אוזניות סוני LinkBuds במבחן

תמיר עיואן
03-04-2022 10:35

עיצוב מוצר עשוי להוות מרכיב קריטי בכל אסטרטגיית שיווק מתוכננת היטב. אם כל המתחרים שלך נראים דומים זה לזה, החידוש הוויזואלי של המוצר המוגמר שלך ישפיע מיידית על חשיפתו. בעולם בו בכל חודש יוצאים אינסוף דגמי אוזניות True Wireless (TWS), קשה מאד למצוא מוצר עם עיצוב מקורי.

מזה כשנתיים אנו עדים לימבה דגמי אוזניות TWS מכל היצרנים הגדולים, ועימם גם יצרנים שעד כה לא ייצרו אוזניות, או כאלו שהוקמו רק בשל הצורך להיכנס לתחום.

אוזניות True Wireless

האוזניות הנסקרות סוני LinkBuds הן מסוג True Wireless (TWS) כלומר צד ימין של האוזניה מחובר אלחוטית לצד שמאל, ושניהם מחוברים אלחוטית למקלט הבלוטות', שלרוב יהיה טלפון סלולרי. האוזניות מתקבלות עם נרתיק נשיאה שמשמש גם כמטען לאוזניות. את הנרתיק מטעינים באמצעות כבל USB Type C קצרצר שמתקבל בערכה.

שוק ה- True Wireless (TWS)

מכיוון שאוזניות ה- TWS מהוות בשנים האחרונות כאוזניות המועדפות ביותר לשימוש, צפי הגידול שלהם כ- 20% עד שנת 2026, בהיקף של 18 מיליארד דולר ו- 181 מיליון יחידות נמכרות בשנה. לכן כל השחקניות הגדולות, כגון אפל, סמסונג, שיומי, וואווי, LG, Nothing, Belkin, Jabra, וכמובן Sony נמצאות בו. נזכיר שרק בתחילת השנה סקרתי כאן את האוזניות WF-C500 של סוני, והנה כעת מושק דגם חדש.

בעוד נתוני 2020 לימדו שאפל הובילה את השוק עם 35%, היא נחלשה משמעותית, ושחקניות נוספות החלו מזנבות ב- AirPods, שמותאמים לאייפון. מגוון אוזניות TWS עדכניות במחירים משתלמים יותר גורמות לשוק הרותח ממילא, שגם גדל משנה לשנה, לבעבע עוד יותר.

מהבחינה הזו, סוני פעלו לפי הספר, כאשר עיצבו את ה- LinkBuds : הם ייצרו אותם באופן יוצא דופן כך שיבדל אותם מול כל השאר.

Sony LinkBuds

סוד ההצלחה של ה-LinksBuds טמון בצורתם. הם אוזניות מיניאטוריות עם חלל במרכזן, שממוקמות בתעלת האוזן שלכם, ומוחזקות באוזן באמצעות לולאת סיליקון הממוקמת בצידן. הן מגיעות בצבעים שחור או לבן. מימדיהן הקטנים עוזרים להן להיעלם בתוך האוזניים שלך, בשונה מאוזניות TWS אחרות שבולטות מהן.

במקום דרייברים "רגילים", ה-LinkBuds מעבירים את הסאונד דרך החור שבאמצע הטבעת שבאוזניה.

מבנה ייחודי

מבנה ייחודי

עיצוב

מעולם לא ראיתי אוזניות TWS שנראות דומה ל-LinkBuds. מדובר באוזניות ה- TWS הראשונות עם עיצוב פתוח לחלוטין שמותיר את תעלת האוזן חשופה לגמרי. כל אוזניה כוללת דרייבר בצורת טבעת שמקיף את תעלת האוזן. אל הטבעת מחובר מבנה דמוי קונכייה, והכל מוחזק באוזן באמצעות סנפיר גומי. באריזה תמצאו מספר סנפירים בגדלים שונים על מנת להתאים לגדלי אוזנים שונות.

linkbuds

אם לא די בכך, אז מדובר גם באוזניות הקטנות ביותר שסוני השיקו. משקלן 4.1 גרם בלבד, כ-20% פחות מזה של ה- WF-C500 שסוני השיקה לפני כחצי שנה. בנוסף, גם מארז הטעינה קטנטן. בחזיתו נמצא לחצן קטן שפותח את מכסה המארז ובגבו לחצן נוסף לצורך pairing, וחיבור USB-C לטעינה. סוני מציינת שמארז הטעינה עשוי מפלסטיק ממוחזר המופק מחלקי רכב ושאריזת הנייר של האוזניות תואמת את הציפיות לשמירה על הסביבה.

