כבלים SPAD או BANANA? מה עדיף??


סחבק

חבר משקיען
הודעות
504
מעורבות
124
נקודות
43
ואללה!
עכשיו ראיתי שאתה שואל אם אפשר עם דבק חם, מה אתה הטרול שבא להחליף את ה dog ?
מה קשור טרול?
אני שואל שאלה.
אם יש לך רעיון/ אתה יודע איך למנוע קורוזיה, למה אתה לא רושם?
אם מתפתח שם חום אז תרשום.
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,816
מעורבות
900
נקודות
113
אני חושב שאת השרשור הזה צריך להעביר לפורום אודיופיליה סופנית :)
 

סחבק

חבר משקיען
הודעות
504
מעורבות
124
נקודות
43
חברים,
זה אמור להיות בייסיק.
מישהו מוכן להסביר לי :
1. איך מונעים קורוזיה,
2. איך מקבלים מגע יציב מכנית עם מינימום שינויי אימפדנס בין הכבל לקונקטור של המגבר ושל הרמקול?
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
562
מעורבות
478
נקודות
63
שרינק, או סיליקון או שרינק על סיליקון (אני הייתי מסתפק בשרינק).
החומר הזה (אחד מהם) ממש cool. השתמשתי בו פעם אם כי לא בכבל של רמקול דווקא:
 

סחבק

חבר משקיען
הודעות
504
מעורבות
124
נקודות
43
שרינק, או סיליקון או שרינק על סיליקון (אני הייתי מסתפק בשרינק).
החומר הזה (אחד מהם) ממש cool. השתמשתי בו פעם אם כי לא בכבל של רמקול דווקא:
מעולה! תודה!

אגב, לאחר מחשבה דיי קצרה, אני מניח שאין כבל שיודע לעשות תיאום עכבה גנרי.

אלא אם כן היצרן מנסה להתאים את עצמו לאיזה סטנדרט חוצה תעשייה (80 אוהם?)
 

סחבק

חבר משקיען
הודעות
504
מעורבות
124
נקודות
43
ואיך זה לא דבר בעייתי?
זה לא גורם להחזרות ולהנחתות בתדרים מסויימים בספקטרום?
או שהבעיות מתחילות רק בתדרי rf , וההשפעה זניחה?

הרי עקרונית היה אפשר לעבור לתמסורת קואקסיאלית מסוככת ומתואמת עכבה בין המגבר לרמקולים.

(הנה יתרון פוטנציאלי של רמקול אקטיבי all in one)
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,816
מעורבות
900
נקודות
113
וואו. מה פתאום 80 אוהם. זה המון
לדעתי אסור שיעבור את ה 10
 

סחבק

חבר משקיען
הודעות
504
מעורבות
124
נקודות
43
וואו. מה פתאום 80 אוהם. זה המון
לדעתי אסור שיעבור את ה 10
שאלתי.
זכרתי מספר דומה (75?) מהמעבדת rf שהיתה לידי כשעשיתי מחקר לפני 15 שנים... כמו שrb68 רשם, זה לקואקסיאלי וכנראה לתדרים אחרים
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
562
מעורבות
478
נקודות
63
קואקס זה כבל דיגיטלי
יס יס. דיגיטלי או RF. בהחלט לא קשור
 

סחבק

חבר משקיען
הודעות
504
מעורבות
124
נקודות
43
קואקס זה כבל דיגיטלי
There's no such thing as a digital coax cable. They all carry analog. A digital signal is converted to analog before being sent down the cable and then sampled back to digital on the receiving end.
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,816
מעורבות
900
נקודות
113
There's no such thing as a digital coax cable. They all carry analog. A digital signal is converted to analog before being sent down the cable and then sampled back to digital on the receiving end.
זה בסדר. המידע הכוונה הוא דיגיטלי.
בכל מקרה כבל רמקול צריך להיות ההתנגדות קטנה בטח לא 80 אוהם
שוב גג 10
 

