בידורית קריוקי Pure Acoustics במבחן

תמיר עיואן
06-03-2022 22:36

רבים מאיתנו לא מודים אבל כולנו נהנים לשיר לעצמינו במכונית, בחדר ובמיוחד במקלחת. לא צריך קול ייחודי של זמר כדי לשיר. מסתבר שבכולנו חבוי זמר. אז איך נשחרר אותו לחופשי? באירועי קריוקי!

קריוקי היא מילה יפנית שפירושה "תזמורת ריקה". אבל עבור אלו שאוהבים קריוקי, אין שום דבר ריק בזה, כי מדובר באירוע שמפגיש חברים. בוודאי שמתם לב שבימים כתיקונם, זה אחד הבילויים הפופולריים. למרות שהוא מקושר בישראל לרוב עם פרחחים ששרים בקולי קולות ומפריעים את שלוות השכנים, ניתן לעשות זאת אחרת, ובו זמנית ליהנות.

להחזיק את המיקרופון ופשוט לשחרר את הזמר שבנו, הוא בדיוק מה שהופך את הקריוקי לפופולרי מאוד. לאף אחד לא אכפת אם אתה בוחר שיר זה או אחר. אפשר לשחרר הכל על הבמה ופשוט לשיר את מה שתמיד רצית לשיר. זו חוויה משחררת שיכולה לעזור להקל על מתחים, חרדה ודיכאון.

בעוד מוזיקה יכולה להפוך כל מסיבה משעממת לתוססת יותר, קריוקי משדרג אותה ברמה אחת נוספת, כיוון שבמקום רק להקשיב לה, כולם יכולים להיות הכוכבים שלה.

זוכרים את מועדון ה"בולדוג" בתל אביב שהיה אחד מראשוני מועדוני הקריוקי בישראל? בשל אהבתי לשירה, הוא היה כמו בית שני, רק עם המון שמן בצ'יפס וריח סיגריות מחניק. מאז חלה קידמה רצינית, וכיום קיימים במועדונים ובמתחמים ייעודיים מערכות קריוקי מקצועיות, אולם בימים של ריחוק חברתי וסגר מרצון, הפך הבילוי עם משפחה וחברים לטרנד פופולרי מאד. יצרנים רבים גילו את הפוטנציאל, והחלו משחררים גרסאות רבות למוצר זה, ביניהן סוני, JBL, Bose וגם Pure Acoustics.

פיור אקוסטיקס

Pure Acoustics החלה בייצור רמקולים בשנת 1994. בתחילת דרכה התמקדה החברה במכירה מוגבלת גיאוגרפית של רמקולים ומערכות קולנוע ביתי. כמעט 20 שנה מאוחר יותר, היא החלה להפיץ מוצריה ביותר מ -40 מדינות ברחבי העולם. כיום היא מייצרת את כל החלקים בעצמה, מסליל ועד קרוס אובר. בתערוכה האחרונה של DTOWN בכפר המכביה, אף התרשמנו לטובה משני זוגות הרמקולים שלה שהוצגו בה, וקצרו שבחים רבים. נזכיר שלאחרונה סקרתי את רמקולי החוץ המוגברים מדגם OD-975, ולאחריהם את רמקולי הסלע ROCK-185BT.

LAVO

LAVO הוא רמקול בידורית למסיבות שכולל את כל מה שתרצו על מנת להרים מסיבה: מגבר פנימי, שני מיקרופונים, קישוריות בלוטות', תאורת לד מקפיצה, רדיו FM, חיבור לגיטרה חשמלית ולשני מיקרופונים חוטיים נוספים.

מה באריזה

  • רמקול מוגבר בלוטות'

  • שני מיקרופונים אלחוטיים

  • שלט IR רחוק

  • שנאי חיצוני

  • הוראות הפעלה עברית

עיצוב

מבחינת עיצוב, מדובר באחד הבידוריות היותר מושכות עיניים. עם תאורת לד סביב שני הוופרים בקוטר 8 אינטש. המוצר מעוצב בקוים מעוגלים, כולל ידית אחיזה מובנית בראשו, ושני גלגלי טרולי בבסיסו. כל לחצני השליטה ממוקמים בחלקה העליון של הבידורית, ולמרות עומס הלחצנים, הם מסודרים באופן שמקל על ההתמצאות.