עמידות למים

האוזניות עומדות בתקן IPX4 הכולל עמידות למים, כך שניתן להשתמש בהן בזמן אימון ללא חשש מאגלי זיעה או גשם שיפגע בהן.

עמידות למים

עמידות למים

שליטה

רוצים עוד חידוש? הלחצנים שלהם! בעוד אצל כל המתחרים לוחצים על מיקום קטנטן ומאתגר לאיתור, ב- LinkBudsקיימת תכונה בשם Wide Area Tap, המאפשרת ללחוץ לצד האוזן וזה שולט באוזניות. מה ששמעתם! תקישו על הפנים שלכם כדי לעצור או לחדש את המוזיקה.

מהתנסותי עימם, השליטה פועלת ללא רבב, למרות שצריך להקיש באופן משמעותי כדי שהאוזניות יקבלו ההקשה.

אפליקציה

כמקובל במוצרים אלו, סוני מספקת אפליקציה שממקסמת את חווית השימוש באוזניות. אבל רגע לפני השימוש תידרשו לאשר מסמך מדיניות פרטיות ארוך שמבהיר שהיא עשויה לאסוף עלינו מידע, ולשתף אותו עם אחרים.

תוכלו להתאים את השימוש באוזניות בהתאם לדרישה, לקבוע איזה לחיצה תשלוט על פעולה מבוקשת, לצפות באחוז הטעינה שנותר, להחליף בין מצבי שמע מובנים, להפעיל מצב שמיעה אדפטיבי שמגביר את עוצמת השמע במקרה של רעש מהסביבה ואפילו לעדכן את גרסת התוכנה באוזניות.

כדי לחבר את אפליקצית Headphones Connect ל-LinkBuds, פשוט עוקבים אחרי ההנחיות באפליקציה. על מנת להתאים את המוסיקה למבנה האוזן, תידרשו לצלם אותה באפליקציה, וזו תתאים את הצליל בהתאם לצורתה.

האפליקציה אינטואיטיבית, קלה לשימוש, ובניגוד לחלק מהמתחרים, מאפשרת עדכון אפשרויות השליטה באמצעות לחיצה לצד האוזן.

מסכי האפליקציה

מסכי האפליקציה

Speak-to-Chat

ה-LinkBuds משהים אוטומטית את המוזיקה באוזניות במידה ותתחילו לדבר עם אחרים. לאחר 15 שניות של אי דיבור, המוזיקה תתחדש.

חווית שימוש

לאורך כל השימוש באוזניות, חשתי בטוח עימם שלא יפלו מהאוזן, כיוון שהן פשוט יושבות טוב. על מנת שיפלו צריך לנענע את הראש ממש חזק. השמע מעולה משני צידי השיחה, בקול רם וברור.

מגוון הסנפירים שמתקבלים עם האוזניות

מגוון הסנפירים שמתקבלים עם האוזניות

מכיוון שענידת האוזניות אינה אינטואיטיבית לכולם, סוני משחררת סרטון הדרכה ייעודי לכך.

שמע

העיצוב הפתוח הייחודי שלהם מספק במה רחבה ואוורירית במיוחד, שלרוב לא מקבלים מאוזניות מסוג TWS. תוסיפו לכך דרייברים בקוטר של 12 מ"מ, וקיבלתם שמע חוויתי במיוחד. אלו שלא אוהבים התנתקות מלאה מהסביבה, יתחברו מיד ל- LinkBuds, היות והם מערבים עם המוסיקה גם סאונד מהסביבה. במידה ורחשי סביבה מתאימים לכם זה מעולה, אולם אם אתם יושבים בסביבת אנשים שמשוחחים ביניהם, או כביש סואן, תתכוננו לשמוע הכל!

עיצוב מיניאטורי וייחודי

עיצוב מיניאטורי וייחודי

בשל היותן פתוחות, הבאסים שלהן פחות אגרסיביים, מה שהיה חסר לי לעיתים, כשציפיתי לחוש באסים שמכים קלות באוזן. אלו שחובקים רמקולי Open Baffle יבינו זאת מיידית, כי ההרגשה דומה.

