אוזניות הגיימרים Arctis Prime במבחן

תמיר עיואן
04-08-2021 09:28

SteelSeries Arctis Prime ממצבות את עצמן כאוזניות לגיימרים תחרותיים. האם הן נוחות ומסוגלות להעצים את חווית הגיימינג ולבודד אתכם מרעשי הסביבה?

בין אם אתם גיימרים כבדים או מתחילים, בני הבית שלכם כנראה מתעצבנים מהקולות, יריות, מוסיקה והאפקטיבים הקוליים של משחקי המחשב שלכם. יתכן ואתם כבר משתמשים באוזניות ומצלמת אינטרנט שכוללת מיקרופון, וכך גם מתקשרים במשחק, אבל בודאי תסכימו שזה הרבה יותר נוח כשהאוזניות והמיקרופון משולבים יחדיו. כאן בדיוק נכנסות אוזניות גיימרים. אלו אוזניות שמציעות פתרון נוח ומספק לחווית המשחק שלכם. שילוב של מיקרופון, סאונד ממכר וכבל ארוך שיתאים למרחק בין המחשב לגיימר. כמו כל מוצר, ישנן לא מעט אוזניות גיימינג בשוק. רבות מהן טובות, אולם רק מעטות מצוינות.

SteelSeries 

SteelSeries נוסדה ב-2001 בשם Soft Trading, ששונה ל- SteelSeries רק בשנת 2007. Soft Trading ייצרה פדים לעכברים, ורק בשנת 2008, לאחר שרכשה את Ideazon, יצרנית ציוד היקפי למשחקים, היא החלה להתמקד בתחום זה. בשנת 2012 השקיעו בה החברות Catterton Partners ו- ClearVue Partners. אבל שם זה לא נגמר, כי ב- 2019 היא נרכשה על ידי חברת Axcel, בתחילת שנת 2020 על ידי A-Volute, ובסופה על ידי KontrolFreek. המוצרים הפופולריים שלהם כוללים את עכברים, אוזניות ומקלדות.

Arctis Prime

SteelSeries Arctis Prime ממצבות את עצמם כאוזניות לגיימרים תחרותיים. האם הן נוחות ומסוגלות להעצים את חווית הגיימינג ולבודד אתכם מרעשי הסביבה?

מה באריזה?

- אוזניות

- כבל Mini-B 8-pin to 1/8" TRRS audio cable

- מפצל Y מחיבור אוזניות משולבות מיקרופון, לחיבורים נפרדים לאוזניות ולמיקרופון

- כיסוי mesh למיקרופון כנגד רעשי רוח ונשימות אדם

- מדריך למשתמש

arctis_primeעיצוב ונוחות שימוש

חשוב לזכור שהאופן בו האוזניות יושבות לכם על הראש הוא אחד הדברים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון, במיוחד עבור אוזניות גיימינג. אם אתם מתכוונים לשחק לפרקי זמן ארוכים, התאמה לא מיטבית עלולה לא רק להיות מאכזבת, אלא גם כואבת. לאחר כשעה של משחק, אפילו אי נוחות קלה עלולה להציק. 

מהבחינה הזו, שמחתי לראות שה- Arctis Prime משלבות שימוש באלומיניום איכותי, עמיד מאוד וקל משקל, שנועד להחזיק מעמד לאורך זמן, עם פלסטיק ובד דמוי עור. בעוד הקשת עשויה מאלומיניום, היא משלבת גם סרט בד עליון ותחתון. לסרט העליון מחוברת תגית עור אופנתית עם הכיתוב SteelSeries. כריות האוזניים מרופדות בבד דמוי עור איכותי ועוטפות את האוזניים לשם הרחקת רעשים חיצוניים. כאחד שנוהג להשקיע בחידוש חלפים לאחר שהתבלו, שמחתי לגלות שהיצרן מציע ללקוחותיו ריפוד לאוזן חליפי במקרה של בלאי. החלק העליון של כיסוי האוזן בנוי מתכת שמגינה על החיווט מפני נזק. מבחינת מראה, ה- Arctis Prime דומים מאוד לאוזניות האחרות של יצרן זה, מסדרת הפרו:

- אותו סרט ייחודי לראש, בסגנון של רצועת סקי. 

- בצידם החיצוני של כריות האוזניים מוטבע הלוגו של SteelSeries

- המיקרופון נשלף וכולל כיסוי נגד קולות של נשיפות של המשתמש

arctis_prime

המראה המזוהה עם אוזניות SteelSeries

לכן, במידה והתרגלתם כבר לאוזניות שלהם, אתם מסודרים וקרוב לודאי שלא תיתקלו בהפתעות. הם מגיעים רק בצבע שחור.

אוזניות אלה אינן נושמות במיוחד ולכן במידה ותשתמשו בהם בימי הקיץ לפרקי זמן ארוכים ברצף, אתם עלולים להזיע באוזנים.

הן אינן מגיעות עם נרתיק נשיאה, אולם נוחות לאיחסון מכיוון שכריות האוזנים מסתובבות על צירן כ- 45 מעלות, ליצירת מבנה שטוח שמאפשר איחסון פשוט.

איכות הבניה שלהן טובה מאד. כאמור, הן עשויות מפלסטיק בשילוב עם קשת מאלומיניום וסרט ראש אלסטי. הריפוד דמוי העור נעים למגע אדם, תכונה חשוב למוצר שאמורים לענוד לפרקי זמן ארוכים ברצף. 

