


Asus G53JW - מחשב גיימרים נייד


על "מכסה המנוע" נמצא הלוגו של "Rog" ולוגו "ASUS" גם כן, ובעת שימוש, נורה פנימית נדלקת ומדגישה את לוגו החברה. רוחבו של המחשב עומד על 39.1 ס"מ, עומקו 29.7 ס"מ והעובי 2 ס"מ בקצה הפתיחה וככל שמתקדמים הוא נעשה עבה יותר- עד 5 ס"מ.

Asus G53JW - מחשב גיימרים נייד


איכות החומר והחומרה של המחשב מביאים אותו למשקל של 3.6 ק"ג, כולל סוללה. זה בהחלט לא קליל, אך יש להביא בחשבון שאיכות הבניה גבוהה מאוד ובהתחשב לחומרה האיכותית בפנים, יש צורך בהגנה מספקת כלפי חוץ.
מסך המחשב הוא בטכנולוגיית LED LCD עם רזולוצייה מקסימלית של 1920X1080, בגודל 15.6 אינץ' בתדר HZ120.

מפרט כללי - מרשים

ל-ASUS G53JW יש מעבד i7-740QM Quadro, כרטיס מסך Geforce 460M עם זיכרון וירטואלי של
1.5GB RAM. סך הזיכרון מגיע ל-8GB RAM מסוג DDR3.
יש לציין שהמפרט עומד בדרישות של המשחקים החדשים ביותר ולפחות על הנייר, לפני כל בדיקה או ניסיון, מראה סימנים של עתיד מבטיח.

מקלדת


בדומה לכל מחשב נייד אופייני, נמצא את רוב, אם לא כל מקשי התפעול בפתיחת המכסה ועל המשטח הראשי של המקלדת. לא קיימים כפתורים או מתגים מסביב, למעט היציאות השונות.

המקלדת כוללת מקשים מרוחקים באופן יחסי אחד מהשני ולא צמודים בשיטת "צ'יקלט". כמו כן, המקשים קלים ללחיצה ובשיטת "Slight Touch"- משמע, אין צורך להתאמץ בלחיצה וניתן להניח את היד במנוחה על המשטח וללחוץ בעדינות.


Asus G53JW - מחשב גיימרים נייד

 
אלו שמדירים שינה מעיניהם ומשחקים גם בשעות הלילה ישמחו לשמוע שלכל מקש קיימת נורת LED לבנה שמאירה אותו מלמטה בצורה יעילה. בעזרת צירוף כפתור Function ומקשי F3/F4 ניתן לשלוט על עוצמת התאורה של המקלדת.
בהתנסות במשחקים השונים (עליהם גם אפרט בהמשך), המקשים היו מאוד נוחים מאחר ולא חייבו מאמץ רב בלחיצתם וסיפקו דיוק ומהירות תגובה. בהתייחסות נוספת למקלדת- בתצורה מסויימת לפי בחירה, חלק מהמקשים יכולים לשמש גם כלחצני שליטה על ניגון וידאו, במיוחד מקשי החצים שבצד ימין.

מעל המקלדת בצד ימין נמצא את כפתור ההדלקה והכיבוי ובסמוך לו נורות חיווי לשני המנעולים.

בצד שמאל ניתן למצוא שלושה לחצנים:

•    כפתור עם הלוגו של Rog - לשינוי מצבי תמונה שונים במסך: קולנוע, משחקים, טבעי ועוד.
•    כפתור להדלקה וכיבוי של תאורת המקלדת.
•    מתג מעבר בין מצב חיסכון סוללה למצב "Extreme" של ניצול החומרה במאת האחוזים.

לטעמי, זו היתה החלטה מוצלחת למקם את שלושת הלחצנים הללו ומצאתי את עצמי משתמש בהם לא מעט בהתאם לאופי העבודה עם המחשב, שעת העבודה ותאורת הסביבה שבה עבדתי.


Asus G53JW - מחשב גיימרים נייד


משטח ה-Touchpad של המחשב הינו גדול יחסית, נוח ובעל תכונת רב מגע – בדומה לאופן פעולה של אייפון, ניתן למשל לבצע פעולת "זום" על תמונות בעזרת שתי אצבעות. מתחת למשטח ה- Touchpadנמצאים שני כפתורי העכבר. גם הם גדולים מאוד וכאן מגיע חיסרון קטנטן - המקשים הינם קשים מעט ללחיצה. זה אמנם משהו שניתן להתגבר עליו, אבל הם יכלו להיות יותר רכים, כמו מקשי המקלדת המעולים.