בידורית קריוקי Pure Acoustics

חומרה

ה-LAVO כולל שני וופרים בקוטר שמונה אינטש, ומעבד DSP שמאפשר שליטה ועיבוד צליל.

ככל הבידוריות, הוא כולל גם חיבור בלוטות' למקור ממנו נרצה להזרים התוכן, אבל גם תכונת TWS שמאפשרת לקשר אותו לרמקול נוסף כמוהו, על מנת לשדר את הקריוקי במקביל משני רמקולים, לקבלת צליל סטראופוני.

תצוגה מובנית

תצוגה מובנית

ה- LAVO כולל ארבעה אפשרויות חיבור למקור:

  • כרטיס Micro SD

  • דיסק או קי בהתקן USB מובנה

  • חיבור AUX אנלוגי בכניסת 3.5 מ"מ: לשם חיבור חוטי למקור, כגון נגן MP3 או סלולרי

  • חיבור בלוטות' לסלולרי או מקור אחר

הוא כולל גם מקלט רדיו דיגיטלי שכולל סריקת תחנות אוטומטית, ואפשרות להקלטה של האירוע ישירות לדיסק און קי. בערכה תקבלו גם 2 מיקרופונים אלחוטיים שפועלים באמצעות בטריות AA.

ה- DSP המובנה בו כולל אין סוף שליטה:

  • בוררים עוצמות השמע של המוסיקה והמיקרופונים

  • בורר לשליטה בעומק אפקט האקו

  • וסת לעוצמת השמע של גיטרה, במידה וחיברתם אחת

  • כניסות ל-2 מיקרופונים חוטיים, בנוסף על שני המיקרופונים האלחוטיים שמסופקים עם ה- LAVO

  • דילוג קדימה ואחורה בשירים שמוזרמים מהסלולרי

  • שליטה על הטרבל והבאס

פנאל שליטה

פנאל שליטה

על מנת לאפשר שימוש גם ללא חיבור לחשמל בקיר, הוא כולל סוללת ליתיום, בנוסף לחיבור לשנאי חיצוני. היצרן מצין שהסוללה מאפשרת עד 8 שעות ניגון, אולם מבדיקתי פרק זמן השימוש קצר יותר. הלחצנים מרגישים מעט עדינים, ולכן כדאי לנהוג עימם באדיבות. בגבו פתח פורט אחורי, שמרגישים אותו דרמתית במידה ותפעילו מוסיקה עם באסים.

ידית אחיזה, פורט אחורי וגלגלי טרולי

ידית אחיזה, פורט אחורי וגלגלי טרולי

התצוגה על הרמקול כוללת אינדיקציה על סטטוס הפעולה ומשך זמן השיר המושמע.

שלט רחוק

השלט הרחוק פועל בטכנולוגיית IR, ומאפשר שליטה מלאה על הרמקול: מעבר בין מקורות, מעבר בין מצבים מובנים באקולייזר: pop, rock, club, jazz, countryside, normal. בנוסף ניתן באמצעותו לשלוט בעוצמת השמע ולדלג בין שירים. בקיצור, ממש לא חייבים להיות קרובים לבידורית, על מנת לשלוט בה.

שלט רחוק והוראות הפעלה

שלט רחוק והוראות הפעלה

מצב TWS

במידה ויש לכם 2 בידוריות LAVO, תוכלו לחבר ביניהן במצב אלחוטי, כך ששתיהן ישמיעו את אותו המקור. מכיוון שקיבלתי לידי רק יחידה אחת, לא יכולתי לבחון אופציה זו.

הקלטה

אחת התכונות הייחודיות כאן היא היכולת להקליט את הקריוקי, כולל פס הקול שמנוגן והביצוע מהמיקרופונים, ישירות לכרטיס ה- Micro SD או להתקן ה- USB. זה כבר אופציה חזקה ביותר שיכולה להעצים עוד יותר את ההנאה של המשתתפים ולהפתיע אותם.

רדיו FM

בבידורית קיים גם מקלט רדיו מובנה. סריקת הערוצים אינה כל כך אינטואיטיבית והקליטה טובה יותר בשטח פתוח. זה לא מסוג המשדרים שנרצה להאזין לקול המוסיקה, אלא יותר אפשרות להאזין לשירים ושערים, במידה ופיספסתם.

