SET למה ואיך?

  • פותח הנושא diz1
  • פורסם בתאריך

panter

חבר משקיען
הודעות
1,317
מעורבות
38
נקודות
48

KOOKE

חבר משקיען
הודעות
1,062
מעורבות
0
נקודות
0
אקדים ואומר שאין לי התנסות ממושכת עם מגברי מנורות כאלו או אחרים וייתכן והשאלה שלי היא טפשית -

האם טופולגיית המגבר SET או פוש פול תגדיר לנו מראש מה יהיה אופי הצליל של המגבר ??

אני שואל כי הכלל היחידי שעוד איך שהוא הצלחתי להפנים מהעיסוק בתחביב הזה הוא שאין כללים וכל מקרה צריך להיבדק לגופו - כלאמר מסקנה לגבי מגבר SET מתוצרת XXX בסט אפ YYY לא תשכיל ולא תועיל לגבי מגבר SET מתוצרת ZZZ בסט אפ FFF ....
 

yairf

עוסק בתחום
הודעות
2,321
מעורבות
21
נקודות
38
יש לא מעט סיבות למה SET נשמע יותר טוב (שוב - במגבלות הכח!)
1. מסלול סיגנל קצר מאד בהשואה ל-Push-Pull, ללא צורך במפצל אות חיובי ושלילי (שנחוץ ב-PP)
2. שנאי יציאה שבנוי אחרת מ-PP
3. הגורם המשמעותי ביותר - עיוות הרמוני דומיננטי מסדר שני, שמאד נעים לאוזן, בהשואה לעיוותים דומיננטים מסדר שלישי במגברים טרנזיסטורים או מגברי PP (ככלל - עיוות המכיל בעיקר הרמוניות זוגיות תמיד יהיה יותר נעים לאוזן מאשר עיוות המכיל בעיקר הרמוניות אי-זוגיות).

בהשואה לכל היתרונות (הגדולים בעיניי), עומד חסרון משמעותי של העדר כח, פרט אולי לשלושה אקזמפלרים שצוינו כאן (והקרוניזילה בראשם...)
 

שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
החזקתי תקופה קצרה מגבר של TEKTRON (מדגם TK2A3) עם שפופרות 2A3.
לצערי, ההספק שלו - 3.2 וואט לצד - לא הצליח לשכנע את הרמקולים שהיו לי אז, והם היו בהחלט נצילים (97db ולא פחות מעשרה אוהם).
מכל מקום, ובמסגרת המגבלות הקשות של ההספק הנמוך, הייתה לו שקיפות יוצאת מן הכלל, אבל הכי בולט היה הצליל הטבעי והנייטרלי כל כך שלו. כמה חבל שהוא לא היה קצת יותר חזק!
 

panter

חבר משקיען
הודעות
1,317
מעורבות
38
נקודות
48
החזקתי תקופה קצרה מגבר של TEKTRON (מדגם TK2A3) עם שפופרות 2A3.
לצערי, ההספק שלו - 3.2 וואט לצד - לא הצליח לשכנע את הרמקולים שהיו לי אז, והם היו בהחלט נצילים (97db ולא פחות מעשרה אוהם).
מכל מקום, ובמסגרת המגבלות הקשות של ההספק הנמוך, הייתה לו שקיפות יוצאת מן הכלל, אבל הכי בולט היה הצליל הטבעי והנייטרלי כל כך שלו. כמה חבל שהוא לא היה קצת יותר חזק!

הרמקול שהיה לך אז זה לא במקרה ה Coincident ויקטורי?
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
מעניין שלמרות ש SET הוא למעשה הגברת השפופרות הכי עתיקה (80 שנה)- עדיין רוב האנשים כאן לא ממש התנסו מלבד אקזמפלר כזה או אחר. הסיבה ברורה ולא קשורה למגבר אלא לרמקולים.
לגבי SET מרובה ואטים- זו חיה אחרת לגמרי, לא בתחום האיכות של מגברי SET מעוטי ואטים.
. בתחום של כמה עשרות ואטים הייתרונות המשמעותיים של SET פחות ברורים, כאן נותר עיניין של צבע מסויים של סאונד, עם חסרונות בעיתיים. כאן יש PP טובים לא פחות מ SET.
בשיחות שהיו לי עם כמה מהמתכננים המובילים של SET כולם מעדיפים SET עם שפופרות אחרות מאשר הם מייצרים , המשותף להעדפותיהם -שפופרות שמתאימות ל -מגברי SET מעוטי וואטים.
 