חיבורים
המחשב מגיע עם שלושה חיבורי USB 2.0 (שניים משמאל ועוד אחד מימין), חיבור USB 3.0 מימין ויחד איתו באותו הצד- חיבורי HDMI, VGA, Ethernet וכמו כן גם חיבור לאוזניות ומיקרופון. בצד ימין קיים גם החיבור למטען.

כמו כן, בצד ימין ממוקם כונן ה- Blu-Ray/ DVD.

Asus G53JW - מחשב גיימרים נייד


בחלקו העליון של המסך נמצאת מצלמת רשת ברזולוצייה של 2 מגה פיקסל ובקדמתו בצד שמאל קורא הכרטיסים- בפורמטים של SDXC,MMC,MS,MS-Pro,MS-Duo.


Asus G53JW - מחשב גיימרים ניידניתן לשלוט כמעט בכל ההגדרות והתכונת של המחשב דרך ה-Control Deck, תוכנה שמותקנת על גבי המחשב ומאפשר שינוי מהיר של הגדרות.

בורר מצבי צריכת אנרגיה - דוקטור ג'קיל או מיסטר הייד?

המתג שבורר בין מצב חיסכון סוללה לבין מצב Extreme נועד להערכתי לגרום למחשב להיות מעט יותר נייד, במידה ורוצים לעבוד איתו בחוץ ולשים את המשחקים בצד. באמצעות האפליקציה "Power4Gear Hybrid" ניתן לברור בין מצבי High Performance, Battery Saving, Quiet Office ו-Entertainment.


 
זמן הסוללה המירבי שהצלחתי להגיע אליו במצב החסכוני היה 121 דקות, זאת ללא פעילות מאומצת בעוד שבמצב "High Performance" ומשחק רשת ב-Call of duty: Black Ops הסוללה החזיקה מעמד רק כ-59 דקות. מדובר במחשב שזקוק לנקודת חשמל בקרבת מקום כמו נווד לבאר באמצע המדבר.

Asus G53JW - מחשב גיימרים נייד


בהמשך לעניין החיסכון באנרגיה (לפחות הניסיון), מגיע מיקום המאווררים ופתחי הפלטה שלהם. מטרת המבנה הינה לנקז את כל החום לצידו האחורי של המחשב, תוך קירור שלו בצורה קבועה. בפועל, מי שעובד עם המחשב לא ירגיש את החום שנפלט ממנו בצידו האחורי.


ביצועים בשטח- לא מאכזב

המשחקים שנבדקו על המחשב הם Dirt 2, Bad Company 2,Call Of Duty: Black Ops ו-Need For Speed: Hot Pursuit החדש.
באף אחד מהמשחקים לא איכזב ה-G53JW והציג תמונה חדה ומלאת פרטים. כרטיס המסך המתקדם שלו –   Geforce 460M הציג רמת פרטים גבוהה מאוד וברזולוצייה של 1920X1080 ללא כל בעיה.
ניתן לצפות סרטון וידאו של המשחק Bad Company 2 עם מחשב זה.


הציון אליו הגיע ב-3DMARK הוא 12,726 בעוד שהמעבד קיבל 11,661.

גם בניגון הסרט "Where The Wild Things Are" ב-Blu-Ray, לא הייתה שום בעיה והסרט התנגן בצורה חלקה. בסט מגיע המחשב עם אוזניות גיימרים מדגם Siberia של Steel Series. בשילוב של האוזניות החוויה אף מתעצמת.

 
אוזניות ועכבר גיימרים

Asus G53JW - מחשב גיימרים ניידהאוזניות, כמו המחשב, בנויות בצורה איכותית. החלק הפנימי עשוי קטיפה נעימה והחיצוני מפלסטיק קשיח ומבריק. האוזניות אמנם לא אטומות לחלוטין לרעשי חוץ, אך מעבירות את הצליל בצורה נקייה, חדה ומהנה.
גם ללא האוזניות ניתן לשמוע היטב דרך הרמקולים המובנים של המחשב, כולל אפשקט של צליל היקפי, מה שמכונה כאן EAX ADVANCED HD 5.0. עבור האדם שיושב מול המסך, מדובר במערכת איכותית המספקת חוויה של צליל וגם תמונה.
בנוסף לאוזניות, המחשב מגיע עם עכבר גיימרים מדגם RAZER ABYSSUS. העכבר יחסית קטן אך נוח. גם הוא בעל מרקם קטיפתי וחלק. לעכבר אפשרות של שינוי ה-Dpi ו-HZ לדיוק מירבי. לעכבר יש את אייקון RAZOR בצידו הקדמי, והוא נדלק וזוהר מייד עם חיבור כבל ה-USB. העכבר עובד בשיטת לייזר והוא חוטי.

