עכבר גיימרים Steelseries Prime Plus במבחן

תמיר עיואן
22-08-2021 14:42

ה-Prime Plus מהווה חלק מקו המוצרים החדש לגיימרים של SteelSeries. תמיר עיואן לקח אותו למבחן וחזר עם תובנות

בחירת עכבר לגיימינג עלולה להיות בחירה מאד לא פשוטה בימים אלה. מגוון העכברים גדול, הם מיוצרים על ידי יצרנים מגוונים וכוללים אוסף רב של תכונות. בנוסף, עכבר שמתאים לאדם אחד לא בהכרח כל כך טוב עבור אחר. עכבר גיימינג לא יהפוך אותך לשחקן מקצוען, אבל הוא עשוי לתת לך יתרון תחרותי מסוים ולגרום לחלק מהמשחקים להיות הרבה יותר נוחים למשחק. 

חשוב להדגיש שעכברי גיימינג אינם שונים כל כך מעכברים רגילים. כמעט כל עיצוב עשוי להתאים לגיימרים, והעכבר לא בהכרח חייב להכיל עשרות כפתורים נוספים ואין סוף נורות LED בוהקות. 

כדאי גם לציין שגם אם אינכם גיימרים, במידה וחשוב לכם לבחור עכבר שביצועיו מעל הסטנדרט המקובל לעכבר פשוט, הסקירה הזו מיועדת גם בשבילכם.

באופן כללי אבהיר שלכל עכבר גיימינג חשוב שיהיו לפחות שני המאפיינים הבאים: 

- חיישן אופטי או לייזר מתקדם שמאפשר תנועות מהירות ומדויקות יותר

- מידה מסוימת של התאמה אישית למשתמש

אז במה כדאי לבחור?

SteelSeries 

מעטות הן החברות שהחליטו להתמקד בציוד במיוחד לגיימרים. כזו היא SteelSeries. היא נוסדה בשנת 2001, החלה בייצור פדים לעכברים, ותוך 10 שנים ביססה את עצמה כאחת מיצרניות הציד ההיקפי המקצועיות בעולם. לא לחינם בחרו מספר חברות להשקיע בה. זה החל בשנת 2012 עם Catterton Partners ו- ClearVue Partners, בשנת 2019 עם חברת Axcel, בתחילת שנת 2020 עם A-Volute, ובסופה עם KontrolFreek.

SteelSeries Prime

הפריים מהווה את סדרת העכברים והאוזניות החדשה לגיימרים של היצרן. רק לאחרונה סקרתי את אוזניות הגיימרים Arctis Prime, לקריאה - לחצו כאן.

שלושת העכברים בסדרת פריים ממוקדים במיוחד בביצועים ונועדו לספק חוויה דומה. כל דגם עכבר בסדרת הפריים שונה במקצת מהשני, אך כולם חולקים את אותה צורה ארגונומית. ההבדל ביניהם הוא שהפריים פלוס כולל מסך בתחתית העכבר לצורך התאמה אישית של ההגדרות ואילו ה- Prime Wireless, כפי ששמו מרמז, מהווה גרסה אלחוטית של הפריים.

היצרן משווק את המוצר תוך שימוש במסר הבא: The Prime is our glory. Now go chase yours

מה באריזה

- עכבר

- כבל באורך 2 מטרים עם מחבר מסוג Micro USB מהצד המתחבר לעכבר, ומחברUSB Type A למחשב

- מדריך למשתמש במגוון שפות פרט לעברית

תכולת האריזהאיכות

העכבר מרגיש בנוי טוב מאוד ובעל צורה ארגונומית המותאמת לימנים בלבד, באופן שהצד השמאלי שלו מוגבה ביחס לצד הימני. עם זאת, מצאתי אותו מתאים למגוון דרכי אחיזה ולרוב גדלי כפות הידיים, אפילו גדולות. הוא קל משקל והכבל הארוג שלו קל וגמיש למדי. כבעלי מכשיר סלולרי אנו זוכרים כמה החיבור Micro USB עלול להיות עדין. משכך, כדי להבטיח חיבור תקין ובכיוון הנכון בחיבור ה- Micro USB, יצר היצרן מוליך בצורת טרפז סביב הכבל, שתואם במבנהו לחיבור בעכבר וכך החדרתו לעכבר תתאפשר באופן אחד בלבד.

Micro USB

הכבל גם מרגיש באיכות גבוהה, אולם אני חש שהוא לא מספיק גמיש. עם זאת, מכיוון שהוא ניתן לניתוק, פשוט להחליפו במידה והוא נפגע מסיבה כלשהי.

מבחינת עיצוב, לעכבר עצמו עיצוב שגרתי למדי: גוף פלסטיק בצבע שחור מט, שני לחצנים בצד שמאל, לוגו מוטבע בחלקו העליון ותאורת LED בודדת בגלגל הגלילה שעשוי מגומי. מהבחינה הזו, הוא יכול להתאים גם לאלו מכם שאינם גיימרים, אולם חשוב לכם לקבוע את רגישותו של החיישן. לאלו מכם שמפריעה תאורת ה- LED, ניתן לכבות אותה לחלוטין. משקלו של העכבר ללא חוט כ- 70 גרם.

הוא אמנם בנוי בנו מפלסטיק אולם מרגיש יציב מאוד. גם כאשר שיחקתי בו באינטנסיביות, והקשתי על לחצניו בחוזקה האופיינית לגיימרים השקועים במשחק, לא חשתי שצורתו נפגעת באופן כלשהו, והוא גם לא השמיע קולות מוזרים בעת ניעורו. עם זאת, גלגל הגלילה הרגיש מעט עדין בשל תנודותיו הצידיות למרות שזה לא צפוי להפריע במהלך שימוש רגיל.

לחצנים

כאמור, העכבר כולל סה"כ חמישה לחצנים. אלו פועלים בטכנולוגיית Optical Magnetic (OM): החיישן האופטי עובד על תאורת אינפרה אדום, שמסוגלת לספק תגובה מיידית. על החלק המגנטי  אחראים מגנטים מסוג נאודימיום. הלחצנים מיועדים לעומס של כ- 100 מיליון הקלקות.

בנוסף על הלחצן הימני והשמאלי של העכבר, ממוקמים 2 לחצנים בצידו השמאלי, ולחצן נוסף בלחיצה על הגלגל. תוכלו לתכנת כל אחד מהם. בתחתית העכבר יש לחצן נוסף שמעביר אתכם בין חמישה פרופילי CPI.

לחצניםחיישן CPI

CPI = Counts per Inch או DPI = Dots per Inch: המרחק שצריך להזיז פיזית את העכבר על מנת לזוז אינטש אחד במסך. מקובל שערך נוח הוא 400CPI. העכבר הזה מסוגל לטווח של 50 -18,000 CPI.

Polling rate: מספר הפעמים בשניה שהעכבר מדווח למחשב על מיקומו במסך. נתון זה חשוב לגיימרים מכיוון שבמשחקים בהם למהירות יש יתרון, Polling rate גבוה מביא לתנועה חלקה יותר של סמן העכבר על צג המחשב. בעוד שקיימת הסכמה שערך polling rate גבוה מ- 500 הרץ מהווה תוצאה איכותית, ניתן לכוון את ה- Polling rate בעכבר זה לערכים של 125, 250, 500 ו- 1000 הרץ.

אחרי שהבנו את המונחים הבסיסיים של חיישן בעכבר, בואו נצלול לטכנולוגיה הייחודית של SteelSeries: בעכבר זה יש חיישן מסוג +TrueMove Pro שמורכב משני חלקים:

- חלק אופטי שמספק את היכולת לשלוט ב- CPI 

- הגובה אליו נרים את העכבר מהמשטח שלו, 0.5 עד 2 מ"מ והוא עדיין יתפקד

דוגמא למשחקים בהם נרצה CPI נמוך ומרחק גבוה מהמשטח, יהיו משחקי ירי תחרותי כדוגמת Counter Strike, שם נרצה לעיתים קרובות לבצע סקירת 360 מעלות סביבנו, ונעדיף רגישות נמוכה.

Counter Strikeהחיישן אינו מותאם לעבודה ישירות מעל משטח זכוכית.

תאימות

העכבר תואם לשימוש בחלונות וב- MAC OS.

תוכנה

על מנת להפיק את המירב מהעכבר, חיבורו למחשב יוביל אתכם להתקין התוכנה בשם Gaming Gear ששולטת על כל תכונות העכבר. התוכנה נוחה מאד לשימוש ומספקת מידע חזותי ומיידי על כל שינוי שהוטמע בעכבר.

התוכנהצג בתחתית העכבר

כמאמר המשפט, "כשכבר חשבנו שהגענו לתחתית, שמענו דפיקות מהרצפה". תהפכו את העכבר ותגלו צג OLED פיצפון שמאפשר לשנות הגדרות העכבר כגון CPI, Polling Rate, RGB, גם ללא תוכנת ה- GG. נסיון לעדכן הפרמטרים באמצעות הצג המיניאטורי מבהיר שעדיף לעשות זאת בתוכנה כי ביצוע השינוים ישירות מהעכבר לא כ"כ אינטואיטיבי. 

SteelSeries

סיכום

SteelSeries ממצבת עצמה מזה שנים כחברה לציוד היקפי לגיימרים. מהבחינה הזו ה- Prime Plus עומד בציפיות: הוא בנוי היטב, כולל לחצנים איכותיים וחיישן מתקדם שמאפשר שליטה מלאה בהגדרות שלו. ניכר שהיצרן חשב גם על הפרטים הקטנים, כגון תבנית שתמנע חיבור שגוי של הכבל לעכבר וגם אפשרות להחלפתו. העיצוב שלו אינו צעקני ולכן פונה בעיקר לגיימרים אולם גם לאלו שפשוט מחפשים עכבר מתקדם יותר מהסטנדרט. הוא קל משקל, ארגונומי, ומאפשר מנעד רחב מאד של CPI. יש לו צג מזערי בתחתיתו, שמאפשר לבצע שינוי הגדרות גם ישירות בעכבר, לאחר הבנה של ממשק ייחודי זה. בכל השימושים בהם בדקתי אותו, כולל משחקים, תוכנות גרפיות שדורשות דיוק רב, ואפילו שימוש יומיומי בתוכנות אופיס, הוא הגיב בהתאם לציפיותי. התימחור הנוח הופך אותו לרלוונטי להרבה לקוחות פוטנציאלים. אם אינכם שמאליים ומחפשים עכבר חוטי שמתאים גם לגיימרים וגם לאלו שרוצים עכבר מתקדם, ה- Prime Plus עשוי להיות רלוונטי מאד.

יבואן: ביקונקט

מחיר: 419 ש"ח

מעבר לתגובות בפורום