למרות שבדרך כלל כשאני שם אוזניות על הראש, אני מתחיל לחוש לאחר פרק זמן מסוים לחץ בשטח המגע שבין הקודקוד לקשת, באוזניות אלה לא חשתי זאת. יתכן שזה בשל סרט הבד האלסטי הייחודי ל- SteelSeries, שמפזר את הלחץ על הראש. 

מכיוון שחלק מהגיימרים נוהגים להסיט מידי פעם את האוזניות לצורך תקשורת עם הסביבה, חשוב לי להדגיש שגם לאחר שהזזתי אותן מאוזן אחת, הם עדיין שמרו על יציבות גם בעת תנועות ראש מתונות. 

חיבורים

אוזניות אלה חוטיות בלבד, ללא אפשרות לחיבור אלחוטי. במובן מסויים זה יתרון, מכיוון שתג המחיר של אוזניות אלחוטיות, גבוה יותר. לכן יש מי שיעדיפו להתמקד במחיר ובפונקציונליות במקום באלחוט. החיבור החוטי לאוזניה עצמה מתבצע באמצעות חיבור Mini-B 8-pin, שייחודי בעיקר ליצרן זה. 

חיבור Mini-B 8-pin, שייחודי בעיקר ליצרן זה

חיבור Mini-B 8-pin, שייחודי בעיקר ליצרן זה

שליטה

על האוזניה השמאלית תגלו לחצן השתקת מיקרופון וגלגלת ווליום. קל מאד לזהות אותם בשל החיספוס בו הם מסומנים. לשיפור הייתי מציע חיווי להשתקת המיקרופון באמצעות תאורה ייעודית על הבום.

שליטה בווליום והשתקת מיקרופון

שליטה בווליום והשתקת מיקרופון

אם אתם חובבי אוזניות של SteelSeries, בודאי גם ניסיתם את ChatMix, תוכנת העזר של SteelSeries שמאפשרת לוסת בקלות בין עוצמת רעשי הקע של המשחק, לקולות השחקנים. התוכנה חביבה מאד על גיימרים, מכיוון שמונעת את הצורך להגביר את הקול בזמן משחק רועש. לכן אתם עשוים להתאכזב כשאעדכן שה-Arctis Prime אינם תומכים בתוכנה זו. 

סאונד

אם יש משהו שאני מחפש באוזניות גיימינג, זה שהן יהיו בעלי צליל ניטרלי וסאונד ברור של קול אדם, וזה בדיוק מה שהן מספקות. צליל ברור וחד. תוסיפו לזה את העומק שהן מספקות בתחום הבאסים וקיבלתם תוצאה מספקת בהחלט.

הדרייברים שלהם בגודל 40 מ"מ הבריקו במיוחד במשחקים חברתיים כגון פורטנייט. הדיאלוגים בין השחקנים בדיסקורט היו ברורים מאד, למרות קולות הפיצוץ והירי ברקע. לעומת זאת, כאשר האזנתי למוסיקה, הן אותתו לי שזוהי לא בדיוק המומחיות שלהן ושעדיף שאתמקד בגיימינג.

סאונד ניטרלי וברור

סאונד ניטרלי וברור

בידוד מרעשים

לאיכות בידוד הרעשים השפעה רבה על איכות הצליל וההנאה מאוזניות גיימינג. בידוד לקוי יכול לשנות את השמע הכולל, וזה חשוב במיוחד באוזניות בהן מתקיים שיח ער בין המשתתפים. ל- Arctis Prime אין ביטול רעשים אקטיבי, וגם לא איוורור לאוזניים, אולם קיים בידוד רעשים פאסיבי. הגימור דמוי העור מפחית רעשי רקע טוב.

מיקרופון

מיקרופון באוזניות גיימינג הוא בד"כ פריט ששוכחים לתת לו תשומת לב. חלק מהמיקרופונים מתקשים לקלוט קולות אדם עמוקים הכוללים באסים, מה שעלול לגרום לאנשים עם קולות עמוקים במיוחד להישמע קצת כאילו הם עמומים. 

לכן שמחתי לגלות שהמיקרופון המובנה באוזניות אלה הוא מסוג ClearCast , מאושר לדיסקורד וכולל את אותו המיקרופון הדו כיווני בו נעשה שימוש בצוותי הסיפון של נושאות מטוסים, לסינון רעשים באיכות גבוהה ביותר, כך שישמעו אתכם הכי טוב שניתן. המיקרופון עצמו ניתן לשליפה מתוך האוזניה בעת השימוש.

מיקרופון נשלף מסוג ClearCast

מיקרופון נשלף מסוג ClearCast

תאימות

האוזניות הללו תואמות לכל הקונסולות: PC, Mac, PlayStation, Xbox One, Nintendo Switch.

ספציפיקציות

ספציפיקציות

לסיכום

SteelSeries עשו זאת שוב עם אוזניות בעיצוב מוכר, איכות מספקת ומחיר משתלם. אם אתם מחפשים אוזניות פרימיום חוטיות לגיימרים עם צליל חד וברור, בום מתקפל ובידוד רעשים פאסיבי, וכל זה במחיר שלא קורע את הכיס, כדאי שתקחו בחשבון את ה- Arctis Prime. 

מחיר: 549 ₪

יבואן: ביקונקט

arctis_prime

מעבר לתגובות בפורום