נערך לאחרונה ב:

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
דוקא אוהב מאוד צליל טריודי,אבל לא סיגל אנדד,אלו שטוענים שמפעילים נחמד עם סינגל אנדד טריודי רמקולים באזור 90 די-בי ,במיוחד אם הם ריצפתיים ,לא יודעים מה הם מדברים ,ובתנאים הללו כל ג"ולידה 70 ואט פוש פול ישמע יותר טוב מהם,
הSET מתאימים להורנים סופר נצילים מעל 100 דיבי בלבד,אחרת זו סתם אנומליה
וגם ככה הצורך" במכונות מיגרנה " הללו מוטל בספק,
נכון שאם זה מתלבש זה פצצה,אבל קשה מאוד להשיג זאת וחוטפים בדרך הרבה יריות ישר לתוך האוזן,לדעתי מאמץ גדול ומתסכל להשתמש ה 2 ואט כמו קאשי כבלים סופר יקרים מכל הכוונים, וזאת רק כדי להרגיע...ולהרגיע....ולהרגיע את המפלצות הללו.

זה תלוי בכמה גורמים:
נצילות מול הספק הם פונקציה של גודל חדר (או מרחק שמיעה)
SET לרב צריך עקומת אימפדנס נוחה ולא "משוגעת"
לדעתי SET של 25W יניע רמקולים מ92DB ומעלה בחדר קטן
ובחדר גדול 98DB ומעלה.
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
זה תלוי בכמה גורמים:
נצילות מול הספק הם פונקציה של גודל חדר (או מרחק שמיעה)
SET לרב צריך עקומת אימפדנס נוחה ולא "משוגעת"
לדעתי SET של 25W יניע רמקולים מ92DB ומעלה בחדר קטן
ובחדר גדול 98DB ומעלה.
איזה רמקולים דינאמיים שמעת/ראית/יודע שחוברו לSET מעוט וואטים ונתנו תוצאה טובה כולל שליטה מעולה בבאס ? ולא לא מדובר עלל קרונזילה ודומיו (זה מה שדיז מנסה לומר :D )
 

panter

חבר משקיען
הודעות
1,317
מעורבות
38
נקודות
48
איזה רמקולים דינאמיים שמעת/ראית/יודע שחוברו לSET מעוט וואטים ונתנו תוצאה טובה כולל שליטה מעולה בבאס ? ולא לא מדובר עלל קרונזילה ודומיו (זה מה שדיז מנסה לומר :D )

השליטה של המגבר מותנת בסוג הרמקול שאותו הוא צריך להזיז לא משנה אם זה מגבר SET מעוט וואטים או מגבר SET מרובה וואטים. ככול שהמגבר יותר חזק כך יוכל להזיז יותר רמקולים על שלל הנצילויות וההיתנגדויות השונות.
השאלה היא אחרת אם נצא מנקודת הנחה שמגבר שהוא SET מעוט וואטים שמחוברים אליו רמקולים סופר נצילים והוא מזיז אותם ללא קושי, האם גם אז תוכל לעשות המערכת את רוב סגנונות המוזיקה הקימים כגון: רוק, פופ, פיוז'ן, אופרות מרובות נגנים עם אנרגיות מתפרצות מרובות נגנים?
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
איזה רמקולים דינאמיים שמעת/ראית/יודע שחוברו לSET מעוט וואטים ונתנו תוצאה טובה כולל שליטה מעולה בבאס ? ולא לא מדובר עלל קרונזילה ודומיו (זה מה שדיז מנסה לומר :D )

לא זה לא מה שאני מנסה לתאר.
הקונזילה מחוברת לרמקול שמתאים לה לא עומד באיכות של מגבר SET מעוט ואטים שמחובר לרמקול המתאים לו.
זה "חיות " שונות לחלוטין עם יתרון בעשרות מונים למעוט הואט.
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
LOW WATT SET

כמה דברים
1 מגבר סיטגל אנדד טריוד עם מעט ואטים טוב יותר ממגברים סינגל אנדד מרובה ואטים-לא מכיר אחד שבאמת בעל ניסיון עם הגברה של סינגל אנדד טריוד שחושב אחרת.
הסיבות- אציין בהמשך.
שפופרות גדולות בסינגל אנדד טריוד- לא מספיק טובות.

2- מגבר עם מעוט ואטים מתאים לרמקול נציל. רמקול נציל הוא בסביבות 100 דיבי פלוס מינוס.
3- עקבה צריכה להיות יציבה . עקבה יציבה היא יתרון בכל רמקול ללא קשר לנצילות שלו\
4- רמקולים נצילים (97 דיבי וצפונה) הם רמקולים גדולים פיזית. זו הסיבה למה לא מייצרים כאילו ולמה לא מוכרים סינגל אנדד טריוד מיעוטי ואטים בחנויות אודיו.
רוב השוק נמצא במקום אחר והם רמקולים בנפחים וצורות שיתאימו לסלון. זה הנקודה הקובעת. ברגע שעולם האודיו הבין שניתן להכניס רמקולים טובים יותר לבתים, כי קיימת דרישה, הוא עבר לייצר רמקולים קטנים יותר.
עם האילוץ הזה- כל התעשיה מתמודדת. רמקולים פחות נצילים- הגברות חזקות= פוש פול או טרנזיסטורי. זה מה שרואים בתערוכות.
מי שרוצה להגיע לאיכויות גבוהות עם הרמקולים הלא נצילים (גם עם הנצילים)- פונה למספר הגברות על רמקול אחד. וכמובן איכויות מכשירים מאוד גבוהות שלא תמיד מאפשרות את החויה.

CARY 805
הוא ציון דרך התעשיה. ייצור מגברי סינגל אנדד טריוד עבור השוק של הרמקולים "הרגילים".
5 -הרבה נתפסים בסאונד של הסינגל אנדד טריוד- והם מוכנים לשלם "באיכות" מסויימת כדי להשיג את אותו קסם. מה לעשות שזה לא אותו הדבר.
זה כמו ההבדל בין סטייק מיושן באיטליז טוב לבין סטיק קפוא שקונים בסופר. שניהם סטיקים, הטעם שונה.

6-סינגל אנדד טריוד-למרות שהמעגל יותר פשוט מצריך אכויות חומרים ובניה גבוהים.
שוק הסיני מייצר אינסוף רפליקות זולות של סינגל אנדד טריוד ב2000 דולר פלוס מינוס.
כולם כולל כולם לא זה.
שתים ועוד שתים לא יכול להיות 3 –ולא משנה מה משווקים מנסים לשכנע.
רבים ללא ניסיון שמעתי מספיק בעיניין -יקבלו את הקייק מצליל "דמוי" סינגל אנדד טריוד" לרוב צבוע, החסרונות יתגלו בהמשך הדרך.
באופן כללי- סינגל אנדד טריוד מיעוט ואטים-רמקול נציל-לא נשמע "צבוע" אלא טבעי, מידי, חיי.


שירשור מעולה בו מתכנן סינגל אנדד טריוד (שאני מכיר במקרה)-מסביר את היתרונות והבידול בין השוק "הרגיל" לשוק אחר- בצורה מאוד ברורה:

עדיפות למגברים מעוטי ואטים-סיבות טכניות:



(1) Lower plate current and voltage in the output stage allows the use of a faster, less distorted, wider bandwidth, smaller output transformer if the output stage used is conventional (not parafeed, etc.). Conventional output stages sound more honest and lifelike-- on Hi-Efficiency speakers for reasons that are not entirely understood.

(2) The lower voltage, lower current output tube is easier to drive, allowing the use of only a 2-stage amplifier if a high-gain front-end is used. This technology sounds faster, cleaner, much more lively, more real and more immediate. It also has superb dynamic presence and sense of power and authority.

(3) Because the lower voltage, lower current output stage is easy to drive, less plate current is needed in the driving stage-- the front-end. This idea gives the amplifier far better response to musical detailing, nuance and musical emotion than higher current stages could respond to.

(4) The above approach REQUIRES the use of speakers that are over 96db/watt/@one meter efficiency. It also requires the use of large speaker cabinetry, and outstanding driver, crossover network, and wiring quality.

(5) The Total Result greatly outperforms all else, only if all of the system requirements are met.

שוק אודיו בהתייחס לסינגל אנדד טריוד מעוטי ואטים:

As always, there is a middle power ground, and that is where most of us will participate.

When I post, however, I owe readers the facts, and they are what they are, regardless of myself or anyone else.

With that said, the middle power ground is a fertile place to have some relatively inexpensive fun, and many of us are doing that.

I won't, however, convey that one can run an 8 watt SE amp, a pair of 93 db/watt speakers, and have awesome sound-- on a musical level with a 1/2 watt SE on a truly great speaker.

Wishful thinking is just another form of a lie-- so I won't do that.

What really happens in the middle power arena is Market Savvy. That's where the sales are, and also most of the DIY, but that's not where most of the music is.

What to do! I recommend that those of us who are on a budget get into older Movie Theatre hand-me downs-- for speakers. Just raid those movie theatres that are closing or moving... I don't recommend you look for industrial speakers from Bands-- they probably ran them with 1000 watt "sand" amps and fried them.

Those old Altecs and JBLs that were made for theatres contain drivers that are really good, and efficient. Likewise, there are old Home Models that contain those drivers. A little homework re-doing the crossover networks (mainly better caps and wire)-- maybe a little cabinet work and attention paid to time-alignment, and you can even use the old Industrial cabinets.

Are you going to sonically beat such a speaker? Sure-- by a little bit-- for BIG Bucks.

There you are! The unvarnished truth. Can you run this on, shall we say, 1/2 watt? You can, and you should.

What, then, is the drawback-- what is the "catch"? The speaker is LARGE! Of course it is! Make it smaller and it will not be anywhere nearly as good. That's the truth, plain and simple.

OK, what now? Put them in your room ANYWAY! You want High-Fidelity on the cheap, THAT is how you get it.

How? Hide them near corners. Put potted plants on top of them. Find a way to get room alignment AND make them hide. You can do it-- just THINK. Doable.

Of course, if one INSISTS-- on smaller speakers, then one is going to have a compromised amplifier. Always. No exceptions possible.

How do you run that? Back to 8 watts, or more. At that power level, you can forget SE amps. I know they still have a little "magic"-- at least they're still coherent, not processing the signal.

In this case, have fun, play all the games. Some are pretty good. Just don't compare it to what you could have had with those larger, more efficient speakers.

Solid State-- "sand" amps. I use amplifiers of all sorts in my commercial work all the time. A lot has changed lately. While most "sand" amps are still pretty distorted, there are, today, a few that will give an 8 watt SE tuber a real run for its money-- At 8 watts, or more, I'd be betting on the S/S, not the SE-- If you'd let me choose the "sand" amp.
http://www.audioasylum.com/forums/set/messages/6/65315.html


מי שרוצה להאמין שבשר קפוא בסופר שכתוב עליו "סטייק אנטריקוט"- יהיה בעל טעם כזה לאחר צליה-(Y)
מה שבטוח שצריך הרבה רוטב ותבלון בכדי למסך את איכות הבשר המקורי.
 

נערך לאחרונה ב:

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
הרמקול שהיה לך אז זה לא במקרה ה Coincident ויקטורי?

שיעור ראשון באודיופליה-
יש רמקול דינאמי עם נצילות 97 דיבי ועקבה 10-האודיופיל המצוי יגיד ואווווווו
ישר הולכים על SET LOW WATT
אממהמה- במציאות לא מחזיק מים, למרות שאפילו המתכנן יכתוב באתר שלו שהמינימום יכול להיות וואטים ספורים.

מספרים יבשים לא אומרים כלום.
היות ומכיר קצת קואינסידנס ואפילו איך המתכנן משמיע את הרמקולים שלו (משמיע עם יותר וואטים)
והיות והמתכנן טוען שהוא רוצה ליצר רמקולים דינאמיים עם יכולות של הורן-אומר ככה,
לא דובים ולא יער.
רמקולים של קואינסינדס צרכים הגברה מעל 8 וואט והאמת היא שלרוב ההגברה הנדרשת להם היא דו ספרתית נמוכה .
 

panter

חבר משקיען
הודעות
1,317
מעורבות
38
נקודות
48
שיעור ראשון באודיופליה-
יש רמקול דינאמי עם נצילות 97 דיבי ועקבה 10-האודיופיל המצוי יגיד ואווווווו
ישר הולכים על SET LOW WATT
אממהמה- במציאות לא מחזיק מים, למרות שאפילו המתכנן יכתוב באתר שלו שהמינימום יכול להיות וואטים ספורים.

מספרים יבשים לא אומרים כלום.
היות ומכיר קצת קואינסידנס ואפילו איך המתכנן משמיע את הרמקולים שלו (משמיע עם יותר וואטים)
והיות והמתכנן טוען שהוא רוצה ליצר רמקולים דינאמיים עם יכולות של הורן-אומר ככה,
לא דובים ולא יער.
רמקולים של קואינסינדס צרכים הגברה מעל 8 וואט והאמת היא שלרוב ההגברה הנדרשת להם היא דו ספרתית נמוכה .

לא כל כך רציתי להעלות את הנושא על הויקטורי של קואינסדנט, אבל אם כבר נגענו בנקודה אז הינה:

באחד מין הימים הייתי אצל שמעון בבית, באתי לשמוע את הויקטורי כי באותו זמן חיפשתי רמקול
לאינטגריטד S8 של יוניסן שהיה ברשותי, ומין הסתם חשבתי שאולי זה רעיון טוב קודם כל לשמוע את הויקטורי עם המגבר שהיה לשמעון באותו זמן, אם אני לא טועה ויתקן אותי שמעון זה היה פרימה לונה עם קמה ואטים בודדים.

את הפרזנטציה שמעתי עם פטיפון שהיה שם באותו זמן והתוצאה לא היתה לטעמי בלשון המטה:)
כמובן שהחלטתי לותר על פרזנטציה נוספת עם המגבר שלי מפני שהרמקול לא היה לטעמי כלל.

אגב אני מכיר מישהו שקנה כזה רמקול כיד שניה ומפעיל אותו עם מונובלוקים של קונרד גונסון
(פרימייר 8) ומדווח שלו הבנתי שהתוצאה בהחלט מרשימה.
אני באופן אישי אף פעם לא מסתכל מה המינימום וואטים שהחברה רושמת כדי להניע את הרמקול זה לא מחזיק מים ובזה אני מסכים איתך גידי.
 

נערך לאחרונה ב:

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
המגברים של KR לא דומים לשום SET אחר

איזה רמקולים דינאמיים שמעת/ראית/יודע שחוברו לSET מעוט וואטים ונתנו תוצאה טובה כולל שליטה מעולה בבאס ? ולא לא מדובר עלל קרונזילה ודומיו (זה מה שדיז מנסה לומר :D )

לא בגלל שDIZ התכוון או לא התכוון אליהם, אלא מכיוון שהם מגברי Hybrid!
אלו מגברי SET שנועדו לשלוט ברמקולים דינאמיים ולאו דווקא בשופרי ענק.
לגבי רמקולים:
הSilverline של עופר, וגם הדגם החדש יותר נשלטים ביד רמה עם SET של 20-25 וואט.
בחדר של עופר, בעוצמות גבוהות מאוד עם מוסיקת רוק המגבר עיוות. בחדר קטן יותר, לדעתי לא היתה שום בעיה, השליטה בבאס היתה מדהימה.
שמעתי לא מזמן Proac tower רצפתיים קטנים עם 8 וואט והם נשמעו נהדר- אמנם לא יורדים נמוך , אבל מה שהם עושים הם עשו טוב מאוד (הם מאוחר יותר שודכו לסאב REL בהצלחה)
ה LV (לא Auditorium) והEscalante Fremont יכולים לעבוד עם 20-25W SET בחדר עד 20 מ"ר ללא בעיה, לא עוצמות של Headbangers, אבל בהחלט חזק.
שמעתי AE2 עם SET של 22 וואט שנשמע יותר דינאמי מפאואר 150 וואט, כנ"ל היתה הפתעה עם הרמקולים של עוז קול שנבדקו בתערוכה לפני שנתיים

הSET החזקים יחסית יכולים לשלוט בהרבה רמקולים בשוק, בעיקר רמקולים עם אימפדנס יציב יחסית שלא דורשים זרמים גבוהים מאוד.
הבעיה היא בעוצמות גבוהות, ושם זה נטו נצילות רמקול ,גודל חדר והרגלי שמיעה. בחדר של 14 מ"ר (שלי) הנוסחה של 94DB ו20 וואט עובדת טוב מאוד, אני מאמין שגם ב18 מ"ר זה עדיין בסדר.
המגברים הקטנים של8 וואט ומטה לא מזיזים כמעט אף רמקול דינאמי ששמעתי כמו שצריך, רק בחדרים מאוד קטנים של 10-12 מ"ר
 
נערך לאחרונה ב:

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
השליטה של המגבר מותנת בסוג הרמקול שאותו הוא צריך להזיז לא משנה אם זה מגבר SET מעוט וואטים או מגבר SET מרובה וואטים. ככול שהמגבר יותר חזק כך יוכל להזיז יותר רמקולים על שלל הנצילויות וההיתנגדויות השונות.
השאלה היא אחרת אם נצא מנקודת הנחה שמגבר שהוא SET מעוט וואטים שמחוברים אליו רמקולים סופר נצילים והוא מזיז אותם ללא קושי, האם גם אז תוכל לעשות המערכת את רוב סגנונות המוזיקה הקימים כגון: רוק, פופ, פיוז'ן, אופרות מרובות נגנים עם אנרגיות מתפרצות מרובות נגנים?

לענ"ד לא. בוודאי לא דינאמי
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
לא זה לא מה שאני מנסה לתאר.
הקונזילה מחוברת לרמקול שמתאים לה לא עומד באיכות של מגבר SET מעוט ואטים שמחובר לרמקול המתאים לו.
זה "חיות " שונות לחלוטין עם יתרון בעשרות מונים למעוט הואט.
מסכים .
רק שעם כול הכבוד ההבדל האמיתי בינהם הוא במשהו שרוב האנשים לא יחסר להם כי הם לא חוו אותו , וזה תחושה שהמוסיקה מרחפת /עפה באוויר ללא שום מאמץ כאילו שאין כוח משיכה . אני הכרתי בזמנו אנשים שחשבו שיוכלו להשיג את זה עם מגברים מרובי וואטים , וזה פשוט לא זה . אבל רוב האנשים לא ידעו בכלל .
למרבה צערי , שמעתי ואני יודע מה אני מפסיד ואני כבר המון זמן מנסה ללכת אחרי הקשת בענן בידיעה שעד שלא אחליף חדר ואעשה את זה כמו שצריך זה לא יהיה (אבל עדיין מנסה :D כנראה יש לי רצון להעניש את עצמי:D )
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
לא בגלל שDIZ התכוון או לא התכוון אליהם, אלא מכיוון שהם מגברי Hybrid!
אלו מגברי SET שנועדו לשלוט ברמקולים דינאמיים ולאו דווקא בשופרי ענק.
לגבי רמקולים:
הSilverline של עופר, וגם הדגם החדש יותר נשלטים ביד רמה עם SET של 20-25 וואט.
בחדר של עופר, בעוצמות גבוהות מאוד עם מוסיקת רוק המגבר עיוות. בחדר קטן יותר, לדעתי לא היתה שום בעיה, השליטה בבאס היתה מדהימה.
שמעתי לא מזמן Proac tower רצפתיים קטנים עם 8 וואט והם נשמעו נהדר- אמנם לא יורדים נמוך , אבל מה שהם עושים הם עשו טוב מאוד (הם מאוחר יותר שודכו לסאב REL בהצלחה)
ה LV (לא Auditorium) והEscalante Fremont יכולים לעבוד עם 20-25W SET בחדר עד 20 מ"ר ללא בעיה, לא עוצמות של Headbangers, אבל בהחלט חזק.
שמעתי AE2 עם SET של 22 וואט שנשמע יותר דינאמי מפאואר 150 וואט, כנ"ל היתה הפתעה עם הרמקולים של עוז קול שנבדקו בתערוכה לפני שנתיים

הSET החזקים יחסית יכולים לשלוט בהרבה רמקולים בשוק, בעיקר רמקולים עם אימפדנס יציב יחסית שלא דורשים זרמים גבוהים מאוד.
הבעיה היא בעוצמות גבוהות, ושם זה נטו נצילות רמקול ,גודל חדר והרגלי שמיעה. בחדר של 14 מ"ר (שלי) הנוסחה של 94DB ו20 וואט עובדת טוב מאוד, אני מאמין שגם ב18 מ"ר זה עדיין בסדר.
המגברים הקטנים של8 וואט ומטה לא מזיזים כמעט אף רמקול דינאמי ששמעתי כמו שצריך, רק בחדרים מאוד קטנים של 10-12 מ"ר

תודה על המידע אבל כמה שאלות :
מה זה הייבריד ? פעם ראשונה אני נתקל במושג לגבי SET . (אתה לבטח לא מתכווין למנורות וSS ביחד נכון ?)
מה זה הסילבר ליין ? לא ד שמעתי עליו
איזה רמקול דינאמי שמעת עם SET מעוט וואטים שנשמע טוב בחדר קטן (זו הבעיה שלי , שזה גם קטן , גם אי אפשר לעשות שום שינוי אקוסטי מסיבות שונות, וגם עם תקרה נמוכה מידי לריבונים :D ) ובאיזה גודל הוא ? כי בנתיים כמעט כול הרמקולים שאני הצלחתי לבדוק שיכולים לעבוד עם SET הם ענקיים מידי . זו הבעיה האמיתית עם SET
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
הKR הוא עם מנורות ביציאה וSS בדרגת הכניסה,הדרייברים והפרה.
לגבי מגברים קטנים, אני מתכוון למבוססי 300B הנותנים בערך 10 וואט
יש עדויות שגווארנרי יכול לעבוד עם SET של 10 וואט בחדר קטן,
פול ריינג'ים של פוסקטס, הסופר טבלט של פרואק, ואני בטוח שיש עוד הרבה רמקולים 8 אוהם (יציב) עם מעל 92DB שיעבדו טוב.
יש הבדלים גדולים מאוד ביכולת השליטה של מגברי SET נמוכי הספק, הטובים באמת הם לא זולים ,הם חייבים ספקים סופר איכותיים ושקטים, רכיבים איכותיים ושנאי אאוטפוט משובחים.
הזולים בד"כ לא מזיזים שום רמקול כמו שצריך...
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
לפול ריינג של פוסטקס יש בעיה עם התדרים התחתונים . פרואק לא שמעתי , אבל אני מניח לפי הגודל שגם הם לא בדיוק יתנו באס בתדרים נמוכים בצורה נשלטת .
השאלה היא אם באמת שמעת באס שמתאים לפחות לרוק (אני אוותר על אלקטרוני כמו שנמר בוחן :D )מרמקול קטן עם 300B . ואם כן באיזה תצורה בדיוק .
וכשאני מדבר על באס אני לא מדבר על באס בומי , או "בשל מידי" אני מדבר על באס הדוק מפורט שלא צועק "וואו ירדתי ל32HZ ואתה מרגיש את זה ":D
אני בטוח שאתה מבין למה הכוונה שלי ומה אני מחפש בבאס :D
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור