Avant-garden
אוהב את התחום
- הודעות
- 145
- מעורבות
- 1
- נקודות
- 18
פטיפון לא רע למחיר שלו ! יש לי אותו למעלה מ-20 שנה ואני מת עליו.
עיצוב מטמטם. בזמנו ניתן היה להזמין בכל גוון שלסולטן קאטר יש מרצדס S500 כמוהו.
http://opengl.jp/blogger/200609/p3-green-web.jpg
קיצר, החלטתי לפנק אותו במשככי ויברציות מסוג isonode.
בהתקנת המשככים הבחנתי בתופעה מוזרה: מקדימה יש 2 רגליות. מאחורה אחת. אם גם לוקחים בחשבון שהמנוע יושב מאחור על אותה רגלית בודדת אזי מתברר שעל הרגלית האחורית יש משקל יותר מכפול מאשר על שאר 2 הרגליות. כששמתי את המשככים התברר שהאחורי מעוך הרבה יותר מאלה הקדמיים.
אני מניח שהמהנדסים שתכננו אותו למדו גיאומטריה בסיסית. הם למדו איך לחשב מרכב כובד, לשרטט סביבו מעגל ולחלק את היקפו ל-3 זויות של 120 מעלות והם מן הסתם לא שלפו מהמותן את מיקום הרגליות. האם בפטיפונים שונים הרגליות אמורות להיות מאוזנות מבחינת מרכז כובד ?
עוד קושיה בנוגע לרגליות: יש בתוך כל אחת בורג שקובע כמה חזק היא תקובע לשילדת הפטיפון. אצלי הם תמיד היו במצב דלדל המאפשר תנועה לטרלית ותהיתי האם זה בכוונה. האם זה בא כדי לאפשר שיכוך ויברציות או שמא מדובר בהתרופפות המערערת את היציבות של הפטיפון.
עיצוב מטמטם. בזמנו ניתן היה להזמין בכל גוון שלסולטן קאטר יש מרצדס S500 כמוהו.
http://opengl.jp/blogger/200609/p3-green-web.jpg
קיצר, החלטתי לפנק אותו במשככי ויברציות מסוג isonode.
בהתקנת המשככים הבחנתי בתופעה מוזרה: מקדימה יש 2 רגליות. מאחורה אחת. אם גם לוקחים בחשבון שהמנוע יושב מאחור על אותה רגלית בודדת אזי מתברר שעל הרגלית האחורית יש משקל יותר מכפול מאשר על שאר 2 הרגליות. כששמתי את המשככים התברר שהאחורי מעוך הרבה יותר מאלה הקדמיים.
אני מניח שהמהנדסים שתכננו אותו למדו גיאומטריה בסיסית. הם למדו איך לחשב מרכב כובד, לשרטט סביבו מעגל ולחלק את היקפו ל-3 זויות של 120 מעלות והם מן הסתם לא שלפו מהמותן את מיקום הרגליות. האם בפטיפונים שונים הרגליות אמורות להיות מאוזנות מבחינת מרכז כובד ?
עוד קושיה בנוגע לרגליות: יש בתוך כל אחת בורג שקובע כמה חזק היא תקובע לשילדת הפטיפון. אצלי הם תמיד היו במצב דלדל המאפשר תנועה לטרלית ותהיתי האם זה בכוונה. האם זה בא כדי לאפשר שיכוך ויברציות או שמא מדובר בהתרופפות המערערת את היציבות של הפטיפון.