Asus G53JW - מחשב גיימרים נייד

סיכום

ה-G53JW של אסוס יתמודד כמעט עם כל מה שתתנו לו, בין אם זה סרט בפורמט בלו-ריי או משחק גרפי מאתגר מהתקופה האחרונה. באמצעות מסך חד ובהיר עם קצב רענון מצויין, מקלדת נוחה ומערכת סאונד משופרת, אין ספק שמדובר כי בתחנת משחק קטנה.

המחשב סובל מ"סינדרום המאמץ של מחשבי הגיימרים" וזמן הסוללה שלו נמוך מאוד עד כדי מצב בו יש תלות רבה בשקע החשמל בקיר- דבר שמובן בסך הכל, לאור החומרה החזקה והביצועים.
מבחינת הגדרת "מחשב נייד" , אפשר להגיד שה- ASUS אינו הכי נייד ולא רק בגלל הסוללה- אלא גם בגלל המשקל שמגיע ל-3.6 ק"ג, זה לא הברנש הכי קל לסחיבה בסביבה...

יחד עם זאת, בעזרת מבנה איכותי, כונן וגם צורב בלו-ריי / DVD ומפרט משכנע, אין ספק שה-G53JW יהיה מחשב שתתקשו להיפרד ממנו וזה כולל אותי. חוץ מלעשות לכם קפה, אפשר להגיד עליו שהוא עושה הכל.

מומלץ לגיימרים, עורכי וידאו ואנשים שמעוניינים לעבוד עם תוכנות כבדות ויישומים רבים במקביל וללא כל עומס.

ציון:

מחיר: 9,000 ש"ח
אחריות: שנתיים של חברת ויז'ואל

בעד: מפרט מרשים, מסך איכותי, מערכת צליל מצויינת, ממשק נוח ופשוט, כונן בלוריי, איכות גימור.

נגד:
זמן סוללה, משקל, לא תומך ב-3D.

מה בקופסא:

•    Asus G53JW
•    שנאי לחשמל
•    סוללת ליתיום 8 תאים 5200 mAh
•    ספרות
•    דיסק דרייברים ותוכנות
•    עכבר גיימרים – RAZER ABYSSUS
•    אוזניות גיימרים- SIBERIA
•    תיק מהודר של קהילת ROG לנשיאת המחשב. איכותי ובעל צד קדמי קשיח.

מפרט Asus G53Jw Review

מסך
15.6"
1920x1080
LED backlit ,Color-Shine (Glare-type)
מעבד
Type : Intel® Core™ 740QM
Speed : 2.66 GHz - 1.6 GHz with Turbo Boost up to 3.33/3.06/2.93/2.8 GHz
ערכת שבבים
Mobile Intel® HM55 Express Chipset
זיכרון
DDR3 1333 MHz up to 8GB
כרטיס מסך
NVIDIA® GeForce® GTX 460M
1.5GB GDDR5 VRAM
כוננים קשיחים
320GB 7200rpm X 2
קישוריות
LAN : 10/100/1000 Base T
WLAN : Integrated 802.11 b/g/n
Bluetooth : Built-in Bluetooth™ V2.1+EDR (optional)
אודיו
Built-in speaker and microphone
EAX Advanced HD 5.0
THX TruStudio
חיבורים
1 x Microphone-in jack
1 x Headphone-out jack
1 x USB 3.0 ports
3 x USB 2.0 ports
1 x RJ45 LAN Jack for LAN insert
1 x HDMI
Card Reader : 8-in-1 card reader (SDXC, MMC, MS, MS-Pro, MS-Duo)
כונן אופטי
DVD Super Multi
Blu-Ray DVD Combo
Blu-ray writer
מצלמה
2.0MP webcam
סוללה
Battery : 8-cell 5200 mAh 84/75 Whrs
מטען
Output: 16 V DC, 4.7 A, 150W
Input: 100-240 V AC, 50/60 Hz universal
מערכת הפעלה
Genuine Windows® 7 Home Premium
מידות ומשקל
Width : 39.1 cm
Depth : 29.7 cm
Height : 2.00 - 5.00 cm
3.6 kg with 8 cell battery

מעבר לתגובות בפורום