פתחתי עם השיר פעמון של נועה קירל ואיתי גלו. לא רבים יודעים, אולם היא החלה את הקריירה המוסיקלית שלה רק לפני 7 שנים, עם השיר "מדברים", והשאר היסטוריה. לא התקבלה כמי שמלאו לה רק 21 שנים, היא הספיקה המון. "פעמון" עשה היסטוריה בכך שיצא בלעדית לטיקטוק, ורק לאחר שבוע הופץ ביתרת אמצעי השידור.

כשהקשבתי לשיר, ההרמוניה היתה מקסימה כמו שקיוויתי לשמוע, ובמת הקול היתה מאוזנת. הקול שלה כאילו התפזר בחלל והקצב המטורף שהשיר תפס, חילחל ב-LinkBuds באופן נעים.

עברתי ל- I don't want to talk about it של רוד סטיוארט. הוא אמנם החל את דרכו המוסיקלית בשנות השישים כחלק מלהקה, אולם מהר מאד פנה לקריית סולו מצליחה, כזמר עם קול צרוד ייחודי. ההקדמה העדינה של השיר מתמזגת לגיטרה ולכל כלי נשמע במקומו. השירה נשמעת ברורה ומפורטת וככל שהשיר מתפתח, יותר ויותר כלים וקולות משתלבים, ה-LinkBuds מגישים אותו באופן מדויק והרמוני.

כדי להעמיד את ה-LinkBuds למבחן קצב באסים, השמעתי סולו דרבוקה של David Hinojosa. המקצבים המסובכים של הדרבוקה הוגשו במיקצועיות על ידי ה-LinkBuds, עם תחושת תזמון מעולה ומרחב קולי. הבאסים היו בסדר, ועם זאת יהיו מי שעשוים לבקש אותם יותר עשירים ועמוקים. זה מצופה מאוזניות בעיצוב פתוח, שכן אוזניות שסוגרות את תעלת האוזן לוכדות את הבאסים. למרות האמור, הטרבל והמיד מאוזנים ולא משתלטים על הסאונד.

סוללה

הסוללה מחזיקה כ-5.5 שעות, עם עוד 12 שעות כתוצאה מטעינה באמצעות המארז. טעינה מהירה של 10 דקות תעניק לנו שעה וחצי של האזנה. בהקשר זה כדאי לציין ש-17.5 שעות הן זמן מועט יחסית, לעומת ה- WF-C500 שמחזיקות 20 שעות.

עם זאת, הדבר מובן בהתחשב בכך שהאוזניות כל כך קטנות שפשוט אין מקום לסוללה גדולה יותר. בנוסף, הפעלת תכונות כמו Speak-to-Chat ובקרת עוצמת קול אדפטיבית יזללו את הסוללה עוד יותר מהר. המארז אינו נטען באמצעות טעינה אלחוטית.

קישוריות

האוזניות תומכות בבלוטות' 5.2, והחיבור לסלולרי מהיר ביותר, אנדרואיד ואייפון כאחד. האוזניות אינן תומכות ב- multi point, ומשכך ניתן לחברן בכל פעם רק למקור אחד. עם זאת, הן תומכות במצב Mono Mode באיזה אוזניה שתרצו. מצאתי שהחיבור יציב גם במעבר בין חדרים. ההתנסות בוצעה עם Samsung Galaxy S22 Ultra ועם iPhone 13 Pro Max.

סיכום

ה-LinkBuds החדשות של סוני הן אוזניות ה- TWS החדשניות ביותר שראיתי. יש להן מבנה טבעתי פתוח שמותיר את חלל האוזן חופשי לחלוטין להקשיב לסביבה בזמן שאתם נהנים ממוזיקה, או משוחחים בטלפון. הן גם הקטנות ביותר שקיבלתי לסקירה, שונות כ"כ מהמתחרים שבולטים מחוץ לאוזן, ולכן אין להם לחצנים מובנים - תשתמשו כלחצנים בראש שלכם! הסאונד שלהם פתוח ואוורירי בדיוק כפי שמצופה מאוזניות פתוחות.

אוהבים חדשנות? ה- LinkBuds בול בשבילכם.

יבואן: ישפאר

מחיר: 800 ש"ח

 

מעבר לתגובות בפורום