חווית שימוש

אומרים בחיים הכל זה שאלה של עיתוי? אז ה-LAVO התקבל בדיוק בזמן, ליום ההולדת של בתי. לא רק שזה המוצר האפקטיבי ביותר על מנת לערוך יום הולדת ללא שנסיים אותו צרודים, היכולת להרקיד את האורחים גם בחצר גדולה ופתוחה, היתה פשוטה מאין כמוה. בקיצור, כל שנדרש היה להזרים שירים עכשווים, להכניס סוללות למיקרופונים, ומיד החלו האורחים בזה אחר זה, לממש את האהבה שלהם לשירה.

בידורית קריוקי Pure Acoustics

עוצמתו עשויה להיות אדירה, והסאונד שלו מאוזן בדיוק כפי שנדרש להזרמת מוסיקה בחצר. אני חשתי שכדאי לרסן מעט את הבאסים, אבל זה כמובן תלוי בגודל החלל. במהלך שלוש שעות הוא תפקד בכל העת ללא רבב, תוך שימוש בשני המיקרופונים במקביל, ובהזרמת מוסיקה באמצעות קישוריות הבלוטות' ללא ניתוקים או הפרעות.

לאורך ההתנסות עם הרמקול קיבלתי מספר תובנות:

  • לא מבין איך עד היום הסתדרתי באירוח חברים ומשפחה בלי בידורית

  • ילדים אוהבים לשיר. תן להם מיקרופון והם מסודרים

  • בשימוש בבלוטות', בהגברה עוצמתית וחיבור מיקרופונים, הסוללה מחזיקה כשעה.

  • מומלץ שלא לשים את הרמקול בשמש ישירה

  • מכיוון שהמיקרופונים לא מציגים חיווי תאורה כשהם דלוקים, שווה לבדוק הסטטוס שלהם בסוף השימוש

סיכום

בילוי חברתי בחיק הטבע או באוויר הפתוח הפך לאירוע פופולרי מבעבר ובידורית איכותית עשויה להוות מצרך הכרחי על מנת לצלוח חגיגת קריוקי. ה-LAVO מגיע עם כל מה שצריך: שני מיקרופונים, מטען לקיר, שלט רחוק, תאורה מקפיצה, והכי חשוב: סאונד שמסוגל גם לחדור קירות. הוא מסוגל להפוך כל ישיבה ישנונית עם המשפחה או החברים למסיבת שירה, ולעורר השראה אפילו לזמרים הביישנים ביותר לשיר עם המנגינה האהובה עליהם.

ה- LAVO אמנם לא מגיע עם ספריית שירים, שניתן למצוא בקלות ביו-טיוב, אבל הוא מציע את כל חיבורי האודיו שאתם צפויים להזדקק להם, כולל חיבורי AUX, בלוטות', גיטרה, שני מיקרופונים חוטיים (לא כלולים) בנוסף על שני אלחוטיים (כלולים). תוכלו לנגן מוזיקה מדיסק און קי או מכרטיס microSD, להאזין לרדיו לשלוט בעוצמת השמע הכוללת או רק בעוצמת המיקרופונים.

עם זאת, הוא נשמע טוב יותר בעוצמות חזקות יותר, מה שעלול להיות מוגזם עבור משתמשים מסוימים (או שכניהם). כבונוס, ל-LAVO יש יכולת הקלטת אודיו מובנית, כך שתוכלו להקליט את הביצועים שלכם על מנת לשתף עם חברים, או להאזין לעצמכם מאוחר יותר ולשפצר את היכולות לקראת עונה ארבע של "אייל גולן קורא לך".

יבואן: סיריוס

מחיר: 1,690 ש"ח

מפרט טכני:

  • Power Output: 1250W

  • Frequency Response: 48Hz-20KHz+-3dB

  • Sensitivity: 88dB+-3dB

  • Battery Output: 12V/4.5A

  • S/N ratio: >=105dB3dB

  • Impedance: 4 Ohm

  • Power Source 1: DC 12V 4500Ah

  • Power Source 2: DC 15V 2A

  • SIZE: 30 x 33 x 70

מעבר לתגובות בפורום