סחבק

חבר משקיען
הודעות
504
מעורבות
124
נקודות
43
זה בסדר. המידע הכוונה הוא דיגיטלי.
בכל מקרה כבל רמקול צריך להיות ההתנגדות קטנה בטח לא 80 אוהם
שוב גג 10
אימפדנס זה לא התנגדות.
ולפי מה שאני יודע, גם בקואקס זה לא 75 אוהם מבחינת הנחתת אמפליטודת האות.
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,816
מעורבות
900
נקודות
113
אימפדנס זה לא התנגדות.
ולפי מה שאני יודע, גם בקואקס זה לא 75 אוהם מבחינת הנחתת אמפליטודת האות.
אימפדנס זה התנגדות באות משתנה (בדכ זרם חילופין)
בגלל שהאות שעובר בכבל הרמקול הוא משתנה קוראים לזה איפדנס אבל זה בדיוק כמו התנגדות. הרמקול מגיע עד 8 אוהם. אם הכבל היה 80 זה היה קטסטרופה.
זה צריך להיות קטן כמה שניתן. מכאן גם הסיבה שכבלי רמקול איכותיים הם עבים כי העובי הוא ביחס הפוך להתנגדות.
 

סחבק

חבר משקיען
הודעות
504
מעורבות
124
נקודות
43
אימפדנס זה התנגדות באות משתנה (בדכ זרם חילופין)
בגלל שהאות שעובר בכבל הרמקול הוא משתנה קוראים לזה איפדנס אבל זה בדיוק כמו התנגדות. הרמקול מגיע עד 8 אוהם. אם הכבל היה 80 זה היה קטסטרופה.
זה צריך להיות קטן כמה שניתן. מכאן גם הסיבה שכבלי רמקול איכותיים הם עבים כי העובי הוא ביחס הפוך להתנגדות.
זה כמו שתגיד שקו זה כמו משטח.
מבחינת הגדרת הגודל הפיזיקלי אתה טועה.
אימפדנס זה היחס בין המתח לזרם, עם התחשבות בהפרש הפאזה.
דהיינו אלמנט מוכלל שמייצג הרכבה אקטרונית כזו או אחרת בין נגדים, קבלים ומשרנים.

בייצוג הכי פשוט, האימפדנס הינו וקטור במרחב דו מימדי. ובייצוג הפשוט הזה, התנגדות היא בחד מימד.
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,816
מעורבות
900
נקודות
113
זה כמו שתגיד שקו זה כמו משטח.
מבחינת הגדרת הגודל הפיזיקלי אתה טועה.
אימפדנס זה היחס בין המתח לזרם, עם התחשבות בהפרש הפאזה.
דהיינו אלמנט מוכלל שמייצג הרכבה אקטרונית כזו או אחרת בין נגדים, קבלים ומשרנים.

בייצוג הכי פשוט, האימפדנס הינו וקטור במרחב דו מימדי. ובייצוג הפשוט הזה, התנגדות היא בחד מימד.
ראשית יחס בין מתח לזרם זה בדיוק התנגדות.
בגלל האות המשתנה זה מיוצג במספרים מרוכבים
אבל מה הויכוח? תראה לי בבקשה כבל רמקול אחד עם אימפדנס של 80 אוהם
זה לא פילוסופיה. זה מדידה פשוטה
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,235
מעורבות
783
נקודות
113
גם 10 אוהם זה המון. אתה רוצה אותו לא יותר מחמישה אחוזים מהאימפדנס של הרמקול
נניח 0.4 אוהם לרמקול 8 אוהם.
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,816
מעורבות
900
נקודות
113
גם 10 אוהם זה המון. אתה רוצה אותו לא יותר מחמישה אחוזים מהאימפדנס של הרמקול
נניח 0.4 אוהם לרמקול 8 אוהם.
אמרתי שזה במקרה קיצוני 10
 

סחבק

חבר משקיען
הודעות
504
מעורבות
124
נקודות
43
ראשית יחס בין מתח לזרם זה בדיוק התנגדות.
בגלל האות המשתנה זה מיוצג במספרים מרוכבים
אבל מה הויכוח? תראה לי בבקשה כבל רמקול אחד עם אימפדנס של 80 אוהם
זה לא פילוסופיה. זה מדידה פשוטה

וקטור זה לא סקאלר.
מספר מרוכב זה לא מספר ממשי.
עכבה זה לא התנגדות.
Dc זה לא ac.
ולכן גם מתח מרוכב (ותלוי תדר) חלקי זרם מרוכב (ותלוי תדר) זה לא מתח חלקי זרם.
בנוסף, מהשיטוט הקצר ברשת זה נראה מגוכח לראות אנשי מקצוע שמדברים על חוק אוהם בזמן שהם מדברים על ניואנסים עדינים של hifi.
 

נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור