רמקולי חוץ Pure Acoustics OD-975 במבחן

תמיר עיואן
10-05-2021 11:29

תמיר עיואן בחן רמקול שבנוי לסבול מזג אוויר קשה הכולל גשם, אבק, לחות, חום וקרינת שמש ישירה

אם יש לכם חצר, פטיו עם ג'קוזי, בריכת שחייה או אפילו מרפסת, בוודאי עלה בראשכם החשק לזוג רמקולים טובים באמת כדי ליהנות באופן מלא ולהפיק את המיטב. אצל חלקנו, הצורך מתעורר במיוחד כאשר אנו מתרווחים על כסא בדשא, צפים בבריכה או נחים בבלקון. למרות הפיתוי, קיים קושי בשימוש ברמקולים שיועדו לחלל סגור, כמו סלון, בחללים החשופים לפגעי מזג האויר, כמו חצר או גינה. זאת מכיוון שרמקולים שמיועדים לתנאי פנים אינם בנויים להתקנה בשטחים פתוחים ללא קורת גג. רמקולים מותאמים לתנאי חוץ אמורים לספק את הסחורה באמצעות עמידות למים ובפני פגעי מזג אוuיר גם כאשר הם אינם בשימוש. 

הצורך באביזרים נלווים לאירוח בחוץ עלה עוד יותר בשנה האחרונה. העבודה מהבית, הבילוי והאירוח הפכו בצל הקורונה לתכופים יותר בחצר. בנוסף, אהבתי למוסיקה וקולנוע ביתי, גורמים לי לנייד בתדירות גבוהה רמקולי בלוטות' החוצה. אולם גם לרמקולים ניידים יש תקרת זכוכית, הם לא נשמעים תמיד כפי שאני מצפה, ופיזור הסאונד שלהם לא מיטבי.

לשם כך חשוב לבחור ברמקול שבנוי לסבול מזג אוויר קשה הכולל גשם, אבק, לחות, חום וקרינת שמש ישירה.

ככלל, רמקולי חוץ, כמו רמקולי פנים, נחלקים לשתי קטגוריות עיקריות:

- רמקולים פאסיביים, שדורשים חיבור למגבר חיצוני

- רמקולים מוגברים, שכוללים מגבר מובנה

לאחרונים, יש לדעתי יתרון אחת משמעותי: בהיותם ממוקמים בחוץ, לא צריך לחבר אותם להגברה ייעודית מתוך הבית. הגמישות הזו בהתקנה מקילה גם על הזרמת התוכן עצמאית לכל רמקול. לדוגמא, לעיתים קרובות האורחים ירצו להזרים מוסיקה בעצמם. 

Pure Acoustics

Pure Acoustics החלה בייצור רמקולים בשנת 1994. בתחילת דרכה התמקדה החברה במכירה מוגבלת גיאוגרפית של רמקולים ומערכות קולנוע ביתי. כמעט 20 שנה מאוחר יותר, היא החלה להפיץ מוצריה ביותר מ-40 מדינות ברחבי העולם. כיום היא מייצרת את כל החלקים בעצמה, מסליל ועד קרוס אובר. בתערוכה האחרונה של DTOWN בכפר המכביה, אף התרשמנו לטובה משני זוגות הרמקולים שלה, אשר קצרו שבחים רבים.

OD-975

הרמקולים בהם נתמקד היום הם זוג רמקולי חוץ עמידים בתנאי מזג האוויר, הכוללים מגבר פנימי ומשדר בלוטות' מובנה. הרמקול עומד בתקן IPX6 המספק הגנה בפני גשם ואבק, ולפיכך מתאימים לשהות באזור ללא קורת גג. הרמקולים מגיעים כסט של שניים, בעלי דרייבר בגודל 6.5 אינטש. 

עיצוב

ניכר שהושקעה מחשבה רבה באופן המיטבי בו יעוצבו הרמקולים. העיצוב המעוגל והחלק למראה, מקנה להם יכולת להיטמע בקלות רבה יותר בקווי מיתאר של מרפסת, גינה או חצר. הקו המעוגל ממשיך גם בעיצוב הגריל האלומיניום שמגן עליהם בפני מכות ופגעי מזג אוויר. ניתן לקבלם בגימור שחור או לבן. מתקן התליה המובנה שלהם מאפשר התקנה במגוון זוויות הטיה. החיבורים של הרמקולים מוגנים באמצעות כיסוי פלסטי לכל אחד מהם.

מידותיהם: 19x25x22 ס"מ.

Pure-Acoustics-OD-975

התקנה

השלבים בהתקנה פשוטים למדי:

- חיבור הרמקול הראשי מבין השניים לחשמל

- חיבור הרמקול הראשי לרמקול המישני באמצעות כבל דו גידי שמסופק באריזה – מהלך מחויב על מנת להזין את הרמקול המישני.

אני מדגיש את הנקודה האחרונה מכיוון שהיצרן כותב בעלון שהמדובר ברמקולים TWS, כלומר true wireless. בכוונתו שניתן להפעילם גם ללא חיבור חוטי למקור, אולם עדיין חייב לגשר ביניהם בחוט הדו גידי המסופק באריזה.

מעתה כל שנותר הוא לחברם למקור באחת מהדרכים הבאות:

- חיבור פיזי בכבל RCA

- חיבור אלחוטי בבלוטות' בתקן 4.2.

עיגון לקיר

העיגון מבוצע באמצעות המתקן המובנה ברמקול ובעזרת השבלונה לסימון החורים על הקיר. עם זאת, מצאתי שניתן להשתמש במתקן התליה גם לצורך הושבתם הארעית בהטיה של 45 מעלות כלפי מעלה, בעת אירוע כגון הקרנת סרט.

תפעול

כבר מצא חן בעיני שהרמקולים מגיעים עם שלט רחוק. קיימות חלופות בהן נדרש לטפס לרמקול לשם כיוון המקור או העוצמה וכאן הדברים הרבה יותר פשוטים. ניתן לעבור בין מקור בחיבור RCA לבין מקור המחובר בבלוטות' בלחיצה בשלט. באופן דומה ניתן גם לכוון את עוצמת השמע ואת הטרבל והבאס. באמצעות חיווי אור כחלחל עדין, ניתן לקבל אינדיקציה אם הרמקול דלוק או מכובה, וכן אם קלט את הפקודה שהועברה אליו בשלט.

סאונד

הרמקולים הפתיעו אותי בעוצמתם. נתוני היצרן מלמדים על הספק של 120 וואט 2X, בהתנגדות של 8 אוהם. פריסתם בחצר רחבת ידים עלולה היתה לגרום להיעלמותם, אולם כאמור, הם היו דומיננטים ובעלי צליל ברור. ניסיתי את הרמקולים באמצעות הזרמת שירים בבלוטות', וכן באמצעות חיבור RCA לשם השמעת פס הקול של סרט שהוקרן ממקרן. בשתי המקרים, הסאונד היה מאוזן וברור. 

היצרן מציין שניתן לצמד עד שני זוגות רמקולים על מנת לייצר רצף סאונד בחלל גדול יותר.

סיכום

המדובר ברמקולים לתנאי חוץ עמידים במים ובעלי קישוריות בלוטות'. מצאתי לחיוב את הורסטיליות בה ניתן להשתמש בהם, כזוג אחד או כרביעייה (לאחר רכישת זוג נוסף), בבלוטות' מובנה או בחיבור RCA. העיצוב המעוגל והחלק למראה, עוזר להם להיטמע בקלות במרפסת גדולה, גינה או חצר. תוספת השלט רחוק מאד נוחה והשילוב עם חיווי תאורה משלים את השליטה. עם זאת, במידה והחלל שלכם קטן יחסית, כדאי שתבדקו שנוכחותם לא תהיה מגושמת מדי.

הסאונד עוצמתי ונעים להאזנה כאחד, מצאתי אותו מתאים להזרמת מוסיקה או פס קול סרט. במידה ואתם בעניין של בילוי בחצר, או במרפסת, שווה שתנסו אותם בטרם תקבלו החלטה סופית.

 

מחיר: 2,490 ש"ח

יבואן: סיריוס אלקטרוניקה


מעבר לתגובות בפורום